English

Ιστορία 11/3: Επανάληψη στον Χρυσό αιώνα

Σήμερα κάναμε επανάληψη στον Χρυσό Αιώνα (5ος αιώνας π.Χ.): Μαθήματα 20,21,22,23,24,41α

Έγιναν: Χρυσός αιώνας Επαναληπτικές ασκήσεις και Κουίζ

Σπιτι: Ολοκληρώνω την επαναληπτική φωτοτυπία και μελετώ για το διαγώνισμα.

*Το Διαγώνισμα θα γίνει την Παρασκευή 14/3 στα μαθήματα: 20,21,22,23,24,41α

Μαθηματικά 11/3: 30. Διακρίνω το περίγραμμα από την επιφάνεια

Σήμερα θυμηθήκαμε πώς μπορούμε να βρίσκουμε το περίγραμμα, δηλαδή την περίμετρο. Ωστόσο, μιλήσαμε και για ένα καινούριο μέγεθος, την μέτρηση της επιφάνειας ή αλλιώς Εμβαδόν!!!

Για να βρούμε τα εμβαδόν πρέπει να χωρίσουμε την επιφάνειά μας σε ίσα τετραγωνάκια.

Έγιναν: Β.Μ. Βιβλίο σελ. 76-77 και Τ.Ε. σελ. 12 ασκ.1-2-3

🏡Σπίτι: 

  • Τ.Ε. σελ. 12-13 ασκ. 4 και σελ. 14 ασκ.1-2
  • τετράδιο μαθηματικών: Κάνω τις διαιρέσεις κάθετα και τις επαληθεύσεις τους

α) 3.285 : 9       β) 1.992 : 8       γ) 19.644 : 3

Ιστορία 7/3: 23β. Τα γλυπτά του Παρθενώνα και της Κλασικής εποχής

Σήμερα μιλήσαμε γενικά για τα γλυπτά της κλασικής εποχής και συγκεκριμένα για τα γλυπτά του Παρθενώνα. Τα γλυπτά του Παρθενώνα στις μετόπες, στη ζωφόρο και στα αετώματα είναι έργα λαξευμένα από ένα μεγάλο επιτελείο καλλιτεχνών, οι οποίοι εργάστηκαν με βάση σχέδια του μεγάλου γλύπτη Φειδία και κάτω από την άμεση εποπτεία του. Ίσως κάποια να τα δούλεψε το χέρι του ίδιου του Φειδία.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 73-74 και γίνε συντηρητής

🏡Σπίτι: 

*Την Παρασκευή 14/3 Διαγώνισμα στον "Χρυσό αιώνα", μαθήματα: 20-21-22-23-24-41α

Γλώσσα 7/3: Ο Κεραμιδοτρέχαλος

Στο σημερινό μάθημα διαβάσαμε ένα θεατρικό κείμενο της Άλκη Ζέη: Ο Κεραμιδοτρέχαλος.

Στη συνέχεια είδαμε μια καινούρια κατηγορία Αντωνυμιών: τις ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 74-77

  • Α+Ο από Β.Μ. σελ. 73 τις λέξεις της άσκησης 4
  • Μαθαίνω τις ερωτηματικές αντωνυμίες
  • Φωτοτυπία: Ερωτηματικές αντωνυμίες_φύλλο εργασίας
  • Τετράδιο γλώσσας: Παίρνω συνέντευξη από τους γονείς για το τι ντύνονταν τις απόκριες όταν ήταν παιδιά χρησιμοποιώντας ερωτηματικές αντωνυμίες "ποιος, ποια, ποιο, τι, ποιανού, τίνος κτλ"

Μαθηματικά 6/3: 29. Πώς σχεδιάζουμε παράλληλες ευθείες (μέρος β’)

Σήμερα συνεχίσαμε την εξάσκησή μας στον σχεδιασμό παράλληλων με τη βοήθεια του γνώμονα.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 10-11 ασκ.3,7 και εξάσκηση στο τετράδιο

Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 10-11 ασκ. 1-2-4-5-6
  • τετράδιο μαθηματικών: Κάνω τις παρακάτω διαιρέσεις κάθετα και τις επαληθεύσεις τους

α) 930 : 5       β) 712 : 6      γ) 657 : 9      δ) 647 : 7

  • Στο τέλος του Β.Μ. βρίσκονται οι καρτέλες: Κόβω τις καρτέλες 8-9 και τα φέρνω σε ένα σακουλάκι (για να μην χαθούν)

Μελέτη Περιβάλλοντος 6/3: Ο πολιτισμός των Ελλήνων

Στο σημερινό μας μάθημα μελετήσαμε τις μεταβολές που συμβαίνουν με το πέρασμα του χρόνου και είδαμε ορισμένα από τα σημερινά δημιουργήματα του πολιτισμού.

Η εξέλιξη των σπιτιών

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 36-37

Γλώσσα 6/3: Πρώτη φορά στο θέατρο (μέρος β’)

Πρόσφατα παρακολουθήσαμε δύο θεατρικές παραστάσεις: μία εντός του σχολείου και μία στο θέατρο. Σε συνδυασμό με το κείμενο που διαβάσαμε χθες, ήταν μια καλή ευκαιρία να γράψουμε μια έκθεση με θέμα: "Μια θεατρική παράσταση που παρακολούθησα".

Επίσης, θυμηθήκαμε τον Παρακείμενο και τον Υπερσυντέλικο των ρημάτων Ενεργητικής Φωνής και Παθητικής.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 13 ασκ.1 και τετράδιο γραπτού λόγου

🏡Σπίτι:

  • Ολοκληρώνω την έκθεση
  • Β.Μ. σελ. 60 και σελ. 73 ασκ. 3

Μελέτη Περιβάλλοντος 5/3: Κατανοώντας την Έννοια του Πολιτισμού

Ολοκληρώσαμε τη μελέτη των γεωγραφικών διαμερισμάτων, επομένως είμαστε έτοιμοι για την επόμενη ενότητα: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ!

Σήμερα προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε την έννοια του πολιτισμού.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 35

Μαθηματικά 5/3: 29. Πώς σχεδιάζουμε παράλληλες ευθείες (μέρος α’)

Σήμερα μάθαμε πώς να φτιάχνουμε παράλληλες ευθείες, χρησιμοποιώντας τον γνώμονα.

Να θυμάστε να φτιάχνετε μια κάθετη βοηθητική κολώνα και στη συνέχεια τις παράλληλες πάνω σε αυτήν!

Έγιναν: τετράδιο μαθηματικών και ασκ.1-2 από Σχεδιάζω-παράλληλες

🏡Σπίτι:

  • υπόλοιπες ασκήσεις από φωτοτυπία
  • τετράδιο μαθηματικών: Κάνω τις πράξεις κάθετα

α)764 x 637     β) 524 x 235     γ) 871 x 856

Γλώσσα 5/3: Πρώτη φορά στο θέατρο (μέρος α’)

Σήμερα διαβάσαμε ένα απόσπασμα από το βιβλίο της Άλκης Ζέης "Μοβ ομπρέλα". Ήταν μια καλή ευκαιρία να ασχοληθούμε ακόμη εκτενέστερα με το θέατρο και το πώς συμπεριφερόμαστε σε αυτό.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 70-71 και Υπογραμμίζω τα επιρρήματα

🏡Σπίτι:

  • Α+Ο από Β.Μ. σελ. 71 "Τα φώτα.....τρεις φορές"
  • Τ.Ε. σελ. 11 ασκ. 1 και σελ. 13-14 ασκ.3-4