English

ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Σχήματα γύρω μας υπάρχουν πολλά, σχήματα μεγάλα και μικρά, όμορφα και διαφορετικά. Σχήματα που δίνουν μορφή στα αντικείμενα και στον κόσμο που μας περιβάλλει!

Γνωρίζετε τα σχήματα; Μπορείτε να ονομάσετε μερικά;

Ας γνωρίσουμε κάποια από αυτά στο παρακάτω παραμύθι:

Και τώρα ζωγραφίστε στο χαρτί όπως σας ζήτησε το κοριτσάκι…

Για ποιο σχήμα σου μιλώ; Βρες τη λύση ενώνοντας το αίνιγμα με το σωστό σχήμα:

Πιάτα ρόδες και κουμπιά
είναι σχήματα γνωστά
Ψάξε τώρα να τα βρεις και το όνομα να πεις…

Τέσσερις ίσες πλευρές και γωνίες ορθές         

τώρα θα φτιάξεις για να με κατασκευάσεις

 

 

 

Τα κάλαντα θα πεις όταν με βρεις

Τρεις πλευρές και τρεις γωνίες

Βρες με τώρα αν μπορείς….

 

 

Δυο μικρές γραμμές

Και δυο μεγάλες

Γωνίες τέσσερις ορθές

Με πόρτα και παράθυρο,

Τραπέζι μοιάζω εγώ

                                                         Και το όνομα μου ζητώ…

Κύκλο θυμίζω

Μα λίγο διαφορετικό,

Τα πλευρά μου αν πατήσεις,

Εμένα θα σχηματίσεις…

 

Τέσσερις πλευρές ίσες,

Μα γωνίες κλειστές,

Τετράγωνο θυμίζω εγώ

αλλά λίγο διαφορετικό!

 

Έχω πέντε πλευρές

 και πέντε γωνίες

Λίγο…αστείες!

 

 

Με ζωγραφίζεις και χαμογελάς,

με χαρίζεις σε αυτούς που αγαπάς…

 

 

 

Αν με δεις στον ουρανό,

είμαι πάντα φωτεινό

Και τα Χριστούγεννα

 έχω δικό μου τραγούδι εγώ!

 

Ώρα για παιχνίδι…
Στο σπίτι σας τι έχει σχήμα… τρίγωνο, τετράγωνο (κλπ), φέρτε το στην κάμερα να το δούμε!

Ώρα για γυμναστική:

https://video.link/w/kcf8b

https://video.link/w/zcf8b

https://video.link/w/Ncf8b

 

https://learningapps.org/watch?v=prrn9nq4t20

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1bcdaecae365

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/5623

 

 

ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 

Χρώματα είναι τα φωτεινά κύματα που μπορούμε να δούμε. Το φως του ήλιου περιέχει χιλιάδες χρώματα. Έτσι, όταν αυτό πέφτει πάνω στα αντικείμενα, αντανακλάται.

Ας παρακολουθήσουμε μια όμορφη ιστορία:

 « Μια ασπρόμαυρη χρωματιστή ιστορία!»

Και τώρα ζωγράφισε τι σου άρεσε περισσότερο από αυτή.

Τι μας προσφέρουν τα χρώματα;
Ποιος βοηθάει στο να δημιουργηθούν τα χρώματα
Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε το φως και ο ήλιος;
Ποιο χρώμα θα κυριαρχούσε;
Πως θα αισθανόμασταν αν γύρω μας υπήρχε μόνο μαύρο;

 

 

Επίσης, τα χρώματα τα διακρίνουμε σε θερμά και ψυχρά:

  • ΘΕΡΜΑ ΧΡΩΜΑΤΑ:Χρώματα ήλιου και φωτιάς που μας δίνουν την αίσθηση της ζεστασιάς: κόκκινα, πορτοκαλί, κίτρινα, καφέ.
  • ΨΥΧΡΑ ΧΡΩΜΑΤΑ:Χρώματα της θάλασσας, γαλάζια, μπλε,  πράσινα, μοβ.
  • Όταν αναμιγνύουμε χρώματα: αν θέλουμε να «ζεστάνουμε κάποιο χρώμα προσθέτουμε κόκκινο, ενώ αν προσθέσουμε λίγο μπλε το κάνουμε πιο ψυχρό.

 Για να τα καταλάβουμε καλύτερα ας δούμε πίνακες ζωγραφικής με χειμωνιάτικα τοπία.

 Ποια χρώματα χρησιμοποίησαν οι ζωγράφοι;

 Ποια χρώματα λοιπόν είναι τα ψυχρά χρώματα; (μπλε, γαλάζιο, μοβ, γκρι, λευκό)

Αντίθετα υπάρχουν κάποια χρώματα που μας θυμίζουν ζέστη και τα χρησιμοποιούμε για να ζωγραφίσουμε το καλοκαίρι, τον ήλιο, την ζέστη κ. α. Αυτά τα χρώματα είναι τα θερμά χρώματα. Ποια μπορεί να είναι αυτά; 

Ας παίξουμε κι εμείς με τα θερμά και τα ψυχρά χρώματα….
Πάρτε ένα φύλλο χαρτί και διπλώστε το στη μέση- στο πρώτο μισό ζωγραφίστε μόνο με θερμά χρώματα και στο δεύτερο μισό μόνο με ψυχρά!

Ποιο χρώμα νίκησε; Μπορούμε να φτιάξουμε μια ιστορία για αυτό το χρώμα;

Ζωγραφίζω με το αγαπημένο μου χρώμα ομαδικά:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι… « Η μάγισσα Χρωματέλα»
Οδηγίες: όταν ακούσεις το όνομα σου , σήκω και ψάξε σε όλο το σπίτι δυο αντικείμενα που έχουν το χρώμα που θα σου ζητήσει η μάγισσα!
Το χρώμα της μάγισσας για τον / την ……………………. είναι…το ροζ!

ΤΡΙΤΗ 8/12/2020

Υπάρχουν όμορφα τραγούδια για τα χρώματα… ας ακούσουμε κάποια από αυτά και ας χορέψουμε!

Τα αγαπημένα μας χρώματα τα βλέπουμε συγκεντρωμένα στο ουράνιο τόξο! Στο παρακάτω βίντεο θα μάθουμε για αυτό:

Και σε αυτό το βίντεο θα απολαύσουμε μια ιστορία:

Ζωγραφίστε ό,τι σας άρεσε περισσότερο από την ιστορία

ΕΞΙ - 6

Πάω για κύκλο
και κάτω τον κλείνω
το έξι γράφω
δεν παίρνω δε δίνω!

Ποιον αριθμό θα μάθουμε;

Το 6 φυσικά!!!

-Μέτρησε 6 δάχτυλα

- Βρες και φέρε 6 :

  • Παιχνίδια
  • Μαρκαδόρους
  • Χαρτοπετσέτες
  • κουταλάκια
  • Δώσε 6 φιλάκια στο μαγουλάκι της μαμάς ή του μπαμπά!

Ας προσπαθήσουμε να το γράψουμε:

Πρώτα στον αέρα και τώρα στο χαρτί:

Σε κάθε γραμμή βρες και κύκλωσε το σύνολο με τα 6 αντικείμενα!

Προσπάθησε να βάλεις στο κάθε γάντι 6 γραμμούλες για να το στολίσεις!

 

 

Από ποια φωνή αρχίζει ο κύκλος; το κόκκινο;

Κύκλωσε τα Κ,κ στο παρακάτω ποίημα:

Έ ν α ς   κ ό κ κ ι ν ο ς   κ ύ κ λ ο ς,
μ α   π ο ι ο ς   κ ό κ κ ι ν ο ς  κ ύ κ λ ο ς ;
Έ ν α   κ α τ α κ ό κ κ ι ν ο   π ι ά τ ο
π ο υ   έ χ ε ι   σ χ ή μ α   κ ύ κ λ ο      

γ ι α   ν α   τ ρ ώ μ ε   μ έ σ α   ε κ ε ί  τ ο  μ ή λ ο  μ α  κ α ι  τ ο κ ε ρ ά σ ι!

Εδώ θα παρακολουθήσουμε την αγαπημένη μας ιστορία για το Κ:

Από ποια φωνή αρχίζει το πράσινο;

Κύκλωσε τα Π,π στο παρακάτω ποίημα:

Έ ν α   Π ρ ά σ ι ν ο,
μ α   π ο ι ο    π ρ ά σ ι ν ο;
Έ ν α   π ρ ά σ ι ν ο   λ ι β ά δ ι
π ο υ   π η γ α ί ν ο υ ν   γ ι α    β ο σ κ ή
π ε ι ν α σ μ έ ν α   π ρ ο β α τ ά κ ι α!

Εδώ θα παρακολουθήσουμε το αγαπημένη μας ιστορία για το Π:

ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΜΑΣ

Μ'ένα βιβλίο

Όταν πέφτει το βραδάκι

στη μικρή μου τη γωνιά

πλάι σε ένα ροζ φωτάκι,

τι μαγεία, τι χαρά,

αρμενίζω μ' ένα πλοίο

που 'χει το όνομα ΒΙΒΛΙΟ.

Ιστορίες , παραμύθια

Ή του στίχου η ομορφιά,

Των παλιών καιρών αλήθεια

Και του αύριου μυστικά,

Ταξιδάκια ονειρεμένα

Που με καρτερούν εμένα.

Ω βιβλίο αγαπημένο

Πώς να πω ευχαριστώ;

Σε ρουφώ και δε χορταίνω,

Φιλαράκι μου πιστό.

Δυο, τρία, δεκατρία…

Όλα θέλω τα βιβλία!

Όταν πέφτει το βραδάκι

Στη μικρή μου τη γωνιά,

Πλάι σ’ ένα ροζ φωτάκι, τι μαγεία , τι χαρά.

Τη χαρά τη λεν βιβλίο,

Να ‘χα ένα βιβλιοπωλείο!

                                                                                     Μαρία Μανωλάκου

  • Για τι μιλάει το ποίημα;
  • Εσείς έχετε δει βιβλίο;
  • Σας αρέσει να σας διαβάζουν ιστορίες; Γιατί; Πως νιώθετε εκείνη την ώρα;

Ας διαβάσουμε κι εμείς μια όμορφη ιστορία: « Μακάρι να μπορούσα να διαβάσω»

file:///C:/Users/%CE%9A%CE%B9%CE%BA%CE%AE/Desktop/New%20Document(10)%2018-Nov-2020%2011-17-44(1).pdf

Ώρα για συζήτηση…

v  Η αγελάδα είπε στο γουρουνάκι, αναφερόμενη στη χρησιμότητα του βιβλίου: «μαθαίνεις ένα σωρό πράγματα»….τι άλλο μας προσφέρει ένα βιβλίο; «Μ’ ένα βιβλίο…»

v  Γιατί τα ζώα ακολούθησαν το αγόρι και τον Φελίξ στον αχυρώνα; Τι έγινε μετά;

v  Ζωγραφίστε ποιος ήρωας σας άρεσε περισσότερο από την ιστορία και εξηγήστε γιατί.

v  Εσάς ποιο είναι το αγαπημένο σας παραμύθι; Ζωγραφίστε το.

Πριν μας δείξετε τη ζωγραφιά, μήπως μπορείτε να το αποδώσετε με παντομίμα;

 Όλα τα παραμύθια ξεκινούν και τελειώνουν με κάποιες συγκεκριμένες φράσεις, γνωρίζετε ποιες είναι;

Όταν αρχίζουν...

-          Μια φορά κι έναν καιρό.

-          Αρχή του παραμυθιού, καλησπέρα της αφεντιάς σας.

-          Παραμύθι μύθι, μύθι

Το κουκί και το ρεβύθι

Εμαλώσανε στη βρύση.

Πέρασε και η φακή

Και τα βάζει φυλακή

Μα η φάβα της φωνάζει,

Φακήηη , άσ’τα δεν πειράζει!

-          Κόκκινη κλωστή δεμένη ,

στην ανέμη τυλιγμένη,

δώσ’ της κλώτσο να γυρίσει,

παραμύθι ν ‘ αρχινήσει!

Θυμάστε το τραγουδάκι που λέμε εμείς όταν διαβάζουμε παραμύθια;

Κι όταν τελειώνουν...

-          Και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα

-          Κι ήμουνα κι εγώ εκεί και με κέρασαν φακή

-          Ψέματα κι αλήθεια, έτσι είν’ τα παραμύθια!

 

Εμείς που διαβάζουμε ένα βιβλίο λεγόμαστε αναγνώστες- αυτοί που γράφουν την ιστορία πώς λέγονται;  Ας γνωρίσουμε τα βασικά στοιχεία ενός βιβλίου:(εξώφυλλο, συγγραφέας, τίτλος κλπ)

εικόνα από Η/Υ

Υπάρχουν παραμύθια με ήρωες ανθρώπους, ζώα ή/και με τους δύο.... Μπορείς να σκεφτείς κάποιο από κάθε κατηγορία;

Μπορείς να μας δείξεις το αγαπημένο παραμύθι σου; Ποιος είναι ο ήρωας του; Μπορείς να βρεις το συγγραφέα του, τον εικονογράφο και τις εκδόσεις;

Όλοι εμείς που διαβάζουμε βιβλία λεγόμαστε ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ κι έχουμε κάποια δικαιώματα! πάμε να τα γνωρίσουμε;

Με ποιο δικαίωμα συμφωνείς περισσότερο;Γιατί;

Αφού μάθαμε τόσα πολλά για τα βιβλία, ήρθε η ώρα να γίνεται εσείς ο ήρωας ενός παραμυθιού!

Σε ποιο παραμύθι να ήθελες να είσαι ο ήρωας; ποιος θα ήσουν και τι θα έκανες μέσα στην ιστορία; Θέλεις να το ζωγραφίσεις;

 

ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

from Θεοδωρίδου Γρηγορία

Η ΕΛΙΑ

Σήμερα θα ξεκινήσουμε με μια μικρή ιστορία ενός κοριτσιού με πολύ καλή καρδιά, που την έλεγαν….. Ελιά!

Ώρα για συζήτηση….

  1. Τι ήταν αυτό που στενοχωρούσε την μικρή Ελιά;
  2. Πως προσπάθησε να βοηθήσει;
  3. Ποιος βρήκε λύση και της έδωσε την ευκαιρία να βοηθάει τους ανθρώπους;
  4. Με ποιον τρόπο τελικά η Ελιά βοήθησε τους ανθρώπους;
  5. Πώς την ευχαρίστησαν οι άνθρωποι;

Εσύ τι γνωρίζεις για το δέντρο της ελιάς ; Τι μας προσφέρει; Σε ποιες περιοχές αναπτύσσεται; Τι θέλει για να μεγαλώσει;

Ποια είναι τα προϊόντα που μας δίνει η ελιά;

Εσείς τρώτε ελιές; Μαύρες ή πράσινες;

Ποια είναι τα οφέλη της ελιάς;

Η ελιά έχει πολλές βιταμίνες και βοηθάει πού στην υγεία των ανθρώπων, στα κόκαλα, στα δόντια, στο δέρμα, στα μαλλιά. Έχει βιταμίνη Ε, Α, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, νάτριο, φώσφορο και σίδηρο!

 

Ελιά και Μυθολογία

Ας ζωγραφίσουμε τον μύθο!

Από την ελιά στο λάδι

 

Πώς παίρνουμε το λάδι;

Βάλε στη σειρά τις εικόνες γράφοντας το σωστό αριθμό πάνω από την καθεμιά.

Κύκλωσε το διαφορετικό:

Η ελιά σε έργα τέχνης

  • Τι βλέπετε σε αυτό το έργο τέχνης/ ζωγραφιά;
  • Πώς λέγονται τα δέντρα της ελιάς;
  • Τι νομίζετε ότι κάνουν αυτοί οι άνθρωποι;
  • Πώς μαζεύουν τις ελιές;
  • Που τις βάζουν;
  • Ξέρετε πως λέγετε αυτή η εργασία;
  • Ξέρετε πως λέγετε το χωράφι με πολλά ελαιόδεντρα;
  • Στο χωριό μας έχουμε ελαιώνες;
  • Ας προσπαθήσουμε κι εμείς να δημιουργήσουμε το δικό μας ελαιώνα! Ζωγραφίστε κι εσείς σε ένα χαρτί με τους μαρκαδόρους σας ή τις ξυλομπογιές σας.

Ας παίξουμε με ένα όμορφο παζλ: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=30671518a94e

Ας παίξουμε λίγο βρίσκοντας τα ίδια: https://learningapps.org/view11737101

Η ελιά και τα μαθηματικά

Στο έργο τέχνης του Θεόφιλου πόσα δέντρα βλέπετε; Μπορούμε να τα μετρήσουμε!

  • Ας ζωγραφίσουμε στο χαρτί μας 4 ελιές!
  • Το γράμμα της ελιάς

    Ε   Ε   Ε  φωνάζω δυνατά

    Όπως αρχίζει η Ελιά!

     

  • Ας παρακολουθήσουμε μια από τις γνωστές μας ιστορίες με τα γράμματα:
  • https://video.link/w/rRv0bΜπορείτε να θυμηθείτε λέξεις που αρχίζουν από Ε και τις ακούσαμε στην ιστορία;

    Μπορούμε να βρούμε το γράμμα Ε  ε στην εικόνα;

  • Ας προσπαθήσουμε να γράψουμε κι εμείς το γράμμα Ε, ε
  • Ζωγράφισε σε ένα χαρτί διάφορα αντικείμενα που αρχίζουν από Ε και μπορείς να μας τα δείξεις!
  • Μπορούμε να δημιουργήσουμε σύνθετες λέξεις με την ελιά; Τι βλέπετε στην εικόνα;

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γνωρίζεις τι είναι η Επικοινωνία;

Η επικοινωνία ταυτίζεται με τη μετάδοση μηνυμάτων από ένα ζωντανό οργανισμό σε έναν άλλο και εφαρμόζεται προκειμένου οι άνθρωποι να κοινωνικοποιηθούν και να δράσουν μαζί με άλλους, εκφράζοντας συναισθήματα και σκέψεις (Ψύλλα, Μ., 1991:106-108; Μουσαφείρη, Κ.,2019:5).

Τα μηνύματα που μεταφέρονται κατά την επικοινωνία των ανθρώπων μπορεί να είναι λεκτικά -γραπτός και προφορικός λόγος, μη λεκτικά/ εικονικά όπως εικόνα, μουσική, κίνηση ή και μικτά συνδυάζοντας ομιλία, γραφή, μουσική, εικόνες, κ.α. (Ψύλλα, Μ., 2004:73-82; Μουσαφείρη, Κ.,2020:5).

Τα μη λεκτικά μηνύματα στοχεύουν στην ενίσχυση του αρχικού μηνύματος για να γίνει καλύτερα κατανοητό ή και να πείσει περισσότερο τον άλλο. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως  με:

  • την έκφραση του προσώπου
  • τις χειρονομίες
  • τις κινήσεις των ματιών
  • τη στάση του σώματος
  • τη θέση στο χώρο κ.α.

Γιατί νομίζεις ότι είναι χρήσιμη η επικοινωνία;

Η Επικοινωνία ως σχήμα

Αν θέλουμε να αποδώσουμε τη διαδικασία της επικοινωνίας με ένα σχήμα αυτό είναι:

Μουσαφείρη, Κ.,2019:5

Ενώ αν θέλουμε να την αποδώσουμε με μια εικόνα, αυτή είναι:

Μαρκοπούλου, Μ.Δ. στο:https://sites.google.com/site/eepikoinoniamiltamarkopoulou/-e-epikoinonia/orismos

Μέσα Επικοινωνίας

 

Παρατηρήστε τον παρακάτω πίνακα του Νώντα Ρεντζή:
Ανακτήθηκε από:http://thoasaitolos.gr/thoas/?p=1253/17-11-2020

  • Πού νομίζετε ότι βρίσκονται; Σε πόλη ή χωριό;
    - Τώρα ή παλιά;
    - Πόσοι άνδρες/ γυναίκες/ ζώα υπάρχουν στον πίνακα;
    - Ποιος είναι ο άντρας με τη στολή και την τσάντα; Τί μοιράζει; Γιατί;
    - Υπάρχουν ταχυδρόμοι σήμερα;
    - Γιατί στέλνουμε γράμμα;
    - Πώς επικοινωνούσαν τα παλιά χρόνια; - ηχητικά, οπτικά σήματα, σήματα καπνού, φωτιάς, με το σώμα, με τα ζώα.

Στο παρελθόν οι άνθρωποι για να επικοινωνήσουν με άλλους ανθρώπους ανακάλυψαν διάφορους τρόπους. Μπορείς να σκεφτείς πώς κατάφερναν να επικοινωνήσουν;

  • Παρατήρησε τις εικόνες και πες μας τι βλέπεις…

Ο μύθος του θεού Ερμή:

Ήταν γιος του Δία και της Μαίας. Η μητέρα του τον γέννησε πάνω στο βουνό Κυλλήνη της Αρκαδίας. θεωρείται κήρυκας και αγγελιοφόρος των θεών και μεταφέρει τη θέλησή του στους θνητούς. Προστατεύει τους οδοιπόρους, προπάντων στις μακρινές πορείες.

Ανακτήθηκε από:https://sites.google.com/site/hellasmythology/olympus_gods/hermes/17-11-2020

Σήμερα χρησιμοποιούμε τους ίδιους τρόπους; Εσύ ή και η οικογένειά σου πώς επικοινωνείτε με τους φίλους σας όταν δε μπορείτε να τους δείτε;

  • Βάλε Χ στο κουτάκι με το μέσο επικοινωνίας που συνηθίζεται να χρησιμοποιείτε

Επικοινωνία με σεβασμό και κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων

  • Ας διαβάσουμε το παραμύθι για την «Απόφαση του Παπάκη»

https://saferinternet4kids.gr/wp-content/uploads/2017/11/DigiDuck_Greek_2017_Spreads_Web.pdf

  • Ας συζητήσουμε για την ιστορία...

  • Πώς νομίζεις ότι νιώθει η Άρτεμη; Ζωγράφισε στο τετραγωνάκι το αντίστοιχο συναίσθημα!

https://saferinternet4kids.gr/

Το πιο γνωστό σε όλους μας μέσο επικοινωνίας και αυτό που χρησιμοποιούμε σίγουρα όλοι είναι το τηλέφωνο! Από ποια φωνούλα αρχίζει η λέξη Τηλέφωνο όμως;

Τ   και  τ

όπως λέμε τηλέφωνο!

Ας παρακολουθήσουμε μια από τις αγαπημένες μας ιστορίες...

https://video.link/w/V790b

Ποιες λέξεις άκουσες που αρχίζουν από Τ,τ;

Μπορείς να σκεφτείς κι άλλες;

Ζωγράφισε όποια λέξη θέλεις από αυτές που είπαμε και περιμένουμε να δούμε τη δημιουργία σου!