Καθήκοντα 12-2-2021

Γλώσσα:

Υποκείμενο

  • Το πρόσωπο, το ζώο ή το πράγμα που κάνει κάτι ή παθαίνει κάτι σε μια πρόταση λέγεται υποκείμενο.
  • Για να βρούμε το υποκείμενο, κάνουμε την ερώτηση «ποιος;»

Π.χ.               Ο ήλιος λάμπει                  Ποιος λάμπει;         Ο ήλιος (Υποκείμενο)

ή                    Ο πατέρας τρώει.            Ποιος τρώει;      Ο πατέρας (Υποκείμενο)

Το υποκείμενο μπαίνει πάντα σε ονομαστική πτώση.

Αντικείμενο.

  • Το αντικείμενο δείχνει που πηγαίνει η ενέργεια του υποκειμένου, τι ακριβώς κάνει το υποκείμενο.
  • Για να βρούμε το αντικείμενο , κάνουμε την ερώτηση «Τι;»

Π.χ.               Η Δέσποινα λύνει τις ασκήσεις της.
Τι λύνει η Δέσποινα;      Τις ασκήσεις της. (Αντικείμενο)

Το αντικείμενο βρίσκεται σε πτώση αιτιατική.

Για το σπίτι:

Διαβάζω το κείμενο σελ 11-12 βιβλίο και προετοιμάζω την άσκηση 1 σελ 13

Λύνω διαδραστικά το φυλλάδιο εδώ και στέλνω τις απαντήσεις στο ekarkani@gmail.com

Παίζω το παιχνίδι στο kahoot εδώ

Μαθηματικά:

Λύνω το φυλλάδιο

(Μπορώ να γράψω απλά τις απαντήσεις στο πράσινο, δεν χρειάζεται να το τυπώσω!)

Νομισματομαχίες!

Αγαπημένα μου παιδιά!

Πόσο χαίρομαι που η ανάρτηση αυτή δεν έχει σχέση με e-learning, δεν φαντάζεστε!

Παρακάτω έχω το βίντεο που τράβηξα σήμερα και δείχνει πώς παίζεται το παιχνίδι. ( Ακούγομαι λίγο δυνατά στο βίντεο, οπότε χαμηλώστε την ένταση μη σας ξεκουφάνω και στο σπίτι!)

Οι κανόνες είναι απλοί: 

  1. Γεμίζω το ταμπλό με χαρτονομίσματα ή κέρματα ή και τα δυο, ανάλογα σε τι θέλω να κάνω εξάσκηση κάθε φορά. ( Τα χαρτονομίσματα μπορούν να τυπωθούν μπρος πίσω αν έχετε εκτυπωτή. Όποιος δεν έχει μπορεί να ζωγραφίσει ή μπορεί να μου ζητήσει να του τα τυπώσω εγώ. Τα κέρματα μπορούν να είναι και πραγματικά κι όποιος μετρήσει σωστά να τα παίρνει χαρτζιλίκι, αλλά αυτό θα είναι κάτι στο οποίο θα πρέπει να συμφωνήσει η μαμά κι ο μπαμπάς!)
  2. Χρειάζομαι 2 ζάρια. Ένα με αριθμούς και ένα με γράμματα. Αν δεν έχω μπορώ να χρησιμοποιήσω αντί για ζάρι αυτό εδώ. (Πατάω κάθε φορά τον τροχό)
  3. Από κάθε τετράγωνο που μου τυχαίνει (είτε με το ζάρι είτε με τον τροχό) παίρνω το περιεχόμενο και το κρατάω.
  4. Αν το τετράγωνο είναι κενό μπορώ είτε να ξαναπαίξω είτε να παίξει ο συμπαίκτης μου. Αυτόν τον κανόνα μπορείτε να τον αποφασίσετε εσείς.
  5. Τελειώνοντας ο καθένας μετράει τα χρήματά του. Μια καλή ιδέα είναι αυτή που δείχνω στο βίντεο. Μαζεύω ολόκληρα ποσά ξεχωριστά και στο τέλος τα προσθέτω (π.χ 1000+400+20=1420€) 

Καλό Σαββατοκύριακο!

Καθήκοντα e-learning 23-12-2020

Παιδάκια μου,

τα escape rooms που παίξαμε σήμερα και χθες θα τα βρείτε εδώ κι εδώ

Ένα διασκεδαστικό kahoot μαθηματικών θα βρείτε εδώ και για την ιστορία εδώ

Για να οδηγήσετε το έλκηθρο του Άγιου Βασίλη με εντολές πλακιδίων κάντε κλικ εδώ και για να βάλετε τα δώρα στον σάκο του Άγιου Βασίλη χρησιμοποιώντας ιμάντες και ελατήρια κλικ εδώ

Γυρνώντας από τις διακοπές περιμένω να ξέρετε απέξω την προπαίδεια. Επίσης θέλω να διαβάσετε όσα περισσότερα βιβλία μπορείτε ώστε να φτιάξουμε το δικό μας βιβλιόδεντρο. Για κάθε βιβλίο που διαβάσετε πρέπει να γράψετε ένα φυλλαράκι σαν αυτό (δεν χρειάζεται να το τυπώσετε, μπορείτε απλά να το ζωγραφίσετε) ώστε να το τοποθετήσουμε στον κορμό του δέντρου που θα φτιάξουμε με την κυρία Αργυρώ!

Σας εύχομαι καλά Χριστούγεννα και καλή Πρωτοχρονιά με υγεία!!!

Καθήκοντα e-learning 17-12-2020

Γλώσσα:

Κάναμε χρονικές αντικαστάσεις στα παρακάτω ρήματα. Για το σπίτι έχουμε να κάνουμε χρονική αντικατάσταση στην πρόταση: Ο Άγιος Βασίλης μοιράζει τα δώρα.

Κάνω χρονική αντικατάσταση στα παρακάτω ρήματα:

Ενεστώτας στολίζω μαγειρεύω Ο Άγιος Βασίλης μοιράζει τα δώρα.

 

Παρατατικός στόλιζα μαγείρευα
Αόριστος στόλισα μαγείρεψα
Εξακολουθητικός Μέλλοντας θα στολίζω θα μαγειρεύω
Συνοπτικός Μέλλοντας θα στολίσω θα μαγειρέψω
Παρακείμενος έχω στολίσει έχω μαγειρέψει
Υπερσυντέλικος είχα στολίσει είχα μαγειρέψει
Συντελεσμένος Μέλλοντας θα έχω στολίσει θα έχω μαγειρέψει

Μαθηματικά:

Λύνω στο πράσινο:

  1. Γράφω:
·        το δεκαπλάσιο του 37 ………..
·        το δωδεκαπλάσιο του 40 ………..
·        το εννιαπλάσιο του 99 ………..
·        το μισό του 350 ………..
·        το μισό του 1.050 ………..
·        το μισό του μισού του 844 ………..

Καθήκοντα e-learning 16-12-2020

Γλώσσα:

Μελετώ το κείμενο "Η μπουγάδα του Αι-Βασίλη" και προετοιμάζω τις απαντήσεις στις ερωτήσεις της σελίδας 54

  1. Γιατί ο Αϊ-Βασίλης ξύπνησε πολύ πρωί;
  2. Τι νομίζετε ότι ένιωσε ο Αϊ-Βασίλης, όταν είδε τη ζημιά που έπαθε η μοναδική στολή του;
  3.  Πώς αντιμετώπισε το πρόβλημα;
  4. Γιατί στο τέλος έβαλε τα κλάματα;

Για να ζωγραφίσετε έναν καρυοθραύστη κλικ εδώ

Μαθηματικά:

Λύνω στο πράσινο

  1. Βρίσκω το μισό και το διπλάσιο των αριθμών:
Μισό   Διπλάσιο
………………… 160 …………………
………………… 902 …………………
………………… 2.100 …………………
………………… 4.820 …………………
………………… 5.150 …………………
………………… 7.500 …………………
  1. Λύνω οριζόντια τις παρακάτω πράξεις:
34 × 100 = ………… 97 × 10 = ………… 678 × 10 = …………
200 × 4 = ………… 30 × 33 = ………… 15 × 1.000 = …………
120 : 10 = ………… 180 : 9  = ………… 640 : 8 = …………
360 : 6 = ………… 1.570 : 10 = ………… 2.300 : 100 = …………

Μελέτη Περιβάλλοντος:

Επιλέγουμε ένα άθλημα και συζητούμε γι' αυτό. (Σε ποιο χώρο γίνεται; Ποια μέσα χρειάζονται;Ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες του; Γνωρίζουμε κάποιον αθλητή που ασχολείται με αυτό;)

Υποστηρίζουμε με επιχειρήματα την άποψη: «Αξίζει να αθλούμαστε»

Καθήκοντα e-learning 15-12-2020

Γλώσσα:

Μελετώ το κείμενο σελ 48 βιβλίο και προετοιμάζω τις ερωτήσεις.

Για τη δεύτερη ερώτηση: Αν ακολουθούσατε το λαμπερό αστέρι και φτάνατε κι εσείς στη φάτνη που γεννήθηκε ο Χριστός, τι θα ζητούσατε για όλα τα παιδιά του κόσμου; γράφω μια παράγραφο την οποία θα διαβάσουμε όλοι μαζί.

Πατώντας εδώ θα βρείτε μια διαδραστική παρουσίαση με τα κάλαντα Χριστουγέννων όλης της Ελλάδας!

Τ.Ε. σελ 76 ασκήσεις 4,5,6

Μαθηματικά:

Ασκήσεις 1 και 3 Τ.Ε. σελ 36

 

Καθήκοντα e-learning 14-12-2020

Γλώσσα:

Είπαμε τις απαντήσεις στις ασκήσεις που είχαμε για το σπίτι (σελ 44 βιβλίο, σελ 45 βιβλίο, σελ 73 Τ.Ε.)

άσκηση 3 σελ 74 Τ.Ε.

ασκήσεις 1,2,3 σελ 75 Τ.Ε.

Μαθηματικά:

Θυμηθήκαμε τα πολλαπλάσια και τους διαιρέτες ενός αριθμού (δείτε και το βίντεο για επανάληψη)

Για το σπίτι:

2 σελ 36 Τ.Ε.

5 σελ 37 Τ.Ε.

Ιστορία:

Είπαμε το κεφάλαιο 19

Για το σπίτι άσκησεις 1,2,3 σελ 26 Τ.Ε.

Καθήκοντα e-learning 11-12-2020

Μαθηματικά:

Είπαμε τις απαντήσεις στα προβλήματα που είχαμε για το σπίτι (λύσεις εδώ 1,2,3,4)

Κάναμε τις ασκήσεις 1,2 σελ 38 βιβλίο και την άσκηση 4 σελ 39 βιβλίο

Για το σπίτι: άσκηση 3 και άσκηση 5 σελ 38-39 βιβλίο

Ιστορία:

Άσκηση 1 σελ 25 Τ.Ε.

Για τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας βλέπω τα παρακάτω βίντεο:

Καθήκοντα e-learning 10-12-2020

Αύριο θα κάνουμε μαθηματικά το πρώτο δίωρο. Την τρίτη ώρα θα κάνετε με την κυρία της θεατρικής αγωγής, όπως και την προηγούμενη Παρασκευή.

Γλώσσα:

Άσκηση 6 σελ 44

Άσκηση 7 σελ 44

Λεξιλόγιο ενότητας σελ 45

Άσκηση 1 σελ 73 Τ.Ε (στέλνω μια συνταγή με ελαιόλαδο στο elekar@sch.gr σε word.Αν είμαι από κινητό, βρίσκω τη συνταγή που επιθυμώ και στέλνω το σύνδεσμο προς αυτή αν δεν μπορώ σε word. Σκοπός είναι να φτιάξουμε το δικό μας ηλεκτρονικό βιβλίο με υγιεινές συνταγές)

Άσκηση 2 σελ 73 Τ.Ε.

Μαθηματικά:

Λύσαμε μερικά προβλήματα όλοι μαζί στο πράσινο. (κλικ στους αριθμούς για να δείτε τα προβλήματα και τη λύση τους 1,2,3,4

Για το σπίτι:

Αντιγράφω τα προβλήματα στο πράσινο και τα λύνω:

1.Ο Τάσος έχει συλλέξει 250 γραμματόσημα και ξεκίνησε να γεμίζει σελίδες σε ένα άλμπουμ βάζοντας 9 γραμματόσημα σε κάθε σελίδα. Πόσες σελίδες θα είναι γεμάτες; Πόσα γραμματόσημα θα έχει η τελευταία σελίδα;

2. Η Ειρήνη έχει 3 παλιά άλμπουμ με εικόνες φυτών. Κάθε άλμπουμ έχει 40 σελίδες και κάθε σελίδα έχει 4 εικόνες. Θέλει να αντικαταστήσει τα παλιά άλμπουμ με 5 καινούρια. Πόσες σελίδες πρέπει να έχει καθένα από τα καινούρια άλμπουμ, για να χωρέσουν όλες οι εικόνες, βάζοντας 4 εικόνες σε κάθε σελίδα;

3. Το ανθοπωλείο της Αθηνάς αγόρασε τριαντάφυλλα, για να φτιάξει 800 ανθοδέσμες με 9 τριαντάφυλλα η κάθε ανθοδέσμη. Αν έβαζε 8 τριαντάφυλλα σε κάθε ανθοδέσμη, πόσες ανθοδέσμες θα έφτιαχνε με τα ίδια τριαντάφυλλα;

4. Η Χαρά πλήρωσε 10€ και δεν πήρε ρέστα. Πόσα τετράδια και πόσα στυλό μπορεί να αγόρασε;

ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ
τετράδιο 3€
στυλό 2€