Ελληνικά

5η εβδ: Από το φθινοπωρο ως τις νέες μας ομάδες

Άλλη μία εβδομάδα στην πλάτη μας και ήταν κι αυτή... γεμάτη!

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε με βροχές, οπότε ήταν η κατάλληλη ευκαιρία να μάθουμε για το φθινόπωρο, τα ζεστά χρώματα του και για τους μήνες του. Τα τραγούδια του φθινοπώρου έγιναν ήδη τα αγαπημένα μας! Σχεδόν τα μάθανε! Μπορείτε να τα βρείτε και στην καρτέλα της Μελέτης. (κάνουμε μελέτη και χωρίς να ανοίξουμε το βιβλίο!)

Οι βροχερές μας μέρες ήταν η αφορμή για να συζητήσουμε για τα πρωτοβρόχια, τους κεραυνούς, τις αστραπές, τους φόβους μας, την πραγματική Φυσική που κρύβεται από πίσω από κάθε μπουμπούνητο αλλά και... το ουράνιο τόξο! Τους ενθουσίασε το πώς η ακτίνα του ήλιου μπορεί να περάσει μέσα από μια σταγόνα και να γίνει...πολύχρωμο ουράνιο τόξο. Νιώθω ότι κάποιοι μικροί επιστήμονες εκκολάπτονται ήδη...! Φυσικά δε γινόταν να μην τα ζωγραφίσουμε όλα αυτά! Με την κ. Ελένη των αγγλικών αποτυπώθηκαν στις ζωγραφιές μας:

Αγαπημένη μας στιγμή η παρουσίαση των φύλλων που βρήκε το κάθε παιδί. Με καμάρι σηκώθηκαν και έδειχναν στους συμμαθητές τους τι βρήκανε. Τα παρατηρούσαμε προσεκτικά, βλέπαμε τα χρώματά τους, συγκρίναμε τα μεγέθη τους αλλά και την υφή τους. Κάποια ήταν τόσο ξερά που έπρεπε να είμαστε προσεκτικοί για να μη γίνουν θρύψαλα. Προσπαθούσαμε να αναγνωρίσουμε από ποιο δέντρο ήταν το κάθε φύλλο. Κάποια μας ήταν εύκολα!

Αυτή η δραστηριότητα ανέπτυξε την παρατηρητικότητά μας, αλλά έδωσε και βήμα για παρουσίαση μπροστά στο κοινό της τάξης. Όλα τα φύλλα μας τα συγκεντρώσαμε σε μια έκθεση και φτιάξαμε με περηφάνια το...μουσείο των φύλλων!

Αυτήν την εβδομάδα στη Γλώσσα μάθαμε τις φωνούλες πο,το,ε,λα και φτιάξαμε νέες λέξεις. Γράψαμε τα νέα γράμματα στα πινακάκια μας, είδαμε πόσο ψηλά φτάνει το λ, και θυμηθήκαμε τα κενά που πρέπει να αφήνουμε ανάμεσα.

Σε όλα τα παιδιά μοιράστηκε (αυτοσχέδιο) φάκελάκι που περιέχει καρτελάκια συλλαβών (ένα καρτελάκι ανα συλλαβή, εκτός από το τα και το πι που τα θέλουμε διπλά για να φτιάχνουμε τις λέξεις πατάτα και πιπίλα.)Το φακελάκι με τις συλλαβές να είναι μόνιμα μέσα στον κόκκινο φάκελο για να δουλεύουμε με αυτό και στο σχολείο.

Στο σπίτι μπορείτε να τα δουλέψετε ως εξής:

  1. "Ζητώ να μου γράψεις τη λέξη........."
  2. "Σου γράφω μία λέξη...Μπορείς να τη διαβάσεις;"
  3. "Σου δίνω ανακατεμένες συγκεκριμένες συλλαβές και μου φτιάχνεις τη λέξη που κρύβουν."

Την επόμενη εβδομάδα θα πάρουν άλλες 3 συλλαβές για το φακελάκι τους.

Τι άλλο είδαμε; Συναντήσαμε για πρώτη φορά τα σημεία στίξης. Εξηγήσαμε κάποιες πρώτες πληροφορίες για το θαυμαστικό και το κόμμα. Θα τα ξαναπούμε και στην πορεία προσθέτωντας και τα υπόλοιπα βασικά σημεία στίξης (τελεία και ερωτηματικό).

 

Στα Μαθηματικά, αυτήν την εβδομάδα ολοκληρώσαμε την αρίθμηση και τη γραφή μέχρι το 5. Συνδέσαμε τη μέτρηση με τα εργαλεία που θα χρησιμοποιούμε από εδώ και πέρα: αριθμητηρι, δάχτυλα χεριών, αριθμογραμμή, κουτάκια των 10.

Μάλιστα είχαμε και ένα μεγάλο αριθμητηρι  που μας έφερε στην τάξη ο μαθητής Α.

Πλέον μπήκαμε στην ανάλυση των αριθμών από 1 εώς 5. Αυτό σημαίνει ότι σταδιακά θα μαθαίνουμε τους συνδυασμούς (προσθέσεις) που μας δίνουν το 2, το 3, το 4 κτλ. Στην αρχή θα υπάρχει ανάμεσα η λέξη και.

*Εξηγήσαμε μέσα στην τάξη ότι αυτά τα 3 γράμματάκια μόλις τα βλέπουμε θα τα διαβάζουμε "κε" αν και δεν έχει "ε".Επίσης αναφέραμε ότι αργότερα θα χρησιμοποιήσουμε το σύμβολο + για ....πιο γρήγορα!😉

Στα ευχάριστα νέα είναι ότι η σύνδεση διαδίκτυο μας έχει αποκατασταθεί!!! Έτσι μπορέσαμε να κάνουμε το μάθημα μας πιο διαδραστικό μέσω εφαρμογών προσομοίωσης. Ανακαλύψαμε διάφορους συνδυασμούς για τις προσθέσεις μας και δημιουργήσαμε τα σπιτάκια του 2,του 3 και του 4 με τη βοήθεια της εφαρμογής Mathigon. Είναι προεργασία για την επόμενη εβδομάδα που θα τα μάθουμε καλύτερα!

Μια, επίσης, όμορφη στιγμή ήταν η αλλαγή θέσεων. Χωρίστηκαμε σε ομάδες και τα θρανία μας άλλαξαν διάταξη. Κάθε ομάδα πήρε την ονομασία ενός χρώματος: έχουμε πλέον τους μπλε, τους κόκκινους κτλ. Κάθε ομάδα οργάνωσε το τραπέζι της διατηρώντας συμμαζεμμενες τις μολυβοθήκες τους στο "πανερακι" της ομάδας! Και....επιτέλους! Οι μολυβοθήκες μας δεν πέφτουν πια! (νίκη!✌️). Από εβδομάδα όμως θα ξεκινήσουμε κι ένα παιχνίδι ..ένα ομαδικό ...επιτραπέζιο. Ποιες ομάδες θα τερματίσουν; Προσεχώς περισσότερα!☺️

Δεν μπορούσα να μη τραβήξω την πρώτη επίσημη φωτογραφία της τάξης. Χαμόγελα παντού! 😊

Την Παρασκευή κάναμε και την άσκηση σεισμού με όλο το σχολείο. Εμείς βεβαια είχαμε συζητήσει πιο πριν μέσα στην εβδομάδα Τι είναι ο σεισμός και Πως προστατευόμαστε. Υπάρχει συγκεκριμένη σελίδα στο βιβλίο της Μελέτης μας για αυτό, αλλά το καλύψαμε μέσα από δύο βίντεο (βλ. καρτέλα της Μελέτης).

Ευχαριστούμε θερμά για το νέο ρολόι της τάξης που μας έφερε η μαθήτρια Ε. Σύντομα θα βρει τη μόνιμη θέση του μαζί με το ...συνοδευτικό υλικό για να καταλαβαίνουμε σιγά σιγά την ώρα!☺️

Ήταν πολλά, αλλά ήταν η εβδομάδα μας!❤️

Καλό Σκ σε όλους μας!