Ελληνικά

Σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών

    Το σχολείο διαμορφώνεται από τις σχέσεις που αναπτύσσονται από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι βρίσκονται σε αυτό.Οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι οι σχέσεις που αναπτύσσει ένα άτομο με τους «άλλους».  Και στην περίπτωση εκπαιδευτικού-μαθητών είναι ουσιώδεις και για τους δύο. Οι μαθητές χρειάζονται ένα θετικό ψυχολογικό κλίμα που να ευνοεί την μάθηση, ενώ ο εκπαιδευτικός επιθυμεί να δουλέψει  και να δημιουργεί σε μια φιλική και ευχάριστη ατμόσφαιρα.

  Ο ρόλος του καθηγητή στη διαμόρφωση των  σχέσεων είναι σημαντικός, διότι αυτές εξαρτώνται σε αρκετά μεγάλο βαθμό από το επίπεδο ελέγχου που επιθυμεί να ασκεί στους μαθητές . Ορισμένοι εκπαιδευτικοί προτιμούν ένα αυστηρό  περιβάλλον, ενώ άλλοι ένα ευχάριστο και ασφαλές περιβάλλον για τους μαθητές στο οποίο μπορούν άνετα να εργαστούν και να διακινδυνεύσουν λάθη. Επιπλέον μεγάλο ρόλο στην σχέση τους παίζει και η συμπεριφορά του και οι τρόποι με τους οποίους του αντιμετοπίζει. Ενω ο ρόλος των μαθητών απέναντι στην διαμόρφωση τον σχέσεων είναι κυρίος η συμπεριφορά απένατι στους εκπαιδευτικούς και ο τρόπος που εκφράζονται και συμμετέχουν.

    Τέλος για να δημιουργηθέι μια υγιείς σχέση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές πρέπει και οι δύο πλευρές να προσπαθήσουν και να μην περιμένουν απο τους άλλους να "δουλέψουν" για την λειτουργία αυτής της σχέσης. 

Ένα σχόλιο για το “Σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών

  1. Άρθρο: Λογική οργάνωση: Ζητούμενο: Θετικό κλίμα τάξης. Αίτια: ευνοεί τη μάθηση για τους μαθητές/τριες, ενισχύει την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Αποτελέσματα: Μαθητές: συμμετοχικότητα, έλεγχος της συμπεριφοράς τους. Καθηγητές: δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες, προκειμένου να υπάρξουν τα παραπάνω αποτελέσματα στους μαθητές. Λύση: ατομική ευθύνη από όλες τις πλευρές. Μπράβο!

Αφήστε μια απάντηση