Ελληνικά

Διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών

Η σχέση ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι αποτελούμενη από πολλούς παράγοντες που επηρεάζουν τόσο την ποιότητα της διδασκαλίας αλλά και τη δημιουργία αλληλοσεβασμού.

Είναι σαφές πως η σχέση αυτή ανάμεσα στα δύο πρόσωπα είναι σημαντική καθώς μπορεί να επηρεάσει την προσωπική και εκπαιδευτική ανάπτυξη των παιδιών. Από την άλλη πλευρά, όταν υπάρχουν καλές σχέσεις μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών ο ίδιος ο εκπαιδευτικός είναι σε θέση να διδάξει απρόσκοπτα και να κάνει ευχάριστα το μάθημα του. Εκτός από αυτό, ο καθηγητής μέσα από αυτό μπορεί να μάθει πώς να βελτιωθεί επαγγελματικά αλλά και πνευματικά! Για να υπάρχουν καλές σχέσεις πρέπει να υπάρχει ειλικρίνεια ο αλληλοσεβασμός κατανόηση και συνεργασία. Ορισμένοι εκπαιδευτικοί  προτιμούν ένα αυστηρό και πειθαρχημένο περιβάλλον ενώ άλλοι ένα ευχάριστο και ασφαλές περιβάλλον για τους μαθητές στο οποίο μπορούν άνετα να εργαστούν και να διακινδυνεύσουν λάθη.

Από την άλλη πλευρά η ανεπαρκή σχέση μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικών ενδέχεται να οδηγήσουν τους μαθητές στο να αντιπαθήσουν το σχολείο και να αισθανθούν αποξένωση με αποτέλεσμα να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν αντικοινωνική συμπεριφορά. Οι κακές σχέσεις ουσιαστικά έχουν έλλειψη από ειλικρίνεια και αλληλοσεβασμό λειτουργώντας αναποτελεσματικά και στερώντας την χαρά της διδασκαλίας και της μάθησης. Αντίθετα, όταν οι σχέσεις παιδιών και εκπαιδευτικών χαρακτηρίζονται από εγγύτητα και υποστήριξη οι εκπαιδευτικοί διαχειρίζονται αποτελεσματικά την τάξη και οι μαθητές αισθάνονται ασφάλεια προκειμένου να ερευνήσουν νέες ιδέες. Παράλληλα, προωθούνται συναισθήματα ασφαλείας και συνεκτικότητα μεταξύ των μαθητών παρέχοντάς τους την κοινωνική υποστήριξη που είναι απαραίτητη για να ευδοκιμήσουν κοινωνικά και συναισθηματικά. Οι σχέσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών στηρίζονται στην επικοινωνία και στην συζήτηση που θα οδηγεί στον μαθητή στο συμπέρασμα και στην γνώση.

Τέλος, αν το περιβάλλον είναι ενισχυτικό και προωθητικό, ο μαθητής θα κάνει αυτό που πρέπει να κάνει χωρίς δυσφορία, θα διαμορφώσει θέση για πρόοδο και θα εμπεδώσει καλές συνήθειες απαραίτητη για την μετέπειτα ζωή του!

Ένα σχόλιο για το “Διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών

  1. Άρθρο: Λογική οργάνωση: Ζητούμενο: Εκπαιδευτικοί: 1) Καλό κλίμα Τάξης, 2) Άσχημο κλίμα τάξης. Αντίστοιχες Συνέπειες: 1) Επαγγελματική ικανοποίηση, ανάπτυξη εκπαιδευτικού. 2) Οι μαθητές/τριες δεν προδιατίθενται θετικά απέναντι στην κατάκτηση της νέας γνώσης και στη διαδικασία μάθησής τους. Μπράβο!

Αφήστε μια απάντηση