Στο σημερινό μάθημα διαβάσαμε το κείμενο της σελ. 89 -90 και μιλήσαμε για μια άλλη γλώσσα, τη νοηματική. Απαντήσαμε στις ασκήσεις 1-2-3-4 σελ. 91
Στη συνέχεια, θυμηθήκαμε τις μετοχές ενεργητικής και παθητικής φωνής και πώς αυτές σχηματίζονται.
Για εξάσκηση κάναμε στο Τ.Ε. σελ. 25 ασκ. 2 και τις παρακάτω ασκήσεις στο τετράδιο:
- Φτιάχνω μετοχές ενεργητικής φωνής:
τρέχω-τρέχοντας Βάφω- βάφοντας Παίζω- παίζοντας
γερνώ- γερνώντας θεωρώ- θεωρώντας τραγουδώ- τραγουδώντας
2. Φτιάχνω μετοχές παθητικής φωνής:
λυπάμαι-λυπημένος-η-ο ενοχλούμαι-ενοχλημένος-η-ο βάφομαι-βαμμένος-η-ο
γράφομαι-γραμμένος-η-ο δένομαι-δεμένος-η-ο
🏠Σπίτι:
- Α + Ο σελ. 89 την 4η παράγραφο
- Στην 4η παράγραφο του κειμένου υπογραμμίζω τις αντωνυμίες και γράφω το είδος τους.
- Στο τετράδιο λύνω τις ασκήσεις:
α) Φτιάχνω μετοχές ενεργητικής φωνής με τα ρήματα: τραγουδώ, πηγαίνω, οδηγώ, ζωγραφίζω, ποτίζω, κουνώ, ρωτώ, κυνηγώ
β) Φτιάχνω μετοχές παθητικής φωνής: ανεβαίνω, δακρύζω, χαλάω, συννεφιάζω, θυμώνω