English

“Οι διατομικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών”

 Με αφορμή τη συμμετοχή του τμήματος μας στην έρευνα του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών θα μιλήσουμε για τις σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών και θα προβάλλουμε ,τα αίτια της περιορισμένης επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών όπως έχουν αποδείξει σχετικές έρευνες,αλλά και πολλούς καθοριστικούς τρόπους επίλυσης για την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών.

  Σύμφωνα με σχετικές έρευνες τα τελευταία χρόνια , η συνεργασία μεταξύ των μαθητών ακόμη και δύο ή περισσότερων τμημάτων δεν είναι αρμονική.Διαπιστώνονται ανεπίτρεπτες συμπεριφορές καταλήγοντας έτσι σε συγκρούσεις μεταξύ των μαθητών και  φαινόμενα κοινωνικού και πολιτισμικού αποκλεισμού. Η λέξη κλειδί σε τέτοια φαινόμενα είναι η παιδεία. Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας της παιδείας είναι η οικογένεια η οποία όταν δεν δίνει τα κατάλληλα προνόμια σε έναν μαθητή και τις κατάλληλες αρχές έτσι ώστε να γίνει ένας σωστός πολίτης στη κοινωνία,στο σχολείο αλλά και στη δουλειά είναι λογικό να εντοπίζονται τέτοιες συμπεριφορές.  .Ταυτόχρονα ,καθοριστικό ρόλο στη διάπλαση του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του μαθητή παίζει και το σχολείο μαζί με τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς . Οπότε όταν δεν υπάρχει το ανάλογο εκπαιδευμένο προσωπικό και οι σωστοί κανόνες  είναι φανερό να ξεφεύγει η κατάσταση. 

Για την αντιμετώπιση  όμως αυτών των μορφών συμπεριφοράς αλλά και για την  διαχείριση των προβλημάτων μεταξύ των μαθητών/τριών θα πρέπει να παρθούν κάποια μέτρα. Σίγουρα η επιμόρφωση εκπαιδευτικών αλλά και γονέων είναι μια πολύ καλή λύση για αυτό το πρόβλημα .Αυτό φυσικά πετυχαίνεται με ομιλίες ,τις οποίες θα διεξάγει το σχολείο και θα αφορούν θέματα σχετικά με τα συναισθήματα, την επικοινωνία αλλά και τις βασικές αρχές. Παράλληλα κάποια πρωτοπόρα προγράμματα που θα διοργανώσει το σχολείο θα βοηθήσουν στη συνεργασία και στη θετική σχέση των μαθητών 

 Έτσι λοιπόν βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλά αίτια ενος τέτοιου φαινομένου αλλά αντίστοιχα υπάρχουν και πολλοί τρόποι λύσης.Αν παρθούν λοιπόν κάποια απο αυτά τα μέτρα, οι σχέσεις αυτές θα γίνουν αρμονικές και θα δημιουργηθούν συνθήκες σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών,  περιοριζόντας τις συγκρούσεις. 

3 Comments on ““Οι διατομικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών”

  1. Άρθρο: Λογική οργάνωση: Ζητούμενο: Έλλειμμα συναισθηματικής νοημοσύνης στις σχέσεις μαθητών/τριών. Αίτια: Λειτουργία φορέων. Λύσεις: Επιμόρφωση, διαχείριση συναισθημάτων. Μπράβο!

  2. Μπράβο Κωνσταντίνε για αυτό το πολύ οργανωμένο κείμενο σου ! Έδωσες πολύ καλά την αφορμή του γραπτού μιας που ειναι το πρώτο ζητούμενο στον προλογο . Στη συνέχεια , διατύπωσες τον λόγο για τον οποίο η συνεργασία σήμερα δεν είναι και πολύ εφικτή . Τέλος , έδωσες τους πιο σχετικούς τρόπους επίλυσης αφού όπως πολύ σωστα ειπες , πρέπει να παρθούν κάποια μέτρα !

  3. Πολύ καλή ανάπτυξη δομής παραγράφου και ακολούθησες πίστα και εύστοχα το θέμα με πολύ σωστά επιχειρήματα που μπορούν να το αποδείξουν, μου άρεσε ο πρόλογος που κάνει μια τέλεια εισαγωγή, σωστή χρήση Σημείων Στίξης όπου ήταν απαραίτητο, το ύφος ταιριάζει τους τρόπος με τους οποίους το ανέπτυξες, καλή ανάλυση λεπτομερειών και στον επίλογο αναφέρεις “πολλοί τρόποι λύσεις” που δείχνει ότι αυτό το θέμα έχει πολλές πληροφορίες. Μπράβο σου Κώστα!

Leave a Reply