The Ultimate Science Meme Challenge

Καλωσορίσατε στο USMC!

Παρακάτω δίνω ένα hint:

"Δεν υπάρχει αποτελεσματικότερη άμυνα απέναντι στην κακοτυχία από μια ασκημένη αίσθηση του χιούμορ"

–Thomas W. Higginson (1823-1911, συγγραφέας, πολιτικός)

Αν δεν καταλάβατε, μπαίνω απευθείας στο "ψητό"!

Αποστολή σας είναι να φτιάξετε το πιο αστείο science meme!

Πώς το βλέπετε; Πιστεύω ότι το 'χετε! (Και πού ξέρετε; Μπορεί κάποιοι/ες από εσάς να κάνουν τα πρώτα τους βήματα και γιατί όχι, ακόμη και καριέρα στη βιομηχανία... του γέλιου!)

Ακολουθήστε ένα-ένα τα παρακάτω βήματα:

  1. Διαβάστε προσεκτικά την ενότητα του σχολικού βιβλίου Βιολογίας, Φυσικής, Χημείας, Μαθηματικών, Πληροφορικής, ή όποιου άλλου μαθήματος σας ενδιαφέρει!
  2. Επιλέξτε μια έννοια που σας αρέσει ή/και πιστεύετε ότι έχετε καταλάβει καλά. 
  3. Δημιουργήστε ένα αστείο που να σχετίζεται με την παραπάνω έννοια. (ΜΗΝ αγχωθείτε! Τέλειο αστείο απλά ΔΕΝ υπάρχει! Αρκεί να είναι κάτι έξυπνο, κάτι που θα σας κάνει να χαμογελάσετε, κάτι που πιστεύετε ότι θα κάνει και τους άλλους που θα το δουν να χαμογελάσουν...αλλά ΚΥΡΙΩΣ κάτι ΔΙΚΟ ΣΑΣ!).
  4. Μέσα από την online εφαρμογή imgflip επιλέξτε μια έτοιμη εικόνα (template) ή ανεβάστε μια δική σας εικόνα από τον υπολογιστή ή το κινητό σας.
  5. Γράψτε το αστείο που επινοήσατε στα κατάλληλα πεδία (π.χ. Top text, Bottom text) στο αριστερό μέρος της εφαρμογής imgflip στην οθόνη του υπολογιστή σας, ώστε να εμφανιστεί το αστείο σας στην εικόνα που επιλέξατε.
  6. Αποθηκεύεστε το meme στον υπολογιστή σας σαν κόρη οφθαλμού! Είστε πλέον creators, remember?
  7. Ανεβάστε το meme στο blog.

Συγχαρητήρια! Μόλις φτιάξατε ένα meme!

Δείτε στις εικόνες που ακολουθούν κάποια παραδείγματα που αφορούν:

  • στο Γενετικό Κώδικα (Βιολογία Β' Λυκείου, Κεφ. 4 - Γενετική, Ενότητα: Μετάφραση)

  • στο σωστό πλύσιμο των χεριών (Βιολογία Γενικής Παιδείας και Σπουδών Υγείας, Κεφ. 1 - Άνθρωπος & Υγεία, Ενότητα: 1.2.2 Μετάδοση και αντιμετώπιση των παθογόνων μικροοργανισμών)

  • στον κροσσωτό επιθηλιακό ιστό του αναπνευστικού συστήματος (Βιολογία Α' Λυκείου, Κεφ. 1. Από το κύτταρο στον οργανισμό, Ενότητα: Επιθηλιακός ιστός)

  • στα Μαρσιποφόρα Θηλαστικά (Βιολογία Γενικής Παιδείας και Σπουδών Υγείας, Κεφ. 3 - Εξέλιξη, Ενότητα: 3.4.2 Η εμφάνιση των Θηλαστικών και των Πρωτευόντων)

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ:

Προς όλους

Το project είναι προαιρετικό, όποιος/α θέλει συμμετέχει! Hence, there is no pressure! Just learn through fun and enjoy!

Για CREATORS

  • Μπορείτε να φτιάξετε όσα meme θέλετε για την ίδια επιστημονική έννοια που επιλέξατε ή και για άλλες!
  • Μπορείτε να ανεβάζετε τα meme σας στο blog όλη τη διάρκεια του χρόνου.
  • Watch your language! Meme που είναι προσβλητικό, υβριστικό, ρατσιστικό θα καταργείται αυτόματα από το blog και θα αφαιρείται το δικαίωμα ανάρτησης meme από τον creator μέχρι νεότερης ειδοποίησης. 
  • Το meme είναι στάση ζωής, δηλώνει το γενικότερο attitude σας απέναντι σε αυτά που συμβαίνουν γύρω σας!
  • Καλό meme δεν είναι απαραίτητα ένα αστείο meme, αλλά και ένα meme που δημιουργεί προβληματισμό ή ευαισθητοποιεί πάνω σε societal issues, π.χ. κλιματική αλλαγή, κλπ.

Για COMMENTS

  • Τα σχόλιά σας πρέπει να είναι εποικοδομητικά και playfull (δεν βρίσκω κατάλληλη λέξη να το μεταφράσω, αλλά you get the point!). Πρέπει δηλαδή να απαντούν σε ερωτήματα, όπως: Γιατί βρίσκετε το meme πετυχημένο; Τι μπορεί να βελτιώσει ο creator ώστε να κάνει το meme του πιο διασκεδαστικό; Φαίνεται μέσα από το meme ξεκάθαρα η επιστημονική έννοια;
  • Στο τέλος του justified comment σας μπορείτε να βαθμολογείτε με την εξής αριθμητική κλίμακα: 1 (είναι στο σωστό δρόμο, αλλά θέλει πολύ δουλειά) - 2 (έχει potential, αρκεί να κάνεις τα modifications που σου πρότεινα) - 3 (πολύ καλό! πώς την "πετσόκοψες" την επιστημονική έννοια έτσι!) - 4 (σχεδόν τέλειο! δεν χρειάζομαι συνδρομή σε γυμναστήριο για να κάνω 6-pack) - 5 (άγγιξες το απόλυτο! Γέλιο και επιστήμη στα καλύτερά τους! Έχεις σκεφτεί το ενδεχόμενο να ξαναγράψεις τα σχολικά βιβλία μήπως μάθουμε κάτι τελικά;)
  • Watch your language! Σχόλια που είναι προσβλητικά, υβριστικά, ρατσιστικά γενικά ή στρέφονται εναντίον του creator θα καταργούνται αυτόματα από το blog και θα αφαιρείται το δικαίωμα υποβολής comments από τον μαθητή/τρια μέχρι νεότερης ειδοποίησης! 

So, bring it on!

Leave a Reply