That is exactly what most people wondered about in 2021 when the introduction of the English language was more widely implemented at kindergarten. However, for me there were no second thoughts since I had already occupied myself, even at a low scale, with these tender ages, therefore being familiar with the multiple benefits young learners can gain and what a unique experience it will constitute for them.
As kids are not aware of linguistic obstacles at very young ages, they do not really mind them either... Lots of them haven't even conquered their native language and every day learn something new in it, too. What they trule care about, however, is playing with their peers, music, dancing, singing, fairy tales and a sense of safety and pleasure in whatever they do. That is to say, anything that makes them experience learning and express it in any possible way they can at that very moment.
So, the answer is yes. English at Kindergarten for the following reasons:
Αυτό ακρίβως απόρησε πολύς κόσμος το 2021 όταν εφαρμόστηκε ευρύτερα η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο. Για εμένα όμως δεν υπήρχαν δεύτερες σκέψεις καθώς είχα ήδη ασχοληθεί, αν και σε μικρό βαθμό, με τις τρυφερές αυτές ηλικίες γνωρίζοντας πολλά από τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει και πόσο μοναδική εμπειρία μπορεί να αποτελέσει για τα παιδιά.
Επειδή τα παιδιά δεν γνωρίζουν από γλωσσικά εμπόδια στις πολύ μικρές ηλικίες και δεν τα ενδιαφέρουν κιόλας... Πολλά από αυτά δεν έχουν καν κατακτήσει τη μητρική τους γλώσσα και κάθε μέρα μαθαίνουν κάτι καινούριο ακόμη και σε αυτή. Αυτό όμως που ξέρουν πολύ καλά και έχουν ανάγκη είναι το παιχνίδι με συνομίληκους, τη μουσική, το χορό, το τραγούδι, τα παραμύθια και την αίσθηση της ασφάλειας και της ευχαρίστησης μέσα από αυτό που κάνουν. Οτιδήποτε δηλαδή τα κάνει να βιώνουν τη μάθηση και να την εκφράζουν με τον τρόπο που μπορούν εκείνη τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Άρα λοιπόν, η απάντηση είναι ναι. Αγγλικά στο νηπιαγωγείο για τους παρακάτω λόγους:
Πηγή Inforgraphic:
Αλεξίου, Θ. (2021). Φιλοσοφία και ταυτότητα του προγράμματος ΕΑΝ. Επιμορφωτικό υλικό ασύγχρονης
εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα πλαίσια του Υποέργου 1 «Σχεδιασμός-Εποπτεία εφαρμογής του προγράμματος
&δημιουργία επιμορφωτικού και εκπαιδευτικού υλικού» ΑΠΘ της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την
Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο (ΕΑΝ)» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5093563.