Εκπαιδευόμαστε και εκπαιδεύουμε για τη Δημοκρατία

Διεξαγωγή αντιπαράθεσης επιχειρημάτων (debate)

Μια αντιπαράθεση επιχειρημάτων (debate) μπορεί να μας βοηθήσει να μάθουμε πολλές απόψεις για ένα θέμα και να κατανοήσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ενός αμφιλεγόμενου ζητήματος. Προκειμένου να διεξαχθεί μια τέτοια συζήτηση, είναι αναγκαία μια αμφιλεγόμενη ερώτηση η οποία μπορεί να απαντηθεί με ένα ναι ή με ένα όχι. Στη δημοκρατία, υπάρχουν πάντα παραπάνω από μια λύσεις ή απόψεις.

Θέμα: Η τηλεόραση_ Τα υπέρ και τα κατά της

Οι συμμετέχοντες μετά από κλήρωση έπρεπε να προετοιμάσουν την επιχειρηματολογία για το κατά πόσο η τηλεόραση δρα θετικά ή αρνητικά στις ζωές μας.

Ο χρόνος που είχε ο καθένας στη διάθεσή του για να παρουσιάσει την άποψή του ήταν 2 λεπτά. Αφού πρώτα τους παρουσιάστηκαν τα κριτήρια αξιολόγησης το debate ξεκίνησε!

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ενός ομιλητή , οι υπόλοιποι κρατούν σημειώσεις, ώστε να διατυπώσουν στο δεύτερο μέρος ερωτήσεις ή να ζητήσουν διευκρινήσεις. Η διαδικασία εξελίχθηκε κάπως έτσι...

Ένα δείγμα αυτής, είναι το παρακάτω video, όπου φαίνεται η ικανότατη debater Δ.Κ.!!!

https://drive.google.com/file/d/1x5y_6UEMuyndGRKbbpaqDYhIcycch-JK/view?usp=sharing

 

Αξιολόγηση συζήτησης

Πραγματικά η όλη διαδικασία ήταν καταπληκτική! Την απολαύσαμε όλοι μας, καθώς όλοι οι συμμετέχοντες ακολούθησαν κατά γράμμα τους προκαθορισμένους κανόνες, ενήργησαν ως ώριμοι πολίτες που ενστερνίζονται τις δημοκρατικές αξίες και τις υιοθετούν ως τρόπο ζωής.

 

Αποτέλεσμα

Στο τέλος, με βάση τα φύλλα αξιολόγησης αλλά και τη ψηφοφορία των συμμετεχόντων ανεδείχθησαν οι τελικές finalist και τελικά η νικήτρια debater