Ελληνικά

Γλώσσα 16/1: Το μεγάλο μυστικό (μέρος β’)

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο και αυτό στα ρήματα. Συνεχίσαμε την εξάσκησή μας στην ταυτότητα των ρημάτων, αλλά θυμηθήκαμε και τις υπόλοιπες εγκλίσεις.

Στη συνέχεια γράψαμε μια έκθεση με θέμα "Μια περιπέτεια που έζησα και με τρόμαξε πολύ" (Βλ. Τ.Ε. σελ. 59 ασκ. 4)- Μόνοι στην ερημιά

-

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 58-59 ασκ. 3-4 και τετράδιο γραπτού λόγου

🏡Σπίτι:

  • ολοκληρώνω το τετράδιο γραπτού λόγου
  • Τετράδιο γλώσσας: Κλίνω στην Οριστική Αορίστου, Συνοπτική Υποτακτική, Συνοπτική Προστακτική το ρήμα "ρίχνω" (Δες Β.Μ. σελ. 14)
  • Α+Ο από Τ.Ε. σελ. 59 ασκ. 3

 

Μαθηματικά: Μετρώ και εκφράζω το μήκος (μέρος α’)

Στο σημερινό μας μάθημα μελετήσαμε πώς μπορούμε να μετρήσουμε το μήκος ενός σώματος και πώς αξιοποιούμε τους δεκαδικούς αριθμούς για τη μέτρηση αυτή.

Έγιναν: Β.Μ. σελ.44

🏡Σπίτι:  

  • Τ.Ε. σελ. 10-11 ασκ. 2-3
  • άσκηση τετραδίου

Γλώσσα 15/1: Το μεγάλο μυστικό (μέρος α’)

Στο σημερινό μας μάθημα διαβάσαμε και αναλύσαμε το κείμενο "Το μεγάλο μυστικό".

Το κείμενο αυτό ήταν μια καλή ευκαιρία να μελετήσουμε την ταυτότητα ενός ρήματος.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 10-13 και τετράδιο γλώσσας

🏡Σπίτι: 

  • Τετράδιο γλώσσας: Βρίσκω την ταυτότητα των παρακάτω ρημάτων "έφτασαν, έχουμε αρχίσει, θα σκεφτούμε, παίζατε"
  • Τ.Ε. σελ. 58 ασκ. 1-2

 

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων 13/1: Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως ποδηλάτης-ισσα

Το ποδήλατο είναι ένα αγαπημένο μεταφορικό μέσο και συνήθως είναι το πρώτο όχημα ενός ανθρώπου. Όσο φανταστική και αν ακούγεται η ιδέα του ποδηλάτου για τις καθημερινές μετακινήσεις, δυστυχώς η εφαρμογή της στην πράξη δεν είναι πάντα ρόδινη.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της μετακίνησης με ποδήλατο; Τι πρέπει να προσέχουμε ως ποδηλάτες; Με αυτά τα ζητήματα ασχοληθήκαμε σήμερα.

 

Μαθηματικά 13/1: Σύντομες Διαιρέσεις με το 10,100,1.000

Σήμερα μελετήσαμε πώς να κάνουμε σύντομες διαιρέσεις με το 10,100,1.000 - μια μέθοδος που σύντομα θα μας φανεί πολύ χρήσιμη.

Έχουμε ήδη μάθει πώς να διαιρούμε έναν ακέραιο αριθμό που τελειώνει σε 0 με το 10,100,1.000.

Αυτή όμως, τη φορά μελετήσαμε πώς διαιρείται και ένας δεκαδικός αριθμός με το 10,100,1.000 ή ένας ακέραιος αριθμός που δεν τελειώνει σε 0.

Έγιναν: θεωρία και ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: (ασκήσεις τετραδίου) και διαίρεση-με-10-100-1000

  1. Κάνω τις παρακάτω πράξεις με το νου:

α. 880:10=          β. 67,8:1000=          γ. 535,8:1000=          δ. 8,8:10=

ε. 0,8:10=        στ. 3,4:100=           ζ.563,04:100=         η. 4,6:100=

θ.4,5:10=       ι.365,74 : 1.000=              ια. 21,32 : 100=

*Στο επόμενο μάθημα (την Τετάρτη) φέρνω μαζί μου μια μεζούρα!!!!

 

Γλώσσα 13/1:Το τελικό -ν- Ο Πέτρος και ο Λύκος

Σήμερα δουλέψαμε στο Τετράδιο Εργασιών και θυμηθήκαμε  τη χρήση του τελικού "ν".

Με αφορμή την άσκηση στο Τ.Ε., αφιερώσαμε την υπόλοιπη ώρα στο μουσικό παραμύθι του Προκόφιεφ "Ο Πέτρος και ο λύκος".

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 57 και τετράδιο γλώσσας

  • Γιατί ο παππούς δεν ήθελε να βγαίνει ο Πέτρος έξω από το σπίτι?
  • Ποιος δεν γλίτωσε από το στόμα του Λύκου?
  • Πως έπιασε ο Πέτρος τον λύκο?
  • Τι απέγινε στο τέλος ο Λύκος?

🏡Σπίτι:

  • Ανάγνωση βιβλίο σελ. 10-11
  • Φωτοτυπία τελικό-ν-
  • Αντιγραφή και ορθογραφία (Τ.Ε. σελ. 57)

Ιστορία 10/1: 16.Ο περσικός κίνδυνος- Β’ Εκστρατεία

Οι Πέρσες δεν τα παράτησαν και έκαναν δεύτερη εκστρατεία εναντίον των Ελλήνων.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 51-52

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ σελ. 51-52.
  • Τ.Ε. σελ.23 ασκ. 1,3

 

Γλώσσα 10/1: Κορίτσι

Σήμερα ξεκινήσαμε την 6η ενότητα στην οποία θα ασχοληθούμε με ιστορίες που έχουν πρωταγωνιστές παιδιά. Συγκεκριμένα διαβάσαμε ένα πολύ όμορφο ποίημα του "ποιητή του Αιγαίου" του Οδυσσέα Ελύτη με τίτλο "Κορίτσι" σελ. 8 και μελετήσαμε τα στοιχεία του:

Τέλος, στο τετράδιο γραπτού λόγου γράψαμε για ένα δικό μας περίπατο στη φύση, που κάναμε είτε κατά τη διάρκεια των διακοπών είτε κάποια άλλη φορά. (ασκ. 5 σελ. 9)

Έγιναν: Β.Μ. (β' τεύχος) σελ. 8-9 και τετράδιο γραπτού λόγου

🏡Σπίτι: 

Γλώσσα 9/1: Επανάληψη ενότητας 5

Σήμερα ήταν μια καλή ευκαιρία να ολοκληρώσουμε την ενότητα 5, ξεσκονίζοντας στο μυαλό μας τα γραμματικά και λεξιλογικά φαινόμενα που συναντήσαμε σε αυτήν.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 55-56

🏡Σπίτι: επαναληπτικές ασκήσεις σπιτιού