Ελληνικά

Γλώσσα 28/5: Η 5η Βασική Αρχή των Δικαιωμάτων των Παιδιών (μέρος β’)

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο στους ανθρώπους με οπτική αναπηρία.

Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο:

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 47-48-49 και επιστολή στο δήμαρχο

🏡Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 49-50 ασκ.3-4-5
  • Τετράδιο γραπτού λόγου: διορθώνω την παράγραφο περιγραφής του σχολείου, γράφοντας ένα πιο μεγάλο κείμενο.

 

Ιστορία 27/5: 37. Οι τέχνες και τα γράμματα στα ελληνιστικά χρόνια

Ελληνιστικό πολιτισμό ονομάζουμε τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε για τρεις τουλάχιστον αιώνες στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου και εξαπλώθηκε στην Ανατολή μέχρι την Ινδική χερσόνησο και στη Δύση μέχρι την Ιταλία.

Στο σημερινό μας μάθημα μιλήσαμε για τη μεγάλη ανάπτυξη που γνώρισαν οι τέχνες, οι επιστήμες και τα γράμματα την περίοδο των ελληνιστικών χρόνων.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 115-117 και Τ.Ε. σελ. 51 ασκ. β.1-2

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ Β.Μ. σελ. 115-117
  • Τ.Ε. σελ. 46 ασκ.1-2-3

Μαθηματικά 27/5: 46. Διατυπώνω και επιλύω προβλήματα

Σήμερα συνεχίσαμε να δουλεύουμε σύνθετα προβλήματα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις λεπτομέρειες ενός προβλήματος.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 24-25 ασκ.5-6

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 16-17 ασκ. 1-2-4-5

Εργαστήριο Δεξιοτήτων 26/5: Η επιστημονική μέθοδος

Το σημερινό μας μάθημα ήταν πολύ σημαντικό καθώς μελετήσαμε την Επιστημονική Μέθοδο!

Ο δρόμος για την κατάκτηση της επιστημονικής γνώσης είναι ένα μακρύ και συναρπαστικό ταξίδι με πολλά εμπόδια, απρόοπτα και εκπλήξεις.

 

Η επιστημονική μέθοδος περιλαμβάνει τα ακόλουθα βήματα και χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη εκτέλεση τους:

  • Παρατήρηση: προβληματίζομαι για κάτι που έχω παρατηρήσει να συμβαίνει.
  • Υπόθεση: κάνω μια υπόθεση στηριζόμενη-ος σε όσα ήδη γνωρίζω.
  • Σχεδιασμός πειράματος: σκέφτομαι τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσω.
  • Συλλογή Δεδομένων: καταγράφω τα δεδομένα που λαμβάνω κατά τη διάρκεια του πειράματος.
  • Ανάλυση και ερμηνεία: μελετώ και ερμηνεύω τα δεδομένα που έχω καταγράψει.
  • Συμπέρασμα: καταλήγω σε ένα συμπέρασμα που απαντά στο αρχικό ερώτημα.

Σπίτι: Πώς φαντάζομαι τον εαυτό μου ως επιστήμονα. Με ποια επιστήμη θα ασχοληθώ και τι θέλω να πετύχω;

Μαθηματικά 26/5: 45. Διαχειρίζομαι σύνθετα προβλήματα (μέρος β’)

Στο σημερινό μας μάθημα συνεχίσαμε να ασχολούμαστε με πιο σύνθετα προβλήματα.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 15 ασκ. 4-5

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 14 ασκ. 1-2 και σελ. 18 ασκ. 3-4

Γλώσσα 26/5: Η 5η Βασική Αρχή των Δικαιωμάτων των Παιδιών (μέρος α’)

Καλή εβδομάδα! Σήμερα διαβάσαμε ένα κείμενο για τα δικαιωμάτων των παιδιών και των ατόμων με αναπηρία.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 43-46 και κουίζ

🏡Σπίτι:

  • ΑΟ Β.Μ. σελ. 47 τις υπογραμμισμένες λέξεις και προτάσεις με αυτές (εκπαιδεύω, ανεξάρτητος-η-ο, δικαίωμα, αποδέχομαι, εκπροσωπώ, ιδιαιτερότητα, επιστήμονας, καλλιτέχνης, ευωδιαστός-η-ο)
  • Β.Μ σελ. 47 άσκηση λεξιλογίου
  • Τετράδιο γλώσσας: 1. άσκηση συνταξης 2. οικογένεια γη άσκηση

Γλώσσα 23/5: Τα δικαιώματα των παιδιών

Στο σημερινό μάθημα θυμηθήκαμε ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών και πώς μπορούμε να τα προστατεύσουμε.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε και πάλι με τη σύνταξη, αυτή τη φορά όμως μελετήσαμε τους προσδιορισμούς: τοπικοί (πού;), χρονικοί (πότε;) και τροπικοί (πώς;) προσδιορισμοί .

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 40-41 και τετράδιο

🏡Σπίτι: 

Ιστορία 23/5: 41β. Η γλώσσα που μιλάω

Η ελληνική γλώσσα, η γλώσσα μας, μιλιέται και γράφεται συνέχεια, περισσότερο από τρεισήμισι χιλιάδες χρόνια. Oι γλωσσικές διαφορές που υπήρχαν από περιοχή σε περιοχή ποτέ δεν εμπόδισαν τους Έλληνες να επικοινωνούν και να συνεννοούνται μεταξύ τους.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 114-129, Τ.Ε. σελ. 44 ασκ1, σελ.45 ασκ.1-2 και παιχνίδι

Ιστορία της ελληνικής γλώσσας

Η μεγαλύτερη λέξη στον κόσμο

Ελληνικές λέξεις ως δάνεια σε άλλες γλώσσες

🏡Σπίτι:

  • Κάνω ανάγνωση σελ.129 και μάθημα 36 σελ. 113-114
  • Απαντώ στο σημείο σκέψης (τετράδιο)
  • Απαντώ γραπτά Β.Μ. σελ. 114 ασκ.1 (με τη μορφή Burger επιχειρηματολογίας)

Μαθηματικά 21/5: 45. Διαχειρίζομαι σύνθετα προβλήματα (μέρος α’)

Μερικές φορές βλέποντας τον τίτλο του μαθήματος νομίζουμε ότι θα ασχοληθούμε με κάτι δύσκολο, ενώ αρκεί να ακολουθήσουμε όλα τα βήματα.

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 112-113

🏡Σπίτι: Δεν θα έχουμε ασκήσεις για το σπίτι! Το αξίζατε και το κερδίσατε 😉

*Κάποια μέρα την επόμενη εβδομάδα θα γράψουμε ένα μικρό τεστάκι στις κάθετες διαιρέσεις με διψήφιο διαιρέτη, κάθετους πολλαπλασιασμούς και στην αναγωγή στη μονάδα!

Μελέτη Περιβάλλοντος 21/5: Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν

Σήμερα το μάθημα έγινε λίγο διαφορετικά: τα ίδια τα παιδιά οργάνωσαν το μάθημα, παρουσιάζοντας πληροφορίες για ζώα που είναι υπό εξαφάνιση.

Ζώα υπό εξαφάνιση…

Έγιναν: Β.Μ. σελ. 86-87 και εργασίες

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 30-31 ασκ. 21-22