Posted on 31 Δεκεμβρίου, 2022
Οι σχέσεις μας, με το το σχολείο μας
Έχουν γίνει κάποιες έρευνες την περίοδο του 2021-2022 που έδειξαν ότι οι μαθητές του σχολείου έχουν καλύτερες σχέσεις με τους μαθητές από τις μεγαλύτερες τάξεις ή τις μικρότερες τάξεις. Αντίθετα, άλλες έρευνες έδειξαν ότι οι σχέσεις των μαθητών με των δασκάλων δεν είναι πολλές φορές αυτό που περιμένει να ακούσει κανείς. Με βάση τις έρευνες οι σχέσεις μαθητών με δασκάλων δεν είναι και τόσο καλές για πολλούς λόγους, όπως την μεγάλη διαφορά ηλικίας που δηλώνει την διαφορετική εποχή που έζησε ο δάσκαλος δηλαδή με λίγα λόγια δείχνει τον διαφορετικό τρόπο σκέψεις σχετικά με τον τρόπο εκμάθησης . Άλλος παράγοντας είναι ότι οι μαθητές δεν είναι ικανοποιημένοι από τις σχέσεις τους με τους εκπαιδευτικού διότι τους θεωρούν ότι είναι αυστηροί και άδικοι σχετικά με τους βαθμούς που βάζουν στα τετράμηνα ή στα διαγωνίσματα και τα Test.Οι ιδικοί πιστεύουν ότι οι σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών και τον μαθητών θα γίνουν καλύτερες αν γνωριστούν καλύτερα , ώστε ο καθηγητής να γνωρίζει τον τρόπο σκέψης και εκεί που θεωρητικά είναι αδύναμος στο μάθημα ο μαθητής ώστε να μπορέσει να τον βοηθήσει ή να την βοηθήσει διότι πολλές φορές ο μαθητής ή η μαθήτρια φοβάται τον καθηγητή/καθηγήτρια με τον τρόπο που συμπεριφέρεται στο μάθημα με αποτέλεσμα ο μαθητής να μην έχει καλή γνώμη για τον καθηγητή/καθηγήτρια και να μην ρωτάει για τις απορίες που έχει σχετικά με το μάθημα. Επίσης ιδικοί πιστεύουν ότι υπάρχει και άλλη εναλλακτική λύση η οποία είναι οι καθηγητές να είναι σχετικά στην ίδια ηλικία με τους μαθητές π.χ 30 χρονών διότι η μαθητές θα νιώθουν ποιο άνετα και ο καθηγητής/γητρια θα είναι πιο κεφάτος/κεφάτη για να διδάξει το μάθημα του/της με αποτέλεσμα να γίνονται όλο και περισσότερο καλύτερες οι σχέσεις τους με τους μαθητές. Πολλές έρευνες έδειξαν οτι οι σχέσεις μαθητών με μαθητές από τις μεγαλύτερες τάξεις ή τις μικρότερες τάξεις είναι καλύτερες με σχέση τις σχέσεις των μαθητών με των δασκάλων. Αρχικά οι μαθητές έχουν σχεδόν τις ίδιες ηλικίες π.χ είναι στις ηλικίες 15,16,17,18 που δηλώνει οτι έχουν κάποια κοινά πράγματα όπως την κατεύθυνση την οποία θα ακολουθήσουν, τους κοινούς φίλους που αυτό κάνει να γνωρίζονται οι μαθητές με άλλους μαθητές. Επίσης είναι διάφορες γιορτές όπως την αθλητική μέρα που οι μαθητές θα παίξουν μεταξύ τους παιχνίδια όπως ποδόσφαιρο , βόλει και τα λοιπά, με αποτέλεσμα να έρχονται πιο κοντά οι μαθητές μεταξύ τούς και να αρχίζουν να γνωρίζονται καλύτερα. Από όσα εκθέσαμε παραπάνω, εξάγεται το συμπέρασμα ότι η μεγάλη διαφορα ηλικίας και η διαφορετική εποχή που έζησε ο δάσκαλος στα σχολικά του χρόνια είναι είναι αυτό που κάνει την μείωση τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και δασκάλων και σχετικά η κοντινές ηλικίες μεταξύ των μαθητών είναι αυτό που τους κάνει να έρχονται πιο κοντά με τους αλλους μαθητές.
2 Comments on “Οι σχέσεις μας, με το το σχολείο μας”
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Άρθρο: Λογική οργάνωση: 1ο Ζητούμενο: Δοκιμασία στις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών/τριών. Αίτια: χάσμα γενεών. Συνέπειες: αυστηρότητα, μη-επικοινωνία. Λύση: μικρότερη ηλικία καθηγητών. 2ο Ζητούμενο: Καλύτερες σχέσεις μεταξύ μαθητών. Αίτια: κοινά ηλικιακά ενδιαφέροντα. Λύση: εκδηλώσεις σύσφιξης σχέσεων, π.χ. αθλητικές. Το 1ο και το 2ο Ζητούμενο αντιτίθενται.
Μπράβο!
Μπράβο και σε εσένα Χρήστο πολύ καλή προσπάθεια!Εγώ βλέπω ένα άρθρο στο οποίο προβάλλονται τα προβλήματα που υπάρχουν σε αυτή την σχέση, οι αιτίες αλλά και οι τρόποι αντιμετώπισης για την λύση του προβλήματος!Σίγουρα όλα αυτά κανουν αξιόπιστο το άρθρο εφόσον είναι αποτελέσματα έρευνας ειδικών επιστημόνων.