English

γνωριμία με το σώμα μας

Δραστηριότητες 

1η δραστηριότητα

-Τα παιδιά παρατήρησαν τον εαυτό τους στον καθρέφτη . Το κάθε παιδί παρατηρώντας τον εαυτό του στον καθρέφτη παρουσιάζει στην ομάδα τα χαρακτηριστικά του τονίζοντας αυτό που του αρέσει περισσότερο . Τους έθεσα ερωτήματα όπως: Τι βλέπεις Δημήτρη? Μπορείς να μας μιλήσεις για αυτό που βλέπεις? Πως είναι το πρόσωπο σου? Που στηρίζεται το κεφάλι σου? Από που ξεκινούν τα χέρια σου ? κλπ. Ένα βίντεο παρακάτω τα παιδιά αναφέρουν τι είναι αυτό που τους αρέσει πιο πολύ κοιτώντας στον καθρέφτη τον εαυτό τους.

2η δραστηριότητα -δραστηριότητα εικαστικών ζωγραφίζω το άλλο μισό μου πρόσωπο

 

3η δραστηριότητα - ψυχοκινητική

το δεξί χεράκι πάνω τη γυμναστική μου κάνω .

Ένα βίντεο όπου τα παιδιά τραγουδούν το δεξί χεράκι πάνω

4η δραστηριότητα αινίγματα παροιμίες

Ακούστε  τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο

 

5η δραστηριότητα - Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι

Α΄φάση Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στο χώρο με ανάλογη μουσική , τρέχουν, περπατούν στις μύτες των ποδιών , στις φτέρνες, με μικρά ή μεγάλα βήματα. Ακινητοποιούνται. Χορεύουν μόνο με το ένα χέρι (δεξί, αριστερό) , και με τα δύο χέρια, το ένα πόδι, το άλλο πόδι, τη μέση, τον ένα ώμο, τους ώμους, τα δάχτυλα, το κεφάλι.

Β Φάση Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Στο κάθε ζευγάρι το ένα παιδί γίνεται άγαλμα και το άλλο παιδί γίνεται ο γλύπτης. Το παιδί-άγαλμα είναι κουλουριασμένο- μαζεμένο. Το παιδί-γλύπτης προσπαθεί να δώσει μορφή στην άμορφη μάζα που βρίσκεται μπροστά του , ξεδιπλώνοντας ένα- ένα τα μέλη του κουλουριασμένου παιδιού.

Γ' Φάση Χαλάρωση . Τα παιδιά ξαπλώνουν με τη πλάτη στο πάτωμα. Με τα μάτια κλειστά προσπαθούν με τη φαντασία τους να χαράξουν στη γη το περίγραμμα του σώματος τους . Έπειτα γυρίζουν με την κοιλιά στο έδαφος , προσπαθώντας πάλι να νιώσουν το σώμα τους μέσα στο "περίγραμμά " του. Μετά το σώμα τους γίνεται " σφουγγάρι "που σβήνει το " περίγραμμα "με όποια κίνηση το ευχαριστεί. Έπειτα κουλουριάζονται , μαζεύουν κεφάλι, χέρια , πόδια, ώστε να δώσουν στο σώμα τους το σχήμα της στάσης του εμβρύου. Στο τέλος χαλαρώνουν και πάλι τα μέλη τους , σιγά-σιγά σηκώνονται και κάθονται σε θέση οκλαδόν.

6η δραστηριότητα
ΤΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΟΥ (τέμπερα , πινέλο, κολλάζ η φωτογραφία προσώπου μας)
7η δραστηριότητα Παίξαμε ένα πολύ αστείο Παιχνίδι " Τι κοιτάζεις αλεπού ? "
Τα μάτια σου , τη μύτη σου,  Τι τα θέλεις? κλπ (το παιδί καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούν μέρη του σώματος, αλλά και να αναγνωρίσει μέρη του σώματος  )
8η δραστηριότητα

--Η ταυτότητα μας. μιλήσαμε για τις ταυτότητες που έχουν όλοι οι μεγάλοι, και φτιάξαμε την δική μας πολύ αστεία  ταυτότητα. (ιδέα από το διαδίκτυο )

9η δραστηριότητα -Φύλλο εργασίας - τα παιδιά κολλούν  στη σωστή θέση τα μέρη του σώματος

10η δραστηριότητα -ΟΙ 5 ΜΑΣ ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας , μας μιλούν για τις αισθήσεις στο παρακάτω βίντεο

 

Leave a Reply