Η ΧΩΡΑ ΜΟΥ ΑΠΟ ΨΗΛΑ

Μάθημα 10: “Το Αθώο Ψέμα και η Καθαρή Αλήθεια” – Παραμύθι της Στέργιας Κάββαλου

Ένα μικρό Ψέμα που χάνει τη δύναμή του και η συνάντηση με την Καθαρή Αλήθεια που θα του αλλάξει τη ζωή.

Συγγραφέας: Στέργια Κάββαλου

Εικονογράφηση: Vivi Markatos

Είδος: Παραμύθι

Εκδόσεις Σαΐτα

Άδεια διανομής: Creative Commons BY-NC-ND  (Αναφορά δημιουργού – Μη εμπορική χρήση – Όχι παράγωγα έργα)

[ Πηγή: www.saitapublications.gr ]

Βήμα 1

Πατήστε εδώ για να αποκτήσετε το συγκεκριμένο παραμύθι σε ηλεκτρονική μορφή ώστε να το διαβάσετε. (Είναι δωρεάνδεν υπάρχουν ιοί και είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Αφού πατήσετε το σύνδεσμο, θα το βρείτε στο φάκελο Λήψεις, του κινητού ή του υπολογιστή σας).

Βήμα 2

Απαντήστε στο τετράδιο την παρακάτω ερώτηση και στείλτε την στο e-mail μου.

Αν θα έπρεπε οπωσδήποτε να επιλέξετε ανάμεσα στο Αθώο Ψέμα και στην Καθαρή Αλήθεια, ποιοι από τους δύο χαρακτήρες θα σας ταίριαζε περισσότερο και γιατί.

 

ΜΑΘΗΜΑ 7 Παίζω με τη γεωμετρία

Επανάληψη

Οι ασκήσεις είναι για όλη την εβδομάδα.

Θα απαντηθούν στο τετράδιο των μαθηματικών. Η αντιγραφή των πινάκων είναι προαιρετική. Όσες πράξεις χρειάζεται να γίνουν κάθετα, πρέπει να φαίνονται.

Παρακαλώ φροντίστε να είναι γραμμένα όσο πιο καθαρά γίνεται!

Μάθημα 9: “Παραμύθι για ένα παλικάρι που ξεκίνησε να μάθει τι θα πει φόβος” των Αδελφών Γκριμ

Οι αδελφοί Γκριμ (Jacob Ludwig Carl, 1785-1859 & Wilhelm Carl Grimm, 1786-1863) ήταν δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς συλλέκτες παραδοσιακών παραμυθιών.

Βήμα 1

Πατήστε εδώ για να αποκτήσετε το συγκεκριμένο παραμύθι σε ηλεκτρονική μορφή ώστε να το διαβάσετε. (Είναι δωρεάνδεν υπάρχουν ιοί και είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Αφού πατήσετε το σύνδεσμο, θα το βρείτε στο φάκελο Λήψεις, του κινητού ή του υπολογιστή σας).

 

Βήμα 2

Απαντήστε στο τετράδιο τις παρακάτω ερωτήσεις – ασκήσεις και στείλτε τες στο e-mail μου.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  1. Σε ποια σημεία του παραμυθιού θα φοβόσασταν εσείς και γιατί (γράψτε μέχρι τρία).
  2. Ποιες αντιδράσεις του μικρού γιου θεωρείτε ότι δεν είναι φυσιολογικές και γιατί (γράψτε μέχρι τρεις).
  3. Γιατί πιστεύετε πως δεν φοβόταν ο μικρός γιος;

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

  1. Γραμματική αναγνώριση (σελ. 8)

«Όταν όμως ο πατέρας τον έστελνε για θελήματα αργά το βράδυ, ή ακόμα χειρότερα μέσα στη νύχτα»

  1. Βρίσκω τα αποθετικά ρήματα (έχουν μόνο μία φωνή) της σελίδας 12.
  2. Γράφω στους 8 χρόνους, στο πρόσωπο που βρίσκονται, τα παρακάτω ρήματα (χρονική αντικατάσταση): έφευγε, θα φανταστείς, έχουμε βγει, είδαν.

 

 

Συγγραφείς: Αδελφοί Γκριμ (Brothers Grimm)

Είδος: Παιδική λογοτεχνία

Εκδόσεις της Ανοικτής Βιβλιοθήκης

Άδεια διανομής: Public Domain (Έργο ελεύθερο πνευματικών δικαιωμάτων)

Μάθημα 8: “Το δέντρο της αληθινής ευχής” – Παραμύθι της Χρυσούλας Λουλοπούλου

«Και πού βρίσκεται αυτό το δέντρο;»

«Πέρα μακριά, στο Μαγικό Βουνό».

Και από τα πέρατα της γης φτάνει ο καθένας εκεί, να κάνει τη μία και μοναδική ευχή. Να την ακούσει το καλόψυχο Δέντρο και να την πραγματοποιήσει. Δυο μικροί, ο Θοδωρής κι ο Φώτης, θα ξεκινήσουν για τον ίδιο προορισμό με ένα τριαντάφυλλο στο σακίδιό τους και μια ευχή στην καρδιά τους. Είναι η αληθινή ευχή; Θα προλάβουν το Δέντρο που μέρα με τη μέρα μαραζώνει από την πίκρα και τα βάσανα των ανθρώπων;

Μια ιστορία για τη δύναμη της αληθινής αγάπης, για το τι θέλουμε, τι μπορούμε, τι είναι σημαντικό και τι όχι. Μια ιστορία παραμυθένια για το μεγάλο κι όμορφο παραμύθι της ζωής.

Βήμα 1

Πατήστε εδώ για να αποκτήσετε το συγκεκριμένο παραμύθι σε ηλεκτρονική μορφή ώστε να το διαβάσετε. (Είναι δωρεάνδεν υπάρχουν ιοί και είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Αφού πατήσετε το σύνδεσμο, θα το βρείτε στο φάκελο Λήψεις, του κινητού ή του υπολογιστή σας).

Βήμα 2

Απαντήστε στο τετράδιο τις παρακάτω ερωτήσεις και στείλτε τες στο e-mail μου.

  1. Χαρακτηρίζω το Μαγικό Δέντρο σύμφωνα με όσα διάβασα στο παραμύθι.
  2. Εάν είχατε την ευκαιρία να ανεβαίνατε στο Μαγικό Βουνό και να συναντούσατε το Μαγικό Δέντρο, ποια ευχή θα ζητούσατε να σας εκπληρώσει και γιατί.
  3. Βρίσκω μέσα από το παραμύθι, 10 τουλάχιστον ζευγάρια  επίθετο-ουσιαστικό π.χ. Μαγικό Βουνό.
  4. Βρίσκω μέσα από το παραμύθι, ρήματα που είναι στον Παρατατικό, στην παρακάτω μορφή και τα κάνω όπως το παράδειγμα. στεκόντουσαν-στέκονταν.
  5. Ζωγραφίστε το Δράκο της Ζήλειας ή τη Νεράιδα της Καλοσύνης, στο μπλοκ ζωγραφικής, όπως εσείς τους φαντάζεστε ή τους καταλαβαίνετε, μέσα από το παραμύθι.

Βήμα 3

Αφού διαβάσετε το παραμύθι, απαντήστε τις παρακάτω ερωτήσεις.

 

Συγγραφέας: Χρυσούλα Λουλοπούλου

Εικονογράφηση: Ευτυχία Κουκουζέλη-Δημακοπούλου

Είδος: Παραμύθι

Εκδόσεις Σαΐτα

Άδεια διανομής: Creative Commons BY-NC-ND  (Αναφορά δημιουργού – Μη εμπορική χρήση – Όχι παράγωγα έργα)

ISBN 978-618-5040-04-8

Σελίδες: 28  //  Έτος έκδοσης: 2013

 

[ Πηγή: www.saitapublications.gr ]

“Ο πόλεμος του παγωτού βατόμουρου”

Οι ήρωές μας:

Χρυσάνθη – Δυο πράγματα στη ζωή δεν θα καταλάβει ποτέ η Χρυσάνθη: γιατί το σχολείο αρχίζει τόσο νωρίς το πρωί και γιατί υπάρχουν άνθρωποι που δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν υπολογιστή;

Μαξ – Στην πραγματικότητα ο Μαξ ονομάζεται Μαξιμιλιανός Τιμόθεος Αλέξανδρος και ο πατέρας του είναι Έλληνας.

Παύλος – Ο Παύλος είναι μάλλον κοντός και χοντρούλης. Φοράει γυαλιά που τα σπρώχνει πάντα πάνω στη μύτη του με το δείκτη του αριστερού του χεριού όταν ζορίζεται ή όταν σκέφτεται.

Ένα κόμικ για τους νέους σε μια Ευρώπη ειρηνική χωρίς σύνορα.

Πατήστε εδώ να το κατεβάσετε. (Αφού πατήσετε το σύνδεσμο, θα το βρείτε στο φάκελο Λήψεις, του κινητού ή του υπολογιστή σας).

Σύνταξη: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Γραμματεία, Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας

Εκδόσεις Ευρωπαϊκής Ένωσης

Άδεια διανομής: Ελεύθερη αναπαραγωγή (με αναφορά της πηγής)

ISBN 92-828-2334-2

Σελίδες: 36  //  Έτος έκδοσης: 1998

 

[ Πηγή: European Union Bookshop ]

 

“Momotaro – Ταξίδι στο Νησί των Γιγάντων” – Κόμικ του Armadillo Greco

Πρόκειται για ένα γνωστό παραμύθι της Ιαπωνίας, το οποίο ο Armadillo Greco δεν βρήκε κάπου στα Ελληνικά και αποφάσισε να το μεταφράσει - αποδόσει και να κάνει την εικονογράφηση σε στυλ graphic novel.

Πατήστε εδώ να το κατεβάσετε. (Αφού πατήσετε το σύνδεσμο, θα το βρείτε στο φάκελο Λήψεις, του κινητού ή του υπολογιστή σας).

Αφού το διαβάσατε, πιστεύω πως παρατηρήσατε ένα λάθος.

Περιμένω να μου στείλετε σε e-mail ποιο μπορεί να είναι αυτό…

Μετάφραση – Απόδοση – Εικονογράφηση: Armadillo Greco

Είδος: Κόμικ

Άδεια διανομής: Creative Commons BY-NC-ND (Αναφορά δημιουργού – Μη εμπορική χρήση – Όχι παράγωγα έργα)

Σελίδες: 16

Έτος έκδοσης: 2019

 

 

[ Πηγή: https://www.facebook.com/ArmadilloGreco/ ]

 

Μάθημα 7: «Η πριγκίπισσα Τύχη και πώς να την κατακτήσετε» – Παραμύθι της Μαρίας Χ. Θεμελή

Περιγραφή

Αποτελεί ένα αλληγορικό παραμύθι για μικρούς και μεγάλους που εξελίσσεται ανάμεσα στη Χώρα των Παραμυθιών και στη Χώρα των Ανθρώπων. Άραγε, μόνο στην πραγματική ζωή είναι που φοβούνται οι άνθρωποι; Ή μήπως δυσκολεύονται και οι πριγκίπισσες; Θα καταφέρουν να βρουν οι ήρωες το πέρασμα για να συναντηθούν οι δύο κόσμοι και να νικηθούν οι φόβοι;

 

Βήμα 1

Πατήστε εδώ για να αποκτήσετε το συγκεκριμένο παραμύθι σε ηλεκτρονική μορφή ώστε να το διαβάσετε. (Είναι δωρεάν, δεν υπάρχουν ιοί και είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Αφού πατήσετε το σύνδεσμο, θα το βρείτε στο φάκελο Λήψεις, του κινητού ή του υπολογιστή σας).

Βήμα 2

Αφού διαβάσετε το αλληγορικό παραμύθι, απαντήστε τις παρακάτω ερωτήσεις. (Εάν δεν σας ανοίγει αυτός ο υπερσύνδεσμος, τότε μπείτε στον τοίχο της κυψέλης ώστε να κάνετε την εργασία.)

 

Βήμα 3

Γράψτε στο τετράδιό σας τις απαντήσεις από τα παρακάτω ερωτήματα, βγάλτε φωτογραφίες και στείλτε τες μέσω e-mail όπως κάναμε μέχρι τώρα.

  1. Χαρακτηρίζω το μικρό μελαχρινό αγόρι (ο χαρακτηρισμός θα γίνει όπως έχουμε διδαχθεί. Παρατηρούμε πρώτα τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του ατόμου. Έπειτα μέσα από το κείμενο βλέπουμε και αιτιολογούμε το χαρακτήρα του).
  2. Κλίνω: το μικρό μελαχρινό αγόρι, η έξυπνη κίνηση, το βαθύ πηγάδι, η συγκινητική απόφαση.
  3. Χρονική αντικατάσταση στο πρόσωπο που βρίσκονται: έπεσε, θα χτυπηθεί, είχαν αποφασίσει, θα ξυπνήσει.

 

 

 

 

Πηγή: www.fylatos.com

Μουσείο Αφής

Το Μουσείο Αφής

 

Ακάθιστος Ύμνος – Η ιστορία