English

το πρόγραμμα μας

Το πρόγραμμα υγεία διατροφή είναι ένα project που ξεκίνησε ταυτόχρονα με τα εργαστήρια δεξιοτήτων ΕΥ ΖΗΝ με τίτλο ΓΝΩΡΙΖΩ ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ . 

 

7ο εργαστήρι – προώθηση των μηνυμάτων μας

 

Στο τελευταίο εργαστήρι τα νήπια προωθούν τα μηνύματα τους με όσα έμαθαν στην ενότητα ΕΥ ΖΗΝ  και αξιολογούν το πρόγραμμα

1η δραστηριότητα

Τα νήπια στέλνουν το δικό τους μήνυμα δημιουργώντας ένα βίντεο με 10 συμβουλές για καλή υγεία.

 

2 η δραστηριότητα

Τα παιδιά αξιολογούν το πρόγραμμα με ερωτηματολόγιο google forms KΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

3η δραστηριότητα

Ομαδοσυνεργατικό padlet υγιεινών συνταγών σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Στροπώνων και το 6ο  Νηπιαγωγείο Ζακύνθου ΚΛΙΚ ΕΔΩ

6ο εργαστήρι – οδοντική υγιεινή

1η δραστηριότητα

Συζήτηση για την οδοντική υγιεινή, υιοθέτηση πλυσίματος δοντιών και στο Νηπιαγωγείο. Συζητήσαμε για τις τροφές που κάνουν καλό στα δόντια και για τις τροφές που καταστρέφουν τα δόντια. Ατομικό κολλάζ σχετικά με τα δόντια και τη διατροφή

.Ζωγραφίσαμε αστεία παιδάκια με χαλασμένα δοντάκια σε φύλλα εργασίας που ανακαλύψαμε στο διαδίκτυο

2η δραστηριότητα 

Παραμύθι Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη .

3η δραστηριότητα 

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας τραγουδούν  για τα δόντια (τα ποιηματάκια  το βρήκαμε σε εκπαιδευτικές σελίδες στο διαδίκτυο )

1ο τραγούδι - 20 δόντια για τα παιδιά

2ο τραγούδι - Ένα δύο προσοχή

3ο τραγούδι-στο δόντι μου η τερηδόνα

 

5ο εργαστήρι – επιλογές τροφίμων

1η δραστηριότητα

το τραγούδι της υγιεινής διατροφής βίντεο από τα παιδιά

2η δραστηριότητα 

Ατομικό φύλλο εργασίας κολλάζ , υγιεινές κι ανθυγιεινές τροφές

3η δραστηριότητα

Παραμύθι Ο Μαρουλένιος και η καρδούλα του , ένα παραμύθι για την παιδική παχυσαρκία

Αφήγηση και ζωγραφική του παραμυθιού από τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο

4η δραστηριότητα 

Η καρδούλα μας  και η σχέση της σωστής διατροφής με την καρδιά και τελικά με την  υγεία.

Στα παρακάτω βίντεο τα παιδιά απαγγέλουν το ποίημα Η ΚΑΡΔΟΥΛΑ 

5η δραστηριότητα 

Συζήτηση: Η υγιεινή διατροφή και η σχέση της με  την καλή λειτουργία της καρδιάς , η ροή του αίματος από την καρδιά σε όλο το σώμα

Ποίημα μια σταγόνα αίμα , βίντεο από τα παιδιά

 

4ο εργαστήρι, χρώμα, γεύση υφή τροφίμων

1η δραστηριότητα

τα χρώματα των τροφίμων

 Στόχος μας να αντιληφθούν τα παιδιά τα διαφορετικά χρώματα των τροφίμων. Τα παιδιά έχουν ήδη διαπιστώσει τα διαφορετικά χρώματα των τροφίμων . Ονόμασαν χρώματα και τρόφιμα και  τα χαρακτήρισαν ανάλογα με το χρώμα τους  π.χ πορτοκαλί, καρότα , πορτοκάλια, κόκκινα, μήλα , ντομάτα κλπ. Έκοψαν εικόνες τροφίμων, ομαδοποίησαν τις εικόνες ανάλογα με το χρώμα, μέτρησαν πόσες διαφορετικές χρωματικές κατηγορίες τροφίμων έχουμε στις εικόνες  κι αφού έβαψαν   με πινέλο και τέμπερα ένα μεγάλο χαρτόνι με τα ανάλογα χρώματα των τροφίμων , κόλλησαν τα τρόφιμα στην σωστή κατηγορία σε ομαδικό έργο. Φυσικά τα παιδιά είπαν κι άλλα χρώματα όπως κίτρινο για τη μπανάνα και το λεμόνι , καφέ για το κρέας και τη σοκολάτα  και πολλά πολλά ακόμη. Πειραματιστήκαμε με τις μίξεις χρωμάτων. Πως θα βγει το πορτοκαλί, το μωβ και το πράσινο χρώμα? 

2η δραστηριότητα
Το χρώμα των τροφίμων - ποίημα "το παράξενο ξωτικό". Αφήγηση , ζωγραφική από τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο μας

3η δραστηριότητα
Η υφή των τροφίμων
Παραμύθι "Ο Βρασίδας το σκληρό καρύδι", βίντεο αφήγησης από την δραματοποίηση των παιδιών

κατηγορίες τροφίμων – φυτικά -ζωικά – επεξεργασμένα τρόφιμα

Στόχος να γνωρίσουν τα παιδιά την προέλευση φυτικών τροφίμων , να ξεχωρίζουν  τα φυτικά τρόφιμα από τα ζωικά και επεξεργασμένα και να γνωρίσουν τον κύκλο ζωής ενός φυτού.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1η δραστηριότητα

Μιλήσαμε για τις τροφές που προέρχονται από τα φυτά, τα χωρίσαμε σε φρούτα, λαχανικά, σιτηρά, σπόρους (όπως τα μύγδαλα, καρύδια, φυστίκια, φουντούκια κλπ) και κάναμε ομαδικό κολλάζ με φωτογραφίες που ανακαλύψαμε στο διαδίκτυο

2η δραστηριότητα 

Φυτέψαμε φακές , φασόλια σε βαμβάκι αλλά και καρύδια τα οποία σπάσαμε τη μυτούλα τους με ένα σφυράκι και τα βάλαμε σε βάζο με νεράκι για να κοιμηθούν.

-Φυτέψαμε σπόρους   σε χώμα , μεταφυτέψαμε κουνουπίδια.. Μπορείτε να δείτε τα δύο παρακάτω βίντεο με τις δραστηριότητες

Οι φωτογραφίες μας

φυτεύουμε καρπούς σκόρδου

πότισμα

φυτεύουμε κοκκάρι

3η δραστηριότητα

Διαβάσαμε και αφηγηθήκαμε ένα παραμύθι με τίτλο "ο σπόρος". Μπορείτε να ακούσετε την αφήγηση από τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο μας στο youtube

Και αναπαραστήσαμε με το σώμα μας τον κύκλο ζωής του φυτού , με αφορμή το παραμύθι του σπόρου

4η δραστηριότητα 
Γνωρίσαμε λαχανικά τα ονομάσαμε, μιλήσαμε για το πόσο υγιεινά και ωφέλιμα είναι για τον οργανισμό μας , τα ξεχωρίσαμε από τα φρούτα και ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας λαχανικά

5η δραστηριότητα

Έργα τέχνης - εικαστικά- ζωγραφίσαμε με λαχανικά

Αινίγματα για τα λαχανικάστο παρακάτω βίντεο των παιδιών

6η δραστηριότητα Τα φρούτα

-Τι γνωρίζω για τα φρούτα -- καταιγισμός ιδεών

-Φρούτα εποπτικό υλικό σε καρτέλες

-Ζωγραφική μήλου για την παροιμία ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΑ

-Ζωγραφική πορτρέτο με φρούτα

7η δραστηριότητα -Μάσκες φρούτων

ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ, ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

-Στο παρακάτω βίντεο των παιδιών αποσπάσματα δραματοποίησης για τα φρούτα (τα παιδιά πήραν με τη σειρά ρόλου δασκάλου σε μια φανταστική βόλτα σε μανάβικο )

8η δραστηριότητα

Αινίγματα για τα φρούτα στο παρακάτω βίντεο των παιδιών

Λαϊκές εκφράσεις για τα φρούτα στο παρακάτω βίντεο των παιδιών

9η δραστηριότητα - σύνδεση με μαθηματικά παιχνίδια

Οι αριθμοί 1-5 μέσα από φρούτα , φύλλα εργασίας

10 η δραστηριότητα- δημιουργία τετράστιχου   σε σχέση με την διατροφή φρούτων λαχανικών στο παρακάτω βίντεο των παιδιών

11η δραστηριότητα Παραμύθι η φρουτοβιταμινοχώρα της Μαρίας Γεωργίου - αφήγηση από τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο

12η δραστηριότητα -ποίημα οι βιταμίνες , απαγγελία από τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο

13η δραστηριότητα Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ

Παρακάτω ένα βίντεο από τα παιδιά για το όργωμα, τη σπορά, το σβάρνισμα, το θερισμό

Βίντεο από το αλώνι ως το ζύμωμα

Βίντεο για το ζύμωμα

14η δραστηριότητα Ποίημα  ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΨΩΜΙ ΙΔΡΩΤΑ-  ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

15η δραστηριότητα Παραμύθι παραδοσιακό Το πιο γλυκό ψωμί-αφήγηση από τα παιδιά

16η δραστηριότητα Ψήνοντας ψωμί στο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ

17η δραστηριότητα ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΣΤΟ ΛΑΔΙ

Ένα βίντεο από τα παιδιά

17 δραστηριότητα ΖΩΙΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

Ανίχνευση γνώσεων συζήτηση για τα ζωικά τρόφιμα. Ένα βίντεο με τα ζωικά προϊόντα από τα παιδιά

18η δραστηριότητα Ανίχνευση γνώσεων για τα γαλακτοκομικά προιόντα . Ποια ζωάκια δίνουν γάλα που πίνουν τα παιδάκια?

Τι άλλο μπορούμε να φτιάξουμε από το γάλα?
Ομαδικό κολλάζ
19η Δραστηριότητα
Δημιουργώντας σύνθημα για το γάλα και τα προϊόντα του , και κολλάζ το δικό μας ποτηράκι με το γάλα

Μπορείτε να ακούσετε το σύνθημα των παιδιών στο παρακάτω βίντεο 

20η δραστηριότητα Από που έρχεται το γάλα? ?Ένα βίντεο από τα παιδιά

21η Δραστηριότητα . Τα ψάρια

Στα ζωικά προϊόντα εκτός από το κρέας και τα παράγωγα του ανήκουν και τα ψάρια. Ζωγραφίσαμε και γράψαμε όπως μπορούμε ονόματα ψαριών σε ομαδική αφίσα.  Πληροφορηθήκαμε πως μπορούμε να ξεχωρίσουμε ένα ψάρι αν είναι φρέσκο ή μπαγιάτικο και με ποιους τρόπους μπορούν να μαγειρευτούν .

Γνωρίσαμε και την παροιμία ΚΑΘΕ ΨΑΡΙ ΣΤΟ ΚΑΙΡΟ ΤΟΥ ΚΙ Ο ΚΟΛΙΟΣ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ 

22η δραστηριότητα Βίντεο από τα παιδιά, ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΨΑΡΙΩΝ

23η δραστηριότητα Βίντεο από τα παιδιά, ΠΩΣ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΦΡΕΣΚΑ ΨΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΑΓΙΑΤΙΚΑ

24η δραστηριότητα Βίντεο των παιδιών , ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΨΑΡΙ

 

προσωπική υγιεινή

2Δραστηριότητες εργαστηρίου

1η δραστηριότητα: κουκλοθέατρο από τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο

2η δραστηριότητα

Δημιουργία βίντεο από τα παιδιά σχετικά με τα μικρόβια και  κανόνες καθημερινής υγιεινής

3η δραστηριότητα

Μιλήσαμε για τον γιατρό, τι εξετάζει ο κάθε γιατρός, μοιραστήκαμε σχετικές εμπειρίες από επίσκεψη σε γιατρό, φάρμακα, εμβόλια και εικαστικά κολλάζ φτιάξαμε το βαλιτσάκι του γιατρού. Επιλέξαμε τι ειδικότητα του γιατρού θέλουμε να παίξουμε στο παιχνίδι μας και φτιάξαμε τη δική μας ιατρική κάρτα με την ειδικότητα που μας αρέσει και τη φωτογραφία μας.

γνωριμία με το σώμα μας

Δραστηριότητες 

1η δραστηριότητα

-Τα παιδιά παρατήρησαν τον εαυτό τους στον καθρέφτη . Το κάθε παιδί παρατηρώντας τον εαυτό του στον καθρέφτη παρουσιάζει στην ομάδα τα χαρακτηριστικά του τονίζοντας αυτό που του αρέσει περισσότερο . Τους έθεσα ερωτήματα όπως: Τι βλέπεις Δημήτρη? Μπορείς να μας μιλήσεις για αυτό που βλέπεις? Πως είναι το πρόσωπο σου? Που στηρίζεται το κεφάλι σου? Από που ξεκινούν τα χέρια σου ? κλπ. Ένα βίντεο παρακάτω τα παιδιά αναφέρουν τι είναι αυτό που τους αρέσει πιο πολύ κοιτώντας στον καθρέφτη τον εαυτό τους.

2η δραστηριότητα -δραστηριότητα εικαστικών ζωγραφίζω το άλλο μισό μου πρόσωπο

 

3η δραστηριότητα - ψυχοκινητική

το δεξί χεράκι πάνω τη γυμναστική μου κάνω .

Ένα βίντεο όπου τα παιδιά τραγουδούν το δεξί χεράκι πάνω

4η δραστηριότητα αινίγματα παροιμίες

Ακούστε  τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο

 

5η δραστηριότητα - Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι

Α΄φάση Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στο χώρο με ανάλογη μουσική , τρέχουν, περπατούν στις μύτες των ποδιών , στις φτέρνες, με μικρά ή μεγάλα βήματα. Ακινητοποιούνται. Χορεύουν μόνο με το ένα χέρι (δεξί, αριστερό) , και με τα δύο χέρια, το ένα πόδι, το άλλο πόδι, τη μέση, τον ένα ώμο, τους ώμους, τα δάχτυλα, το κεφάλι.

Β Φάση Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Στο κάθε ζευγάρι το ένα παιδί γίνεται άγαλμα και το άλλο παιδί γίνεται ο γλύπτης. Το παιδί-άγαλμα είναι κουλουριασμένο- μαζεμένο. Το παιδί-γλύπτης προσπαθεί να δώσει μορφή στην άμορφη μάζα που βρίσκεται μπροστά του , ξεδιπλώνοντας ένα- ένα τα μέλη του κουλουριασμένου παιδιού.

Γ' Φάση Χαλάρωση . Τα παιδιά ξαπλώνουν με τη πλάτη στο πάτωμα. Με τα μάτια κλειστά προσπαθούν με τη φαντασία τους να χαράξουν στη γη το περίγραμμα του σώματος τους . Έπειτα γυρίζουν με την κοιλιά στο έδαφος , προσπαθώντας πάλι να νιώσουν το σώμα τους μέσα στο "περίγραμμά " του. Μετά το σώμα τους γίνεται " σφουγγάρι "που σβήνει το " περίγραμμα "με όποια κίνηση το ευχαριστεί. Έπειτα κουλουριάζονται , μαζεύουν κεφάλι, χέρια , πόδια, ώστε να δώσουν στο σώμα τους το σχήμα της στάσης του εμβρύου. Στο τέλος χαλαρώνουν και πάλι τα μέλη τους , σιγά-σιγά σηκώνονται και κάθονται σε θέση οκλαδόν.

6η δραστηριότητα
ΤΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΟΥ (τέμπερα , πινέλο, κολλάζ η φωτογραφία προσώπου μας)
7η δραστηριότητα Παίξαμε ένα πολύ αστείο Παιχνίδι " Τι κοιτάζεις αλεπού ? "
Τα μάτια σου , τη μύτη σου,  Τι τα θέλεις? κλπ (το παιδί καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούν μέρη του σώματος, αλλά και να αναγνωρίσει μέρη του σώματος  )
8η δραστηριότητα

--Η ταυτότητα μας. μιλήσαμε για τις ταυτότητες που έχουν όλοι οι μεγάλοι, και φτιάξαμε την δική μας πολύ αστεία  ταυτότητα. (ιδέα από το διαδίκτυο )

9η δραστηριότητα -Φύλλο εργασίας - τα παιδιά κολλούν  στη σωστή θέση τα μέρη του σώματος

10η δραστηριότητα -ΟΙ 5 ΜΑΣ ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας , μας μιλούν για τις αισθήσεις στο παρακάτω βίντεο