Σχέσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Υπάρχει ένα ερώτημα πολλών χρονών, που ταλανίζει μαθητές, καθηγητές.
Οι μαθητές, ως έφηβοι, πολλές φορές δεν υπολογίζουν τους καθηγητές και έτσι οι δεύτεροι φωνάζουν, αγανακτούν και ίσως τιμωρούν με αποβολές. Βέβαια, υπάρχουν μαθητές που δεν προκαλούν προβλήματα, και αυτοί πολλές φορές τυγχάνουν ευνοϊκής μεταχείρισης από τους καθηγητές. Όπως μπορούμε να συμπεράνουμε σ'ένα τέτοιο περιβάλλον, έντασης μαθητών-καθηγητών, οι συνέπειες γίνονται πολύ δύσκολες. Ο καθηγητής, πολλές φορές, δεν θα δείξει ενδιαφέρον για την κατανόηση του μαθήματος από τους μαθητές και ακόμα θα του βάλει χαμηλή βαθμολογία.
Δυστυχώς, ο μαθητής δεν καταλαβαίνει πως με την άσχημη συμπεριφορά του ζημιώνεται μόνο αυτός. Όσο δεν προσέχει στο μάθημα, δεν μπορεί να το καταλάβει, άρα δημιουργούνται κενά, που πολλές φορές δεν μπορούν να τα καλύψουν. Πιστεύω με την σωστή συμπεριφορά, οι καθηγητές θα διδάξουν καλύτερα, τουλάχιστον οι περισσότεροι.
Κατά τη γνώμη μου το πρόβλημα της σχέσης καθηγητών-μαθητων, αν δεν μπορεί να εξομαλυνθεί, θα πρέπει να είναι σε ένα επίπεδο αμοιβαίου σεβασμού. Αυτή η λύση, του αμοιβαίου σεβασμού, θα έχει αποτέλεσμα καλύτερης επικοινωνίας, μέσα και έξω από την τάξη. Ο μαθητής με αυτές τις συνθήκες θα μπορεί να κατανοήσει καλύτερα το μάθημα και ο καθηγητής θα κάνει πιο σωστά τη δουλειά του. Μαθητές και καθηγητές θα είναι πιο ήρεμοι και φυσικά πιο συνεργάσιμοι, πιο ευχάριστοι. Σε ένα περιβάλλον, όπως είναι της σχολικής τάξης, όταν επικρατεί ο αμοιβαίος σεβασμός, σίγουρα υπάρχει ηρεμία και λιγότερες εντάσεις.
Θα ήθελα να σημειώσω, πως οι γονείς έχουν μεγάλη ευθύνη για την συμπεριφορά των παιδιών τους. Με την κατάλληλη διαπαιδαγώγηση, οι μαθητές, μπορούν να είναι πιο σωστοί στη συμπεριφορά τους, όπως και οι καθηγητές οφείλουν να έχουν σωστή συμπεριφορά. Αλλά, ας μην ξεχνάμε πως όλοι τις βάσεις για τη ζωή μας τις έχουμε από τα παιδικά μας χρόνια, άρα η σωστή συμπεριφορά των μαθητών και των καθηγητών, βασίζεται στη διαπαιδαγώγηση της παιδικής τους ηλικίας.
Τέλος, ευχόμαι σε μια σωστή συνεργασία καθηγητών-μαθητών που θα επιφέρει σωστή εκπαίδευση από τους καθηγητές και καλύτερη επίδοση των μαθητών.

One Comment on “Σχέσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

  1. Άρθρο: Λογική οργάνωση: Ζητούμενο: Κλίμα της τάξης κατά τη διδακτική ώρα: Ένταση. Αίτια: Παιδεία. Αποτέλεσμα: χάνεται η ουσία του μαθήματος με όλα τα παρεπόμενα: κενά, συνεργασία… Λύση: αμοιβαίος σεβασμός. Μπράβο!

Leave a Reply