H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ BMW

Τα πρώτα χρόνια  

 

Το 1916 ιδρύεται η Rapp-Motorenwerke από τον Καρλ Ραπ, ως εταιρεία κατασκευής κινητήρων. Το 1917 μετονομάστηκε σε Bayerische MotorenWerke και αναπτύχθηκε ταχύτατα λόγω του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, φτιάχνοντας κινητήρες για αεροπλάνα. Μετά τον Πόλεμο, λόγω της Συνθήκης των Βερσαλλιών, με την οποία η Γερμανία αναγκάστηκε να αφοπλιστεί, η BMW αναγκάστηκε να σταματήσει την παραγωγή στρατιωτικού υλικού και στράφηκε στην κατασκευή φρένων για τρένα.

Το 1919 σχεδίασε την πρώτη μηχανή μοτοσικλετών της, που χρησιμοποιήθηκε σε ένα μοντέλο αποκαλούμενο Βικτώρια, που κατασκευαζόταν από μια επιχείρηση στην Νυρεμβέργη.

Στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η BMW κατασκεύαζε δίκυκλα υψηλής αντοχής και επιδόσεων, που χρησιμοποιήθηκαν από το Γερμανικό στρατό κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες, όπως στην Βόρεια Αφρική, μερικά από τα οποία επιβιώνουν μέχρι σήμερα σε χώρες που ήταν υπό γερμανική κατοχή. Η BMW κατασκεύαζε επίσης κινητήρες αεροπλάνων, τόσο για ελικοφόρα, όσο και για τα πρώτα τζετ της εποχής.

 

Σύντομα εξελίχθηκε σε μάρκα πολυτελείας, με εξαιρετικά υψηλό ίματζ και πολύ καλή φήμη, ιδίως στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς, άνεσης, επιδόσεων, καθώς και ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Η 1η γενιά της Σειράς 7, η BMW E23, εισήγαγε Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών (ABS) το 1979 και έξτρα αερόσακο οδηγού τον Απρίλιο του 1985 (στάνταρ στην κορυφαία έκδοση L7). Η γενιά Ε32 της Σειράς 7 άρχισε να προσφέρει και έξτρα αερόσακο συνοδηγού τον Ιανουάριο του 1990 και Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης (traction control system) το 1991, ενώ το ίδιο έτος εμφανίστηκαν προαιρετικά φώτα Xenon στους προβολείς της κορυφαίας έκδοσης 750i/750iL. Στα τέλη του 1995 εμφανίστηκε Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (ESP) στην Σειρά 7 Ε38 και σύντομα έγινε στάνταρ σε όλα τα μοντέλα της.

Στα τέλη του 1997, η Σειρά 7 E38, ταυτόχρονα και με την Σειρά 5 E39, εφοδιάστηκαν με πλευρικούς αερόσακους κεφαλής σωληνωτού σχήματος (tubular side airbags), γνωστοί με το όνομα «Σύστημα Προστασίας Κεφαλής System / Head Protection System (HPS)» ως στάνταρ εξοπλισμός. Αυτή ήταν η πρώτη παγκοσμίως πατέντα για προστασία της κεφαλής κατά τις πλευρικές συγκρούσεις. Οι ίδιοι αερόσακοι είχαν εξ' αρχής την ιδιότητα να διατηρούνται επίσης φουσκωμένοι για έως και 7 δευτερόλεπτα για προστασία σε τυχόν ανατροπή.

Παράλληλα, έχει κατά καιρούς διακριθεί και για άλλες καινοτομίες. Το 1991, εισήγαγε το πρώτο παγκοσμίως 5-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ το 2001 εισήγαγε το πρώτο παγκοσμίως 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο στην Σειρά 7 Ε65/Ε66. Η ίδια σειρά εισήγαγε ταυτόχρονα και το πρώτο στην ιστορία ηλεκτρικό χειρόφρενο, καθώς και το πρωτοποριακό σύστημα iDrive, για έλεγχο όλων των λειτουργιών από τον οδηγό μέσω ενός κεντρικού διακόπτη. Οι δύο προηγούμενες πατέντες έχουν καθιερωθεί πλέον και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας.

Επιπλέον, η γενιά Ε65/Ε66 της Σειράς 7, διατέθηκε και σε έκδοση υδρογόνου (γνωστή ως BMW Hydrogen 7 E68), η οποία ήταν το πρώτο παγκοσμίως αυτοκίνητο παραγωγής με κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας με βάση το υδρογόνο, που κάνει «καθαρή» καύση (όταν καίγεται με οξυγόνο παράγει μόνο νερό και θερμότητα). Το μοντέλο ήταν υβριδικό, καθώς μπορούσε να καταναλώνει βενζίνη ή υγρό υδρογόνο, αν και κυκλοφόρησε σε περιορισμένα αντίτυπα.

Το 2009, η BMW έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή και δεύτερη παγκοσμίως (μετά την Lexus) εταιρεία που προσέφερε 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και συγκεκριμένα το ZF 8HP, ως στάνταρ στις εκδόσεις 760i, 760Li και Active Hybrid 7 της Σειράς 7 F01/F02.[2][3] Το κιβώτιο αυτό έχει πλέον εμφανιστεί και σε πιο μεσαία μοντέλα της BMW.

Η BMW στην Ελλάδα

 

Στο παρελθόν ήταν γνωστή ιδιαίτερα για τις μοτοσικλέτες της. Η εταιρεία Intercar S.A. (Ιντερκάρ A.E.) είχε την αντιπροσωπεία και προώθησε τις πωλήσεις των αυτοκινήτων και την δημιουργία δικτύου αντιπροσώπων σε όλη την Ελλάδα. Αργότερα περιορίστηκε στην χονδρική πώληση σε εμπόρους και στην διοργάνωση της διανομής τον αυτοκινήτων. Όταν οι πωλήσεις είχαν πλέον φτάσει σε υψηλά επίπεδα, η BMW αποφάσισε να διακόψει την συνεργασία της με την Intercar και την ευθύνη της απευθείας διάθεσης των προϊόντων BMW (και αργότερα και των Mini) στην Ελλάδα ανέλαβε η θυγατρική του BMW Group, «BMW Hellas». Η εταιρεία ξεκίνησε την λειτουργία της τον Οκτώβριο του 2003, με Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Σταύρο Γιαλουρίδη, στην οδό Σενέκα 24, στη Ν. Κηφισιά.

 

BMW en el Salón del automóvil de Bogotá - Revista Autocrash - CesviColombia

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ

1925-1954

Η 10η Μαρτίου του 1925 γράφεται στη ιστορία του ελληνικού και παγκόσμιου αθλητισμού με χρυσά γράμματα! Η ημέρα ίδρυσης του μεγαλύτερου ελληνικού Συλλόγου, του Ολυμπιακού!     Της ομάδας που έγινε ο ΘΡΥΛΟΣ του Ελληνικού Αθλητισμού και μια ταυτότητα υπερηφάνειας για τους ανθρώπους του μόχθου, της εργατιάς. Για τους ΝΙΚΗΤΕΣ της ζωής.

1955-1975

Ο Ολυμπιακός μας, η ομάδα του Πειραιά έγινε ομάδα όλων των Ελλήνων. Ήταν η εποχή που ο Ολυμπιακός έγινε ΘΡΥΛΟΣ, πλάθοντας γενιές και γενιές νέων Ολυμπιακών, με θαυμαστά επιτεύγματα! Στα ξένα γήπεδα, οι φίλαθλοί μας χειροκροτούσαν περισσότερο και από το δικό μας γήπεδο αναγνωρίζοντας την αγωνιστική ανωτερότητά μας, ενώ το ενδιαφέρον όλης της φίλαθλης Ελλάδας ήταν έντονο για τους αγώνες του Θρύλου μας.

1976-2001

Το 1979 ομάδα επιφανών εφοπλιστών ανέλαβε τις τύχες της ομάδας! Ανάμεσα τους και ο Μιλτιάδης Μαρινάκης,  πατέρας του ηγέτη του Ολυμπιακού Βαγγέλη Μαρινάκη,   ο οποίος πρόσφερε τα μέγιστα και από τη θέση του Γενικού Αρχηγού. Το καλοκαίρι του 1979 το πρωτάθλημα της Α’ Εθνικής γίνεται επαγγελματικό, για πρώτη φορά στην ιστορία και το κατακτά ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ.

2002-2013

Ο Ολυμπιακός μας στέφεται ξανά πρωταθλητής την περίοδο 2001-2002, ενώ τη σεζόν 2002-03 η ομάδα μας μετακομίζει από το ΟΑΚΑ στη Ριζούπολη. Μένουμε εκεί για δύο χρόνια και καταγράφονται στη Ριζούπολη κάποιες μεγάλες ευρωπαικές επιτυχίες όπως το 6-2 επι της Λεβερκούζεν και το 3-0 επί της Γαλατάσαράι.

Στο δρόμο για το πέμπτο αστέρι!

Τα 4 αστέρια, τα οποίο κοσμούν την τιμημένη ερυθρόλευκη ριγωτή φανέλα, πάνω από τον Δαφνοστεφανωμένο Έφηβο, είναι τρανή απόδειξη του μεγαλείου αυτής της ομάδας, αυτού του Συλλόγου, αυτής της ΙΔΕΑΣ!

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗ!

> 10 Πρωταθλήματα Ελλάδας σε 12 χρόνια (2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2020, 2021, 2022)

> 4 Κύπελλα Ελλάδας (2012, 2013, 2015, 2020)

> 4 Νταμπλ (2012, 2013, 2020)

> 118 ευρωπαϊκούς αγώνες σε όλες τις διοργανώσεις με 50 νίκες / 16 ισοπαλίες / 52 ήττες

> 20 ευρωπαϊκά διπλά, μεταξύ άλλων σε:

Άρσεναλ, Μονπελιέ, Μαρσέιγ, Ρούμπιν Καζάν, Άντερλεχτ, Ντιναμό Ζάγκρεμπ, Γιανγκ Μπόις, Οσμανλισπόρ, Παρτιζάν, Μπασακσεχίρ, Κράσνονταρ, Φενέρμπαχτσε…

> Μεγάλες εντός έδρας νίκες, μεταξύ άλλων με:

Γιουβέντους, Ατλέτικο Μαδρίτης, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Μίλαν, Άντερλεχτ, Μπορούσια Ντόρτμουντ, Άρσεναλ, Μπενφίκα, Μαρσέιγ, Αϊντχόφεν, Φενέρμπαχτσε…

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ!

Ιδιαίτερη μνεία χρίζει η κοινωνική δράση του Ολυμπιακού μας. Από το 2010 και έπειτα, οπότε ο κ. Μαρινάκης ανέλαβε τα ηνία του ποδοσφαιρικού Ολυμπιακού έβαλε τις βάσεις για μία ομάδα-πρότυπο, η οποία θα επιστρέφει πάντοτε την αγάπη, την οποία λαμβάνει, από τον κόσμο!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:

1}Kατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού ο Βαγγέλης Μαρινάκης φώναξε και πάλι “παρών” με προσφορά χρημάτων για τη δημιουργία 12 κλινών ΜΕΘ στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας αλλά και την προσφορά ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού στο Τζάνειο Νοσοκομείο.

2}Η στήριξη δεν έλειψε ούτε στις κρίσιμες ώρες που πέρασε ο Έβρος στις αρχές του 2020, με τον Ολυμπιακό να στέλνει τρεις νταλίκες με είδη πρώτης ανάγκης στους συνοριοφύλακες της πατρίδας μας.

3}Ο θρύλος ήταν εκεί, όταν η Μάνδρα χτυπήθηκε από τις φονικές πλημμύρες και πρόσφερε τεράστια υποστήριξη στους πλημμυροπαθείς, για μέρες και μέρες. Ήταν εκεί όταν οι φωτιές κατέστρεψαν ζωές και περιουσίες στο Μάτι και την Ανατολική Αττική εν γένει.

ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ!

Η ΦΕΤΙΝΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ:                      Ολυμπιακός: Η ώρα και το κανάλι του αγώνα με την Φερεντσβάρος για το Conference League               Ολυμπιακός: Η πιθανή ενδεκάδα για το ματς με τη Φερεντσβάρος - Debut.gr

Ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΦΕΤΟΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΙΟΤΙ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΠΡΟΚΡΙΘΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ( EUROPA LEAGUE ). ΑΥΤΗ Η ΠΟΡΕΙΑ ΕΙΧΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΦΟΥ ΗΤΑΝ Η ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΣΕ ΣΤΟ ΠΡΩΤΗΘΛΑΜΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟ. ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΗΤΑΝ ΙΣΟΠΑΛΕΣ ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΕΝΑΣ "ΟΠΑΔΟΣ"  ΕΡΙΞΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΜΙΑ ΚΡΟΤΙΔΑ. ΕΚΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΚΟΠΗΚΕ ΚΑΙ ΕΤΣΙ Ο ΠΑΟ ΠΗΡΕ ΤΟ ΜΑΤΣ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΧΑΛΑΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΕΡΙ . Η ΚΑΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΣΗΝΕΧΙΣΤΙΚΕ ΜΕΧΡΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΠΟΥ Η ΟΜΑΔΑ ΠΗΡΕ ΕΝΑΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΔΕΘΗΚΕ Η ΟΜΑΔΑ . ΣΗΜΕΡΑ Η ΟΜΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΣ ΑΦΟΥ "ΤΡΕΧΕΙ" ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΣΕΡΙ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΟΡΩΝ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΦΕΤΙΝΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ.

 

ΟΣΦΠ-Λεβαδειακός:Η 11αδα των ερυθρολεύκων – SportReview Το website των σπουδαστών