English

B3. -numbers 1 up to five- (14η και 15η ώρα)

Μαθαίνω να μετρώ μέχρι το 5

 

βάλε τα αδελφάκια-αριθμούς μαζί

 

βρες τις λέξεις του κρυπτόλεξου

 

γράψε τον αριθμό που ακούς

let's count:


 

Να ζωγραφίσουμε και να κόψουμε

Να μάθουμε το τραγουδάκι

 

FIVE LITTLE FROGGIES

Five little froggies sitting on a well
One looked up, and down he fell.
Froggies jumped high,
Froggies jumped low.

How many froggies left in the row?

Four little froggies sitting on a well
One looked up, and down he fell.
Froggies jumped high,
Froggies jumped low.

How many froggies left in the row?

continue with  three and two froggies then.....

One little froggy sitting on a well

He looked up and down he fell.

cats, dogs, rabbits,  masks, carrots, ball, lemon,

let's sing:

five little ducks:   https://video.link/w/cnv9b

five little monkeys: https://video.link/w/8DSBb

 

14η και 15η ώρα

Περιγραφή δραστηριότητας

Μαθαίνουμε να μετράμε από το 1-5 στα Αγγλικά.

Περιεχόµενο

Τα παιδιά καταμετρούν συλλογές αντικειμένων από το 1-5 και μαθαίνουν το τραγούδι “Five Little Froggies”.

Γλωσσικοί στόχοι
  • Να μάθουν τους αριθμούς 1-5 στα Αγγλικά
  • Να αριθμούν μέχρι το 5
  • Να αριθμούν αντίστροφα ξεκινώντας από το 5
  • Να μάθουν να απαντούν στην ερώτηση: “How many …?”
  • Να εξοικειωθούν με ουσιαστικά που έχουν ομαλό πληθυντικό
Παιδαγωγικοί στόχοι
  • Να εξοικειωθούν με την έννοια ατόμου (μονάδας) – συνόλου
  • Να λειτουργούν ατομικά και σε ομάδα
  • Να εξασκήσουν τον οπτικοκινητικό συγχρονισμό και συντονισμό τους
  • Να μάθουν να ενεργούν όταν είναι η σειρά τους
  • Να μάθουν να συνδυάζουν έναν αριθμό με αριθμό ηχητικών μηνυμάτων
Υλικά και Μέσα
Υλικά:
Mέσα:
  • CD player και Η/Υ

Φύλλα εργασίαςA_B03_W01

Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:

Five currant buns: http://www.youtube.com/watch?v=ZDyO0gyo-ho)

Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1

Δείχνουμε την εικόνα (A_B03_C01) ενός μικρού κοριτσιού στον κήπο του σπιτιού της. Συστήνουμε την Tina η οποία είναι ένα κοριτσάκι 7 χρονών από τη Βρετανία που πηγαίνει στην πρώτη τάξη και έχει μάθει να μετράει και λέμε: “Look! Tina can count.” (pointing to the cats) “One, two, three, four, five cats.”

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μετρήσουν μαζί μας. Ξεκινάμε εμείς: “… one …” και βοηθάμε τα παιδιά να συνεχίσουν “… two, three, four, five cats.”

Στη συνέχεια, ξεκινάμε διαδοχικά από το 2, το 3 κλπ. και συνεχίζουν τα παιδιά:
- Two…
- …three, four, five.
- Three…
- …four, five.
- Four…
- …five.

Βήμα 2

Δείχνουμε πάλι τα γατάκια και ρωτάμε πόσα είναι. Πιθανός διάλογος:

- How many cats can you see? Can you count them?
- One, two, three, four, five.
- Five cats!

Δείχνουμε τα υπόλοιπα αντικείμενα στην εικόνα και ζητάμε από τα παιδιά να βοηθήσουν την Tina να τα μετρήσει. Πιθανός διάλογος:

- How many dogs can you see? Can you count them?
- One, two.
- Two dogs!
- How many rabbits can you see?
- One / One rabbit, etc.

Ανάλογα με τη δυναμική της τάξης μας, μπορούμε να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λένε και το ουσιαστικό στον πληθυντικό / ενικό μαζί με τον αριθμό:

- How many dogs can you see? Can you count them?
- One, two.
- Two …
- … dogs.
- How many parrots can you see?
- Five parrots.
- How many rabbits can you see?
- One rabbit.

Βήμα 3

Τοποθετούμε στον πίνακα 5 κάρτες (A_B03_F01A_B03_F02A_B03_F03A_B03_F04A_B03_F05A_B03_F06, A_B03_F01-6) με ένα βατραχάκι ζωγραφισμένο σε κάθε κάρτα και την κάρτα με το πηγάδι. Ρωτάμε:

- How many froggies can you see ?
- Five.

Στη συνέχεια αφαιρούμε κάθε φορά μια κάρτα προσποιούμενοι ότι το βατραχάκι πέφτει μέσα στο πηγάδι και επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία μέχρι να μείνει ένα βατραχάκι:

- How many froggies can you see?
- Four.
- How many froggies can you see?
- Three, etc.

Καλούμε τα παιδιά να σηκωθούν και να σταθούν γύρω μας. Εξηγούμε ότι θα μάθουμε ένα τραγούδι για 5 βατραχάκια που κάθονται γύρω από ένα πηγάδι και ένα-ένα πέφτουν μέσα στο νερό. Επίσης εξηγούμε ότι o βάτραχος που λέγεται ‘frog’ στα Αγγλικά, λέγεται χαϊδευτικά ‘froggie’.

Τραγουδάμε την πρώτη στροφή από το μουσικοκινητικό τραγούδι “Five little froggies” (A_B03_M01, στίχοι) κάνοντας συγχρόνως τις κινήσεις:

Five little froggies sitting on a well. (Δείχνουμε 5 δάχτυλα και προσποιούμαστε ότι καθόμαστε)
One looked up, and down he fell. (Δείχνουμε 1 δάχτυλο, κοιτάμε επάνω και προσποιούμαστε ότι χάνουμε την ισορροπία μας και πέφτουμε)

Αφαιρούμε μια κάρτα από τον πίνακα και ρωτάμε:

- How many froggies can you see?
- Four.

Συνεχίζουμε το τραγούδι

Froggies jumped high(Πηδάμε ψηλά - συγχρόνως δείχνουμε 4 δάχτυλα)

Froggies jumped low.(Πηδάμε χαμηλά)

Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία μέχρι να πέσουν όλα τα βατραχάκια. Κάθε φορά ρωτάμε τα παιδιά πόσα βατραχάκια βλέπουν.  Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν τις κινήσεις μαζί μας.
Επαναλαμβάνουμε το τραγούδι ενθαρρύνοντας τα παιδιά να λένε κι εκείνα όσα περισσότερα λόγια μπορούν. Μπορούμε να τραγουδήσουμε το τραγούδι “Five little froggies” στο ρυθμό του τραγουδιού στο CD ή σε οποιοδήποτε σκοπό μάς είναι οικείος.

Βήμα 4

Στο επόμενο μάθημα, χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες των 5 και τους μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (A_B03_W01) με τα περιγράμματα των αριθμών 1-5 (ένας αριθμός σε κάθε καρτελάκι) έτσι ώστε κάθε ομάδα παιδιών να έχει μπροστά της 5 καρτελάκια με τους αριθμούς 1-5 και κάθε παιδί να έχει μπροστά του 1 καρτελάκι με έναν αριθμό. Ζητάμε από τα παιδιά να χρωματίσουν τον αριθμό και τα ζωάκια που έχουν στο καρτελάκι τους. Αφού χρωματίσουν τους αριθμούς τα παιδιά κάθε ομάδας καλούνται να συνεργαστούν και να τους βάλουν στη σειρά αρχίζοντας από το 1.

Ένα-ένα τα παιδιά κάθε ομάδας, με τη βοήθειά μας ή με τη βοήθεια άλλου παιδιού της ομάδας λένε στα Αγγλικά ποιόν αριθμό ζωγράφισαν και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας χτυπάνε τον αντίστοιχο αριθμό παλαμάκια. Βοηθάμε να λένε μαζί και το όνομα των ζώων:
one elephant / two parrots / three monkeys / four birds / five frogs.

Φωνάζουμε έναν αριθμό από το 1-5 και τα παιδιά από κάθε ομάδα που έχουν αυτό τον αριθμό πρέπει να έρθουν μπροστά με το καρτελάκι τους. Συνεχίζουμε με όλους τους αριθμούς, όσο πιο γρήγορα γίνεται για να τρέξουν και να διασκεδάσουν. Αν ο αριθμός των παιδιών στην τάξη δεν είναι πολλαπλάσιο του 5, βάζουμε κι έκτο παιδί στην ομάδα και του δίνουμε έναν αριθμό στην τύχη, έτσι ώστε σε κάποιες ομάδες ένας αριθμός να είναι δυο φορές

Βήμα 5

Αν υπάρχει χρόνος, ξανατραγουδάμε το τραγούδι: “Five little froggies” και τα παιδιά «παίζουν» θεατρικά το τραγούδι ή επιλέγουμε μια από τις δραστηριότητες από τα Επιπλέον Προαιρετικά Βήματα.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
  • Έχουμε διάφορα αντικείμενα μπροστά μας χωρισμένα σε σύνολα από 1-5. Ρωτάμε τα παιδιά δείχνοντας τα αντίστοιχα αντικείμενα: “How many bananas can you see?” , etc.
  • Ζητάμε από τα παιδιά να βρουν πόσα είναι τα μέλη του σώματός τους, δείχνοντας το αντίστοιχο μέλος, e.g. “How many eyes / ears / fingers / toes / heads / hands can you see?” Δεν επιμένουμε να πουν τα μέρη του σώματος. Δείχνουμε εμείς τα μάτια, τη μύτη κλπ. και τα παιδιά λένε τον αριθμό στα Αγγλικά.
  • Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους ζητάμε να σχηματίσουν τον αριθμό που θα τους πούμε με το σώμα τους (βλ. Βιβλίο Μαθηματικών α΄ τεύχος για την Α΄ τάξη).
  • Μπορούμε να μάθουμε επιπλέον τραγούδια και ρίμες τα οποία είτε τα αναζητούμε στο διαδίκτυο είτε στο extra υλικό του ΠΕΑΠ (http://rcel.enl.uoa.gr/englishinschool/). Τέτοια τραγούδια μπορεί να είναι π.χ. Five Little Ducks, Five Little Fishies, Five Little Mice, Five Little Monkeys, Five Little Piggies, Five Little Birds. Επίσης μπορούμε να τους δείξουμε σε video το τραγούδι "Five currant buns"
  • (http://www.youtube.com/watch?v=ZDyO0gyo-ho).

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Ακουστικό υλικό

Στίχοι

FIVE LITTLE FROGGIES

Five little froggies sitting on a well
One looked up, and down he fell.
Froggies jumped high,
Froggies jumped low.

How many froggies left in the row?

Four little froggies sitting on a well
One looked up, and down he fell.
Froggies jumped high,
Froggies jumped low.

How many froggies left in the row?

continue with  three and two froggies then.....

One little froggy sitting on a well

He looked up and down he fell.

cats, dogs, rabbits,  masks, carrots, ball, lemon,

 

Leave a Reply