English

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου

Φυσική

Ξεκινάμε με το ζήτημα που μας απασχόλησε στην τάξη: τι χρώμα έχουν φλόγες διαφορετικής θερμοκρασίας; Και ποιο χρώμα έχει η φλόγα μεγαλύτερης θερμοκρασίας και ποιο μικρότερης; Η απάντηση είναι εδώ:

Το χρώμα της φωτιάς μας δίνει μια ιδέα για το πόσο καυτή είναι. Η φωτιά πχ. με βαθύ κόκκινο χρώμα έχει θερμοκρασία περίπου 600-800° Κελσίου. Η πορτοκαλί-κίτρινη έχει περίπου 1100° Κελσίου και η λευκή είναι ακόμα πιο ζεστή, κυμαινόμενη από 1300-1500° Κελσίου. Η μπλε φλόγα είναι η πιο καυτή από όλες, και κυμαίνεται από 1400-1650° Κελσίου. Η μπλε φλόγα του αερίου ενός καυστήρα δηλαδή είναι πολύ πιο ζεστή από την κίτρινη φλόγα από τη φλόγα ενός κεριού

Το διάγραμμα κάτω από την παλάμη δείχνει τη θερμοκρασία διαφορετικών σημείων του σώματος. Εκεί η απεικόνιση είναι διαφορετική: με κόκκινο αναπαρίστανται τα πιο θερμά σημεία και με μπλε ή πράσινο τα πιο ψυχρά. Έτσι, στο κέντρο της παλάμης μας η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη και στα άκρα μικρότερη.

Από το βιβλίο μαθητή έχουμε να διαβάσουμε για αύριο (απλή ανάγνωση, αλλά θα πρέπει να την κάνουμε):

  • Στη σελίδα 42 τις δύο πρώτες παραγράφους (Θερμοκρασία - Θερμότητα: δύο έννοιες διαφορετικές)
  • Στην ίδια σελίδα το κείμενο "Η θερμοκρασία του χρώματος"
  • Στη σελίδα 43 την "Ιστορία του θερμόμετρου"
  • Στη σελίδα 44 το κείμενο για τον μικρόκοσμο (Θερμοκρασία και θερμότητα στα στερεά, υγρά και αέρια σώματα)
  • Στη σελίδα 45 το κείμενο για το "ιατρικό θερμόμετρο"
  • Στη σελίδα 46 το εισαγωγικό κείμενο για την "Τήξη - Πήξη"
  • Στη σελίδα 47 τα κείμενα για τα "Χυτήρια" και "Το γυαλί: λίγη άμμος και πολλή θερμότητα"

Όλα τα παραπάνω τα κάνουμε μία καλή ανάγνωση, για να τα συζητήσουμε αύριο στην τάξη. Θυμηθείτε: η θερμότητα είναι ένα φαινόμενο με πολλές εφαρμογές γύρω μας. Όσα περισσότερα πράγματα μάθουμε, τόσο καλύτερα θα μπορούμε να εξηγούμε φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω μας.

Γλώσσα

  • Τετράδιο Γλώσσας: Άσκηση: Μεταφέρουμε στους τρεις μέλλοντες (εξακολουθητικό, συνοπτικό, συντελεσμένο) τα ρήματα: παίζουμε, φωνάζουν, έγραψα, διαβάζεις, βάζουμε, βγαίνουν, πλένομαι, χτυπιέσαι, προκαλούμαι [σε αυτό ίσως χρειαστούμε βοήθεια], δανείζονται, ζωγραφίζουν
  • Βιβλίο μαθητή: άσκηση 4 στη σελίδα 57

Μαθηματικά

  • Φύλλο εργασίας: https://files.e-me.edu.gr/s/J8JiTa9wzoNMscM
    Με το συγκεκριμένο φυλλάδιο εξασκούμαστε στο να "διαβάζουμε" διαγράμματα και ραβδογράμματα και να εξάγουμε πληροφορίες από αυτά. Κάντε το με προσοχή, κάντε και την αναζήτηση στο ίντερνετ που ζητείται στην 1η σελίδα για το 2023, ώστε να ελέγξετε και την υπόθεση που θα έχετε κάνει.

Γεωγραφία

Στα τετράδια 3 θεμάτων κολλήσαμε έναν χάρτη της Ελλάδας. Εκεί πρέπει να βρούμε:

α) τα νησιωτικά συμπλέγματα της χώρας μας

β) τα νησιά δίπλα στα οποία έχουμε προσθέσει αριθμούς

 

Leave a Reply