Γλώσσα 30/5: Από το πρώτο τηλεφώνημα στο πρώτο ηλεκτρονικό μήνυμα

Στο σημερινό μας μάθημα μιλήσαμε για δύο σημαντικές εφευρέσεις, το τηλέφωνο και το ηλεκτρονικό μήνυμα (Βιβλίο σελ. 53-54-55) και κατασκευάσαμε ένα τηλέφωνο:

Στη συνέχεια θυμηθήκαμε τις αναφορικές αντωνυμίες: Βιβλίο σελ. 56

🏡Σπίτι:

  • Ανάγνωση
  • Αντιγραφή και Ορθογραφία σελ. 53 την 1η παράγραφο
  • Τ.Ε. σελ. 53 ασκ.1-2

Μαθηματικά 27/5: 50. Μετρώ το χρόνο

Λένε ότι ο χρόνος πίσω δε γυρνά, εμείς όμως σήμερα γυρίσαμε πίσω στη μνήμη μας και θυμηθήκαμε πώς μετράμε το χρόνο (Βιβλίο σελ. 124-125).

Επίσης, θυμηθήκαμε πώς να κάνουμε προσθέσεις και αφαιρέσεις με συμμιγείς αριθμούς.

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 26 ασκ. 1,2,3 (να γίνει στο τετράδιο μαθηματικών κάθετα)

Ιστορία 27/5: 37. Οι τέχνες και τα γράμματα στα ελληνιστικά χρόνια

Στο σημερινό μας μάθημα μιλήσαμε για τη μεγάλη ανάπτυξη που γνώρισαν οι τέχνες, οι επιστήμες και τα γράμματα την περίοδο των ελληνιστικών χρόνων (Βιβλίο σελ. 115-117).

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ το μάθημα 37 (σελ. 115-117) με τη βοήθεια των ερωτήσεων: 37.ερωτήσεις
  • Τ.Ε. σελ. 46 ασκ. 1- 2
  • Βρίσκω πληροφορίες για έναν εκπρόσωπο των τεχνών ή των επιστημών (π.χ. Λύσιππος, Αρίσταρχος, Ευκλείδης, Αρχιμήδης, Πολύβιος).

Γλώσσα 27/5: Ύμνος στον άνθρωπο

Σε καινούρια ενότητα μπήκαμε σήμερα και μιλήσαμε για εφευρέσεις και ανακαλύψεις που άλλαξαν τη ζωή του ανθρώπου (δες Τ.Ε. σελ. 51)

Τι είναι όμως η εφεύρεση και τι η ανακάλυψη;

Η ανακάλυψη του εργαλείου από τον άνθρωπο

Παίξε το Παιχνίδι: εφεύρεση ή ανακάλυψη;

Επίσης, διαβάσαμε ένα απόσπασμα από την Αντιγόνη του Σοφοκλή (Βιβλίο σελ. 50) και συμπληρώσαμε τις ασκήσεις των σελ. 51-52.

🏡Σπίτι:

  • Ανάγνωση σελ. 50
  • Αντιγραφή και Ορθογραφία το κείμενο της ασκ. 6 σελ. 52 διορθωμένο
  • Άσκηση τετραδίου γλώσσας: ειδη προτάσεων
  • Για την Πέμπτη: Βρίσκω πληροφορίες για μια σπουδαία εφεύρεση του ανθρώπου. Την παρουσιάζω με λίγα λόγια σε ένα χαρτί και τη συνοδεύω με μια εικόνα, ζωγραφιά ή κατασκευή.
  • Δεν ξεχνώ τη Δευτέρα να φέρω και να παρουσιάσω στην τάξη μια συλλογή μου.

 

Ταινία μικρού μήκους: Ο αδερφός μου

Στην ταινία μικρού μήκους, Ο ΑΔΕΡΦΟΣ ΜΟΥ, ο σκηνοθέτης Θοδωρής Παπαδουλάκης, περιγράφει την καθημερινότητα που καλούνται να αντιμετωπίσουν στα Χανιά τα άτομα με σωματικές βλάβες αλλά και οι οικογένειές τους.

Γλώσσα 25/5: Η 5η Βασική Αρχή των Δικαιωμάτων των Παιδιών

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο στους ανθρώπους με προβλήματα στην όραση.  Διαβάσαμε στο Τ.Ε. τη σελ. 47 και συζητήσαμε τι προβλήματα αντιμετωπίζει στο σχολείο και στην κοινωνία μας ένας τυφλός, αλλά και τι είναι αυτό που τους κάνει πιο δυνατούς.

Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο:

🏡Σπίτι:

  • Στο τετράδιο γραπτού λόγου, γράφω μια επιστολή προς το δήμαρχο (δες Τ.Ε. σελ. 47-48)
  • Βιβλίο σελ. 47 κάνω τη λεξιλογική άσκηση

 

 

Μαθηματικά 25/5: 49. Διαχειρίζομαι προβλήματα με μεγάλους αριθμούς

Σήμερα στο μάθημα λύσαμε μερικά ακόμα προβλήματα με μεγάλους αριθμούς και θυμηθήκαμε τα αντίστροφα προβλήματα. Έγιναν από το Τ.Ε. σελ. 25 οι ασκ. 5-6.

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 31 ασκ. 3-5-6

Ιστορία 24/5: 36. Η καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια

Στο σημερινό μας μάθημα μελετήσαμε πώς ζούσαν οι Έλληνες στην Ελλάδα και στις νέες πόλεις της Ανατολής (Βιβλίο σελ. 113-114).

Επίσης, συμπληρώσαμε το παρακάτω σχεδιάγραμμα: 36. σχεδιάγραμμα

Δείτε ΕΔΩ πώς ζούσαν οι άνθρωποι στην Αρχαία Γιτάνη, μια αρχαία πόλη της Ηπείρου, κατά την ελληνιστική εποχή.

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ το μάθημα 36 (σελ. 113-114) με τη βοήθεια του σχεδιαγράμματος και των παρακάτω ερωτήσεων: 36. ερωτήσεις

Γλώσσα 23/5: Τα δικαιώματα των παιδιών

Στο σημερινό μάθημα θυμηθήκαμε ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών και πώς μπορούμε να τα προστατεύσουμε (έγιναν όλες οι ασκήσεις Βιβλίο σελ. 40-42)

Επίσης, θυμηθήκαμε τα είδη των προτάσεων ανάλογα με τους πρωταγωνιστές της πρότασης (απλές, ελλειπτικές, επαυξημένες και σύνθετες).

🏠Σπίτι: