Ελληνικά

Μαθηματικά 22/1: Προσθέτω και αφαιρώ δεκαδικούς αριθμούς (μέρος α’)

Μέρος α': Προσθέτω και αφαιρώ δεκαδικούς αριθμούς κάθετα

Στο σημερινό μας μάθημα μελετήσαμε λίγο πιο διεξοδικά πώς μπορούμε να προσθέσουμε και να αφαιρέσουμε δεκαδικούς αριθμούς κάθετα.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 50-51 και τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι:

Γλώσσα 22/1: Ο εξάχρονος ήρωας από της Ορλεάνης- Αριθμητικά Επίθετα

Ένα άρθρο, που είχε γράψει μια δημοσιογράφος πριν πολλά χρόνια σε μια εφημερίδα, διαβάσαμε σήμερα και μάθαμε πώς ο Ντεαμόντε Λοβ, ένα εξάχρονο αγόρι, έγινε ήρωας.

Στη συνέχεια μελετήσαμε τα Αριθμητικά Επίθετα και συγκεκριμένα δύο κατηγορίες: τα Απόλυτα Αριθμητικά και τα Τακτικά Αριθμητικά!

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 20-21 και αριθμητικά ασκήσεις

🏡Σπίτι:

  • Ανάγνωση σελ. 20
  • Α+Ο από Β.Μ. σελ. 20 "Ευτυχώς......παιδιών"
  • Διαβάζω πάρα πολύ καλά τα αριθμητικά
  • Β.Μ. σελ. 22 άσκηση
  • ασκ.3 φωτοτυπίας

Μαθηματικά 21/1 : Μετρώ και εκφράζω το μήκος με διαφορετικούς τρόπους

Σήμερα δουλέψαμε στο τετράδιό μας με τρεις τρόπους έκφρασης του μήκους: α. με συμμιγή αριθμό, β. με δεκαδικό αριθμό και γ. με ακέραιο αριθμό. Συνεχίσαμε, επίσης, την εξάσκηση στις μετατροπές του μήκους.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 11 ασκ. 5,6,7 και τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι:

Ιστορία 21/1: 18. Η ναυμαχία της Σαλαμίνας

O Ξέρξης, έχοντας χάσει πολλούς στρατιώτες, πέρασε το στενό των Θερμοπυλών και συνέχισε το δρόμο προς την Αθήνα. Σημαντική μάχη ήταν αυτή που έγινε στη Σαλαμίνα.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 56-58 και Τ.Ε. σελ. 24 ασκ. 1-2-3

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ σελ. 56-58
  • Τετράδιο ιστορίας: συμπληρώνω το πινακάκι και απαντώ στο σημείο σκέψης

Επιπλέον βίντεο για μελέτη

Μαθηματικά 20/1: Μετρώ και εκφράζω το μήκος (μέρος γ’)

Στο σημερινό μας μάθημα μάθαμε ένα χρήσιμο "κολπάκι" πώς να μετατρέπουμε ένα μήκος από τη μια μονάδα μέτρησης στην άλλη.

Έγιναν: τετράδιο μαθηματικών και Μετατροπή μήκους

🏡Σπίτι:

  • Υπόλοιπη φωτοτυπία

Γλώσσα 20/1: Ο αδερφός της Ασπασίας (μέρος β’)

Στο σημερινό μάθημα ασχοληθήκαμε γράφοντας μια έκθεση με διαφορετικό τρόπο. Με αφορμή το κείμενο "Ο αδελφός της Ασπασίας"*, γράψαμε σε ομάδες 4 κείμενα όπου υποδυθήκαμε 3 διαφορετικούς ρόλους: η Ασπασία, ο μπαμπάς, η μαμά, ο σκύλος τους.

Επίσης, συνεχίσαμε να κάνουμε εξάσκηση στα ρήματα Παθητικής Φωνής.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 18-19 και Τ.Ε. σελ. 60 ασκ.1

🏡Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 61 ασκ. 2-3-4
  • Τ.Ε. σελ. 60 ασκ.1 (καθαρογράφω στο βιβλίο την ομαδική έκθεση που γράψαμε στην τάξη)

Ιστορία 17/1: 17. Η μάχη των Θερμοπυλών

Οι Πέρσες δεν τα παράτησαν. Με τον καινούριο τους βασιλιά οργάνωσαν μια ακόμη εκστρατεία κατά των Ελλήνων. Πρώτη και σημαντική μάχη μεταξύ τους ήταν αυτή στις Θερμοπύλες.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 53-55 και Τ.Ε. σελ. 23 ασκ. 2

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ σελ. 53-55
  • Τετράδιο ιστορίας: Συμπληρώνω το πινακάκι και απαντώ γραπτά το σημείο σκέψης

Επιπλέον βίντεο για την κατανόηση του μαθήματος

Γλώσσα 17/1: Ο αδερφός της Ασπασίας (μέρος α’)

Ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Μάνου Κοντολέοντα "Ο αδελφός της Ασπασίας" διαβάσαμε σήμερα.

Ο αδελφός της Ασπασίας

Αφού το επεξεργαστήκαμε, θυμηθήκαμε την κλίση των ρημάτων παθητικής φωνής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις καταλήξεις.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 15-19 και τετράδιο γλώσσας

🏡Σπίτι: 

Μελέτη Περιβάλλοντος 16/1: Δυτική Μακεδονία

Στάση τρίτη: Σήμερα μελετήσαμε τους νομούς και τις πρωτεύουσες της Μακεδονίας Δυτική Μακεδονία

Ένα βίντεο για την όμορφη λίμνη της Καστοριάς

Και ένα για τα Γρεβενά

🏡Σπίτι: Μελετώ και μαθαίνω τους νομούς και τις πρωτεύουσες της Δυτικής Μακεδονίας. Στη συνέχεια ολοκληρώνω τη συμπλήρωση και τον χρωματισμό του χάρτη της φωτοτυπίας.

*Την Πέμπτη 23/1 θα γράψουμε επαναληπτικό σε όλους τους νομούς και τις πρωτεύουσες της Μακεδονίας!

Μαθηματικά 16/1: Μετρώ και εκφράζω το μήκος (μέρος β’)

Σήμερα εμβαθύναμε ακόμη περισσότερο στη μέτρηση του μήκους και συγκεκριμένα στις μετατροπές από τη μια μονάδα μέτρησης στην άλλη.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 44-45 και Τ.Ε. σελ. 10 ασκ.1

🏡Σπίτι: Οι ασκήσεις να γίνουν με τη βοήθεια του χάρακα και της μεζούρας! Είναι πολύ σημαντικό να συμβουλευτείτε τις σημειώσεις του τετραδίου!!!