Ελληνικά

12η εβδ: Πόσα προλαβαίνουμε να κάνουμε σε μια εβδομάδα;;;

Αυτή η εβδομάδα θα μπορούσε να μιλήσει και μόνο με τις φωτογραφίες!!! 
Όταν τα ζούμε δεν το καταλαβαίνουμε, αλλά κοιτώντας πίσω πραγματικά δεν πιστεύουμε πόσα καταφέρνουμε να κάνουμε!!!

Ξεκινήσαμε τη Δευτέρα με ότι εκκρεμότητα είχαμε αφήσει από το θέατρο σκιών και συναρμολογήσαμε όλες τις υπόλοιπες φιγούρες Καραγκιόζη! Η χαρά είναι χαρά! Δυστυχώς δεν πήρα φωτογραφίες από όλους!

Την Τρίτη είχαμε γράμμα!!!

Ο μυστικός μας ταχυδρόμος μου το παρέδωσε πρωί-πρωί! Απίστευτος ενθουσιασμός και ανυπομονησία ώσπου να το ανοίξουμε! Ήταν μια πρόσκληση από το 6ο νηπιαγωγείο Μυτιλήνης που μας καλούσε για μια κοινή δράση με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για την Αναπηρία.  Αρχικά ήταν μια υπέροχη αφορμή να εξηγήσουμε πώς γράφουμε τα στοιχεία μας στον φάκελο και έπειτα αναφερθήκαμε στο γραμματόσημο. Το είχαμε ξανασυναντήσει στη Γλώσσα, αλλά λίγοι το θυμόταν... Θα το δούμε ξανά μπροστά μας την επόμενη εβδομάδα που θα πάμε στη φιλοτελική έκθεση της Πινακοθήκης. 😉 Το ανοίξαμε με ενθουσιασμό! Προσπαθήσαμε να το διαβάσουμε αποκρυπτογραφίζοντας το! Είχε πλάκα!

 

Στη Γλώσσα όλη την εβδομάδα μάθαμε δυο απαιτητικά γραμματάκια: το Η,η και το Γ,γ. Είπαμε τις συλλαβές που δημιουργούν, εξασκηθήκαμε στη γραφή τους, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν και τα εμπεριέχουν.

Γράψαμε στο πράσινο τετράδιο για το τι είναι πρόταση, δημιουργήσαμε δικές μας με το είναι, το έχει και το και. Μαζί μάθαμε και τους πρώτους μας ορθογραφικούς κανόνες για τις καταλήξεις των ουσιαστικών.

Κάθε μέρα όμως που έχουμε ορθογραφία με πρόταση και λέξεις φροντίζουμε να αφιερώνουμε 5 λεπτά για να την εξηγήσουμε και να την θυμόμαστε καλύτερα, είτε με βάση τους κανόνες, είτε με μικρά κολπάκια. Τα παιδιά πρέπει να μάθουν πώς να μαθαίνουν την ορθογραφία τους, εξασκώντας τη μνήμη, τους κανόνες και να συνδυάζουν πληροφορίες που ήδη ξέρουν. Είμαστε στη φάση που το χτίζουμε δείχνοντας τον τρόπο! Αξίζει να σημειωθεί ότι η ορθογραφία της Παρασκευής ολοκληρώθηκε μέσα σε 5΄λεπτά! Είναι μια διαδικασία που συνήθως μας παίρνει τουλάχιστον 20΄λεπτά! Και ναι...αυτό είναι βελτίωση!!!

Μια έξτρα δραστηριότητα της Γλώσσας για όσους τελειώνουν γρήγορα τις ασκήσεις είναι το καρτελάκι-εισιτήριο που τους το δίνω μόλις επιβεβαιώσω ότι έχουν λύσει σωστά την εργασία τους και το τοποθετούν στο σωστό σπιτάκι με βάση το αρχικό τους γράμμα.  Το εισιτήριο γρήγορα αναδείχθηκε σε ... δημοφιλές ...παιχνίδι και όλοι ήθελαν να σηκωθούν!!! Τι σου κάνει ένα καρτελάκι!!!

Στα Μαθηματικά αυτήν την εβδομάδα μάθαμε μια πολύ βασική στρατηγική πρόσθεσης. Την εξασκήσαμε αρκετά μαζί με τα διπλά αθροίσματα, την έννοια του διπλάσιου και του μισού και τα αριθμητικά επίθετα: 1ος, 2ος, 3ος κτλ.

Όμως η εβδομάδα μας είχε και χαλαρές στιγμές! Στα διαλείμματα που μένουμε μέσα, αναγκαστικά λόγω βροχής, βλέπουμε μίνι ταινίες και

στη Μελέτη παρουσιάζουμε ακόμα τις οικογενειακές φωτογραφίες μας στην τάξη. Η Μελέτη αυτήν την εβδομάδα χρησιμοποιήθηκε και για τις πρόβες του χριστουγεννιάτικου θεατρικού μας. Έχουμε πολλές δουλίτσες!

Για να καταλάβουμε, όμως, το χριστουγεννιάτικο θεατρικό μας έπρεπε να παρακολουθήσουμε και την χριστουγεννιάτικη ιστορία.Να κατανοήσουμε τη χρονική ακολουθία των γεγονότων και τα βασικά πρόσωπα της ιστορίας.

Κάπου εκεί βρήκαμε και λίγο χρόνο για να ζωγραφίσουμε και να αρχίσουμε να γεμίζουμε με χριστουγεννιάτικα την τάξη μας! Έπεται συνέχεια!!!

Την Παρασκευή ετοιμάσαμε ένα μικρό δωράκι-καδράκι για την μελλοντική επίσκεψή μας στο 6ο νηπιαγωγείο. Ήταν μια 100% συλλογική δουλειά! Όλοι ζωγραφίσαμε από ένα μια εικόνα και επιλέξαμε τυχαία μια για το δωράκι. Οι υπόλοιπες έγιναν κολάζ στην τάξη μας.

Στη συνέχεια όλοι μαζί, με ένα ένα γράμμα ο καθένας,  γράψαμε την ταμπέλα και κάθε ομάδα ανέλαβε να γράψει λέξεις-κλειδιά στις καρδούλες. Συζητήσαμε λίγο και ακούστηκαν λέξεις όπως Βοήθεια και Αγάπη...Αναφέραμε ακόμα τον σεβασμό, την ισότητα, τη φιλία και τη σημασία των λέξεων αυτών στη ζωή των ανθρώπων με αναπηρία. Είμαι πολύ περήφανη για τη συζήτησή μας και για τον τρόπο που δούλεψαν όλες οι ομάδες!

Ταυτόχρονα (ναι, ναι, ταυτόχρονα!!!) χρωματίσαμε και χιονισμένα σπιτάκια για να διακοσμήσουμε τα παράθυρα της τάξης μας! Είμαστε καλλιτέχνες άλλωστε!

 

 

Η εβδομάδα μας ολοκληρώθηκε!

Οι ομάδες συνεργάστηκαν μαζί για τρεις εβδομάδες! Ήρθε ο καιρός να αλλάξουν. Τερμάτισαν όλες. Όχι γιατί ήταν όλες τέλειες, αλλά γιατί στην αναστοχαστική συζήτηση που κάναμε κάποιοι αναγνώρισαν τα λάθη τους. Είπαν με ειλικρίνεια ότι δεν έδειξαν τη συμπεριφορά που έπρεπε και έδωσαν υπόσχεση να βελτιωθούν και προσπαθήσουν ξανά από την αρχή. Και ναι...αυτό αξίζει τον τερματισμό για όλους αυτήν την εβδομάδα. Η ειλικρίνεια, η διάθεση βελτίωσης και η υπόσχεση ότι θα προσπαθήσουμε περισσότερο αρκούν για να μας πάνε ένα και δύο και ...τρία βήματα μπροστά!

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

11 Εβδ: Μια εβδομάδα γεμάτη θέατρο (σκιών) !

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε με τη γιορτή της Δ τάξης για την επέτειο του Πολυτεχνείου. Ηταν μια πολύ όμορφη εκδήλωση που με θεατρικά σκετς μας ενέπνευσαν τις αξίες της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας.

Συγχαρητήρια στα παιδιά που την παρουσίασαν και στις δασκάλες τους!

Στη συνέχεια της εβδομάδας μας, κάναμε επανάληψη σε όλα τα γράμματα που γνωρίσαμε στην 2η ενότητα της Γλώσσας.  Ταυτόχρονα μιλήσαμε για το τραγουδαάκι της ενότητάς μας, "Το παπί", και ήταν μια αφορμή να εξηγήσουμε ότι στα ποιήματα συναντάμε στροφές και στίχους.

Μπήκαμε στη νέα ενότητα και ήδη μάθαμε το Θ,θ και το Μ,μ (που το είχαμε δει πολύ λίγο στην 1η ενότητα). Το θέατρο  μονοπώλησε τη θεματική της εβδομάδας. Μάθαμε την ιστορία του θεάτρου σκιών Καραγκιόζη, είδαμε όλες τις φιγούρες που περιλαμβάνει, παρακολουθήσαμε πεντάλεπτη παράσταση σε βίντεο και γελάσαμε με τα αστεία του νέου μας ήρωα. Ήταν η τέλεια αφορμή για να μιλήσουμε για τη χριστουγεννιάτικη παράσταση που θα ετοιμάσουμε και να μοιράσουμε κι εμείς τους ρόλους μας.

Κάνουμε αρκετή εξάσκηση στην ανάγνωση εξηγώντας κομμάτι κομμάτι την ορθογραφία της επόμενης ημέρας. Τα χρώματα, οι συλλαβές, η επανάληψη των κανόνων (π.χ. το μια έχει μια συλλαβή και δεν παίρνει τόνο) βοηθούν πολύ στην ορθή εκμάθηση της ορθογραφίας.

Φυσικά κάναμε εξάσκηση και στον ορθό τρόπο γραφής των νέων μας γραμμάτων. Επιμένουμε σε αυτό, γιατί τα δυο αυτά γραμματάκια είναι ιδιαίτερα και ξεχωριστά στον τρόπο που πρέπει να τα γράφουμε.

Βρήκαμε ευκαιρία να παίξουμε και το κουίζ του Θ, θ. Έχει ανέβει το κουίζ για το Μ,μ στην καρτέλα της Γλώσσας,  αλλά δεν το προλάβαμε ακόμα στην τάξη.

Την Παρασκευή παίξαμε ένα νέο παιχνίδι: αναγραμματισμός σε ομάδες. Οι καρτέλες μοιράζονται στις ομάδες ανάποδα. Μόλις δώσουμε το σύνθημα τα μέλη της κάθε ομάδας γυρνάνε τις καρτέλες και αναζητούν τις μπερδεμένες λέξεις. Ήταν πολύ γρήγορες όλες οι ομάδες! Η πιο γρήγορη πήρε 2 πόντους για το επιτραπέζιο μας και όσες από τις υπόλοιπες το βρήκαν σωστά πήραν από 1 πόντο! Μάλλον, όμως, έπρεπε να βάλουμε πιο δύσκολες λέξεις! Το πόσο γρήγοροι ήταν φαίνεται στη φωτογραφία!!!

Στα Μαθηματικά κάναμε επανάληψη στη 2η ενότητα και θυμηθήκαμε αρκετά ζευγαράκια αριθμών.

Προχωρήσαμε και στους αριθμούς από το 11-20. Με τη βοήθεια της αριθμογραμμής τους ανακαλύψαμε παρέα μετρώντας κάθε φορά τα επιπλέον βήματα, αναλύοντας τις λέξεις που τους αποτελούν και βρίσκοντας προσθέσεις με συμπληρώματα: Είμαι στο 10 θέλω να πάω στο 16. Πόσα βήματα να προχωρήσω; 10+....=16

Πήγε πολύ καλά! Καταφέραμε να χτίσουμε αποτελεσματικά τους αριθμούς πάνω από τη δεκάδα.

Επίσης, έπρεπε να μάθουμε και τις αριθμολέξεις από το 6 ως το 10 και εκτός από τις ασκήσεις μας παίξαμε και τα αντίστοιχα κουίζ για να τα εμπεδώσουμε καλύτερα!

Στη Μελέτη προσεγγίσαμε το θέμα της οικογένειας. Μιλήσαμε για τα μέλη, τους κανόνες και τις βασικές της μορφές. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο κάποια παιδιά έφεραν φωτογραφίες των οικογένειών τους και τις παρουσίασαν στην τάξη! Ορισμένοι υποσχέθηκαν ότι θα φέρουν απο βδομάδα, οπότε η δραστηριότητα αυτή θα συνεχιστεί!

Στο μάθημα της Πληροφορικής, με την κ. Μαρίνα, οι μαθητές και οι μαθήτριες κατασκεύασαν τα δικά τους ποντίκια και έμαθαν πώς να το κρατάνε σωστά και να πατάνε το αριστερό κλικ.

Οι εβδομάδα μας έκλεισε με την κατασκευή της φιγούρας του Καραγκιόζη. Οι μισές περίπου ετοιμάστηκαν! Δυστυχώς, δεν μας έφτασε ο χρόνος και τα διπλόκαρφα! Οι υπόλοιπες ελπίζουμε να ολοκληρωθούν τη Δευτέρα!

Αλήθεια, πόση χαρά μπορεί να έχει ένα προσωπάκι από μια δική του φιγούρα Καραγκιόζη;😊😊😊

Μπορείτε να εκτυπώσετε περισσότερες φιγούρες από το λινκ που υπάρχει στην καρτέλα της Γλώσσας.

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!😊

 

10η εβδ: Μια εβδομαδά γεμάτη μάθηση!

Αυτή η εβδομάδα είχε ένα νέο γράμμα το Ρ,ρ και εκτός από το Ι,ι είδαμε και το Στ,στ! Η εισαγωγή στο ρ ήταν η τέλεια ευκαιρία να κρεμάσουμε επιτέλους σε κεντρικό σημείο το ρολόι που μας έφερε η μαθήτρια Ε.Π. και να το κοιτάμε συχνά! Μπορεί να μην ξέρουμε ακόμα την ώρα...αλλά από κάτω βάλαμε την ώρα που χτυπάει το κουδούνι για τα 3 διαλείμματα και για το σχόλασμα. Ετσι, σταδιακά θα εξοικειωθούμε με τη χρήση του και θα μάθουμε και τα βασικά (ακριβώς, και μισή). Ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη προσθήκη στην αίθουσά μας !

Το Ρ,ρ είναι ένα γραμματάκι που θέλει προσοχή στη γραφή του και κάναμε αρκετή εξάσκηση. Γράψαμε τα πινακάκια μας, βρήκαμε λέξεις, γράψαμε προτάσεις!

Μέσα στην εβδομάδα κάνουμε την ανάγνωσή μας με διάφορους τρόπους και ένας  αγαπημένος τους είναι με το ζάρι! Περιμένουν πώς και πώς!

Αυτήν την εβδομάδα εγκαινιάσαμε και το πράσινο τετράδιο! Το πράσινο τετράδιο θα λειτουργήσει ως τετράδιο γλωσσικών ασκήσεων και θα έχει συμμαζεμένη όλη τη γραμματική που θα πρέπει να ξέρει ένα πρωτάκι! Ξεκινήσαμε με τα άρθρα ο,η, το και την κατάληξη -ι των ουδέτερων ουσιαστικών. Θα το εμπλουτίζουμε και αυτό σταδιακά, κάποιες φορές στο σχολείο, κάποιες φορές στο σπίτι.

 

Την Παρασκευή κάναμε μια μίνι επανάληψη με γνωστές και άγνωστες λέξεις (πάντα όμως με γνωστά γράμματα!). Αγαπάνε να σηκώνονται στον πίνακα!

Κάπου εδώ να πούμε ότι πολλά φυλλάδια έρχονται στο σχολείο "αβάπτιστα"! Δεν έχουν όνομα δηλαδή! Αν αναγνωρίζετε το δικό σας...ας κοπιάσουν να το ζητήσουν! Μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα αδειάσουμε και τους μπλε φακέλους!

 

Στα Μαθηματικά μπήκαμε επίσημα στις προσθέσεις με το σύμβολο +. Ήταν εύκολο να το αντιληφθούν! Κάναμε εξάσκηση στην οριζόντια και στην κάθετη γραφή τους. Μαζί είδαμε και τα προβλήματα. Τα εξηγήσαμε ως μικρές ιστορίες που εκτός από γράμματα και προτάσεις με λέξεις μπορούν να γραφτούν και με μαθηματικές...προτάσεις με αριθμούς και σύμβολα. Ως μαθηματικές προτάσεις σημειώστε μαθηματικές πράξεις. Θα χρησιμοποιούμε και τους δύο όρους στις ασκήσεις μας.  Αναφέραμε ότι πολλές από τις ιστορίες έχουν στο τέλος και μια ερώτηση που μας ζητάει κάτι να βρούμε.

 

 

Στη Μελέτη κάναμε μεγάλες συζητήσεις για το πώς φερόμαστε στο σχολείο. Εστιάσαμε στις σκάλες και στο κυλικείο. Το κυλικείο ειδικά μονοπώλησε το ενδιαφέρον καθώς άνοιξε συζήτηση περι σεβασμού και υπομονής στη σειρά. Οι περισσότεροι είχαν μια εμπειρία να μοιραστούν και ένα κοινό πρόβλημα να αναγνωρίσουν: Οι μεγάλοι δεν σέβονται τους μικρότερους και τους παίρνουν τη σειρά συχνά (Χμμμ...!). Για αρχή είπαμε ότι όταν θα γίνουμε μεγαλύτεροι θα πρέπει να το θυμόμαστε αυτό και να μην τους προσπερνάμε. Στη συνέχεια συζητήσαμε πώς μπορούμε να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας -ευγενικά πάντα- όταν νιώθουμε ότι κάποιος μας αδικεί στη σειρά! Γιατι όλα ... μαθαίνονται!!!😉

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων συνεχίσουμε με τους 17 στόχους Βιώσιμους Ανάπτυξης που διάλεξαν οι ήρωές μας. Βρήκαμε ονόματα για τον κάθε ήρωα και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε τις σούπερ δυνάμεις του. Στη συνέχεια ηχογραφήσαμε με τη μισή περίπου τάξη τις αντίστοιχες προτάσεις και θα τις ενσωματώσουμε σε ένα ομαδικό βιντεάκι για το eTwinning.

Επίσης, ήρθαμε σε επαφή με το λογισμικό Canva. Κάθε παιδί έπρεπε να πει τι του αρέσει να κάνει τον ελεύθερο του χρόνο και αφού πληκτρολογούσα την αντίστοιχη λέξη-κλειδί, επέλεγαν ποιο εικονίδιο θα βάλουν στην παρουσίασή τους. Ο ψηφιακός εγγραματισμός είναι εμπειρικός. Μέσα από την πράξη μαθαίνουν πώς να χρησιμοποιούν κάποια χρήσιμα εργαλεία και βλέπουν πόσες δυνατότητες έχουν για να δημιουργήσουν ότι σκέφτονται! Οι περισσότεροι ενθουσιάστηκαν με το πόσα εικονίδια μπορούσαν να διαλέξουν! Η παρουσίαση βρίσκεται στην καρτέλα eTwinning , αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ακόμα για όλα τα παιδιά.

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο Πολυτεχνείο. Είδαμε εικόνες της εποχής και μέσα από την αφήγηση των γεγονότων είχαν τόσα ερωτήματα...και τόσα σχόλια για όλα αυτά που έγιναν κάποτε με τα τανκς, τους φοιτητές, τον αγώνα για την ελευθερία έκφρασης. Κλείσαμε ακούγοντας το παραμύθι της κυράς Δημοκρατίας. Το παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και απέδωσαν χρωματικά τις δυο αντίπαλες κυρίες: τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία! Στην καρτέλα της Μελέτης έχει επιπλέον βίντεο για την επέτειο του Πολυτεχνείου και κουίζ κατανόησης για το παραμύθι.

 

 

Φυσικά δεν ξεχάσαμε το επιτραπέζιό μας! Σχεδόν όλες οι ομάδες έφτασαν στο τέλος. Όλες εκτός από μία.... Στο τέλος, μέσα από ένα δημοκρατικό συναίσθημα, τους έδωσα την ευκαιρία να ψηφίσουμε και να αποφασίσουμε αν θα άξιζε να δώσουμε άλλον ένα πόντο στην ομάδα που δεν είχε τερματίσει.

Μαντέψτε!!!  😊

 

Καλό Σαββατοκύριακο!!!

 

9η εβδ: Η συνεργασία είναι η λύση!

Αυτη η εβδομάδα είχε πολλή συνεργασία και το καλύτερο είναι ότι μέρα με τη μέρα η συνεργασία μεταξύ των ομάδων αποκτούσε καινούρια χαρακτηριστικά!

Μπήκαμε σε ένα νέο γραμματάκι, το Κ,κ. Μείναμε δυο μέρες, εξασκηθήκαμε στη ορθή γραφή του στα πινακάκια μας, είπαμε συλλαβές , βρήκαμε άπειρες λέξεις που ξεκινούν με το κ και μάθαμε, όπως πάντα, λέξεις που το περιέχουν! Θυμηθήκαμε ακόμα τα Ο,ο,Ν,ν και κάναμε μπόλικη εξάσκηση!

Τη Δευτέρα είδαμε  ένα εξ αποστάσεως σεμινάριο για μαθητές Α τάξης τον φορέα Safe Internet 4 Kids, όπου ο Χρονοψαρούλης μας μίλησε για το χρόνο που πρέπει να αφιερώνουμε μπροστά σε οθόνες παντώς τύπου. Οι μαθητές/τριες εμπνευσμένοι/ες από το περιεχόμενο της ιστορίας που άκουσαν, ζωγράφισαν  τον Χρονοψαρούλη και το βασικό μήνυμα στης δράσης ("Ελέγχω τον χρόνο που αφιερώνω στις οθόνες"), Μάλιστα, αργότερα έφτιαξαν τον Χρονοψαρούλη και με  παστελίνη, γιατί είπαμε...είμαστε δημιουργικά πνεύματα σε αυτήν την τάξη!

Στα Μαθηματικά μας γνωρίσαμε  νέα σύμβολα, τα σύμβολα ισότητας και της ανισότητας! Αυτό που σίγουρα πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι το στόμα του κροκόδειλου τρώει πάντα τα πιο πολλά! Ολοκληρώνοντας την εβδομάδα μας γνωρίσαμε και το συμβολο της πρόσθεσης. Μάθαμε να διαβάζουμε σωστά τόσο τις ισότητες/ανισότητες όσο και τις μαθηματικές προτάσεις της πρόσθεσης. Η πρόσθεση έχει μέλλον...λαμπρό 🤩 την επόμενη εβδομάδα!

Στη Μελέτη μιλήσαμε για το σχολείο μας. Συζητήσαμε γι' αυτό και μοιραστήκαμε εμπειρίες που ενεργοποιούνται από τις 5 μας αισθήσεις! Ξαναθυμηθήκαμε την εκδρομή που πήγαμε πρόσφατα και ο καθένας/μια  ζωγράφισε τι πρέπει να παίρνουμε μαζί μας σε μια εκδρομή!

Ασχοληθήκαμε πολύ με τις λέξεις που μαθαίνουμε φωτογραφικά (ολιστικά). Μεταξύ μας πολλές φορές τις λέμε ...η "κόκκινη λέξη" , η "κίτρινη λέξη" κτλ...απλά για να τις θυμόμαστε ευκολότερα.Κάναμε αρκετή εξάσκηση στο είναι, γιατί είναι και η δυσκολότερη λέξη!

 

Το στοίχημα της εβδομάδας ήταν διπλό: Η εκμάθηση των λέξεων όχι, και, είναι (μαζί με το έχει που είδαμε νωρίτερα) και η ολοένα πιο αυτόνομη και ομαλή συνεργασία μεταξύ των ομάδων. Τι κάναμε λοιπόν:

  • Την πρώτη φορά που φτιάξαμε ομαδικά κολλάζ (8η εβδομάδα) με το έχει κάθε μαθητης/τρια επρεπε να γράψει το γράμμα που του όρισα και να το κολλήσει στην καρτέλα της ομάδας του στη σωστή σειρά.
  • Τη δεύτερη φορά που φτιάξαμε το όχι κάθε μαθητής/τρια έπρεπε να γράψει το γράμμα που του όρισα και να αποφασίσουν με την ομάδα τους ποιος/α θα τα κολλήσει στην καρτέλα (μαντέψτε τη μάχη που έγινε για το ποιος θα τα κολλήσει!!!).
  • Την τρίτη φορά που συνεργάστηκαν οι ομάδες δημιουργώντας το κολλάζ το και,  έπρεπε οι ίδιοι οι μαθητές/τριες να συνενοηθούν και να αποφασίσουν ποιο γράμμα θα γράψει ο καθένας και ποιος θα το κολλήσει. Οι αποφάσεις πάρθηκαν ευκολότερα από την  προηγούμενη λέξη με τους μαθητές/τριες να δέχονται να μοιραστούν πιο ευκολα τα καθήκοντά τους.
  • Την τέταρτη και τελευταία φορά η πρόκληση ήταν μεγαλύτερη. Το είναι είχε περισσότερα γράμματα από τα μέλη της κάθε ομάδας (ουπς...ποιος θα πάρει αυτό που περισσεύει;) και φυσικά παραμένει το ερώτημα... ποιος θα τα κολλήσει!

Κάθε μέρα οι οδηγίες στις ομάδες ήταν όλο και λιγότερες με σκοπό να αναγκαστούν να πάρουν μόνοι τους αποφάσεις, να συνεργαστούν, να κάνουν πίσω τον εγωισμό τους και να φτάσουν σε ένα κοινό αποτέλεσμα. Μαντέψτε τι συζήτηση έρχεται για τη Δημοκρατία (και τη Δικτατορία-ένεκα του Πολυτεχνείου-αυτήν την εβδομάδα)! Τα ομαδικά κολλάζ που καταφέραμε μπορεί να φαίνονται απλά, αλλά χτίστηκαν μέσα από ουσιαστική διαδρομή για συνεργασία! Συν ότι μάθαμε καλύτερα τις ολιστικές λέξεις μας!!!😊😊😊

Οι ομάδες κατάφεραν τον στόχο της εβδομάδας και ήρθε η ώρα να αλλάξουν!

Την τελευταία ώρα της Παρασκευής οι ομάδες ανακατεύτηκαν ξανά και έχουμε νέους (εκρηκτικούς😅) συνδυασμούς!

Το επιτραπέζιο μας τερματίστηκε με 2 από τις 5 ομάδες να φτάνουν στον τερματισμό!

Μπορούμε και καλύτερα... και θα τα καταφέρουμε!

Καλή νέα εβδομάδα να έχουμε!