Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΣΧΟΛΙΚΉ ΒΊΑ

Οι ΗΠΑ είναι η μοναδική αναπτυγμένη χώρα του πλανήτη όπου επαναλαμβάνονται, με απελπιστικό τρόπο, οι επιθέσεις με τη χρήση πυροβόλων όπλων μέσα σε σχολεία. Εξαιτίας αυτού έχουν τραυματιστεί και δυστυχώς σκοτωθεί πολλοί νέοι και παιδιά.
Στην Αμερική έχουν καταγραφεί τα τελευταία πέντε χρόνια 132 σχολικές επιθέσεις κάποιες φορές με θύματα και κάποιες άλλες όχι. Οι δύο πιο μεγάλες επιθέσεις είναι αυτή το 2018 στο λύκειο Ντάγκλας στην Φλόριντα, την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Υπήρξαν 17 νεκροί. Στο Κονέκτικατ ο 20χρονος ψυχικά ασθενής το 2012 σκότωσε 26 ανθρώπους, ανάμεσα τους παιδιά 6-7 ετών στο σχολείο Σάντι Χούκ.
Για αυτό το λόγο τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να απασχολεί την Αμερική, την αιτία που όλα αυτά τα παιδιά βαλθήκανε να κάνουν μια τέτοια επιδρομή στο σχολείο τους. Ψυχολόγοι βγήκαν στο συμπέρασμα πως οι Αμερικάνοι έχουν εύκολη πρόσβαση σε όπλα και λιγότερη ψυχολογική στήριξη στα σχολεία. Και αυτοί φαίνεται πως είναι οι λόγοι για τους οποίους τα φονικά σε σχολεία έχουν γίνει μια «αμερικανική επιδημία».
Όσο και να θέλουμε να σταματήσουνε αυτά τα περιστατικά δεν γίνεται, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τα μειώσουμε όσο το δυνατό λιγότερο. Για αυτό το λόγο μετά την επίθεση στο λύκειο Ντάγκλας, κυκλοφόρησε ένα #NeverAgain (Ποτέ ξανά) στο Twitter. Εξοργισμένοι από τις επανειλημμένες επιθέσεις με όπλα στα σχολεία, εκατοντάδες χιλιάδες Αμερικανοί, μαθητές, φοιτητές αλλά και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, κατέβηκαν στους δρόμους πολλών πόλεων, στην ιστορική κινητοποίηση της «Πορείας για τις Ζωές μας» ενάντια στα πυροβόλα όπλα.

ΔΗΙΓΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ:


στην μνημη των:
• Alyssa Alhadeff, 14
• Scott Beigel, 35
• Martin Duque, 14
• Nicholas Dworet, 17
• Aaron Feis, 37
• Jaime Guttenberg, 14
• Chris Hixon, 49
• Luke Hoyer, 15
• Cara Loughran, 14
• Gina Montalto, 14
• Joaquin Oliver, 17
• Alaina Petty, 14
• Meadow Pollack, 18
• Helena Ramsay, 17
• Alex Schachter, 14
• Carmen Schentrup, 16
• Peter Wang, 15

πηγεσ:
https://www.thetoc.gr/diethni/article/oi-enoples-epitheseis-se-sxoleia-pou-sokaran-tin-ameriki/
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_school_shootings_in_the_United_States

Φονικά σε σχολεία: Γιατί οι Αμερικανοί έφηβοι είναι πιο βίαιοι από τους Ευρωπαίους


https://en.wikipedia.org/wiki/Stoneman_Douglas_High_School_shooting
https://www.nbcnews.com/news/us-news/florida-school-shooting-these-are-17-victims-n848706

Το λιώσιμο των πάγων

ΤΟ ΛΙΩΣΙΜΟ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ

Το λιώσιμο των πάγων οφείλεται στην κλιματική αλλαγή η οποία δημιουργείται από το διοξείδιο του άνθρακα ( CO 2 *) το οποίο αποβάλλεται από τα φουγάρα των εργοστασίων και τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων και των οχημάτων γενικά. Όταν όλος ο πλανήτης υπερθερμένται, υπερθερμένονται μαζί του και οι πόλοι του πλανήτη μας, ο Βόρειος κι ο Νότιος. Πόλοι ονομάζονται οι περιοχές οι οποίες έχουν πάγο, ο οποίος λιώνει και θερμένεται όπως κι ο υπόλοιπος πλανήτης. Όταν οι πάγοι λιώνουν, οι ρηχές περιοχές θα βυθιστούν με σκοπό την σιγά – σιγά καταστροφή του πλανήτη μας, π.χ. οι Μαλβίδες, η Ινδονησία και κάποιες από τις Κυκλάδες.
ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ;;;

Λοιπόν υπάρχουν πολλοί τρόποι να βοηθήσετε για να μην καταστραφεί ο πλανήτης:

1) Θα μπορούσαμε να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε αυτοκίνητα των οποίων η ενάργεια δεν προέρχεται από διοξείδιο του άνθρακα και άλλα ορυκτά καύσιμα, δηλαδή ηλεκτρικά.
2) Θα μπορούσαμε εφόσον δεν έχουμε τη δυνατότητα να αγοράσουμε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, να αγοράζαμε ποδήλατο, το πιο οικονομικό και οικολογικό μέσο μεταφοράς, που η μόνη μορφή ενέργειας που θα χρειαστεί για να το τροφοδοτήσουμε, είναι τα πόδια μας.
3) Να επισκεπτόμασταν ένα κέντρο ανακύκλωσης για να μάθουμε περισσότερα για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε.
4) Να ανακυκλώνουμε ό,τι πλαστικό, μεταλικό, αλουμινένιο ή γυάλινο απόρρημα έχουμε.
5) Να κάνουμε τον δικό μας λαχανόκηπο ( Αν είναι δυνατόν ), χωρίς να χρησιμοποιούμε πλαστικές τσάντες. Αν δεν είναι δυνατό, να αγοράζετε λαχανικά χύμα και να παίρνετε επαναχρησησιμοποιούμενες τσάντες αγορών.

* ( CO 2 ) : H επιστιμονική ονομασία του διοξειδίου του άνθρακα

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ

Κάθε χώρα στον πλανήτη έχει διαφορετικό σύστημα εκπαίδευσης, παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα και οι κυβερνήσεις ξεκινούν να επενδύουν περισσότερο ώστε η ποιότητα της εκπαίδευσης να βελτιώνεται ολοένα και περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση.
Η χώρα που έχει την καλύτερη επίδοση σε αυτό τον τομέα είναι η Φιλανδία (Στην Ευρώπη). Είναι διάσημη για το γεγονός πως δεν υπάρχουν συστήματα ζωνών – όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από τις ικανότητές τους, διδάσκονται στις ίδιες τάξεις. Ως αποτέλεσμα, η διαφορά μεταξύ των πιο αδύναμων και των καλύτερων μαθητών είναι το μικρότερο στον κόσμο. Τα φινλανδικά σχολεία δίνουν επίσης ελάχιστες εξωσχολικές εργασίες και οι μαθητές περνούν μόνο ένα υποχρεωτικό τεστ στην ηλικία των 16. Σε δεύτερη θέση έρχεται η Ελβετία, που μόνο το 5% των παιδιών φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία. Τα μαθήματα διδάσκονται σε πέντε διαφορετικές γλώσσες ανάλογα με την περιοχή την οποία κατοικεί κανείς, με τα Γερμανικά, τα Γαλλικά και τα Ιταλικά να είναι οι πιο κοινές γλώσσες διδασκαλίας. Από τη δευτεροβάθμια και μετά οι μαθητές χωρίζοντας ανάλογα με τις ικανότητές τους.

Η εκπαίδευση στην Νότιο Αφρική είναι δύσκολη. Το νοτιοαφρικανικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο χαρακτηρίζεται από υποδομές που καταρρέουν, υπερπλήρεις αίθουσες διδασκαλίας και σχετικά φτωχά εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, αποκαλύφθηκε ότι πολλά σχολεία και οι κοινότητες που εξυπηρετούν συνεχίζουν να ζουν με τις συνέπειες των πολιτικών και οικονομικών αποφάσεων που ελήφθησαν κατά την εποχή του απαρτχάιντ, όπου οι άνθρωποι διαχωρίστηκαν ανάλογα με το χρώμα του δέρματός τους. Το αποτέλεσμα αυτής της σημερινής Νότιας Αφρικής είναι ότι η εκπαίδευση εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πού γεννιούνται τα παιδιά, πόσο πλούσια είναι, καθώς και το χρώμα του δέρματός τους.
Η εκπαίδευση στο Ιράν είναι συγκεντρωτική και χωρίζεται σε εκπαίδευση K-12 συν τριτοβάθμια εκπαίδευση . Από τον Σεπτέμβριο του 2015, το 93% τον ενηλίκων στο Ιράν είναι εγγράμματοι. Το 2008, το 85% του πληθυσμού ενηλίκων ήταν εγγράμματοι, πολύ μπροστά από τον περιφερειακό μέσο όρο του 62%. Αυτό το ποσοστό αυξάνεται στο 97% μεταξύ των νεαρών ενηλίκων (ηλικίας μεταξύ 15 και 24) χωρίς καμία διαφορά φύλου. Έως το 2007, το Ιράν είχε έναν μαθητή αναλογία πληθυσμού εργατικού δυναμικού 10,2%, μεταξύ των χωρών με την υψηλότερη αναλογία στον κόσμο.

Δυστυχώς η Ευρώπη ανακοίνωσε την ελληνική εκπαίδευση από τις χειρότερες της. «Η συγκεκριμένη έρευνα, του εκδοτικού οίκου Pearson επιβεβαιώνει τη διαπίστωση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «εδώ και πολλά χρόνια, ήταν χωρίς στρατηγική, αντιπαιδαγωγικό και αντιαναπτυξιακό, και αυτό ήταν μία από τις βασικότερες δομικές αιτίες της κρίσης που βιώνουμε σήμερα». Η  Ελλάδα είναι ανάμεσα στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες ήρθε τελευταία στην Ευρώπη, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο κατατάσσεται δίπλα σε χώρες αναπτυσσόμενες όπως η Ινδονησία, το Μεξικό και η Βραζιλία.
Παρόλο που κάθε χώρα διδάσκει διαφορετικά όλες έχουν έναν στόχο, την μόρφωση και την ανάπτυξη του πολιτισμού της.

ΠΗΓΕΣ:
https://tvxs.gr/news/kosmos/ta-11-kalytera-ekpaideytika-systimata-ston-kosmo
https://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi/to-xeirotero-ths-eyrvphs-to-ellhniko-ekpaideytiko-systhma-ti-apanta-to-ypoyrgeio-paideias
https://www.amnesty.gr/news/articles/article/22982/notia-afriki-dialymeni-kai-anisi-ekpaideysi-poy-diaionizei-ti-ftohei
https://www.google.com/search?q=%CE%95%CE%BB%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1&tbm=isch&ved=2ahUKEwi2gt6b-sHpAhUEyxQKHTPiDNgQ2-cCegQIABAA&oq=%CE%95%CE%BB%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1&gs_lcp=CgNpbWcQA1CiXlj2YGCsY2gAcAB4AIABaIgBzgGSAQMwLjKYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZw&sclient=img&ei=FOHEXraoMISWU7PEs8AN&bih=724&biw=1568&rlz=1C1GCEA_enGR880GR880
https://www.google.com/search?q=%CE%95%CE%BB%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1&tbm=isch&ved=2ahUKEwi2gt6b-sHpAhUEyxQKHTPiDNgQ2-cCegQIABAA&oq=%CE%95%CE%BB%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1&gs_lcp=CgNpbWcQA1CiXlj2YGCsY2gAcAB4AIABaIgBzgGSAQMwLjKYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZw&sclient=img&ei=FOHEXraoMISWU7PEs8AN&bih=724&biw=1568&rlz=1C1GCEA_enGR880GR880#imgrc=2riYg1RQzd7atM
https://www.google.com/search?q=%CE%91%CF%86%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1&rlz=1C1GCEA_enGR880GR880&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjxvuv2-sHpAhVCrHEKHUtZD8EQ_AUoAXoECA4QAw&biw=1568&bih=724#imgrc=tYTYTJYRF2vtsM
https://www.google.com/search?q=%CE%91%CF%86%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1&rlz=1C1GCEA_enGR880GR880&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjxvuv2-sHpAhVCrHEKHUtZD8EQ_AUoAXoECA4QAw&biw=1568&bih=724#imgrc=Dltvu3yKmt6GtM
https://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Iran
https://www.google.com/search?q=%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1+%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1&rlz=1C1GCEA_enGR880GR880&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj_savX_cHpAhUkWRUIHbIyB6oQ_AUoAnoECA0QBA&biw=1568&bih=724#imgrc=x9nI3YO7-9F2bM

Δάφνη Κογιάννη

TA ZΩΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ

ΤΑ ΖΩΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ

Τα ζώα που ζουν στο φυσικό περιβάλλον, όπως στα τροπικά, τα εύκρατα και τα κωνοφόρα δάση και στις πόλεις πρέπει να τα προσέχουμε, να μην τα κυνηγάμε και να μην τα παγιδεύουμε. Κάποια ζώα όπως η χελώνες καρέτα καρέτα, οι φώκιες μονάχους μονάχους, οι γαλάζιες φάλαινες κ.α. έχουν κυνηγηθεί ή σκοτωθεί εξαιτίας ανθρώπινων αιτίων π.χ. οι χελώνες καρέτα καρέτα, καταπίνουν τα πλαστικά απόβλητά μας θεωρώντας τα μέδουσες και πεθαίνουν. Οι γαλάζιες φάλαινες εκτρέφονται για να παίρνουμε το λίπος τους, και για να το πάρουμε πρέπει να τις σκωτόσουμε και οι φώκιες μονάχους μονάχους από την υπεραλιεία παράνομη αλιεία, λήμματα ( βρωμιές ) και τέλος από απόβλητα εργοστασίων και υπονόμων που καταλήγουν στη θάλλασα. Αυτά τα ζώα, λέγονται είδη υπό εξαφάνιση και οφείλουμε να τα προστατεύσουμε για να μην εξαφανιστούν. Είναι ένα σοβαρό ζήτημα το οποίο έχει συζητηθεί στις Συνόδους Κορυφής του ΟΗΕ, μα, ακόμα ό,τι γίνεται σε σχέση μ' αυτό το θέμα είναι πολύ μικρό ας το πούμε.
Τώρα γιατί δε λέμε μερικούς τρόπους για το πώς να το σταματήσουμε αυτό;

1) Να γράψουμε μία επιστολή προς τον υπουργό αυτού του τομέα και να επισημάνουμε το τι πρέπει να γίνει και ό,τι μέτρα χρειάζεται να παρθούν σε σχέση με αυτά τα θέματα.
2) Να διοργανώσουμε δράσεις και εξορμήσεις ή διαδηλώσεις.
3) Αν δεν μπορούμε πάλι, μπορούμε στον καιρό της καραντίνας να φτιάξουμε #tags ή ομάδες στα ΜΜΕ ( Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης / Social Media ).
4) Να ξεκινήσουμε σταδιακά να κόψουμε το κόκκινο κρέας από τη διατροφή μας και με τα υπόλοιπα ζωικά προϊόντα να βάλουμε μέτρα.
5) Να προσπαθήσουμε να χρησιμοποιούμε βιοδιασπόμενα πλαστικά στις σακούλες, στα καλαμάκια κ.α. και τέλος να χρησιμοποιούμε ανακυκλόσιμα υλικά.