Θεία Λειτουργία, η θυσία του Χριστού
Η θεία Λειτουργία ή η θεία Ευχαριστία είναι η ίδια θυσία που έκαμε ο Ιησούς Χριστός, προσφέροντάς της τον εαυτό του για τη σωτηρία του κόσμου. Το βράδυ στο μυστικό δείπνο, έκοψε το ψωμί, έδωκε στους μαθητές του και τους είπε∙ «Λάβετε φάγετε∙ τοῦτό ἐστι τό σῶμά μου…». Ευλόγησε ύστερα το ποτήριο, έδωκε τους μαθητές του και τους είπε∙ «Πίετε ἐξ αὐτοῦ πάντες∙ τοῦτό ἑστι τὸ αἷμά μου…». Και τις δυο φορές είπε καθαρά και εννοούσε κυριολεκτικά αυτό που έλεγε∙ «αυτό είναι το σώμα μου» και «αυτό είναι το αίμα μου». Αλλά δεν τους εβεβαίωσε μόνο γι’ αυτό, αλλά και τους έδωκε εντολή και τους είπε∙ «Τοῦτο ποιεῖτε εἰς τὴν ἐμὴν ἀνάμνησι», αυτό να το κάνετε για να με ενθυμείσθε. Έτσι, λοιπόν η Εκκλησία τώρα, με την εντολή του Ιησού Χριστού, τελεί τη θεία Λειτουργία και συνεχίζει την ίδια θυσία και το Μυστήριο της θείας Ευχαριστίας.
Μέσα στα λόγια του Ιησού Χριστού προς τους μαθητές του είναι και η συνέχιση της θυσίας και η κοινωνία από το σώμα και το αίμα του. Η Λειτουργία δηλαδή και η θεία Ευχαριστία δεν είναι μόνο θυσία και ανάμνηση του μυστικού δείπνου, αλλά και η κοινωνία των πιστών. [...]
[Για τη φράση του λαού (χορού): Ἔλεον εἰρήνης, θυσίαν αἰνέσεως]:
…Ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός επιβεβαιώνει το λόγο του Προφήτη∙ «Ἔλεος θέλω καὶ οὐ θυσίαν», που θα πει πως ο Θεός, αντί για άλλη θυσία, προτιμά και θέλει από τους ανθρώπους συμπάθεια και αγαπητική διάθεση μεταξύ τους. [...] Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος επιμένει στην κοινωνική διάσταση της ειρήνης, στη σημασία δηλαδή που έχει η θυσία του Ιησού Χριστού για την ειρήνη μεταξύ των ανθρώπων∙ [...]. Αν λοιπόν [λέει ο Χρυσόστομος] η θυσία έγινε και γίνεται για να έχεις ειρήνη με τον αδελφό σου, αλλά εσύ δεν το κατορθώνεις αυτό, τότε άδικα μετέχεις στη θυσία.
Ψαριανός, Δ., Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης (1986). Η Θεία Λειτουργία.
Αθήνα: Αποστολική Διακονία, σ. 16,
306309.
Μυσταγωγία
Η «είσοδος των αγίων μυστηρίων» (η Μεγάλη Είσοδος) υπενθυμίζει στον πιστό τη θεϊκή οικονομία για τη σωτηρία του ανθρώπου. Η σωτηρία αυτή πραγματοποιήθηκε με τη σταυρική θυσία, την οποία συμβολίζει η Μεγάλη Είσοδος.
[...] κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας ο πιστός ακολουθεί μια διαδρομή πνευματικής μύησης και ανύψωσης από τα ατελέστερα στα τελειότερα, από τη γη στον ουρανό, από την ανθρώπινη στην αγγελική κατάσταση και, τελικά, στη θέωση. Μέσα από τη γνώση της διδασκαλίας του Κυρίου (Ευαγγέλιο), τη συστράτευση με τους αγγέλους για τη δοξολογία του Θεού (Τρισάγιος Ύμνος), την επίγνωση των ευεργεσιών του Θεού για τον άνθρωπο (Μεγάλη Είσοδος – Σύμβολο της Πίστεως), ο άνθρωπος εγκαταλείπει το «γήινο φρόνημα», συνειδητοποιεί την υιοθεσία του από τον Θεό και επιτυγχάνει την ένωση μαζί του (Θεία Μετάληψη).
Μάξιμος Ομολογητής, Μυσταγωγία.
Τα κείμενα βρίσκονται στη σελ. 58-59 του βιβλίου

Γιορτές 1η ομαδα(θετικά) Μεταμόρφωση σωτήρα Χριστούγεννα Γενεθλια Ονομαστικη γιορτη 25η Μαρτιου 28η Οκτωβρίου Τα φωτα 2η ομαδα(αρνητικά) Τσικνοπέμπτη 3η ομαδα(αδιάφορο)…
«Το Δείπνο του Βοσκού» «Το Δείπνο του Βοσκού» είναι μια συγκινητική ταινία που δείχνει τη σημασία της απλότητας και της…
Χρόνια πολλά και καλή χρονιά. Το σχόλιο σου είναι καλό να γίνει άρθρο στο blog σου και να στείλεις link…
«Το Δείπνο του Βοσκού» Η ταινία «Το Δείπνο του Βοσκού» είναι μια ιστορία γεμάτη συναισθήματα, που αναδεικνύει τη σημασία της…