English

Πώς διαβάζουμε ένα παραμύθι στα παιδιά του Νηπιαγωγείου

Πριν την ανάγνωση

  • ​Δείχνουμε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητάμε να υποθέσουν το περιεχόμενο (Ερώτηση: Για ποιο πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
  • Διαβάζουμε το όνομα του συγγραφέα, του εικονογράφου και των εκδόσεων.
  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (Ερώτηση: Εσύ έχεις πάει στο δάσος;)

 Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης 

  • Δείχνουμε με το δάχτυλο μας τη γραμματοσειρά που διαβάζουμε 'ώστε να κατανοήσουν τον τρόπο και την φορά της ανάγνωσης και της γραφής.
  • Παροτρύνουμε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (Ερώτηση: Τι λέτε να έγινε;)
  • Αναλύουμε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
  • Ζητάμε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα.

​  Μετά την ανάγνωση

  • Επαναλαμβάνουμε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό, πρωταγωνιστές, αρχή ιστορίας, πως συνεχίστηκε, πως τελείωσε, τι μήνυμα μας δίνει)
  • Ζητάμε να ζωγραφίσουν με το δικό τους τρόπο ότι τους άρεσε απ το παραμύθι και να γράψουν ή να αντιγράψουν τον τίτλο (και όποιες λέξεις θέλουν).
  • Ακόμα μπορούν να συνθέσουν μια παρόμοια ιστορία, να την εικονογραφήσουν και να φτιάξουν το δικό τους βιβλίο!