English

Γλώσσα 20/1: Ο αδερφός της Ασπασίας (μέρος β’)

Στο σημερινό μάθημα ασχοληθήκαμε γράφοντας μια έκθεση με διαφορετικό τρόπο. Με αφορμή το κείμενο "Ο αδελφός της Ασπασίας"*, γράψαμε σε ομάδες 4 κείμενα όπου υποδυθήκαμε 3 διαφορετικούς ρόλους: η Ασπασία, ο μπαμπάς, η μαμά, ο σκύλος τους.

Επίσης, συνεχίσαμε να κάνουμε εξάσκηση στα ρήματα Παθητικής Φωνής.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 18-19 και Τ.Ε. σελ. 60 ασκ.1

🏡Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 61 ασκ. 2-3-4
  • Τ.Ε. σελ. 60 ασκ.1 (καθαρογράφω στο βιβλίο την ομαδική έκθεση που γράψαμε στην τάξη)

Ιστορία 17/1: 17. Η μάχη των Θερμοπυλών

Οι Πέρσες δεν τα παράτησαν. Με τον καινούριο τους βασιλιά οργάνωσαν μια ακόμη εκστρατεία κατά των Ελλήνων. Πρώτη και σημαντική μάχη μεταξύ τους ήταν αυτή στις Θερμοπύλες.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 53-55 και Τ.Ε. σελ. 23 ασκ. 2

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ σελ. 53-55
  • Τετράδιο ιστορίας: Συμπληρώνω το πινακάκι και απαντώ γραπτά το σημείο σκέψης

Επιπλέον βίντεο για την κατανόηση του μαθήματος

Γλώσσα 17/1: Ο αδερφός της Ασπασίας (μέρος α’)

Ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Μάνου Κοντολέοντα "Ο αδελφός της Ασπασίας" διαβάσαμε σήμερα.

Ο αδελφός της Ασπασίας

Αφού το επεξεργαστήκαμε, θυμηθήκαμε την κλίση των ρημάτων παθητικής φωνής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις καταλήξεις.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 15-19 και τετράδιο γλώσσας

🏡Σπίτι: 

Μελέτη Περιβάλλοντος 16/1: Δυτική Μακεδονία

Στάση τρίτη: Σήμερα μελετήσαμε τους νομούς και τις πρωτεύουσες της Μακεδονίας Δυτική Μακεδονία

Ένα βίντεο για την όμορφη λίμνη της Καστοριάς

Και ένα για τα Γρεβενά

🏡Σπίτι: Μελετώ και μαθαίνω τους νομούς και τις πρωτεύουσες της Δυτικής Μακεδονίας. Στη συνέχεια ολοκληρώνω τη συμπλήρωση και τον χρωματισμό του χάρτη της φωτοτυπίας.

*Την Πέμπτη 23/1 θα γράψουμε επαναληπτικό σε όλους τους νομούς και τις πρωτεύουσες της Μακεδονίας!

Μαθηματικά 16/1: Μετρώ και εκφράζω το μήκος (μέρος β’)

Σήμερα εμβαθύναμε ακόμη περισσότερο στη μέτρηση του μήκους και συγκεκριμένα στις μετατροπές από τη μια μονάδα μέτρησης στην άλλη.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 44-45 και Τ.Ε. σελ. 10 ασκ.1

🏡Σπίτι: Οι ασκήσεις να γίνουν με τη βοήθεια του χάρακα και της μεζούρας! Είναι πολύ σημαντικό να συμβουλευτείτε τις σημειώσεις του τετραδίου!!!

Γλώσσα 16/1: Το μεγάλο μυστικό (μέρος β’)

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο και αυτό στα ρήματα. Συνεχίσαμε την εξάσκησή μας στην ταυτότητα των ρημάτων, αλλά θυμηθήκαμε και τις υπόλοιπες εγκλίσεις.

Στη συνέχεια γράψαμε μια έκθεση με θέμα "Μια περιπέτεια που έζησα και με τρόμαξε πολύ" (Βλ. Τ.Ε. σελ. 59 ασκ. 4)- Μόνοι στην ερημιά

-

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 58-59 ασκ. 3-4 και τετράδιο γραπτού λόγου

🏡Σπίτι:

  • ολοκληρώνω το τετράδιο γραπτού λόγου
  • Τετράδιο γλώσσας: Κλίνω στην Οριστική Αορίστου, Συνοπτική Υποτακτική, Συνοπτική Προστακτική το ρήμα "ρίχνω" (Δες Β.Μ. σελ. 14)
  • Α+Ο από Τ.Ε. σελ. 59 ασκ. 3

 

Μαθηματικά: Μετρώ και εκφράζω το μήκος (μέρος α’)

Στο σημερινό μας μάθημα μελετήσαμε πώς μπορούμε να μετρήσουμε το μήκος ενός σώματος και πώς αξιοποιούμε τους δεκαδικούς αριθμούς για τη μέτρηση αυτή.

Έγιναν: Β.Μ. σελ.44

🏡Σπίτι:  

  • Τ.Ε. σελ. 10-11 ασκ. 2-3
  • άσκηση τετραδίου

Γλώσσα 15/1: Το μεγάλο μυστικό (μέρος α’)

Στο σημερινό μας μάθημα διαβάσαμε και αναλύσαμε το κείμενο "Το μεγάλο μυστικό".

Το κείμενο αυτό ήταν μια καλή ευκαιρία να μελετήσουμε την ταυτότητα ενός ρήματος.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 10-13 και τετράδιο γλώσσας

🏡Σπίτι: 

  • Τετράδιο γλώσσας: Βρίσκω την ταυτότητα των παρακάτω ρημάτων "έφτασαν, έχουμε αρχίσει, θα σκεφτούμε, παίζατε"
  • Τ.Ε. σελ. 58 ασκ. 1-2

 

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων 13/1: Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως ποδηλάτης-ισσα

Το ποδήλατο είναι ένα αγαπημένο μεταφορικό μέσο και συνήθως είναι το πρώτο όχημα ενός ανθρώπου. Όσο φανταστική και αν ακούγεται η ιδέα του ποδηλάτου για τις καθημερινές μετακινήσεις, δυστυχώς η εφαρμογή της στην πράξη δεν είναι πάντα ρόδινη.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της μετακίνησης με ποδήλατο; Τι πρέπει να προσέχουμε ως ποδηλάτες; Με αυτά τα ζητήματα ασχοληθήκαμε σήμερα.