Posted on April 19, 2021
19/04/2021
ΓΛΩΣΣΑ:1)Χρονικη αντικατάσταση των ρημάτων κρατώ ,κρατιεμαι σ΄ όλες τις εγκλίσεις (οριστική,υποτακτική,προστακτική)- ΜΟΝΟ στο α΄ πρόσωπο.σ¨ όλους τους χρόνους.
2) Να περιγράψεις τον/την φίλο-η σου χρησιμοποιώντας τις μεταφορές(σχ.λογου): σκληρό καρύδι, δεν μασάει τα λόγια του/της, χρυσό παιδί.
3)Να μετατρέψεις από ενεργητική σε παθητική σύνταξη και το αντίστροφο:
Η επιτροπή ανακοίνωσε τα κρουσματα κορονοϊού./ Προβλήματα κυκλοφορίας δημιουργούνται από τη βροχή.
ΓΩΝΙΕΣ:ΣΤΟ 1ο) ΡΟΛΟΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙς ΤΟΥς ΔΕΙΚΤΕΣ 09:00 ΣΤΟ 2ο) 11:20 ΣΤΟ 3ο) 1:10 ΕΠΕΙΤΑ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΘΤΕΡΗ:
Updated on April 15, 2021
το ρημα βαλλω ως β συνθετικο.
1)ΤΟ ΡΗΜΑ ΒΑΛΛΩ (ρίχνω, επιτίθεμαι από μακριά,-και μεταφορικά :εκτοξεύω κατηγορίες εναντίον κάποιου) ΟΤΑΝ ΔΗΛΩΝΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕ ΔΥΟ(2) ΛΛ. ΕΝΩ ΣΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ,ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟ,ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟ,ΣΤ. ΚΑΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟ ΜΕΛΛΟΝΤΑ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕ ΕΝΑ(1)Λ.
2)ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΝΘΕΤΑ ΡΗΜΑΤΑ ΜΕ Α΄' ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΟΡΙΣΤΟ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΕΝΑ Ε . Π.Χ ΑΝΑ+ΒΑΛΛΩ= ανέβαλλα (αορ.)ανέβαλλα(παρατ.)
α)ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΝΟΝΑ ΚΑΙ ΒΛ.Β.ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕΛ24 ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ Σ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ΄ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ :ΥΠΟΒΑΛΛΩ,ΕΙΣΒΑΛΛΩ,ΣΥΜΒΑΛΛΩ. β) ΑΦΟΥ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΣΕΛ 22-23 ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕ ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ(Σ'ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΟ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΩ,ΥΠΟΒΑΛΛΩ,ΔΑΒΑΛΛΩ,ΣΥΜΒΑΛΛΩ.
ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΟΥΝ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΘΑΝΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗ ΧΤΕΣΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ:
899=ΟΧΤΑΚΟΣΙΟΣΤΟΣ ΕΝΕΝΗΚΟΣΤΟΣ ΕΝΑΤΟΣ. 461=ΤΕΤΡΑΚΟΣΙΟΣΤΟΣ ΕΞΗΚΟΣΤΟΣ ΠΡΩΤΟΣ. 657η=ΕΞΑΚΟΣΙΟΣΤΗ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ ΕΒΔΟΜΗ, 297η=ΔΙΑΚΟΣΙΟΣΤΗ ΕΝΕΝΗΚΟΣΤΗ ΕΒΔΟΜΗ, 584ος=ΠΕΝΤΑΚΟΣΙΟΣΤΟΣ ΟΓΔΟΗΚΟΣΤΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟΣ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΣΕΛ 42 ΝΑ ΦΕΡΕΙΣ ΜΙΑ ΕΥΘΕΙΑ 10 ΕΚ. Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ 0(ΜΗΔΕΝ) ΕΠΕΙΤΑ ΝΑ ΦΕΡΕΙΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ ΜΙΑ ΚΑΘΕΤΗ 10 ΕΚ. ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ Ο, ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΡΙΘΜΗΣΕΙΣ ΤΙΣ ΕΥΘΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ Ο ΕΩΣ ΤΟ 9 πάνω στο σχήμα που θα φτιάξεις να σημειώσεις τα σημεία: Πόλη Α (2,9) και Πολη Β (9,2) και να αναφέρεις ποια πόλη είναι πιο Δυτικά.
παράδειγμά σχήματος
Posted on April 14, 2021
14-04-21
1)ΑΣΚ 1 ΣΕΛ 20 (2η κατασκευή)ΓΡΑΦΩ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ(έγκλιση) ΑΟΡΙΣΤΟΥ Β ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ. -θα χρειαστεί να κανεισ αλλαγές στα άρθρα. 2) ορθ λέξεις σελ 21 (σύνθετες) καο να γράψεις προτάσεις με τις λέξεις :αεικίνητος, αειθαλής, διχογνωμία ,ημισφαίριο . 3)ΓΡΑΨΕ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ ΤΑ ΤΑΚΤΙΚΑ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ :899 ος, 461 ος, 657 η, 297η, 584ος 4)ΒΡΕΣ ΑΠ ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ Η ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΓΡΑΨΕ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ α' ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ ΤΑ : αει.... ,αμφι....... ημι....... , ΚΛΙΜΑΚΑ:ΔΥΟ ΦΙΛΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΑΝ ΤΑ ΓΗΠΕΔΑ ΤΩΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΩΝ ΤΟΥΣ ΟΜΑΔΩΝ . (εσωτερικο αγωνιστικο χωρο) Ο ΘΩΜΑΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΕ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΤΟΥΜΠΑΣ(ΠΑΟΚ) ΣΕ ΚΛΙΜΑΚΑ 1:500 ΚΑΙ ΕΚΑΝΕ ΤΗ ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ 21,2 ΕΚ. ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ 14,2 ΕΚ . Ο ΙΣΑΑΚ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΧΑΡΙΛΑΟΥ (ΑΡΗ) ΣΕ ΚΛΙΜΑΚΑ 1 : 400 ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΩΣ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΕΙΝΑΙ 105 μέτρα η μια πλευρα και 68 μέτρα η αλλη .
ΕΡΩΤΗΣΗ α) ΠΟΙΕΣ ΕΝΑΙ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΤΗΣ ΤΟΥΜΠΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΜΒΑΔΟΝ ΤΟΥ; β)ΠΟΣΑ ΕΚΑΤΟΣΤΑ ΕΚΑΝΕ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ Ο ΙΣΑΑΚ;
Updated on April 13, 2021
13-04-21
Η ΤΑΞΗ ΜΑΣ ( ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ ΣΧΗΜΑ) ΜΕΤΡΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ:Η ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ 8 μετρα. ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ 6 μετρα. ΝΑ ΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΣΟΥ ΜΕ ΚΛΙΜΑΚΑ 1:200.
Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ Ν.Δ ΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΕΙΝΑΙ 10 ΕΚ. ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΟΥ. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΝ Η ΚΛΙΜΑΚΑ ΕΙΝΑΙ 1:6.750.000.
ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ.
Updated on April 12, 2021
10-04-2021
ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: ...ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ (ο οποίος,όποιος,που ,όσος,)ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ(όπου και οπουδήποτε).
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ(2) ΕΙΔΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΕS ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΕΣ (δε χωριζονται με κόμμα διότι μας δίνουν μια απαραίτητη πληροφορία) ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΜΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ή ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΕΣ(χωριζονται με κομμα γιατί δεν ειναι απαραίτητες προκειμένου να καταλάβουμε το νόημα της)
1) ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΤΙΣ ΑΝΑΦ.ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ Ν,ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΤΙΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΜΠΕ ΤΙΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΕΣ,ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΚΟΜΜΑ ΟΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ(διαβασε θεωρια παραπανω):
ΤΙΜΗΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ...... ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ.
Ο ΣΚΥΛΟΣ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ........ ΕΙΝΑΙ ΡΑΤΣΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΙΜΕΝΙΚΟΥ ΧΑΘΗΚΕ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ.
ΣΗΚΩΣΕ ΤΟ ........ΠΙΟ ΨΗΛΑ ΜΠΟΡΕΙΣ.
Ο ΘΕΙΟΣ ΜΟΥ............ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΜΟΥ ΕΦΕΡΕ ΕΝΑ ΔΩΡΟ ΑΠ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΑΝΑΤΕΛΛΟΝΤΟΣ ΗΛΙΟΥ.
ΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ...........ΑΓΑΠΗΣΕ ΠΟΛΥ.
ΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΕ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ............ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ Σ" ΕΝΑ ΄'ΡΗΜΟΚΛΗΣΙ.
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΤΟ ...........ΕΙΝΑΙ ΞΥΛΙΝΟ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΠΟΔΙΑ.
Η ΦΩΤΙΑ ...........ΣΒΗΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΕΚΑΨΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
ΤΟ ΣΠΙΤΙ ..............ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΜΕ ΧΤΕΣ ΗΤΑΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ.
ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΟΥ ..........ΕΚΑΝΑ ΜΠΑΝΙΟ ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ ΠΑΙΔΙ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΕ. (που, ο οποίος,όσο,όπου)
Updated on April 7, 2021
ΙΣΟΤΗΤΑ- ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ
35+ ;..... = 3Χ25, 2,35 + ;...... = 4,45- 3,05, 5,01 -1,11 = 10 - ;..... , 6:3/4 = 10 Χ 0,....
0,25 Χ 10 = 0,5 Χ ;........ , 3,5 :100 = 0,04 - ;......
@=....... , & =........ , #=........, $=..............
ΓΡΑΨΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΚΑΘΕ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΙ ΙΣΟΤΗΤΕΣ:
@+&+@+&=4
@+&+@=2,5
@+&+#=4,5
@+&+#+$=10
Posted on April 6, 2021
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
ΓΡΑΨΕ ΜΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ Τ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ: 1,5 ΕΥΡΩ-1,5 ΩΡΑ(ΘΗΛΥΚΟ) 2,5 ΚΙΛΑ ΠΑΓΩΤΟ-3,5 ( ΦΕΤΕΣ ΤΥΡΙ-3,5 ΜΕΡΕΣ-2,5 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ )θηλυκα-3,5 ΜΗΝΕΣ-3,5 ΩΡΕΣ-3,5 ΚΙΛΑ-3,5 ΚΟΜΜΑΤΙΑ-3,5 λεπτα-3,5 ΜΕΤΡΑ-4,5 ΗΜΕΡΕΣ-4,5ΦΟΡΕΣ-4,5 ΩΡΕΣ-4,5 ΚΙΛΑ-4,5 ΚΥΒΙΚΑ-4,5ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/arithmitika6a.htm
Posted on April 1, 2021
02-04-2021 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ <> ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ.
Β.ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕΛ 14 ΑΣΚ 1. Β ΕΡΓ.ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕΛ30 - 31 ΑΣΚ5.
ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΣΕΛ 150 ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥΣ (ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:Τι έκανε ο Ροβινσωνας όταν είδε τον Παρασκευά μεταμφιεσμένο σε Ροβινσωνα;
Γιατί το παιχνίδι ρόλων έκανε καλό στον Παρασκευάκαι στον Ροβινσώνα;
ΣΕ ΠΟΙΑ ΤΕΧΝΗ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΥΠΟΔΥΟΝΤΑΙ ΡΟΛΟΥΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ:
ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΟ ΟΙ ΑΝΘΡΟΠΟΙ ΝΑ ΥΠΟΔΥΟΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΡΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥΣ;
ΚΥΚΛΩΣΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΦΡΑΣΗ ΜΙΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ :
ΟΤΑΝ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ, ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ΒΓΑΖΕΙ ΦΤΕΡΑ. ΟΤΑΝ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΜΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ :
ΒΡΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΑ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ:
4 .4.16.64..................
10.000. 1.000. 100. ......................
10. 9,7 .9,4.......................
6. 65. 654..................
Posted on March 31, 2021
31-03-21
Έγινε ακριβώς έτσι, όπως το ’ λεγαν ο Γιάννης κι ο Αχιλλέας , όπως το ’χε πει κάποτε
κι ο τρελός με τις πιτζάμες. Γέμισαν τα ντουβάρια με μεγάλα κόκκινα και πράσινα
γράμματα κι όταν η Αθήνα είχε γίνει απέραντο αλφαβητάριο, τότε κουβάλησαν στα
σχολεία κάτι τεράστια μαύρα καζάνια .
Στου Πέτρου το σχολείο, στο άδειο γκαράζ, άρχισαν πάλι τα μαθήματα και τώρα δεν
απουσιάζει σχεδόν κανένα παιδί, γιατί, αν λείψει, χάνει το συσσίτιο. Κάθε μεσημέρι
καταφθάνει ένα κάρο και ξεφορτώνει το Δάμονα και το Φιντία . Ο Δάμων και ο
Φιντίας είναι δυο καζάνια μαύρα σαν πίσσα που αχνίζουν… Την πρώτη μέρα που τα
περίμεναν κανένα παιδί δεν είχε νου για μάθημα κι ο κύριος Λουκάτος άρχισε να
τους διαβάζει κάτι ιστορίες από ένα βιβλίο.
…«Στα παλιά τα χρόνια, στην αρχαία Αθήνα, υπήρχανε δυο αχώριστοι φίλοι. Ο
Δάμων κι ο Φιντίας…»
-Έρχονται! Έρχονται! Ακούστηκε μια ψιλή φωνούλα από την άκρη της τάξης.
Ήταν ένα μικρό κοριτσάκι που παραμόνευε από τη χαραμάδα της μεγάλης πόρτας
και είδε να καταφθάνουν, όχι βέβαια ο Δάμων και ο Φιντίας, αλλά τα καζάνια με το
συσσίτιο, που έτσι τους έμεινε το όνομα .
Άλκη Ζέη, Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου (απόσπασμα)
1)ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΒΡΕΣ ΟΣΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥΣ(ΓΡΑΨΕ ΡΗΜΑ- ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ-Α)
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ.ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΛΕΤΗ.ΠΑΝΤΩΣ ΦΑΙΝΕΣΤΕ ΕΥΦΥΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΤΕ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ΑΡΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΘΕΩΡΕΙΣΤΕ ΔΙΑΝΟΙΕΣ .ΜΕ ΛΙΓΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΓΙΝΕΤΕ ΜΙΚΡΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ.
2) ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΑ ΣΥΝΔΕΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΑ ΤΟΥΣ.
3)ΞΕΧΩΡΙΣΕ ΑΠ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΙΤΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ.
ΠΗΓΑΜΕ ΓΙΑ ΨΑΡΕΜΑ ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ ΤΟ ΠΡΩΙ. ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΧΤΥΠΗΘΗΚΕ ΑΠ ΤΟΝ ΚΕΡΑΥΝΟ. ΟΙ ΙΝΔΙΑΝΟΙ ΚΑΤΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ. ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ, ΤΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΨΗΦΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΟΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΣΗΜΕΡΑ: ΛΑΡΙΣΑ: ΕΛΑΧΙΣΤΗ:- 3C ΜΕΓΙΣΤΗ:10C
ΛΙΤΟΧΩΡΟ: >> >> :-1C >> >> :6C
ΦΛΩΡΙΝΑ: >> >> -5C >> >> :4C
ΓΡΑΨΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ.
>> >> >> >> >> >> >> >> ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ.
> >> >> >> >> >> >> >> >> ΤΟΥ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ.
ΠΟΣΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ(13 C) ΑΠΟ ΤΟ JUNEAU ALASKA (-6C)
ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΞΗΣ ΤHΣ ΑΙΘΑΝΟΛΗΣ(ΑΛΚΟΟΛΗ) ΕΙΝΑΙ -117c EΝΩ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΒΡΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ 78C.ΠΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ;