Οι σχέσεις μαθητών-εκπαιδευτικών στη σύγχρονη εποχή

Οι σύγχρονες σχέσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών έχουν αποτελέσει ένα πολύ συνηθισμένο θέμα, εφόσον η εκπαίδευση, ως τομέας, έχει σίγουρα αλλάξει και έχει φτάσει διαφορετικά επίπεδα σε σχέση με αυτά που ήταν πριν. Πολλοί παράγοντες έχουν αλλάξει και μέσα σε αυτούς είναι η συμπεριφορά και ο χαρακτήρας των μαθητών μέσα στη σχολική μονάδα.

 

Θα ήταν σημαντικό να αναφερθεί το γεγονός ότι οι μαθητές νοιώθουν μια απομόνωση μεσα στις τάξεις τους και αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους. Οι κύριοι λόγοι που διαπιστώνουμε όμως είναι η ψυχολογία τους και το αίσθημα ότι κάνεις δεν μπορεί να τους βοηθήσει. Με αυτόν τον τρόπο, αρνούνται να πάρουν βοήθεια από τους καθηγητές, όχι επειδή πιστεύουν πως δεν ξέρουν πως να βοηθήσουν, αλλά επειδή φοβούνται και δεν θέλουν να ενοχλήσουν ούτε αυτούς αλλά ούτε τον εαυτό τους. Έτσι, ανεπαρκείς σχέσεις μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικών ενδέχεται να οδηγήσουν τους μαθητές στο να αντιπαθήσουν το σχολείο και να αισθανθούν ότι βρίσκονται σε ένα τελείως ξένο και επικίνδυνο περιβάλλον, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι ίδιοι να αναπτύξουν μια αντικοινωνική συμπεριφορά, μια παραβατικότητα και σχολική αποτυχία.

 

Αντίθετα, από τη στιγμή που οι σχέσεις παιδιών και εκπαιδευτικών περιέχουν φροντίδα και υποστήριξη, οι εκπαιδευτικοί διαχειρίζονται με περισσότερη προσοχή ένα σύνολο μαθητών , αλλά και τις απορίες που διαθέτει ο κάθε μαθητής, είτε είναι για το μάθημα, η κάτι που πρόκειται για την προσωπική τους ζωή, και έτσι οι μαθητές αισθάνονται ασφάλεια. Οι εκπαιδευτικοί φυσικά θα μπορούσαν να προσφέρουν κάτι παραπάνω από αυτό, κάτι το οποίο θα ενεργοποιήσει τη θέληση του μαθητή, σαν τις δραστηριότητες. Οι εκδρομές, οι ομαδικές εργασίες, συγκεκριμένα προγράμματα που ακολουθούν όλα μπορούν να δώσουν στον μαθητή μια θετική επίπτωση, εφόσον αυτό θα τον βοηθήσει να αναπτύξει και πιο δυνατές σχέσεις με τους φίλους του ή ακόμα και να γνωρίσει καινούρια άτομα χωρίς να υπάρχει ο φόβος της απόρριψης, αλλά και του δίνεται η ευκαιρία να μάθει καινούριες δεξιότητες.

 

Συμπεραίνοντας, αν ο μαθητής καταφέρει να εκμεταλλευτεί αυτές τις ευκαιρίες θα έχει διαμορφώσει μια πάρα πολύ καλή εικόνα για τις ικανότητες του, θα εμπεδώσει πολύ καλές συνήθειες και θα γίνει πιο αποδοτικός στις σχολικές του υποχρεώσεις αλλά και στις φιλίες του με άλλους μαθητές που ενδεχομένως να περνάνε και αυτοί μια παρόμοια φάση. Θα έχει αποκτήσει την επικοινωνία και θα μπορέσει να σταθεί για τον εαυτό του σε κάθε περίπτωση.

 

 

 

 

 

 

One Comment on “Οι σχέσεις μαθητών-εκπαιδευτικών στη σύγχρονη εποχή

  1. Άρθρο: Λογική οργάνωση: Ζητούμενο: Ένταξη/συμμετοχικότητα μαθητών/τριών. Αίτιο: Ποιότητα σχέσεων μαθητών/τριών-εκπαιδευτικών. Μέσο: Δραστηριότητες. Αποτελέσματα: Αυτοεκτίμηση, σχολική επίδοση, κοινωνικότητα, επικοινωνία. Μπράβο!

Leave a Reply