Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου
Πρώτα απ' όλα, Καλό μήνα σε όλους! Παρακάτω θα βρούμε τα μαθήματα που κάναμε σήμερα.
Γλώσσα
- Βιβλίο μαθητή, σελίδα 81: χωρίζουμε την τελευταία παράγραφο, το κομμάτι που βλέπουμε παρακάτω, σε προτάσεις. Γράφουμε πάνω από κάθε πρόταση αν είναι Κύρια ή Δευτερεύουσα.

Θυμόμαστε: υπάρχουν τόσες προτάσεις όσα είναι τα ρήματα. Άρα, πρώτα υπογραμμίζουμε τα ρήματα και μετά χωρίζουμε προσεκτικά τις περιόδους σε προτάσεις. Άρα, αν σε μία περίοδο βρούμε 4 ρήματα, πρέπει να σκεφτούμε ποιες είναι οι 4 προτάσεις γύρω από αυτά. Στη συνέχεια βλέπουμε αν στην αρχή κάθε πρότασης υπάρχει κάποιος σύνδεσμος ή όχι. Αν υπάρχει σύνδεσμος (όταν, αφού, επειδή, διότι, καθώς, αν, ώστε, να, ότι κτλ.), τότε η πρόταση είναι δευτερεύουσα. Αν όχι, είναι κύρια!
- Βιβλίο μαθητή, σελίδα 85: γράφουμε την επιστολή προς τον Δήμαρχο για τον καταυλισμό των προσφύγων που υπάρχει κοντά μας.
- Γραπτού Λόγου: αντιγράφουμε την επιστολή από το βιβλίο. Κάνουμε αλλαγές αν θέλουμε. Φροντίζουμε το κείμενο να είναι σωστό, χωρίς κενά και λάθη και με επιχειρήματα που θα πείσουν τον δήμαρχο. Προσέχουμε τα ορθογραφικά λάθη. Τα διορθώνουμε με προσοχή.
Μαθηματικά
- Τετράδιο Εργασιών:

Διαβάζουμε προσεκτικά την εκφώνηση. Ζητά να βρούμε ζευγάρια ισοδύναμων κλασμάτων. Ξεκινάμε με τα 9/15.
Σκεφτόμαστε ποιο από τα υπόλοιπα κλάσματα είναι ισοδύναμο με τα 9/15. Το 9 και το 15 διαιρούνται και τα δύο με το 3. Αν διαιρέσω τους δύο αριθμούς με το 3 προκύπτει το κλάσμα:
![]()
Οπότε φτιάξαμε το πρώτο ζευγάρι ισοδύναμων κλασμάτων. Προσπαθήστε με τον ίδιο τρόπο (με πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις) να βρείτε όλα τα ζευγάρια ισοδύναμων κλασμάτων.

Όπως θα δείτε εύκολα:
![]()

Πάλι πρέπει να κάνω περίπου την ίδια σκέψη: Με ποιον αριθμό πολλαπλασίασα το 2 για να γίνει 8;
2 x ____ = 8 --> Όπως καταλαβαίνετε, ο αριθμός που ψάχνουμε είναι το 4. Άρα, με το 4 θα πολλαπλασιάσω και τον αριθμητή.

Λοιπόν, Ανάγωγα λέμε τα κλάσματα που δεν απλοποιούνται άλλο. Όμως, τα 3/21 απλοποιούνται, επειδή το 3 και το 21 διαιρούνται και τα δύο με το 3. Άρα, δεν το κυκλώνουμε, επειδή δεν είναι ανάγωγο.
Όμως, τα 11/7 δεν απλοποιούνται, επειδή το 11 και το 7 δεν έχουν κάποιον κοινό διαιρέτη. Οπότε είναι Ανάγωγα.
Με τον ίδιο τρόπο βρίσκουμε τα υπόλοιπα ανάγωγα κλάσματα.

Καταρχήν, πρέπει να δείξουμε στο καντράν πού θα δείχνει ο δείκτης, όταν έχουν καταναλωθεί τα 45/60.
Στη συνέχεια, πρέπει να βρούμε πόσα λίτρα έχει το ρεζερβουάρ όταν ο δείκτης είναι στο 1/4. Τι σημαίνει το 1/4; Ότι μοιράζουμε τα 60 λίτρα σε 4 μέρη και παίρνουμε το 1. Άρα, για να υπολογίσουμε το 1/4 θα κάνουμε:
60 : 4 = 15
15 x 1 = 15 λίτρα
Ιστορία
Ολοκληρώσαμε την επανάληψή μας. Την Παρασκευή θα γράψουμε διαγώνισμα. Διαβάστε καλά, θυμηθείτε όσα έχουμε πει στην τάξη, για να γράψετε άριστα στο διαγώνισμα. Πληροφορίες και τις απαντήσεις όλες θα τις βρείτε πατώντας εδώ.
