Ελληνικά

8η εβδ:Μισοβδομάδα… αυτή η εβδομάδα!

Τη Δευτέρα είχαμε τη σχολική γιορτή της επετείου του ΟΧΙ και παρακολουθήσαμε τα δύο τμήματα της Γ τάξης να μας παρουσιάζουν θεατρικά σκετς, ποιήματα και τραγούδια που υμνούν την 28η Οκτωβρίου. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τις δασκάλες τους!

Εμείς επιστρέψαμε στα θρανία μας την Τετάρτη και έτσι ξεκούραστοι όπως ήμασταν ...πήραμε πάλι φόρα! Ξαναείδαμε μπροστά μας το Ε και το ε και τις παρεούλες του. Μαζί μάθαμε και τη λέξη έχει. Η λέξη έχει μαθαίνεται από τα παιδιά της Α΄ τάξης αυτό το διάστημα ολιστικά, δηλαδή τη μαθαίνουν και την αναγνωρίζουν όπως είναι "φωτογραφίζοντάς την".  Φυσικά έπρεπε να λύσουμε απορίες τύπου "Μα γιατί κυρία έχει και ένα ε παραπάνω;" και μιλήσαμε λίγο για το ει αλλά ειπαμε πως θα το δούμε πολύ αργότερα!

Για να προσπαθήσουμε να τη θυμόμαστε καλύτερα την σχηματίσαμε στις ομάδες μας. Κάθε μέλος ανέλαβε ένα γράμμα. Τέσσερα μέλη κάθε ομάδα, τέσσερα και τα γράμματα της λέξης μας. Έπειτα έπρεπε να τα βάλουν στη σωστή σειρά. Εξηγήσαμε ότι το χ είναι γραμματάκι που κατεβαίνει από τη γραμμη. Τελικά έμεινε να την λέμε μεταξύ μας ως....κιτρινη λέξη και κάθε φορά που τη συναντάμε κοιτάμε την κίτρινη καρτέλα της τάξης μας. Μάλιστα τη διαβάσαμε με διαφορετικούς τρόπους, χρησιμοποιώντας και διαφορετικά σημεία στίξης κάθε φορά! Πάντα τους φαίνεται αστεία αυτή η άσκηση!

 

 

Πέμπτη και Παρασκευή συναντήσαμε ένα νέο γραμματάκι, γι' αυτό και μείναμε δυο μέρες. Το Σ,σ,ς είχε τη δυσκολία  του αλλά με εξάσκηση και επιμονή θα το εμπεδώσουμε και αυτό. Κάναμε εξάσκηση στα πινακάκια μας, είπαμε τις απλες συλλαβές αλλά και τις τελικές συλλαβές που προκύπτουν με το -ς. Επίσης, συζητήσαμε για τα κεφαλαία και τα τελικά γράμματα των ονομάτων (των αρσενικών) και εντοπίσαμε ομοιότητες στα ονόματα των αγοριών της τάξης.

Αυτην την εβδομάδα αναλύσαμε το 9 και το 10. Μεγάλοι αριθμοί, μεγάλα και τα σπιτάκια τους, μεγάλος και ο μπελάς !!!

Η άσκηση του τετραδίου εργασιών μας που μοιράζαμε βόλους και κυβάκια μας πήρε μια ολόκληρη ώρα, αλλά την καταφέραμε! Επαναλαμβάνω ότι όλα τα ζευγαράκια θα τα συναντήσουμε πολλές φορές ακόμα. Οπότε είναι μια πρώτη επαφη! Τα τραγουδάκια πάντως ήδη τα εμαθαν και αυτό θα μας βοηθήσει πολύ!

 

Στη Μελέτη και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αυτής της εβδομάδας μιλήσαμε για τους βιώσιμους στόχους ανάπτυξης. Μέσα από τα πλαίσια των δράσεων που θα κάνουμε ως τάξη (δράσεις ενεργού πολίτη και eTwinning)  και σε συνδυασμό με τους υπερήρωες-avatar  που ζωγραφίσαμε την προηγούμενη εβδομάδα κάναμε μια πιο...παιδική προσέγγιση! Μιλήσαμε για τα προβλήματα του σύγχρονου κόσμου: τη φτώχεια, την πείνα, την έλλειψη σχολείων, τις αρρώστιες, την απότομη αλλαγή του καιρού, τη μόλυνση των θαλασσών, τα ζώα και τα δάση που κινδυνεύουν εξαιτίας των ανθρώπων, τη μόλυνση του περιβάλλοντος, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τη συνεργασία μεταξύ των κρατών και όλων των ανθρώπων. Μιλήσαμε ακόμα και για την ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών, αλλά και για την ισότητα μεταξύ των ανθρώπων. Βρήκαμε και ένα σημαδάκι: το ίσον = και μιλήσαμε και για αυτό λιγάκι (την επόμενη εβδομάδα θα το δούμε πολύ!) Για όλα αυτά μιλήσαμε με αφορμή τις εικόνες του βίντεο Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης με μια ματιά! . Σταματούσαμε, περιγράφαμε, παρατηρούσαμε το σήμα, συζητούσαμε σχετικά και το χρωματίζαμε στο φυλλάδιό μας. Τα φυλλάδια αυτά παρέμειναν στο σχολείο και θα μπουν στον φάκελο των εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Μετά από όλη αυτην την αναλυση κάθε μαθητής/τρια  διάλεξε το σήμα του υπερήρωά του, το χρωμάτισε και θα το κολλήσουμε στην υπόλοιπη στολή. Μαζί έχουμε ήδη ξεκινήσει και καταγράφουμε τις μαγικές τους υπερδυνάμεις. Και όλα αυτά μαζί...θα γίνουν μια όμορφη παρουσίαση-έκλπληξη που θα στείλουμε στους φίλους μας από τις άλλες χώρες!

Αυτή ήταν η μισοβδομάδα μας! Στο επιτραπέζιο δεν μπορέσαμε να τερματίσουμε! Αν και είχαν όλες οι ομάδες πολύ  καλή συμπεριφορά, συμμετοχή και προσπάθεια ο τερματισμός ήταν μακριά ! Ίσως την επόμενη εβδομάδα να τα καταφέρουν! 😉

Καλό Σαββατοκύριακο να έχουμε!