English

Έχω… Έχεις….Έχει… ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ: Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη- Ηθικές Αξίες

Σε αυτή την ενότητα: 

  • θα μάθεις να εκφράζεις τα συναισθήματά σου και τις απόψεις σου, με λεκτικό και μη λεκτικό τρόπο σχετικά με αξίες όπως ελευθερία, ειρήνη, υπευθυνότητα, σεβασμός του άλλου, αλληλεγγύη, δικαιώματα, ισότητα, δημοκρατία
  • να αγαπήσεις τον εαυτό τους και τους άλλους όπως είναι
  • να καταλάβουν ότι ο καθένας είναι μοναδικός και ξεχωριστός
  • να μάθεις τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σου.

Αναμενόμενα αποτελέσματα:

  • να μπορείς να συζητάς με αφορμή πραγματικά γεγονότα και ιστορίες για ιδιαίτερες ανάγκες κάποιων
    ατόμων και τρόπους για να βοηθηθούν
  • να μπορείς να αναγνωρίζεις τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σου σε διάφορα πλαίσια (οικογένεια,
    σχολείο..)
  • να καταλάβεις ότι η διαφορά και η διαφορετικότητα εμπλουτίζουν τη ζωή και τον πολιτισμό
    μας.

Ενημερωτικό γονέων:

Μια ολιστική προσέγγιση προαγωγής της υγείας στο σχολείο πρέπει ουσιαστικά να προάγει την κοινωνική ισότητα, την κοινωνική ένταξη και τα δικαιώματα, στοιχεία άρρηκτα συνδεδεμένα με την ψυχική υγεία, την κοινωνική ευημερία και ευτυχία των ατόμων. Στοιχεία ταυτόχρονα που ορίζουν την έννοια της υγείας, σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, όχι μόνο ως έλλειψη ασθένειας ή αναπηρίας, αλλά ως κατάσταση της πλήρους
σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας.

Τα άτομα που μαθαίνουν να σέβονται τα Δικαιώματα των Παιδιών και κατ επέκταση τα Ανθρώπινα Δικαιώματα,  είναι ευαισθητοποιημένα στο περιβάλλον στο οποίο ζουν, σκέφτονται, δημιουργούν, λαμβάνουν σωστές αποφάσεις,  αναπτύσσουν δεξιότητες κοινωνικής συμμετοχής, υιοθετούν επιστημονικές μεθόδους για τη δημιουργία γνώσεων και έχουν γνώση των δικών τους δικαιωμάτων και ευθυνών.

Γι αυτό άλλωστε  σε αυτή την σελίδα  θα αναρτήσουμε υλικό που θα αφορά και θα υποστηρίζει της δραστηριότητες της σύγχρονης εκπαίδευσης στο θεματικό άξονα της Αγωγής Υγείας με τίτλο ‘ Έχω, Έχεις ...Δικαιώματα – Δημοκρατία’.

Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού (1924)

Το κείμενο της διακήρυξης, όπως δημοσιεύτηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Σώστε τα Παιδιά στην Γενεύη στις 23 Φεβρουαρίου 1923, έχει ως εξής :

  1. Κάθε παιδί πρέπει να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέσα για την φυσιολογική του ανάπτυξη, τόσο σε υλικό όσο και σε πνευματικό επίπεδο.
  2. Κάθε παιδί που πεινάει πρέπει να τρέφεται, κάθε παιδί που είναι άρρωστο πρέπει να λαμβάνει περίθαλψη, κάθε παιδί που είναι αβοήθητο πρέπει να λαμβάνει βοήθεια, κάθε παραβατικό παιδί πρέπει να αποκαθίσταται πίσω στην κοινωνία, κάθε ορφανό και κάθε άστεγο παιδί πρέπει να αποκτά στέγη και κάθε είδους βοήθεια.
  3. Κάθε παιδί πρέπει να είναι το πρώτο άτομο που θα λαμβάνει ανακούφιση σε περιόδους δυστυχίας και πένθους.
  4. Κάθε παιδί πρέπει να είναι σε θέση να βιοπορίζεται μόνο του και πρέπει να προστατεύεται ενάντια σε κάθε μορφή εκμετάλλευσης.
  5. Κάθε παιδί πρέπει να ανατρέφεται μέσα στην συνειδητοποίηση των ταλέντων του, τα οποία πρέπει να αφιερώνονται στην υπηρεσία των συνανθρώπων του.

Το κείμενο επικυρώθηκε από την γενική συνέλευση της Κοινωνίας των Εθνών στις 26 Νοεμβρίου 1924 και καθιερώθηκε ως ο Παγκόσμιος Χάρτης για την Προστασία των Παιδιών. Αποτέλεσε το πρώτο επίσημο έγγραφο για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το οποίο εγκρίθηκε από ένα διακυβερνητικό θεσμικό όργανο. Επικυρώθηκε εκ νέου από την Κοινωνία των Εθνών το 1934. Οι αρχηγοί των κρατών και των κυβερνήσεων δεσμεύτηκαν να ενσωματώσουν τις αρχές της διακήρυξης στην νομοθεσία του εκάστοτε κράτους ή κυβέρνησης. Στην Γαλλία διατάχθηκε να εφαρμόζεται η διακήρυξη σε όλα τα σχολεία.

Το πρωτότυπο έγγραφο, που περιλαμβάνεται στα ιστορικά αρχεία στην Γενεύη, φέρει τις υπογραφές διάφορων εκπροσώπων κρατών και κυβερνήσεων, μεταξύ των οποίων οι Τζεμπ, Γιάνους Κόρτσακ και Γκυστάβ Αντόρ (πρώην πρόεδρος της ελβετικής συνομοσπονδίας).

Πηγή: Βικιπαίδεια,

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Η ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών για την έννοια "δικαίωμα" έγινε με το ακουστικό παραμύθι (δείτε την εικονογράφηση) "Λάκυ το αδεσποτάκι" και παρέπεμπε σε έννοιες που παρουσιάσθηκαν για την Παγκόσμια ημέρα των ζώων, και για την έννοια Δημοκρατία στις δραστηριότητες για την "17 Νοέμβρη".

  • εισαγωγικό βίντεο τα δικαιώματα του παιδιού

 

Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι

Η Μελίνα Αποστολίδου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και της Διεθνούς Αμνηστίας (10 Δεκεμβρίου), μας μαθαίνει τα δικαιώματά μας από την έκδοση «Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι», εκδόσεις Παπαδόπουλος.

 Η ζωή στη Λουλουδούπολη: ένα παραμύθι για τα Δικαιώματα των Παιδιών

Μπορείς να παίξεις τα παιχνίδια για να διαπιστώσεις αν θυμάσαι την ιστορία

1ο παιχνίδι

2ο παιχνίδι

το ήξερες αυτό; 

"ότι υπάρχουν παιδιά που μπορεί να είναι λίγο πιο "διαφορετικά" από εσένα αλλά αισθάνονται πως εσύ!! Δες αυτή την ιστορία και θα καταλάβεις!!"

Αν θες να δεις πως κυκλοφορούν τα ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ πάτα εδώ

Αν θες να μάθεις για τα ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ και ΑΚΟΗΣ πάτα εδώ

Δες και τραγούδα μαζί με όλα τα παιδιά

Άραγε... εμείς πόσα μπορούμε; Για να δούμε...

1. Μπορείς να επισκεφθείς το Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και να δεις πως λέγονται στην νοηματική οι λέξεις και τα γράμματα. Μετά μπορείς να μας ανεβάσεις μια φωτογραφία εδώ ή να μας το δείξεις στην σύγχρονη επικοινωνία μας.   

2. Θέλεις να παίξουμε στη "Στη χώρα των  ήχων"; Πάτα τους συνδέσμους για τους ήχους και προσπάθησε να μαντέψεις χωρίς να βλέπεις τα αντικείμενα, όπως τα παιδιά χωρίς όραση. 

3. Όπως κατάλαβες όλοι πρέπει να σεβόμαστε τα δικαιώματα των άλλων τηρώντας τις ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΜΑΣ!! Εσύ τηρείς τις υποχρεώσεις σου; Τσέκαρε τη λίστα!! 


  ...........................................................................................................................................................................................

Όλα τα δικαιώματα σε ένα βίντεο 

Μπορείς τώρα να μας πεις τρία σημαντικά για εσένα από τα δικαιώματα του παιδιού;

Ζήτα την βοήθεια του βοηθού σου, πάτα πάνω στον σύνδεσμο και γράψε τρία δικαιώματα (λέξεις στα ελληνικά -κάθε σειρά μια λέξη και πάτα Submit). Στο τέλος της ψηφοφορίας θα εμφανισθεί εδώ ένα υπέροχο συννεφόλεξο με τις απόψεις όλων!!

 

 

Οι απαντήσεις σας