English

Τρίτη 21 Ιανουαρίου

Γλώσσα

  1. Τετράδιο εργασιών: ασκήσεις 1 - 5, σελ. 53 - 58.

Μαθηματικά

  1. Τετράδιο: Κάνουμε τις παρακάτω πράξεις:

*** Το πρώτο βήμα είναι να μετατρέψουμε τους μεικτούς αριθμούς σε γνήσια (απλά) κλάσματα. Θυμάστε πώς το κάνουμε;

3\frac{2}{7} =

-- Αριθμητής: 3 x 7 + 2 = 23

-- Παρονομαστής (ίδιος): 7

[latex]3\frac{2}{7} = \frac{23}{7}[\latex]

Εξάσκηση εδώ: https://wordwall.net/resource/85329119

*** Το δεύτερο βήμα είναι να κάνουμε τα κλάσματα ομώνυμα, για να μπορέσουμε να τα προσθέσουμε.

*** Μετά κάνουμε την πρόσθεση, όπως έχουμε μάθει. Το κλάσμα που θα βρούμε θα έχει μεγάλους όρους, οπότε θα πρέπει να το απλοποιήσουμε -μπορούμε να το κάνουμε γρήγορα, διαιρώντας με τον Μέγιστο Κοινό Διαιρέτη. Στη συνέχεια μετατρέπουμε το γνήσιο κλάσμα που θα προκύψει πάλι σε μεικτό αριθμό.

Ιστορία

 

Κάνουμε επανάληψη στην ενότητα Γ (κεφάλαια 13 - 16). Προσπαθούμε να βάλουμε στη σειρά τα σημαντικότερα γεγονότα που είδαμε:

  • πότε έγινε αυτοκράτορας ο Ιουστινιανός
  • ποιοι ήταν οι συνεργάτες του
  • ποιο ήταν το όραμά του για την αυτοκρατορία
  • ποιες μεταρρυθμίσεις έκανε: α) στην οικονομία, β) στη νομοθεσία
  • πότε ξέσπασε η "στάση του νίκα", πώς εξελίχθηκε και ποιο ήταν το τέλος της
  • τα πάντα για τον ναό της Αγίας Σοφίας (πότε ξεκίνησε το χτίσιμό του και πότε ολοκληρώθηκε, ποιοι αρχιτέκτονες τον σχεδίασαν, ποιους ρυθμούς συνδύασαν και πώς ονομάστηκε ο νέος ρυθμός, πόσοι εργάτες και τεχνίτες εργάστηκαν στον ναό, τι είπε ο Ιουστινιανός, όταν μπήκε πρώτη φορά στον ναό)
  • ποιους εχθρούς αντιμετώπιζε η αυτοκρατορία τον 6ο αιώνα και πώς τους αντιμετώπισε
  • ποιοι ήταν οι στρατηγοί του Ιουστινιανού
  • ποια ήταν η διάρκεια των πολέμων που έκανε ο στρατός του Ιουστινιανού
  • ποια ήταν τα θετικά και ποια τα αρνητικά αποτελέσματα των πολέμων που έκανε ο Ιουστινιανός

Leave a Reply