English

B11. -The ghost story-(30η έως 34η ώρα)

FAMILY

CLOSE FAMILY 

μαθαίνω το λεξιλόγιο

(eme-content: 13a)

κάνω τις ασκήσεις

(eme-content: 13a1)

(eme-content: 13a2)

EXTENDED FAMILY

μαθαίνω το λεξιλόγιο

(eme-content: 13b)

κάνω τις ασκήσεις

(eme-content: 13b1)

(eme-content: 13b2)

HOUSE

ΕΙΔΗ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ / KINDS OF HOUSING

μαθαίνουμε το λεξιλόγιο

(eme-content: 30c)

και κάνουμε τις ασκήσεις

(eme-content: 30c1)

(eme-content: 30c2)

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ / HOUSE INTERIOR 

μαθαίνω το λεξιλόγιο

(eme-content: 30a)

κάνω τις ασκήσεις

(eme-content: 30a1)

(eme-content: 30a2)

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ / HOUSE EXTERIOR

μαθαίνω το λεξιλόγιο

(eme-content: 30b)

κάνω τις ασκήσεις

(eme-content: 30b1)

(eme-content: 30b2)

B 11

THE GHOST STORY

Φτιάχνουμε μια εικονογραφημένη ιστορία με φαντάσματα

Περιεχόμενο

Τα παιδιά σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό δημιουργούν μια μικρή εικονογραφημένη ιστορία με πρωταγωνιστές δύο φαντάσματα και επαναλαμβάνουν περιγραφές, χρώματα, αριθμούς, κλπ.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να εμπεδώσουν παραγγέλματα και οδηγίες που τους δίνονται προκειμένου να φτιάξουν μια εικονογραφημένη ιστορία
  • Να επαναλάβουν χρώματα και αριθμούς
  • Να ανακυκλώσουν δομές, π.χ.

 

  • He/she is....',
  • ‘Is this his/ her...?',
  • ‘How old...?',
  • ‘How many...?',
  • ‘Are they..?‘ ‘Yes, they are... / No, they aren't',
  • ‘Where is/are...?',
  • ‘What is there...?',
  • ‘There is/are.',
  • ‘What colour is/are...?',
  • ‘What's this?',
  • ‘Is this his/her...?, ‘Yes, it is / No, it isn't',
  • ‘Have you/ they got.?'
  • Να ανακυκλώσουν λεξιλόγιο από θεματικές που παρουσιάστηκαν σε προηγούμενες δραστηριότητες, π.χ. family and friends, parts of the house, furniture, action verbs.
  • Να εξοικειωθούν με τη δομή μιας ιστορίας (αρχή-μέση- τέλος)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να αναπτύξουν συνεργατική δυναμική με κοινό στόχο (δημιουργία μιας ιστορίας)
  • Να χρησιμοποιήσουν τη λογική τους και τη φαντασία τους για να εικάσουν την εξέλιξη μιας ιστορίας
  • Να διαπραγματευθούν τον τίτλο και την πλοκή μιας ιστορίας και να καθορίσουν το τέλος της
  • Να παρουσιάσουν τις ιδέες τους μπροστά σε οικείο ακροατήριο
  • Να τραγουδήσουν
  • Να συμμετέχουν στη δραματοποίηση ενός τραγουδιού

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Φύλλα χαρτιού Α4
  • Διακορευτής
  • Κορδέλες
  • Ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι
  • Χαρτόνι
  • Παραμάνες
  • Κόλλα
  • Μηχάνημα για δημιουργία σπιράλ (προαιρετικό)
  • Πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου (προαιρετικό)

CD (Β_Β11_Μ01)

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλα εργασίας: B_B11_W01-3

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

  • Τραγούδι ‘Friendly Ghost':

http://childfun.com/index.php/holidays/fall-holidays/halloween/650-halloween-songs-poems-a-fngerplays- halloween-crafts-and-activities.html?start=5

http://www.youtube.com/watch?v=gEVH4ePLyyE

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος:

4 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1

Λέμε στα παιδιά ότι στη μασκότ αρέσουν πολύ οι ιστορίες με φαντάσματα και γι’ αυτό τους προτείνουμε να την ευχαριστήσουμε φτιάχνοντάς της όλοι μαζί μία ιστορία. Τους δείχνουμε το φύλλο εργασίας με ένα κορίτσι-φάντασμα και ένα αγόρι- φάντασμα (B_B11_W01-2), που θα αποτελέσουν τους πρωταγωνιστές της ιστορίας. Τους εξηγούμε ότι για να φτιάξουμε την ιστορία, θα πρέπει να χωριστούν σε 5 ομάδες (5 άτομα σε κάθε ομάδα-αν έχουμε λιγότερους μαθητές χωρίζουμε ανάλογα). Προσθέτουμε ότι κάθε ιστορία έχει αρχή, μέση και τέλος. Τους λέμε ότι για να βοηθήσουμε την εξέλιξη της ιστορίας θα υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις τις οποίες θα απαντά συνεργατικά η κάθε ομάδα χρησιμοποιώντας τη φαντασία της. Τους λέμε ακόμη ότι εμείς θα καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών κι έτσι στο τέλος θα έχουμε μια ολοκληρωμένη ιστορία. Λέμε ακόμα ότι η κάθε ομάδα μπορεί να επιλέξει το δικό της διαφορετικό τέλος για την ιστορία. Συζητάμε με τα παιδιά για το κάθε φαντασματάκι και τους ζητάμε να τα χρωματίσουν και αν επιθυμούν να τους δώσουν από ένα όνομα. Ζητάμε από όποια παιδιά θέλουν να σηκωθούν και να παρουσιάσουν τα φαντάσματά τους, λέγοντας: ‘This is my ghost. My ghost is a girl. Her name is ... / this is my ghost-boy. His name is...’.

Βήμα 2

Ορίζουμε τη σειρά με την οποία οι ομάδες θα ξεκινήσουν να δημιουργούν την εξέλιξη της ιστορίας τους (αν ο εκπαιδευτικός δουλεύει με ομάδες τότε διατηρούμε τις ίδιες ομάδες, αλλιώς χωρίζουμε τις ομάδες και δίνουμε στην κάθε ομάδα από ένα όνομα, π.χ. ladybirds, hamsters, puppies. Ξεκινάμε με την α' ομάδα. Πιθανός διάλογος:

How many ghosts are there?

There are two ghosts.

What are they?

They are a ghost-girl and a ghost-boy.

Στο πρώτο κομμάτι της ιστορίας, λέμε στα παιδιά ότι θα κάνουμε την περιγραφή των ηρώων μας και ότι θα προσπαθήσουμε να φανταστούμε τη σχέση που υπάρχει μεταξύ τους. Κάνουμε ερωτήσεις, όπως:

- How many ghosts are there? /

What is their name? /

What is this? /

Is it a boy or a girl? /

Is she tall or short?/

Are they brother and sister? /

Are they mother and son?, etc.

Καταγράφουμε την ιστορία έτσι όπως εξελίσσεται από τα ίδια τα παιδιά.

Στο δεύτερο μέρος της ιστορίας, λέμε στα παιδιά της β’ ομάδας ότι τώρα θα ασχοληθούμε με το πού μένουν τα φαντασματάκια και ποιο είναι το αγαπημένο τους δωμάτιο (Do they live in a house? In a flat? In a castle?). Τους ρωτάμε πού νομίζουν ότι κρύβονται όταν θέλουν να κάνουν σκανταλιές (In the bathroom? In the kitchen? In the attic?). Ζητάμε από τα παιδιά να περιγράψουν τα δωμάτια των ηρώων. Τι υπάρχει μέσα σε αυτά, τι χρώμα έχουν τα έπιπλα (Are there windows? Is there an armchair? What colour is it?, etc.). Τους ρωτάμε ποια είναι η αγαπημένη τους κρυψώνα (Under the sofa? On the lamp? Behind the bed?). Τους αφήνουμε να πουν ό,τι θέλουν σχετικό. Καταγράφουμε και πάλι. Για διευκόλυνση των παιδιών μπορούμε να έχουμε εικόνες από προηγούμενες δραστηριότητες με τα μέρη του σπιτιού ή με τα έπιπλα.

Στο τρίτο μέρος της ιστορίας, ρωτάμε τα παιδιά της γ’ ομάδας για τα παιχνίδια των φαντασμάτων, πώς τους αρέσει να περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους και ποιο είναι το αγαπημένο τους παιχνίδι (Have they got a ball? What colour is it? Is it big or small? What is their favourite toy? A doll? A robot?, etc.)

Στο τέταρτο μέρος της ιστορίας, ζητάμε από τα παιδιά της δ’ ομάδας είτε να δώσουν τα ίδια εντολές στα φαντασματάκια, π.χ. Blink your eyes. / Touch your head. / Clap your hands. / Run. / Sit down. / Stand up και να μαντέψουν αν υπακούουν ή όχι, είτε να μας πουν τι μπορούν να κάνουν τα φαντασματάκια, π.χ. Fluffy can jump/fly/touch her head. Τους ρωτάμε και καταγράφουμε τις απαντήσεις τους.

Στο πέμπτο και προτελευταίο μέρος της ιστορίας, ρωτάμε τα παιδιά της ε’ ομάδας ποια μέρη του σώματός τους χρησιμοποιούν τα φαντάσματα περισσότερο και τι κάνουν με αυτά (Have they got legs? Have they got arms? Have they got a mouth? Have they got a body?

They walk/fly/shake/jump/run/sing ‘The Hokey Pokey?’ etc.).

Αφού ολοκληρώσουμε τα πέντε μέρη της ιστορίας, λέμε στα παιδιά ότι πρέπει να δώσουν ένα τέλος σε αυτή την ιστορία, ένα τέλος που θα κάνει την ιστορία τους μοναδική, π.χ. They are dancing ‘The Hokey Pokey’ and^they break the vase / they are flying and they break the lamp / they are running and they break the chair. Τους προτείνουμε μερικές φράσεις ως επιλογή και η κάθε ομάδα θα διαλέξει το δικό της τέλος που θα μας το πει μυστικά. Έτσι θα υπάρξει ενδιαφέρον όταν θα έρθει η στιγμή οι ομάδες να παρουσιάσουν ξεχωριστά τη δική τους ιστορία. Καταγράφουμε την εκδοχή της κάθε ομάδας και δεν ξεχνάμε να σημειώσουμε ποιο τέλος πρότεινε η κάθε ομάδα. Σε περίπτωση που διαθέτουμε κασετόφωνο, μπορούμε να ηχογραφήσουμε τα μαθήματα και να καταγράψουμε τις απαντήσεις σε χαρτί αργότερα αφού ακούσουμε όλες τις απαντήσεις εκτός από τις μυστικές που αφορούν το τέλος της ιστορίας.

Βήμα 3

Αφού ετοιμάσουμε στο σπίτι την ιστορία (μία κοινή ιστορία με 5 διαφορετικά τέλη), είτε γράφοντάς την στο χέρι είτε στον υπολογιστή, την παρουσιάζουμε στα παιδιά ολοκληρωμένη, όμως χωρίς τέλος. Μετά ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το καθένα από 2 εικόνες που θα χρησιμοποιηθούν για την εικονογράφηση της ιστορίας: μια για το τέλος που το κάθε παιδί έχει διαλέξει για την ιστορία και μια δεύτερη για τη συνολική ιστορία. Στη συνέχεια συλλέγουμε τις ζωγραφιές καθώς και τα αρχικά χρωματισμένα φαντασματάκια τα οποία θα χρησιμοποιηθούν ως εξώφυλλα (ένα φαντασματάκι μπροστά και ένα στο οπισθόφυλλο) και δεν ξεχνάμε να σημειώσουμε σε ποιο παιδί ανήκουν. Ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν και να προτείνουν ένα τίτλο για την ιστορία και διαπραγματευόμαστε μαζί τους για έναν κοινά αποδεκτό τίτλο, π.χ. The two ghosts’, ‘Ghosts, our friends’, κλπ. Αναπαράγουμε την ιστορία σε όσα αντίτυπα χρειαζόμαστε ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών και τα κάνουμε βιβλιαράκια είτε χρησιμοποιώντας τον διακορευτή και ανοίγοντας 2 τρύπες στη μέση από τις οποίες περνάμε μία κορδέλα είτε με μηχάνημα για δημιουργία σπιράλ αν υπάρχει διαθέσιμο.

Βήμα 4

Δίνουμε στο κάθε παιδί από ένα βιβλιαράκι, όπου η τελευταία σελίδα περιλαμβάνει το τέλος της δικής του ομάδας με τις δικές τους ζωγραφιές. (Έχουμε φροντίσει τη στοιχειοθέτηση με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε το ‘κοινό μέρος’ της ιστορίας να τελειώνει σε μονό αριθμό σελίδας για να διευκολυνθούμε κατά την αναπαραγωγή και να προσθέσουμε στο κάθε βιβλιαράκι μία μόνο ζυγή σελίδα η οποία θα περιλαμβάνει το διαφορετικό τέλος με τη διαφορετική ζωγραφιά).

Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε τη μασκότ και την ενημερώνουμε ότι θα ακούσει μια ιστορία με φαντάσματα που έφτιαξαν τα παιδιά για να την ευχαριστήσουν. Διαβάζουμε την ιστορία όπως την έχουμε καταγράψει/αποτυπώσει, σταματώντας κάθε φορά στα βασικά σημεία είτε για να κάνουμε κάποια ερώτηση στα παιδιά είτε για να τους ζητήσουμε να επαναλάβουν κάποια φράση, κλπ. Σταματάμε την αφήγηση/ανάγνωση της ιστορίας στο σημείο που ξεκινάει το τέλος. Τότε σηκώνουμε μία-μία ομάδα για να παρουσιάσει τη δική της εκδοχή. Λέμε στα παιδιά, όπου μπορούν, να χρησιμοποιούν αγγλικές λέξεις και φράσεις, για να καταλαβαίνει και η μασκότ, και τα βοηθάμε όπου χρειάζεται. Στο τέλος της κάθε παρουσίασης η μασκότ επιβραβεύει το κάθε παιδί με καρφιτσούλες-φαντάσματα (B_B11_W03) που έχουμε ήδη ετοιμάσει (βλ. υπόδειγμα παρακάτω). Το κάθε βιβλιαράκι μπορεί να παραμείνει στη βιβλιοθήκη της τάξης ή στη Γωνιά της Ανάγνωσης (Reading Corner) αν υπάρχει. Ακόμη, αν θέλουμε αφιερώνουμε επιπλέον διδακτικές ώρες για να δραματοποιήσουμε τις ιστορίες και να τις παρουσιάσουμε σε μια σχολική εκδήλωση στους γονείς.

Βήμα 5

Στη συνέχεια μπορούμε να μάθουμε στα παιδιά να τραγουδούν το τραγούδι Friendly ghost(βλ. υλικό για τον εκπαιδευτικό για τους στίχους). Καθώς ακούμε το τραγούδι κάνουμε κινήσεις για να ζωντανέψουμε τα λόγια και να ενδιαφερθούν τα παιδιά, ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνουν όλες τις λέξεις. Μετά το επαναλαμβάνουμε και ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν μαζί μας τις κινήσεις και να σιγοτραγουδούν. Επαναλαμβάνουμε το τραγούδι όσες φορές είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό για τα παιδιά.

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΡΦΙΤΣΑΣ ΒΡΑΒΕΙΟΥ-ΠΑΡΑΣΗΜΟΥ

Κάνουμε μία σμίκρυνση των φαντασμάτων των φύλλων εργασίας (τόσα όσα τα παιδιά)

Τα δίνουμε στα παιδιά να τα κόψουν γύρω -γύρω στο περίγραμμά τους

Τους μοιράζουμε μικρά κομμάτια από χρωματιστά χαρτόνια

Κολλούν επάνω στο χαρτόνι το φαντασματάκι τους Βάζουμε στο πίσω μέρος μια παραμάνα (την κολλάμε είτε με σελοτέιπ είτε με κόλλα).

ΣΤΙΧΟΙ

FRIENDLY GHOST

I'm a friendly ghost; I'm a friendly ghost

Watch me fly; watch me fly

I can fly right through the air

See how all the people stare

Way up high

In the sky.

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

THE GHOST STORY

1st part:

There are two ghosts, a ghost-girl and a ghost­boy. Her name is Fluffy and his name is Puffy. Fluffy is tall and beautiful. Her eyes are small. Puffy is short and thin. His eyes are big. Fluffy and Puffy are brother and sister. They are friendly and funny ghosts. They play a lot together.

 

2nd part:

Fluffy: Come on, Puffy! Touch your legs!

Puffy: No, I haven't got legs! Come on, Fluffy! Sit down, please!

Fluffy: No!

Puffy: Sit down!!

Fluffy: No!! Stand up, Puffy!!

Puffy: No, no, no!

Fluffy: Yes, Yes, Yes!!! Ha, ha, ha!!'

3rd part:

Fluffy and Puffy live in a house, in an old house. Fluffy has got a pink room. Everything is pink! There's a pink sofa, a pink table and a pink armchair! Puffy has got a blue room. There's a blue bed and a blue chair. There are blue curtains! They like their rooms!!

4th part:

But they like the attic more!! There are toys in the attic!! Look! A pink doll, a red robot, a blue ball. There are three trains, ten helicopters and four cars!! They are playing in the attic! And they are hiding!! Puffy: Where are you, Fluffy?

Puffy: Are you on the ball? Are you in the car?

Fluffy: Helloooo!!

Puffy: You are on the train!!

Fluffy: Grrrr.

5th part:

Fluffy: Where are your legs, Puffy? Run, Run, please!

Puffy: No!!!

Fluffy: Jump!!

Puffy: No!!!

Fluffy: Fly away!!

Puffy: Come on, Fluffy! Sing ‘Hokey Pokey'!

Fluffy: Put your right foot in, take your right foot out ..ha, ha, ha!!

Puffy: Stop, Fluffy, stop!!

Fluffy: No!! Shake, shake, shaaaaake!!(shaking all the time)

6th part:

Different versions

Α. They are dancing ‘Hokey Pokey' and...they break the vase!

They are flying and .they break the lamp!

They are running and .they break the chair, etc.

 

Leave a Reply