Posted on March 22, 2021
Past Continuous – Vocabulary
Παρατατικός (Past Continuous) – Κατάφαση
INTRODUCTION
Ο Παρατατικός [Past Continuous ή Progressive] είναι ο χρόνος που χρησιμοποιούμε για να εκφράσουμε καταστάσεις που προέκυψαν στο παρελθόν και που ήταν σε εξέλιξη οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου.
Όταν εκφράζεται στην κατάφαση, το ρήμα επιβεβαιώνει ότι κάτι συνέβαινε κάποια χρονική περίοδο στο παρελθόν.
FORM
Ο Past Continuous ή Progressive του ρήματος to work στην Κατάφαση έχει ως εξής:
Subject + was/were + [verb + -ing] + …
SUBJECT | WAS/WERE | VERB + -ING |
---|---|---|
I | was | working |
You | were | working |
He/She/It | was | working |
We/You/They | were | working |
Subject + was/were + not + [verb + -ing] + …
SUBJECT | WAS/WERE + NOT | VERB + -ING |
---|---|---|
I | was not | working |
You | were not | working |
He/She/It | was not | working |
We/You/They | were not | working |
Ο Past Continuous ή Progressive του ρήματος to work στην Ερώτηση έχει ως εξής:
Was/Were + subject + [verb + -ing] + …?
WAS/WERE | SUBJECT | VERB + -ING | QUESTION MARK |
---|---|---|---|
Was | I | working | …? |
Were | you | working | …? |
Was | he/she/it | working | …? |
Were | we/you/they | working | …? |
EXAMPLES
Μια πράξη μεγάλης διάρκειας που βρίσκεται στο παρασκήνιο διακόπτεται από μια συντομότερη
- I was running in the park when you sent me that message.
- She was practising sport when I called her.
- They were watching TV when she got back from work.
Ένα γεγονός που συνέβαινε μια συγκεκριμένη στιγμή στο παρελθόν.
- It was 9 o’ clock when I was running in the park.
- I called her at 11:45 and she was practising sport.
- She returned from work at 7 o’ clock and they were still watching TV.
Αδιάκοπη πράξη που βρίσκεται σε εξέλιξη για λίγο
- I was running.
- He was crossing the road.
- We were watching TV during our break.
Διάρκεια μιας χρονικής περιόδου στο παρελθόν
- I was working in the bakery last summer.
- She was practising sports every day last year.
- They were watching TV all day when they were young.
Παρελθοντικές ταυτόχρονες πράξεις
- I was running while she was walking.
- She was practising sport while her mother was cooking.
- We were talking while the kids were watching TV.
Διαδοχικές πράξεις που συνέβησαν στο παρελθόν
- I went to the park, the kids were playing on the grass, their parents were sitting on the fence and some teenagers were running.
- She went home and her mother was working on the laptop, her father was watching tv and her sister was studying.
- We went to the doctor today and while waiting, some patients were reading magazines, some were talking on the phone and the secretary was typing on the computer.
Επαναλαμβανόμενη ή ενοχλητική πράξη (με το always)
- I was always going to class late.
- She was doing sports every day for years to become a good athlete.
- They were always watching TV on high volume late at night.
USE
Χρησιμοποιούμε τον Past Continuous για να μιλήσουμε για γεγονότα ή δραστηριότητες που συνέβησαν στο παρελθόν. Συνήθως έχουμε την πρόθεση να δείξουμε ότι είχαν μεγάλη διάρκεια.
Ο Past Continuous χρησιμοποιείται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
- Μια πράξη που βρίσκεται στο παρασκήνιο και είχε μεγάλη διάρκεια, διακόπτεται από μια απρόσμενη πράξη με μικρότερη διάρκεια (ξαφνικά κάτι συμβαίνει ενώ ένα άλλο γεγονός με μεγαλύτερη διάρκεια ήδη βρισκόταν σε εξέλιξη).
- Ενα γεγονός που συνέβαινε μια συγκεκριμένη στιγμή στο παρελθόν (μπορεί να εκφράζει μια ημερομηνία, ώρα ή να δίνει συγκεκριμένες πληροφορίες όσον αφορά την ώρα ενός γεγονότος που βρισκόταν σε εξέλιξη και γινόταν στο παρελθόν)
- Αδιάκοπη πράξη που βρίσκεται σε εξέλιξη για λίγο (γεγονός που βρίσκεται σε εξέλιξη στο παρελθόν κατά την διάρκεια μιας εκτεταμένης χρονικής περιόδου).
- Η διάρκεια μιας χρονικής περιόδου στο παρελθόν (γεγονός που βρίσκεται σε εξέλιξη στο παρελθόν κατά την διάρκεια μιας εκτεταμένης χρονικής περιόδου)
- Παρελθοντικές ταυτόχρονες πράξεις (κάτι συμβαίνει την ίδια στιγμή με κάτι άλλο)
- Διαδοχικές πράξεις που συνέβησαν στο παρελθόν (συνήθως χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση κατά την οποία διαφορετικά γεγονότα συμβαίνουν την ίδια ώρα)
- Επαναλαμβανόμενη ή ενοχλητική πράξη (με το always ή παρόμοιες εκφράσεις που σημαίνουν ότι ένα γεγονός επαναλαμβάνεται).
Κάνω εξάσκηση το λεξιλόγιο
Posted on March 8, 2021
Simple Past – Listening
Simple Past
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
Affirmative /Κατάφαση Interrogative /Ερώτηση Negative/Άρνηση
I cleaned Did I clean I didn’t clean (ομαλό ρήμα)
He saw Did I see I didn’t see (ανώμαλο ρήμα)
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: Αλλαγές στο ρήμα κατά την προσθήκη της κατάληξης -ed
- Τα ρήματα που τελειώνουν σε σύμφωνο + y χάνουν το –y και παίρνουν –ied
He studied (αλλά: he played – πριν το y υπάρχει φωνήεν)
- Τα μονοσύλλαβα ρήματα που τελειώνουν σε σύμφωνο και πριν έχουν ένα μόνο φωνήεν, διπλασιάζουν το τελικό σύμφωνο πριν την κατάληξη.
stop – stopped (αλλά: peak - peaked : υπάρχουν δύο φωνήεντα πριν το τελικό σύμφωνο)
- Τα ρήματα με περισσότερες από μία συλλαβές, των οποίων όμως η τελευταία συλλαβή τελειώνει σε σύμφωνο και πριν έχει ένα μόνο φωνήεν, διπλασιάζουν το τελικό σύμφωνο.
admit – admitted
ΧΡΗΣΗ
- Για πράξεις που έγιναν στο παρελθόν και έχουν τελειώσει. Ο χρόνος που έγινε η πράξη αναφέρεται μέσα στην πρόταση, ή έχει αναφερθεί νωρίτερα ή είναι γνωστός. Επίσης μπορεί να ρωτάμε για το πότε έγινε μια πράξη.
We moved to the city five years ago
How long ago did you last see him?
- Μπορεί να μην αναφέρουμε το πότε έγινε η πράξη, αν δεν υπάρχει περίπτωση να επαναληφθεί αυτή, π.χ επειδή κάποιος έχει πεθάνει.
Shakespeare wrote many plays.
- Για συνήθεια στο παρελθόν. (Προσοχή: Δεν χρησιμοποιούμε past continuous! – άλλοι τρόποι να εκφράσουμε συνήθεια στο παρελθόν είναι το used to και το would)
When I was a kid, my grandfather and I got up early in the morning and went for long walks. (ΟΧΙ were getting up and were going)
- Για πράξεις που έγιναν στο παρελθόν η μια μετά τη άλλη. (Στην πραγματικότητα πρόκειται ξανά και την πρώτη χρήση. Είναι όμως μία περίπτωση όπου συνήθως το πότε έγινε η πράξη δεν αναφέρεται στην ίδια πρόταση, αλλά να έχει αναφερθεί σε άλλο σημείο του κειμένου.)
It was Monday again. He woke up, got dressed and left, following the same daily routine.
- Για πράξεις οι οποίες έγιναν στο παρελθόν, έχουν τελειώσει και οι οποίες είχαν διάρκεια.
Yesterday, we talked on the phone for an hour
ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ PAST SIMPLE
Yesterday, two days ago, five years ago κτλ, last week, last month κτλ, on Monday, on Tuesday κτλ, in January, in February κτλ, in 2000, in 1999 κτλ, at 2 o’clock κτλ, just then, just now, when, how long ago
Listening Student's book p.90 Task B
Listening Student's book p.91 Task D
Listening Student's book p.93 Task G
Posted on December 7, 2020
Listening – Cooking Vocabulary
Listening Student's book page 56 Task D
Listening Student's book page 57 Task G
Cooking vocabulary
Updated on December 1, 2020
Present Simple – Present Continuous
Present Simple – Present Continuous
Σε όλες τις γλώσσες του κόσμου υπάρχουν ξεχωριστοί ρηματικοί τύποι που φανερώνουν πότε γίνεται αυτό που σημαίνει το ρήμα. Οι τύποι αυτοί λέγονται χρόνοι. Οι χρόνοι είναι τριών ειδών: α) παροντικοί, β) μελλοντικοί και γ) παρελθοντικοί.Εμείς θα αναλύσουμε πιο κάτω 2 από τους 12 χρόνους της Αγγλικής γλώσσας τον Present Simple – Present Continuous (Απλός Ενεστώτας- Ενεστώτας Διαρκείας).
- Ο Simple Present, είναι ο ελληνικός Ενεστώτας και φανερώνει την επανάληψη μιας πράξης που συνηθίζεται, γενικές αλήθειες και νόμους της φύσης.
- Ο Present Continuous, δεν υπάρχει αντίστοιχος χρόνος στα ελληνικά, φανερώνει μια πράξη που γίνεται τώρα ή αυτόν τον καιρό ή μια προγραμματισμένη για το κοντινό μέλλον.
Present Simple
1.Πως σχηματίζεται ο Present Simple?
Κατάφαση (Affirmative)
|
|
I play = εγώ παίζω | Όπως παρατηρούμε, ο Απλός Ενεστώτας είναι πολύ εύκολος στο σχηματισμό του, αφού χρησιμοποιούμε μόνο το απαρέμφατο (δηλ. τον αρχικό τύπο του ρήματος play). Η μοναδική δυσκολία βρίσκεται στο τρίτο ενικό πρόσωπο (δηλ. στο he, she και it), όπου βάζουμε την κατάληξη -s. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι το ότι οι Άγγλοι θεωρούν το τρίτο ενικό πρόσωπο πολύ σημαντικό και θέλουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα πρόσωπα. Στην Ελληνική Γλώσσα, η κατάληξη -s, είναι το -ει (δηλ. εγώ παίζω – αυτός παίζει). |
You play = εσύ παίζεις |
|
He plays = αυτός παίζει |
|
She plays = αυτή παίζει | |
It plays = αυτό παίζει | |
We play = εμείς παίζουμε | |
You play = εσείς παίζετε | |
They play = αυτοί / αυτές / αυτά παίζουν |
Ερώτηση (Interrogative) |
|
Do I play ? = εγώ παίζω ; | Όπως παρατηρούμε, αρχικά η μόνη διαφορά της Ερώτησης από την Κατάφαση, είναι οι δύο λέξεις που μπαίνουν στην αρχή και οι οποίες δε μεταφράζονται (δηλ. τα Do και Does) γιατί χρησιμοποιούνται μόνο για να σχηματιστεί η Ερώτηση, που σχηματίζεται μόνο με το απαρέμφατο.Επίσης βλέπουμε, ότι σε όλα τα πρόσωπα εκτός του τρίτου. Στο τρίτο ενικό πρόσωπο όμως, υπάρχει η λέξη Does, η οποία προκύπτει από τη λέξη Do που είχαμε στα υπόλοιπα πρόσωπα, συν την κατάληξη -es. Η κατάληξη αυτή δεν είναι τυχαία, αφού στην κατάφαση είχαμε ένα -s, που τώρα δεν υπάρχει στην ερώτηση. Το -s λοιπόν αυτό κολλάει στο Do και γίνεται Does. |
Do you play ? = εσύ παίζεις ; | |
Does he/she/it play ? = αυτός/ή/ό παίζει; | |
Do we play ? = εμείς παίζουμε ; | |
Do you play ? = εσείς παίζετε ; | |
Do they play ?=αυτοί / αυτές / αυτά παίζουν ; |
Άρνηση (Negative) |
|
I don’t play OR I do not play= εγώ δεν παίζω | Βλέπουμε ότι και εδώ ισχύουν τα ίδια με την Ερώτηση, με τη διαφορά ότι υπάρχει ένα not σε όλα τα πρόσωπα, το οποίο κολλάει στο Do και Does. Το Do με το not γίνονται don’t, ενώ το Does με το not γίνονται doesn’t. Επίσης τα don’t και doesn’t μπαίνουν μετά την προσωπική αντωνυμία (δηλ. I don’t play), όπως γίνεται στην κατάφαση και όχι πριν, όπως γίνεται στην ερώτηση. Μόνο οι ερωτηματικές λέξεις what, when, where, who, which, why, how μπαίνουν πιο μπροστά από την προσωπική αντωνυμία. |
You don’t play OR You do not play= εσύ δεν παίζεις | |
He/ she/ it doesn’t play OR He/She/It does not play= αυτός/αυτή/ αυτό δεν παίζει | |
We don’t play OR We do not play= εμείς δεν παίζουμε | |
You don’t play OR You do not play= εσείς δεν παίζετε | |
They don’t play OR They do not play= αυτοί / αυτές / αυτά δεν παίζουν |
2. Πότε χρησιμοποιείται;
Ο Απλός Ενεστώτας είναι ένας από τους χρόνους της Αγγλικής Γλώσσας που έχουν πάρα πολλές χρήσεις.
- Χρησιμοποιείται για μία πράξη που γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα,είναι δηλαδή συνήθεια. e.g. I play volleyball every day.
- Για πράξεις που είναι μόνιμες. e.g. My mother works in a bakery.
- Χρησιμοποιείται για πράξεις που είναι γενικές αλήθειες ή φυσικά φαινόμενα. e.g. The sun shines during the day.
- Για Περιγραφή αγώνων, ειδικά στο ραδιόφωνο και τηλεόραση, για πολύ γρήγορες κινήσεις παικτών. e.g. Nick passes to Tom and he scores.
- Χρησιμοποιείται με τα Here / There με θαυμαστικό. e.g. Here comes the bus!
- Για δρομολόγια και προγράμματα. e.g. Our plane departs at noon.
- Χρησιμοποιείται όταν προτείνουμε σε κάποιον κάτι. e.g. Why don’t we go to the zoo?
- Σε επικεφαλίδες εφημερίδων e.g. Tragic mother loses baby in supermarket.
- Χρησιμοποιείται σε ανάλυση, παρουσίαση ενός βιβλίου, film, κ.λπ. e.g.The story takes place in a small, tiny village.
- Σε οδηγίες. e.g. First you clean the table, then apply a first coat and finally you paint it over very carefully.
3. Key Words-λέξεις κλειδιά για τον Απλό Ενεστώτα.
Είναι ο μόνος χρόνος που έχει δύο ειδών λέξεις – κλειδιά.
a) Αυτές που μπαίνουν στο τέλος της πρότασης :every day / morning / afternoon / evening / night, once / twice / three times a day / week / month / year…, in / on / at + χρονικές εκφράσεις και ίσως τα after ή before + χρονικές εκφράσεις. e. g. We go to school every day.
b) Αυτές που μπαίνουν πριν το ρήμα της πρότασης και είναι γνωστές ως Επιρρήματα Συχνότητας : always, usually, never, often, sometimes, rarely, hardly, seldom. e. g. We often walk to the church.
PRESENT CONTINUOUS
1.Πως σχηματίζεται ο Present Continuous?
Κατάφαση (Affirmative)
|
|
I am playing OR I'm playing = εγώ παίζω | Εδώ βλέπουμε ότι ο συγκεκριμένος χρόνος αποτελείται από δύο πράγματα:α) το ρήμα του ‘Be’ = am, is, are και
β) το ρήμα της πρότασης με την κατάληξη -ing play + ing = playing. Αν προσέξουμε όμως τη μετάφραση, θα παρατηρήσουμε ότι είναι η ίδια με αυτή του Απλού Ενεστώτα. Αυτό είναι λογικό, αφού όπως είπαμε στα Ελληνικά, δεν υπάρχει Ενεστώτας Διαρκείας. Παρατηρούμε επίσης ότι το ρήμα του ‘Be’, όπως και η κατάληξη -ing, δε μεταφράζονται. Τέλος, είναι σύνηθες λάθος να ξεχνάμε τη χρήση του ‘Be’, γι’ αυτό θέλει πολύ προσοχή. |
Υou are playing OR You're playing= εσύ παίζεις | |
Ηe/she/it is playing OR He's/She's/It's playing = αυτός/αυτή/ αυτό παίζει | |
We are playing OR We're playing= εμείς παίζουμε | |
You are playing OR You're playing= εσείς παίζετε | |
They are playing OR They're playing = αυτοί / αυτές / αυτά παίζουν | |
Ερώτηση (Interrogative) |
|
Am I playing ? = εγώ παίζω ; | Όπως παρατηρούμε η μόνη διαφορά της Ερώτησης από την Κατάφαση είναι ότι το ρήμα του ‘Be’, μπαίνει πριν την προσωπική αντωνυμία για να σχηματιστεί η Ερώτηση. Στο συγκεκριμένο χρόνο πάντα η πρώτη λέξη από αυτές που σχηματίζεται, χρησιμοποιείται ως βοηθητική. Έτσι, έρχεται μπροστά στην Ερώτηση, χωρίς να μεταφράζεται ούτε αυτή φυσικά, ούτε και το -ing. |
Are you playing ? = εσύ παίζεις ; | |
Is he/she/it playing ? =αυτός/αυτή/αυτό παίζει ; | |
Are we playing ? = εμείς παίζουμε ; | |
Are you playing ? = εσείς παίζεται ; | |
Are they playing ? = αυτοί / αυτές /αυτά παίζουν ; |
Άρνηση (Negative) |
|
I am not playing OR I'm not playing = εγώ δεν παίζω | Βλέπουμε και εδώ τα ίδια με την Ερώτηση με τη διαφορά όμως ότι υπάρχει ένα not σε όλα τα πρόσωπα, το οποίο κολλάει στο Am, Is και Are. Το Is με το not γίνονται isn’t, ενώ το Are με το not γίνονται aren’t. Το Am με το not δε γίνονται ποτέ μία λέξη. Επίσης τα am not, isn’t και aren’t, μπαίνουν μετά την προσωπική αντωνυμία όπως γίνεται στην κατάφαση και όχι πριν, όπως γίνεται στην ερώτηση. Μόνο οι ερωτηματικές λέξεις οι γνωστές και ως wh – words = what, where,when …, μπορούν να μπούνε πριν από αυτές.Όταν βάζουμε κάποιο ρήμα σε Ενεστώτα Διαρκείας, πρέπει και στην Κατάφαση και στην Ερώτηση και στην Άρνηση να βάλουμε 2 πράγματα:
1. Το ρήμα του ‘Be’ am, is, are και 2. Το ρήμα της πρότασης πάντα με την κατάληξη -ing δηλ. Playing . |
You aren’t playing OR You're not playing = εσύ δεν παίζεις | |
He/ she/ it isn’t playing OR He's/She's/It's not playing = αυτός/αυτή/ αυτό δεν παίζει | |
We aren’t playing OR We are not playing = εμείς δεν παίζουμε | |
You aren’t playing OR You are not playing = εσείς δεν παίζετε | |
They aren’t playing OR They are not playing = αυτοί / αυτές / αυτά δεν παίζουν |
2. Πότε χρησιμοποιείται;
Ο Present Continuous-Ενεστώτας Διαρκείας είναι από τους χρόνους της Αγγλικής Γλώσσας που έχουν αρκετές χρήσεις.
- Χρησιμοποιείται για μία πράξη που γίνεται τώρα, τη στιγμή που μιλάμε. e.g. I am playing volleyball now.
- Για πράξεις που είναι προσωρινές και όχι μόνιμες. e.g. Irini is working nights all this week.
- Χρησιμοποιείται για μία πράξη που γίνεται το τελευταίο διάστημα και όχι απαραίτητα τώρα. e.g. I am reading a nice book these days.
- Για μία πράξη που θα γίνει στο άμεσο μέλλον και είναι προγραμματισμένη και σίγουρηe.g. Tom is flying to London next week.
- Χρησιμοποιείται με το Επίρρημα always για να εκφράσουμε ενόχληση. e.g. Max is always interrupting me when I speak!
3. Key Words-λέξεις κλειδιά που μας βοηθούν να εντοπίζουμε ή να σχηματίζουμε τον ενεστώτα διαρκείας.
a)Ο Ενεστώτας Διαρκείας είναι ένας χρόνος που έχει αρκετές λέξεις – κλειδιά: Αυτές που μπαίνουν συνήθως στο τέλος της πρότασης, όταν η πράξη γίνεται τη στιγμή που μιλάμε δηλ. now, right now, at the moment, at present, now a days, for the time being. e. g. We are going to school now.
b)Αυτές (ρήματα ή επιφωνήματα με θαυμαστικό) που μπαίνουν στην αρχή της πρότασης, όταν η πράξη γίνεται τη στιγμή που μιλάμε δηλ. Look! , Listen!, Ssh!, Oh!, My God!, My goodness! …. e. g. Look! The girls are coming out.
c)Αυτές που μπαίνουν συνήθως στο τέλος της πρότασης, όταν η πράξη θα γίνει στο άμεσο μέλλον και είναι σίγουρη και προγραμματισμένη δηλ. tonight, soon, tomorrow, this afternoon … e. g. Kate is going to a party this afternoon.
Spelling rules - Present Continuous
Spelling rules - Simple Present
Watch the following video for spelling rules:
Listening Unit 4,Lesson2, Task B, page 54
Posted on November 23, 2020
Unit 4 – Lesson 1
Vocabulary
Listening page 50
Some facts about dolphins
Play the following game about dolphins
https://dolphins.org/game_dolphinswim