Updated on May 18, 2020
ΙΤΑΛΙΚΑ ΜΟΥΣΕΙΑ
Από τα πιο γνωστά μουσεία του κόσμου είναι αυτά του Βατικανού και το πιο ονομαστό και εντυπωσιακό τμήμα του είναι η Καπέλα Σιξτίνα. Η Καπέλα Σιξτίνα είναι ένα παρεκκλήσι και έχει κατασκευαστεί από τον αρχιτέκτονα Τζοβανίνο ντε Ντόλτσι, με εντολή του Πάπα Σίξτου Δ’. Αποτελείται από μία μεγάλη αίθουσα με έναν τεράστιο θόλο, ο οποίος είναι καλυμμένος με τοιχογραφίες. Τις τοιχογραφίες στους πλαϊνούς τοίχους, όπως και στην οροφή τις έχουν ζωγραφίσει μεγάλοι καλλιτέχνες της Αναγέννησης, όπως ο Μιχαήλ Άγγελος, ο Μποτιτσέλι, ο Σινιορέλλι και αρκετοί άλλοι. Η πιο διάσημη σκηνή είναι “η δημιουργία του Αδάμ”. Σε αυτή την τοιχογραφία το χέρι του Θεού συναντά το χέρι του ανθρώπου και έτσι του δίνει ζωή. Η Καπέλα Σιξτίνα είναι ένα αξιοθαύμαστο καλλιτεχνικό οικοδόμημα και σίγουρα αξίζει κάποιος να το δει από κοντά.
Σοφία Μυλωνίδου
Το συγκεκριμένο έκθεμα, «Το κορίτσι με τη ρακέτα», είναι ένα έργο του γνωστού γάλλου ζωγράφου Ζαν Σιμεόν Σαρντέν και βρίσκεται στο μουσείο της Φλωρεντίας Ουφίτσι. Αναπαριστά ένα κορίτσι δεκατεσσάρων ετών, πιθανόν μιας πλούσιας οικογένειας, το οποίο κρατά μια ρακέτα κι ένα μπαλάκι του badminton. Από την εικόνα δεν μπορούμε να καταλάβουμε το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται, αλλά η διάθεσή της είναι εμφανής. Είναι ένα χαρούμενο κορίτσι και αρκετά δραστήριο. Τα χρώματα που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης του είναι σκοτεινά, αλλά δίνουν έμφαση στη μορφή του κοριτσιού. Ο δημιουργός, αποτυπώνει την καθημερινότητα των παιδιών, αλλά και τον πολιτισμό της εποχής του. Με εντυπωσίασε ιδιαίτερα, γιατί αν κανείς εξαιρέσει την ενδυμασία του κοριτσιού, που προδίδει την εποχή στην οποία ζει, ο πίνακας θυμίζει ένα έργο της σύγχρονης εποχής.
Εβελίνα Λιούτα
Το έκθεμα που με εντυπωσίασε περισσότερο στην Πινακοθήκη Ουφίτσι, στη Φλωρεντία, είναι το “Ιουδήθ και Ολοφέρνης” της ζωγράφου Artemisia Gentileschi. Είναι μια σκληρή σκηνή που δείχνει την Ιουδήθ, μια γενναία και τολμηρή χήρα, μαζί με την υπηρέτριά της να αποκεφαλίζει τον εχθρό στρατηγό Ολοφρένη, για να σώσει τους Ισραηλήτες από τους Ασσύριους κατακτητές. Ο Ολοφρένης είναι ξαπλωμένος σε ένα κρεβάτι και οι δύο γυναίκες στέκονται δίπλα του και προσπαθούν να τον σκοτώσουν με ένα μεγάλο σπαθί. Τελικά, ο στρατηγός αρχίζει να αιμορραγεί. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο στον πίνακα είναι οι δύο γυναίκες, που φαίνονται πολύ αποφασισμένες γι' αυτό που κάνουν.
Ράνια Λύκου