Παίζουμε και μαθαίνουμε παρέα, όλοι μαζί μια αγκαλιά!

Τίτλος: "Παίζουμε και μαθαίνουμε παρέα, όλοι μαζί μια αγκαλιά!"

Το πρόγραμμα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων , με τίτλο: "Παίζουμε και Μαθαίνουμε Παρέα, όλοι μαζί μια αγκαλιά!", είναι προσα-
νατολισμένο, μέσα από ομαδοσυνεργατικές-κατά βάση-δραστηριότητες (λεκτικές, καλλιτεχνικές, κινητικές κ.λπ.), στην καλλιέργεια και ενίσχυση του αλτρουισμού, της ενσυναίσθησης, της αισιοδοξίας, του χιούμορ, της δημιουργικότητας, της έκφρασης συναισθήματος, της ανθεκτικότητας, της αυτοεκτίμησης, της αυτεπίγνωσης και της
υπευθυνότητας, ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές/τριες, να γίνουν ακόμη πιο δεκτικοί/ες, στη δυνατότητα κατανόησης, συνύπαρξης, συνεργασίας και φιλίας, με τον/την άλλο/η, τον/την διαφορετικό/ή.

1o Εργαστήριο:

"Περιγράφω τον εαυτό μου και γνωρίζομαι καλύτερα με τους άλλους!"
Μέσω του εργαστηρίου αυτού θα πρέπει τα παιδιά να μπορούν:

  • Να κατανοήσουν και να παρουσιάσουν τα χαρακτηριστικά της ταυτότητάς τους.
  • Να μάθουν να αναγνωρίζουν και να καταλαβαίνουν τα στοιχεία της ταυτότητας των άλλων.
  • Να αυξήσουν τη συναισθηματική τους επίγνωση.
  • Να μάθουν πώς να διαμορφώνουν και να αποδέχονται μια κοινή ταυτότητα.

Τι είναι η ταυτότητα;

Ταυτότητα είναι η (εσωτερική) εικόνα που έχουμε για τα προσωπικά χα-ρακτηριστικά, τις προτιμήσεις και τις σκέψεις ενός ατόμου. 

1η Δραστηριότητα: Περιγράφω τον εαυτό μου.  Αναζητώ τα θετικά στοιχεία της ταυτότητάς μου και τα καταγράφω στο έντυπο.

1ο φύλλο εργασίας

2η Δραστηριότητα: Το δέντρο του "Μπορώ να κάνω... " και "Θα ήθελα να..."

Τα παιδιά συμπληρώνουν τις φράσεις, τις κόβουν και τις κολλούν στα κλαδιά.

2o φύλλο εργασίας

3η Δραστηριότητα: Μια εικόνα χίλιες λέξεις! Βλέποντας  φωτογραφίες με παιδιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά (εθνικότητα, θρησκεία, χρώμα κ.λπ), ζητείται από τους μαθητές/τριες, πέρα από τα προφανή χαρακτηριστικά που βλέπουμε στις φωτογραφίες, να δημιουργήσουν, ανά ομάδα, σε μία κόλλα χαρτί δύο λίστες: μία με τα κοινά χαρακτηριστικά, τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα που μπορεί να έχουν με τα παιδιά των φωτογραφιών και μία με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά που μπορεί να έχουν

Παιδιά από την Αφρική

Παιδιά από τη Συρία

Παιδιά μουσουλμάνοι

3ο φύλλο εργασίας

3η Δραστηριότητα: Πες το χωρίς λέξεις! Παντομίμα-μη λεκτική επικοινωνία. Τα παιδιά συνεχίζουν σε ομάδες. Ένας/Μία μαθητής/τρια από κάθε ομάδα παίρνει από το «Κουτί της Ταυτότητας»  ένα κλειστό χαρτάκι με μία λέξη κλειδί, όπως, εαυτός, άλλος, συνεργασία, κοινότητα, ομαδική εργασία...

4ο φύλλο εργασίας

Φύλλο αυτοξιολόγησης

2o Εργαστήριο :

"Καταλαβαίνοντας και νιώθοντας τον άλλο!"

Βιβλίο: "Τα παπούτσια των άλλων" (Αφήγηση)

Ενσυναίσθηση Video

Τα συναισθήματα μέσα στην τέχνη

  4η Δραστηριότητα: "Αναζητώντας διαφορές και ομοιότητες με τους άλλους"

Οι μαθητές κάθονται σε κύκλο και θέτουν ο καθένας στον διπλανό του μια ερώτηση. Ο επόμενος προσπαθεί να βρει διαφορές ή ομοιότητες ανάμεσα στη δική του απάντηση και στην απάντηση του άλλου.

5η Δραστηριότητα: "Μαθαίνουμε να παρατηρούμε τους άλλους και να καταλαβαίνουμε τις ανάγκες τους."

Οι μαθητές παρατηρούν άτομα από το οικογενειακό ή φιλικό τους περιβάλλον και κρατούν ημερολόγιο προσπαθώντας να εντοπίσουν τις ανάγκες τους.