English

Α0. -Αγγλικά παντού!- (1η και 2η ώρες)

1. Βλέπω τηνεικόνα και ακούω την λέξη. Μετά, γυρίζω την εικόνα και λέω την λέξη.

 

2. Κάνε τα ζευγαράκια με την εικόνα και τον ήχο της λέξης.

 

3. Θυμάσαι πως λέμε στα Αγγλικά τις εικόνες που βλέπεις;

 

 

4. Προσπάθησε να μετρήσεις πόσα γραμματάκια έχει η Αγγλική αλφαβήτα.

 

 

1η και 2η ώρα

Γλωσσικοί Στόχοι

-----Να ευαισθητοποιηθούν σε απλές λέξεις / χαιρετισμούς

  • Hello, Good morning
  • I’m Miss / Mr. / Mrs…
  • This is your English class
  • I’m your English teacher

 

-----Να ακούσουν γνωστές λέξεις στα Aγγλικά και να τις συνδέσουν με τους λογότυπους που συναντούν στην καθημερινότητά τους όπως

  • puzzle,
  • no smoking,
  • mini market,
  • STOP,
  • EXIT,
  • hotel,
  • parking,

 

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1

Συστηνόμαστε στα παιδιά (π.χ. I’m Mrs. / Mr. / Miss … I’m an English teacher - είμαι η κυρία / ο κύριος ... και μαζί θα κάνουμε Aγγλικά 2 φορές την εβδομάδα). Ζητάμε από το κάθε παιδί να μας πει το μικρό του όνομα. Το σημειώνουμε στην ονομαστική κατάσταση (αν είναι διαφορετικό από αυτό που αναγράφεται).

Βήμα 2

Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι γνωρίζουν για την αγγλική γλώσσα γενικά, κάνοντας ερωτήσεις όπως:

  • Ξέρετε κάποια / ον που μιλάει / μαθαίνει Aγγλικά;
  • Βλέπετε βίντεο ή κινούμενα σχέδια στην τηλεόραση όπου οι ήρωες μιλάνε Aγγλικά;
  • Παίζετε παιχνίδια στον Η/Υ όπου χρησιμοποιούνται αγγλικές λέξεις;
  • Έχετε ξανακάνει μάθημα στα Aγγλικά ή είναι η πρώτη φορά;
  • Γιατί μαθαίνουμε Aγγλικά;

Βήμα 3

Παρουσιάζουμε στην τάξη ένα δικό μας κολλάζ (ένα φύλλο χαρτί / χαρτόνι) με λογότυπους ή εικόνες με αναγνωρίσιμες λέξεις στην αγγλική όπως ταμπέλες (βλ. Α_A00_C01). Διαβάζουμε τις λέξεις που αναγράφονται στις εικόνες και ρωτάμε τα παιδιά πού έχουν δει / ακούσει αυτές τις λέξεις (ταμπέλες σε μαγαζιά, εστιατόρια, διαφημίσεις στην τηλεόραση κλπ.). Τα ενθαρρύνουμε να δείξουν στην τάξη τις εικόνες που αναγνωρίζουν. Εξηγούμε στα παιδιά ότι αυτό είναι ένα παράδειγμα που δείχνει ότι η αγγλική γλώσσα βρίσκεται γύρω μας και χρησιμοποιούμε λέξεις ή φράσεις της καθημερινά.

Βήμα 4

Ζητάμε από τα παιδιά να κοιτάξουν τις τσάντες τους, τις κασετίνες τους, τα μολύβια τους, τα ρούχα τους κλπ. για να αναζητήσουν λέξεις αγγλικές και εμείς τις προφέρουμε.

Προαιρετικά, ζητάμε από τα παιδιά να κοιτάξουν στο σπίτι τις συσκευασίες που υπάρχουν, να κόψουν τις αγγλικές λέξεις που αναγνωρίζουν και να φέρουν τα αποκόμματα στην τάξη των Αγγλικών στο επόμενο μάθημα. Μπορούμε να δώσουμε σημείωμα για τους γονείς.

Βήμα 5

Στο επόμενο μάθημα, χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες 4-5 ατόμων. Δίνουμε σε κάθε ομάδα ένα χαρτόνι και κόλλα. Κάθε ομάδα φτιάχνει ένα κολλάζ με λογότυπους που έχουν φέρει τα παιδιά της ομάδας. Τοποθετούμε τα κολλάζ στον τοίχο ή στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης, διαβάζουμε τους λογότυπους και ζητάμε από τα παιδιά να αναγνωρίσουν όσους περισσότερους λογότυπους μπορούν.

 

EΠΙΠΛEΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Αν δε θέλουμε να κάνουμε το κολλάζ με τους μαθητές (Βήμα 5), κάθε φορά που ένα παιδί φέρνει ένα καινούριο λογότυπο, τον προσθέτουμε στο δικό μας κολλάζ. Έτσι σε λίγο καιρό η τάξη θα φτιάξει το δικό της κολλάζ με οικείους λογότυπους, τους οποίους εμείς διαβάζουμε, ώστε να αποκτήσουν τα παιδιά ακουστικά ερεθίσματα συνδυασμένα με την εικόνα τους.
  • Τα παιδιά πιθανόν να φέρουν και λέξεις ή φράσεις γαλλικές, ιταλικές κλπ. Τότε έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για «άλλες» γλώσσες εκτός από τα Αγγλικá.

Leave a Reply