Μάθημα 6 Επανάληψη στις αναλογίες

Να λυθούν τα παρακάτω προβλήματα με πίνακα (αναλογία).

Μάθημα 5 Επανάληψη στις αναλογίες

Να λυθούν τα παρακάτω προβλήματα όπως το παράδειγμα που ακολουθεί. 

Μάθημα 4 Επανάληψη προτεραιότητα πράξεων

Αντιγράφω τις ασκήσεις στο τετράδιο των μαθηματικών και τις λύνω κάθετα (από πάνω προς  τα κάτω με καθαρά γράμματα).

Σε περίπτωση που δεν είστε σίγουροι για τη σειρά των πράξεων και τη λύση τους, μπορείτε να δείτε τη θεωρία  και τις ανάλογες ασκήσεις που έχουμε γράψει.

Μάθημα 3 Εμβαδό Τραπεζίου

Λύστε τις παρακάτω ασκήσεις.

Μάθημα 2 Εμβαδό ολικής και παράπλευρης

Τα προβλήματα που δίνονται είναι από το παλιό βιβλίο των μαθηματικών της Στ' τάξης δημοτικού. Είναι από το Β’ μέρος.

Να γράψετε τα παρακάτω προβλήματα στο τετράδιό σας και να τα λύσετε.

Σε όσα μπορείτε, κάντε σχήμα, θα σας βοηθήσει.

Τα προβλήματα α, γ και δ λύνονται με τα 4 βήματα. Ενώ τα προβλήματα β και ε, θέλουν τα 5 βήματα.

Το πρόβλημα γ και ε θέλει μία πράξη επιπλέον. Στο δ πρόβλημα, το βάθος είναι το ύψος.

 

Μάθημα 1 Εμβαδό ολικής

Να γράψετε τα παρακάτω προβλήματα και να τα λύσετε σύμφωνα με τα παραδείγματα που κάναμε σχολείο.

Πρόβλημα 1

Να βρεθεί το εμβαδόν ολικής επιφάνειας κυλίνδρου.

Ακτίνα 2 cm και ύψος 10 cm.

 

Πρόβλημα 2

Να βρεθεί το εμβαδόν ολικής επιφάνειας πρίσματος, με βάση τετράγωνο.

Πλευρά τετραγώνου 6 cm και ύψος 20cm

Μάθημα 6 Το κλειδί του ναού

  1. Διαβάστε το παρακάτω κείμενο και γράψτε ποια μπορεί να είναι η συνέχεια της ιστορίας.
  2. Κλίνω τα παρακάτω: η τεράστια δύναμη, η αποτυχημένη διαφήμιση.
  3. Βρίσκω έξι μετοχές.
  4. Κάνω χρονική αντικατάσταση στο πρόσωπο που βρίσκονται τα παρακάτω ρήματα: θεωρούσαν, απάντησε.

 

Μάθημα 5 Ο δεκάλογος του Σχολείου

Διαβάστε το παρακάτω κείμενο και απαντήστε την ερώτηση

Το κείμενο έχει εκδοθεί το 1966. Απευθύνονταν σε μαθητές εκείνων των χρόνων. Διαβάστε το δεκάλογο του σχολείου εκείνης της εποχής, και γράψτε αν υπάρχουν διαφορές σχετικά με τους κανόνες του σχολείου των παλαιοτέρων χρόνων σε σχέση με τους κανόνες του σημερινού σχολείου. Αιτιολογήστε την απάντησή σας.

Ασκήσεις

Κλίνω: η ανώτερη τάξη, το καλλιγραφικό γράμμα.

Βρίσκω και γράφω τις μετοχές του κειμένου (Ενεργητικές ή Παθητικές – σύνολο 7)

Μάθημα 4 “Το σκιάχτρο που προστάτευε” – Κοινωνικό παραμύθι της Πόπης Γκερούση

Περιγραφή

Το σκιάχτρο σκέφτηκε.
Το σκιάχτρο αποφάσισε και είπε.
«Νομίζουν προστατεύω τους καρπούς από τα πουλιά,
μα είμαι σε μυστική αποστολή, είμαι σε μάχη, σε μέθη…»

Βήμα 1

Πατήστε εδώ για να αποκτήσετε το συγκεκριμένο παραμύθι σε ηλεκτρονική μορφή ώστε να το διαβάσετε. (Είναι δωρεάν, δεν υπάρχουν ιοί και είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Αφού πατήσετε το σύνδεσμο, θα το βρείτε στο φάκελο Λήψεις, του κινητού ή του υπολογιστή σας).

Βήμα 2

Αφού διαβάσετε το κοινωνικό παραμύθι, γράψτε:

  1. Τη γνώμη σας για το δάσκαλο.
  2. Σας θυμίζει κάποιο πρόσωπο, ο δάσκαλος του κειμένου;

 

 

Συγγραφέας: Πόπη Γκερούση

Σκίτσο: Θωμάς Σταρίδας

Μάθημα 3 Η Σουλιωτοπούλα

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1.Γράφω τα συναισθήματα που μου δημιουργούνται στο τέλος του κειμένου.

2.Κλίνω [ο γενναίος πολεμιστής], [η άνιση μάχη].

3.Κάνω χρονική αντικατάσταση τα ρήματα [πολεμώ], [χαμογελώ]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ 3.

Οι χρόνοι θα γραφούν κάθετα, έξω από τη γραμμή. Όπως τα λύναμε στο τετράδιο. Ένα ρήμα πάνω, ένα κάτω, μία σελίδα.