Θυμός 😡

Οι τελευταίες μας εργασιούλες θα είναι για το συναίσθημα του θυμού και όλων των συναισθημάτων που μιλήσαμε.

🎬 Θέλω να σας προτείνω μια υπέροχη ταινία που μπορείτε να παρακολουθήσετε (και ξανά αν την έχετε δει) με την οικογένειά σας. Την ταινία ‘Inside Out’  («Τα μυαλά που κουβαλάς»)

📖  Ακούστε ένα από τα αγαπημένα μου παραμύθια! Το «Καληνύχτα, λέμε!» Jory John & Benji Davies :

https://safeYouTube.net/w/VeEH

Να και η εργασία του θυμωμένου Aρκούδου:

😤  Όλοι θυμώνουμε κι αυτό δεν είναι κακό, το θέμα είναι να εκφράζουμε με ωραίο κι ανώδυνο τρόπο τον θυμό μας! Να σκεφτόμαστε καλά πριν αντιδράσουμε. Δείτε εδώ μια τεχνική ηρεμίας-αντιμετώπισης του θυμού:

κι εδώ διάφορες προτάσεις τις οποίες μπορείτε να εφαρμόσετε όταν θυμώνετε!

📝  Γράψτε στο τετράδιο σας:

  • Θυμώνω όταν... (μπορείτε να γράψετε πολλά πράγματα που σας θυμώνουν)
  • Είμαι ήρεμος/η όταν...
  • Τι κάνω όταν θυμώνω;

·🎼 Διαβάστε με τη βοήθεια κάποιου μεγαλύτερου το παραμύθι του Μάνου Χατζιδάκι «Το Νησί των Συναισθημάτων» εδώ https://safeYouTube.net/w/jMFH

ακούγοντας «Το βαλς των χαμένων ονείρων» του Μάνου Χατζιδάκι.

💻  Και δυο παιχνιδάκια για το τέλος: ,

(Γλώσσα, Μουσική, Αγωγή Υγείας)

Φόβος 😨

Οι εργασιούλες σας  για σήμερα αφορούν το συναίσθημα του φόβου!

📖  Να διαβάσετε την ιστορία «Οι πεταλουδίτσες» από το Ανθολόγιό σας

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A111/720/4760,21495/

και να κάνετε την εργασία

⚠️  Είναι καλό να φοβόμαστε; Πολλές φορές ο φόβος μας προστατεύει και μας κάνει να φυλαγόμαστε! Να προσέχουμε τους κινδύνους! Το ίδιο έκαναν και οι πεταλουδίτσες. Μπορείτε να σκεφτείτε ένα παράδειγμα από την καθημερινή σας ζωή; (πχ Διασχίζουμε τον δρόμο από σημείο όπου υπάρχει φανάρι ή διάβαση πεζών, γιατί φοβόμαστε τον κίνδυνο)

📝  Έχει οικογένεια ο φόβος; Φυσικά! Να βρείτε την κρυμμένη οικογένεια λέξεων  στο Κρυπτόλεξο του φόβου.

😱 Δείτε και μάθετε πληροφορίες για  ένα διάσημο έργο τέχνης που εκφράζει τον φόβο και την αγωνία.

Ο πίνακας ζωγραφικής«Η Κραυγή» του Εντβαρτ Μουνκ.

✏️ Συνεχίστε τις προτάσεις σε ένα τετράδιο:

Φοβάμαι...

Όταν νιώθω φόβο...   (εδώ μπορείτε να προτείνετε τρόπους αντιμετώπισης των φόβων σας)

🔢 Στα Μαθηματικά να κάνετε τις εργασίες

και να παίξετε το παιχνίδι χρονικής ακολουθίας εδώ: http://www.jele.gr/?q=activity/a/language/glossa080.swf

(Γλώσσα, Εικαστικά, Αγωγή υγείας, Μαθηματικά)

Λύπη 🙁

Φατσούλες μου,

😕 Θυμάστε τον αρκούδο που έχασε το καπέλο του και ήταν λυπημένος; Από το βιβλίο που σας διάβασα στην τηλεδιάσκεψη «Θέλω πίσω το καπέλο μου» του John Klassen. Στο βιβλίο «Το κοκαλάκι της νυχτερίδας» του Αντώνη Παπαθεοδούλου η Ελπίδα, η όμορφη μακρυμαλλούσα νυχτερίδα είναι λυπημένη επειδή έχασε το αγαπημένο της κοκαλάκι...

Ακούστε τον συγγραφέα να διαβάζει το βιβλίο: https://safeYouTube.net/w/WFRE

Κάντε τις παρακάτω εργασίες σε ένα τετράδιο:

Εργασία 1. Διάλεξε ένα από τα δύο παραμύθια και γράψε τι σου άρεσε πιο πολύ σε αυτό.

Εργασία 2. Συνεχίζω τις προτάσεις:

Αισθάνομαι λυπημένος/η όταν ...

Λυπήθηκα πολύ όταν ...

😟 Πολλές φορές στη ζωή μας συμβαίνουν πράγματα που μας προκαλούν λύπη, μας στεναχωρούν και νιώθουμε θλίψη.

«-Μια μέρα είδα τον ήλιο να βασιλεύει σαράντα τρεις φορές. Ξέρεις... αμα νιώθεις πολύ λυπημένος, αποζητάς τα ηλιοβασιλέματα...

-Ώστε ήσουν τόσο λυπημένος τη μέρα με τα σαράντα τρία ηλιοβασιλέματα;

Όμως ο μικρός πρίγκιπας δεν απάντησε.»

Απόσπασμα από το βιβλίο «Ο Μικρός Πρίγκιπας» του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ.

Εργασία 3. Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω μια κατάσταση που μου προκαλεί έντονη λύπη;

Γράψε τη δική σου πρόταση!

😔  Ακούστε σε αυτό το τραγουδάκι https://safeYouTube.net/w/LASE

πόσο σημαντικά είναι και τα δύο συναισθήματα (της χαράς και της λύπης) και πόσο το ένα συναίσθημα δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς το άλλο.

(Γλώσσα, Μουσική, Αγωγή υγείας )

Χαρά 🙂

😃    Καλησπέρα ζουζουνάκια μου!

Τις προηγούμενες ημέρες μιλήσαμε για το υπέροχο συναίσθημα της αγάπης!

Σήμερα θα ασχοληθούμε με το συναίσθημα της χαράς!!!

Θέλω να παρατηρήσετε τον πίνακα ζωγραφικής «Η χαρά» του Νικόλαου Γύζη

και να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις .

😄    Στο Ανθολόγιό σας θα διαβάσετε το ποίημα «Η γελαστή οικογένεια» της Μαρίας Γουμενοπούλου.

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A111/720/4756,21465/

Έπειτα, θα κάνετε τις εργασίες  ,.

😆   Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να εκφράσουμε τη χαρά μας. Το γέλιο και το χαμόγελο είναι κάποιοι από αυτούς.

Ένα «διάσημο» χαμόγελο είναι αυτό της Τζοκόντα, της Μόνα Λίζα. Δείτε εδώ πληροφορίες πατώντας τα πορτοκαλί κυκλάκια πάνω στον πίνακα.

Η εφαρμογή La Joconde focus του Μουσείου του Λούβρου σας δίνει τη δυνατότητα να παρατηρήσετε τα μέρη της Μόνα Λίζα σε μεγέθυνση. Πατήστε εδώ:

https://focus.louvre.fr/fr/la-joconde?fbclid=IwAR0vB_8sSAwO-NBKSJrwMeYFLfNBCN5mm8eStp5MGYiMIBAvDdyPBpLaXvE

😁   Μια γυναίκα στους δρόμους της Νέας Υόρκης, το εξώφυλλο ενός βιβλίου με την Τζοκόντα και η μουσική του Βιβάλντι ενέπνευσαν  τον Μάνο Χατζιδάκι να δημιουργήσει το ορχηστρικό έργο «Το χαμόγελο της Τζοκόντας».

https://safeYouTube.net/w/ZPsD

😊  Θέλω να γράψετε σε ένα τετράδιο δύο  προτάσεις που θα ξεκινούν ως εξής:

  • Είμαι χαρούμενος/η όταν...
  • Νιώθω χαρά ...

(Γλώσσα, Εικαστικά, Μουσική, Αγωγή Υγείας)

Η αρπαγή της Περσεφόνης

·        Η μύθος της Περσεφόνης και συγκεκριμένα η αρπαγή της από τον Πλούτωνα που έκανε τη  θεά Δήμητρα να θρηνεί, εξηγεί ουσιαστικά τον υπέροχο κύκλο της φύσης, την εναλλαγή των εποχών.

Διαβάστε τον μύθο

(απόσπασμα από την Ιστορία Γ΄Δημοτικού) και μετά κάντε την άσκηση

(Γλώσσα, Ιστορία)

·        Στο ποίημα «Ο εφιάλτης της Περσεφόνης» ο Νίκος Γκάτσος αναδεικνύει το θέμα του περιβάλλοντος και της οικολογικής καταστροφής.  Μπορείτε να το διαβάσετε στο Ανθολόγιο (Γ΄και Δ΄Δημοτικού) πατήστε εδώ: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D110/334/2281,8661/

(Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος)

·        Ακούστε εδώ  https://safeYouTube.net/w/8bF8  το μελοποιημένο ποίημα

στίχοι: Νίκος Γκάτσος, μουσική: Μάνος Χατζιδάκις, πρώτη εκτέλεση: Μαρία Φαραντούρη, δίσκος: "Τα παράλογα" (1972) (Μουσική)

·        Σε αυτή την παρουσίαση

θα διαβάσετε για τα κυριότερα περιβαλλοντικά προβλήματα της Γης και θα κάνετε την εργασία

(Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος)

·        Μπορείτε να ζωγραφίσετε φυτά, λουλούδια ή ότι άλλο θέλετε σχετικό με τις εποχές, τους μήνες ή την αρπαγή της Περσεφόνης;  Δοκιμάστε να ζωγραφίσετε με τελείες όπως οι πουαντιγιστές ζωγράφοι. (Εικαστικά) Πατήστε τον σύνδεσμο :

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6587

·        Με αυτά τα διαδραστικά παιχνίδια (Μαθηματικά) θα κάνετε εξάσκηση με τα νομίσματα και τα χαρτονομίσματα του ευρώ:

1.      http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mathimatika-a-b/d04/cd/maths/startup.swf

(θα πατήσετε ΕΝΑΡΞΗ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ-Νόμισμα)

2.      http://www.jele.gr/activity/b/math/mathB021.swf

κι εδώ με τις εποχές:

3.      http://www.jele.gr/activity/b/language/glossaB016.swf

·        Μέσα στα αρχεία της κυψέλης θα βρείτε ένα αρχείο με τίτλο ΧΡΗΜΑΤΑ, μπορείτε να το εκτυπώσετε και να παίξετε με τους γονείς σας παιχνίδια πουλάω-αγοράζω για να κάνετε εξάσκηση. (Μαθηματικά)

Ο ουρανός της αγάπης

Ο ουρανός της αγάπης με τα αγαπημένα σας πρόσωπα!

Αργύρης

 

Βασιλική

 

Δημήτρης

 

Μάριος

Θα σ΄αγαπώ ό,τι κι αν γίνει ❤️

💕       Η ιστορία του Μικρού, που σας διάβασα στην τηλεδιάσκεψη, σας άρεσε πολύ! Μπορείτε να τη διαβάσετε στο Ανθολόγιό σας πατώντας εδώ:

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A111/671/4451,19997/

💕    Κάντε την εργασία

💕     Στο  θα ανακαλύψετε πως η λέξη μαμά έχει πολλές συνώνυμες λέξεις, δηλαδή λέξεις που έχουν την ίδια σημασία με τη λέξη μαμά. Αλήθεια, εσείς πώς φωνάζετε τη μαμά σας;

💕     Εδώ θα κάνετε επαναληπτικές εργασίες , (Γλώσσα)

💕      Φτιάξτε τον δικό σας ουρανό «ουρανό της αγάπης». Γράψτε στ' αστέρια το όνομα αγαπημένων σας προσώπων και χρωματίστε τα με χρώματα που σας αρέσουν. (Εικαστικά)

💕     Ακούστε ένα ορχηστρικό κομμάτι: https://safeYouTube.net/w/7QvC

«Για τη μητέρα», Γιώργος Χατζηπιερής,  από τον δίσκο «Τα ταξίδια του τεμπέλη δράκου» (Μουσική)

💕    Δείτε μια όμορφη παρουσίαση με πίνακες ζωγραφικής που τιμούν τη μητέρα! (Εικαστικά)

https://sway.office.com/FYiXTnQrFQ7vysCd?ref=Facebook&loc=play&fbclid=IwAR3Ox208xt-m22Z0qrp18eR-NvNlkTUF-y34rOFhyoOI-rkvAXyVKoCFplc

💕    Βρείτε τα (Μαθηματικά)

💕   Η παγκόσμια ημέρα της μητέρας ή όπως έχουμε συνηθίσει να την λέμε «γιορτή της μητέρας» είναι η παγκόσμια γιορτή που τιμούμε τις μανούλες όλου του κόσμου. Εορτάζεται  κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, δηλαδή για φέτος, την Κυριακή 10 Μαΐου 2020.

Εκείνη την ημέρα λοιπόν μπορούμε να εκφράσουμε την αγάπη μας στη μητέρα μας με πολλούς τρόπους! Είμαι σίγουρη πως ήδη έχετε σκεφτεί μικρές εκπλήξεις! ❤️

Η εργασία σας είναι να συνεχίσετε τις παρακάτω προτάσεις:

  • Όταν είμαι με τη μαμά μου...
  • Αγαπώ τη μαμά μου γιατί/ επειδή ...
  • Αυτό που μου αρέσει στη μαμά μου είναι ....  ή Αυτά που μου αρέσουν στη μαμά μου είναι...

Ο τζίτζικας κι ο μέρμηγκας

  • Θυμάστε τον μύθο του Αισώπου που σας διάβασα στην τηλεδιάσκεψη; Εδώ θα βρείτε μια ασκησούλα με λεξούλες από τον μύθο (και όχι μόνο..) για να θυμηθούμε τα άρθρα!
  •  Σε αυτή την ασκησούλα θα μάθετε να ξεχωρίζετε το τζ από το τσ
  •  Κι εδώ θα ακούσετε το τραγούδι "Ο Μέρμηγκας" που ανήκει στη συλλογή "Τα τραγούδια του δρόμου" (1974) του Μάνου Λοΐζου. https://safeYouTube.net/w/fkoA
  • Πατώντας τους συνδέσμους θα παίξετε εκπαιδευτικά παιχνίδια!

http://www.jele.gr/activity/a/language/glossa032.swf

http://www.jele.gr/?q=activity/b/language/glossaB006.swf

https://prwtokoudouni.weebly.com/dipsifasimfona.html

(στο τελευταίο παιχνίδι μην ξεχάσετε να περάσετε και από τα τρία δωμάτια)

  •  Μερικές ακόμη ασκησούλες Μαθηματικών:

Μήνες

Μήνες-εργασίες

1.      Είστε έτοιμοι να μάθουμε τους μήνες με τη σειρά;

Θα παρακολουθήσετε το βίντεο «οι δώδεκα μήνες»,

https://safeYouTube.net/w/KE89

θα ακούσετε το τραγούδι «12 μήνες αθλητές» από τη θρυλική εκπομπή «ΕΔΩ ΛΙΛΙΠΟΥΠΟΛΗ» (1976-1980), του Τρίτου Προγράμματος, του Μάνου Χατζιδάκι. (Στα τέλη του 1980 κυκλοφόρησε ο δίσκος με τα τραγούδια της)

https://safeYouTube.net/w/GR89

και θα κάνετε τις ασκησούλες: και  (Μουσική, Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη περιβάλλοντος)

2.      Μετά, θα διαβάσετε δυο ποιηματάκια που θα σας βοηθήσουν να μάθετε τους μήνες καλύτερα! (Γλώσσα)

3.      Στη συνέχεια,  θα παρακολουθήσετε την . Σε αυτή την εργασία εμφανίζονται οι εποχές του χρόνου μαζί με τους μήνες που ανήκουν στην κάθε εποχή! Προσέξτε γιατί κρύβεται μια έκπληξη..

Πατώντας το εικονίδιο του ηχείου σε κάθε διαφάνεια θα ακούσετε τέσσερα κοντσέρτα- ένα για κάθε εποχή- του σπουδαίου Ιταλού συνθέτη Αντόνιο Βιβάλντι. (Le Quattro Stagioni, Antonio Vivaldi)(Γλώσσα, Μουσική, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος)

4.      Ακόμη δυο ασκησούλες με θέμα τις εποχές και τους μήνες: , . (Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος)

5.      Και φυσικά θα γράψετε τους μήνες με τη σειρά! Τρεις φορές αντιγραφή σε ένα τετράδιο και τους μαθαίνετε καλά..(Μην ξεχνάτε πως το πρώτο γράμμα των μηνών γράφεται με κεφαλαίο) (Γλώσσα)

6.      Για το τέλος σας έχω . (Μαθηματικά)

Εποχές- εργασίες

  •      Ακούμε το τραγουδάκι:

Στου καινούργιου χρόνου την αυλή , Διονύσης Σαββόπουλος

Στίχοι - Μουσική: Γιώργος Χατζηπιερής

από τον δίσκο «Η επιστροφή του τεμπέλη δράκου»

https://safeyoutube.net/w/1bd9

  •    Αφού ακούσουμε προσεκτικά το τραγούδι, απαντάμε στις ερωτήσεις: (Γλώσσα, Μουσική)
  •   Διαβάζουμε  το εικονόλεξο του τραγουδιού: (Γλώσσα)
  •   Στη συνέχεια κάνουμε κάποιες εργασίες που αφορούν τις εποχές. (Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος)
  •   Μαθαίνουμε να γράφουμε σωστά τις τέσσερις εποχές: χειμώνας, άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο. Αντιγράφουμε 4 φορές σε ένα τετράδιο. (Γλώσσα)
  •   Στο τέλος, παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια!1.     http://www.jele.gr/activity/a/math/math020.swf

    2.     http://www.jele.gr/activity/a/study/meleti010.swf