Ελληνικά

Ποια είναι η πραγματική σχέση αναμεσα στους μαθητες.

Στις μέρες μας δεν είναι λίγες οι φορές που οι καθηγητές θεωρούν ότι οι σχέσεις ανάμεσα στους μαθητές είναι άψογες. δυστυχώς όμως γίνεται ακριβως το αντίθετο. αν όχι σε όλες τις τάξεις στις περισσότερες δημιουργούνται ομάδες μαθητών που έχουν μια έχθρα ανάμεσα τους. επίσης υπάρχει και η πιθανότητα να στοχοποιηθεί μόνο ένα παιδί ανά φορά και όχι πολλά μαζί. Κατι τέτοιο μπορεί να επηρεάσει δραματικά ένα παιδί.
Αρχικα, τα παιδιά που στοχοποιουνται επηρεάζονται κυρίως σε δύο τομείς, ψυχολογικούς αλλά και κοινωνικούς. Οταν ένας μαθητής δέχεται πίεση από τους συνομηλίκους του κάτι τέτοιο μπορεί να του αφαιρέσει την όρεξη να κάνει πολλά πράγματα όπως παραδειγματος χάρη να διαβάσει, να έρθει σχολείο και άλλα. Παραλληλα, ο ίδιος μαθητής θα παρουσιάσει και κοινωνικά προβλήματα αφού θα αρχίσει να δυσκολεύεται να κάνει φίλους. ακόμη υπάρχει και η πιθανότητα να χάσει τους φίλους που είχε αν οι συμμαθητές που τον ενοχλούν είναι περισσότεροι από τους φίλους του.
Απο την άλλη, οι λόγοι που μπορεί να προκαλούν αυτό το φαινόμενο είναι ποικίλοι. Ο κυρίως λόγος που εμφανίζεται και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι η εξωτερική εμφάνιση. οι μαθητές κυρίως στοχοποιουν τα παιδιά που αυτοί θεωρούν μειονότητες είτε λόγο του βάρους τους είτε του χρώματος τους ή ακόμα και τους ύψους τους. Ταυτόχρονα, ένας μαθητής μπορεί να πέσει θύμα εκφοβισμου ακόμη και επειδή δεν τον συμπαθούν οι αλλοι, είτε επειδή είναι καλός μαθητής είτε επειδή έχει διαφορετικά χόμπι.
Τελος, υπάρχουν κάποιοι τρόποι που θα μπορούσαν να φέρουν τα παιδιά κοντά και να βελτιώσουν το κλίμα που επικρατεί. Ενας από αυτούς είναι η δημιουργία δραστηριοτήτων. τα παιδιά θα χωρίζονταν σε ομάδες από τους καθηγητές τους και θα έπαιρναν μέρος σε δραστηριότητες όπως ζωγραφική εκδρομές και θεατρικές παραστάσεις. Με αυτό τον τροπο όλοι θα γνωριζοντουσαν αναμεταξύ τους και θα δημιουργοντουσαν νέες φιλίες που κάνεις ίσως να μην είχε φανταστεί. Επιπρόσθετα, ένας αρκετά αποτελεσματικος τρόπος αντιμετώπισης που ήδη υπάρχει αλλά δεν χρησιμοποιείται είναι η τιμωρία. πολλοί εκπαιδευτικοι έχουν την ικανότητα να τιμωρήσουν τους μαθητές που ενοχλούν τους γύρω τους αλλά πολύ απλά το αγνοούν. Σε μια τέτοια περιπτωση δεν θα πρέπει να τιμωρείται μόνο το παιδί αλλά και ο εκπαιδευτικος είτε από τον διευθυντή του σχολείου είτε από την ίδια την δευτεροβαθμια εκπαιδευση.
Συνοψιζοντας, γίνεται αντιληπτό ότι οι σχέσεις ανάμεσα στους μαθητές παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο. Δυστυχως όμως, αντί να καλυτερευουν όλο και γίνονται πιο εχθρικές. Παρ' όλο που παρατηρείται κάτι τέτοιο με την βοήθεια τόσο των καθηγητών όσο και των ιδίων των παιδιών θα αντιμετωπίστει αποτελεσματικά αυτό το αυξανόμενο φαινόμενο. Ετσι θα υπάρξει βελτίωση δε όλους τους τομείς μέσα σε ένα σχολείο.

Ένα σχόλιο για το “Ποια είναι η πραγματική σχέση αναμεσα στους μαθητες.

  1. Άρθρο: Λογική οργάνωση: Ζητούμενο: διαταραγμένες σχέσεις μεταξύ μαθητών. Αίτια: διαφορετικά εξωτερικά χαρακτηριστικά, διαφορετικό γνωστικό επίπεδο. Αποτελέσματα: ψυχικά, κοινωνικά, όπως αδράνεια, απομόνωση. Λύσεις: Ομαδικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικοί σε ετοιμότητα/επαγρύπνιση. Μπράβο!

Αφήστε μια απάντηση