10η εβδ: Μια εβδομαδά γεμάτη μάθηση!

Αυτή η εβδομάδα είχε ένα νέο γράμμα το Ρ,ρ και εκτός από το Ι,ι είδαμε και το Στ,στ! Η εισαγωγή στο ρ ήταν η τέλεια ευκαιρία να κρεμάσουμε επιτέλους σε κεντρικό σημείο το ρολόι που μας έφερε η μαθήτρια Ε.Π. και να το κοιτάμε συχνά! Μπορεί να μην ξέρουμε ακόμα την ώρα...αλλά από κάτω βάλαμε την ώρα που χτυπάει το κουδούνι για τα 3 διαλείμματα και για το σχόλασμα. Ετσι, σταδιακά θα εξοικειωθούμε με τη χρήση του και θα μάθουμε και τα βασικά (ακριβώς, και μισή). Ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη προσθήκη στην αίθουσά μας !

Το Ρ,ρ είναι ένα γραμματάκι που θέλει προσοχή στη γραφή του και κάναμε αρκετή εξάσκηση. Γράψαμε τα πινακάκια μας, βρήκαμε λέξεις, γράψαμε προτάσεις!

Μέσα στην εβδομάδα κάνουμε την ανάγνωσή μας με διάφορους τρόπους και ένας  αγαπημένος τους είναι με το ζάρι! Περιμένουν πώς και πώς!

Αυτήν την εβδομάδα εγκαινιάσαμε και το πράσινο τετράδιο! Το πράσινο τετράδιο θα λειτουργήσει ως τετράδιο γλωσσικών ασκήσεων και θα έχει συμμαζεμένη όλη τη γραμματική που θα πρέπει να ξέρει ένα πρωτάκι! Ξεκινήσαμε με τα άρθρα ο,η, το και την κατάληξη -ι των ουδέτερων ουσιαστικών. Θα το εμπλουτίζουμε και αυτό σταδιακά, κάποιες φορές στο σχολείο, κάποιες φορές στο σπίτι.

 

Την Παρασκευή κάναμε μια μίνι επανάληψη με γνωστές και άγνωστες λέξεις (πάντα όμως με γνωστά γράμματα!). Αγαπάνε να σηκώνονται στον πίνακα!

Κάπου εδώ να πούμε ότι πολλά φυλλάδια έρχονται στο σχολείο "αβάπτιστα"! Δεν έχουν όνομα δηλαδή! Αν αναγνωρίζετε το δικό σας...ας κοπιάσουν να το ζητήσουν! Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα αδειάσουμε και τους μπλε φακέλους!

 

Στα Μαθηματικά μπήκαμε επίσημα στις προσθέσεις με το σύμβολο +. Ήταν εύκολο να το αντιληφθούν! Κάναμε εξάσκηση στην οριζόντια και στην κάθετη γραφή τους. Μαζί είδαμε και τα προβλήματα. Τα εξηγήσαμε ως μικρές ιστορίες που εκτός από γράμματα και προτάσεις με λέξεις μπορούν να γραφτούν και με μαθηματικές...προτάσεις με αριθμούς και σύμβολα. Ως μαθηματικές προτάσεις σημειώστε μαθηματικές πράξεις. Θα χρησιμοποιούμε και τους δύο όρους στις ασκήσεις μας.  Αναφέραμε ότι πολλές από τις ιστορίες έχουν στο τέλος και μια ερώτηση που μας ζητάει κάτι να βρούμε.

 

 

Στη Μελέτη κάναμε μεγάλες συζητήσεις για το πώς φερόμαστε στο σχολείο. Εστιάσαμε στις σκάλες και στο κυλικείο. Το κυλικείο ειδικά μονοπώλησε το ενδιαφέρον καθώς άνοιξε συζήτηση περι σεβασμού και υπομονής στη σειρά. Οι περισσότεροι είχαν μια εμπειρία να μοιραστούν και ένα κοινό πρόβλημα να αναγνωρίσουν: Οι μεγάλοι δεν σέβονται τους μικρότερους και τους παίρνουν τη σειρά συχνά (Χμμμ...!). Για αρχή είπαμε ότι όταν θα γίνουμε μεγαλύτεροι θα πρέπει να το θυμόμαστε αυτό και να μην τους προσπερνάμε. Στη συνέχεια συζητήσαμε πώς μπορούμε να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας -ευγενικά πάντα- όταν νιώθουμε ότι κάποιος μας αδικεί στη σειρά! Γιατι όλα ... μαθαίνονται!!!😉

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων συνεχίσουμε με τους 17 στόχους Βιώσιμους Ανάπτυξης που διάλεξαν οι ήρωές μας. Βρήκαμε ονόματα για τον κάθε ήρωα και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε τις σούπερ δυνάμεις του. Στη συνέχεια ηχογραφήσαμε με τη μισή περίπου τάξη τις αντίστοιχες προτάσεις και θα τις ενσωματώσουμε σε ένα ομαδικό βιντεάκι για το eTwinning.

Επίσης, ήρθαμε σε επαφή με το λογισμικό Canva. Κάθε παιδί έπρεπε να πει τι του αρέσει να κάνει τον ελεύθερο του χρόνο και αφού πληκτρολογούσα την αντίστοιχη λέξη-κλειδί, επέλεγαν ποιο εικονίδιο θα βάλουν στην παρουσίασή τους. Ο ψηφιακός εγγραματισμός είναι εμπειρικός. Μέσα από την πράξη μαθαίνουν πώς να χρησιμοποιούν κάποια χρήσιμα εργαλεία και βλέπουν πόσες δυνατότητες έχουν για να δημιουργήσουν ότι σκέφτονται! Οι περισσότεροι ενθουσιάστηκαν με το πόσα εικονίδια μπορούσαν να διαλέξουν! Η παρουσίαση βρίσκεται στην καρτέλα eTwinning , αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ακόμα για όλα τα παιδιά.

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο Πολυτεχνείο. Είδαμε εικόνες της εποχής και μέσα από την αφήγηση των γεγονότων είχαν τόσα ερωτήματα...και τόσα σχόλια για όλα αυτά που έγιναν κάποτε με τα τανκς, τους φοιτητές, τον αγώνα για την ελευθερία έκφρασης. Κλείσαμε ακούγοντας το παραμύθι της κυράς Δημοκρατίας. Το παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και απέδωσαν χρωματικά τις δυο αντίπαλες κυρίες: τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία! Στην καρτέλα της Μελέτης έχει επιπλέον βίντεο για την επέτειο του Πολυτεχνείου και κουίζ κατανόησης για το παραμύθι.

 

 

Φυσικά δεν ξεχάσαμε το επιτραπέζιό μας! Σχεδόν όλες οι ομάδες έφτασαν στο τέλος. Όλες εκτός από μία.... Στο τέλος, μέσα από ένα δημοκρατικό συναίσθημα, τους έδωσα την ευκαιρία να ψηφίσουμε και να αποφασίσουμε αν θα άξιζε να δώσουμε άλλον ένα πόντο στην ομάδα που δεν είχε τερματίσει.

Μαντέψτε!!!  😊

 

Καλό Σαββατοκύριακο!!!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *