Ελληνικά

9η εβδ: Η συνεργασία είναι η λύση!

Αυτη η εβδομάδα είχε πολλή συνεργασία και το καλύτερο είναι ότι μέρα με τη μέρα η συνεργασία μεταξύ των ομάδων αποκτούσε καινούρια χαρακτηριστικά!

Μπήκαμε σε ένα νέο γραμματάκι, το Κ,κ. Μείναμε δυο μέρες, εξασκηθήκαμε στη ορθή γραφή του στα πινακάκια μας, είπαμε συλλαβές , βρήκαμε άπειρες λέξεις που ξεκινούν με το κ και μάθαμε, όπως πάντα, λέξεις που το περιέχουν! Θυμηθήκαμε ακόμα τα Ο,ο,Ν,ν και κάναμε μπόλικη εξάσκηση!

Τη Δευτέρα είδαμε  ένα εξ αποστάσεως σεμινάριο για μαθητές Α τάξης τον φορέα Safe Internet 4 Kids, όπου ο Χρονοψαρούλης μας μίλησε για το χρόνο που πρέπει να αφιερώνουμε μπροστά σε οθόνες παντώς τύπου. Οι μαθητές/τριες εμπνευσμένοι/ες από το περιεχόμενο της ιστορίας που άκουσαν, ζωγράφισαν  τον Χρονοψαρούλη και το βασικό μήνυμα στης δράσης ("Ελέγχω τον χρόνο που αφιερώνω στις οθόνες"), Μάλιστα, αργότερα έφτιαξαν τον Χρονοψαρούλη και με  παστελίνη, γιατί είπαμε...είμαστε δημιουργικά πνεύματα σε αυτήν την τάξη!

Στα Μαθηματικά μας γνωρίσαμε  νέα σύμβολα, τα σύμβολα ισότητας και της ανισότητας! Αυτό που σίγουρα πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι το στόμα του κροκόδειλου τρώει πάντα τα πιο πολλά! Ολοκληρώνοντας την εβδομάδα μας γνωρίσαμε και το συμβολο της πρόσθεσης. Μάθαμε να διαβάζουμε σωστά τόσο τις ισότητες/ανισότητες όσο και τις μαθηματικές προτάσεις της πρόσθεσης. Η πρόσθεση έχει μέλλον...λαμπρό 🤩 την επόμενη εβδομάδα!

Στη Μελέτη μιλήσαμε για το σχολείο μας. Συζητήσαμε γι' αυτό και μοιραστήκαμε εμπειρίες που ενεργοποιούνται από τις 5 μας αισθήσεις! Ξαναθυμηθήκαμε την εκδρομή που πήγαμε πρόσφατα και ο καθένας/μια  ζωγράφισε τι πρέπει να παίρνουμε μαζί μας σε μια εκδρομή!

Ασχοληθήκαμε πολύ με τις λέξεις που μαθαίνουμε φωτογραφικά (ολιστικά). Μεταξύ μας πολλές φορές τις λέμε ...η "κόκκινη λέξη" , η "κίτρινη λέξη" κτλ...απλά για να τις θυμόμαστε ευκολότερα.Κάναμε αρκετή εξάσκηση στο είναι, γιατί είναι και η δυσκολότερη λέξη!

 

Το στοίχημα της εβδομάδας ήταν διπλό: Η εκμάθηση των λέξεων όχι, και, είναι (μαζί με το έχει που είδαμε νωρίτερα) και η ολοένα πιο αυτόνομη και ομαλή συνεργασία μεταξύ των ομάδων. Τι κάναμε λοιπόν:

  • Την πρώτη φορά που φτιάξαμε ομαδικά κολλάζ (8η εβδομάδα) με το έχει κάθε μαθητης/τρια επρεπε να γράψει το γράμμα που του όρισα και να το κολλήσει στην καρτέλα της ομάδας του στη σωστή σειρά.
  • Τη δεύτερη φορά που φτιάξαμε το όχι κάθε μαθητής/τρια έπρεπε να γράψει το γράμμα που του όρισα και να αποφασίσουν με την ομάδα τους ποιος/α θα τα κολλήσει στην καρτέλα (μαντέψτε τη μάχη που έγινε για το ποιος θα τα κολλήσει!!!).
  • Την τρίτη φορά που συνεργάστηκαν οι ομάδες δημιουργώντας το κολλάζ το και,  έπρεπε οι ίδιοι οι μαθητές/τριες να συνενοηθούν και να αποφασίσουν ποιο γράμμα θα γράψει ο καθένας και ποιος θα το κολλήσει. Οι αποφάσεις πάρθηκαν ευκολότερα από την  προηγούμενη λέξη με τους μαθητές/τριες να δέχονται να μοιραστούν πιο ευκολα τα καθήκοντά τους.
  • Την τέταρτη και τελευταία φορά η πρόκληση ήταν μεγαλύτερη. Το είναι είχε περισσότερα γράμματα από τα μέλη της κάθε ομάδας (ουπς...ποιος θα πάρει αυτό που περισσεύει;) και φυσικά παραμένει το ερώτημα... ποιος θα τα κολλήσει!

Κάθε μέρα οι οδηγίες στις ομάδες ήταν όλο και λιγότερες με σκοπό να αναγκαστούν να πάρουν μόνοι τους αποφάσεις, να συνεργαστούν, να κάνουν πίσω τον εγωισμό τους και να φτάσουν σε ένα κοινό αποτέλεσμα. Μαντέψτε τι συζήτηση έρχεται για τη Δημοκρατία (και τη Δικτατορία-ένεκα του Πολυτεχνείου-αυτήν την εβδομάδα)! Τα ομαδικά κολλάζ που καταφέραμε μπορεί να φαίνονται απλά, αλλά χτίστηκαν μέσα από ουσιαστική διαδρομή για συνεργασία! Συν ότι μάθαμε καλύτερα τις ολιστικές λέξεις μας!!!😊😊😊

Οι ομάδες κατάφεραν τον στόχο της εβδομάδας και ήρθε η ώρα να αλλάξουν!

Την τελευταία ώρα της Παρασκευής οι ομάδες ανακατεύτηκαν ξανά και έχουμε νέους (εκρηκτικούς😅) συνδυασμούς!

Το επιτραπέζιο μας τερματίστηκε με 2 από τις 5 ομάδες να φτάνουν στον τερματισμό!

Μπορούμε και καλύτερα... και θα τα καταφέρουμε!

Καλή νέα εβδομάδα να έχουμε!

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *