English

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου

Γλώσσα

  • Βιβλίο μαθητή: Διαβάζουμε τη θεωρία για τις υποθετικές προτάσεις και τις αιτιατικές και γενικές που δηλώνουν χρόνο (σελ. 57-58). Κάνουμε τις ασκήσεις 5 και 6. Στην 5 συμπληρώνουμε από το κείμενο τις αποδόσεις των υποθέσεων (τις κύριες προτάσεις που συνοδεύουν τις δευτερεύουσες υποθετικές). Στην 6 θυμόμαστε όσα έχουμε πει στην τάξη και όσα διαβάζουμε στον κανόνα που υπάρχει στο βιβλίο και ψάχνουμε μέσα στο κείμενο γενικές και αιτιατικές του χρόνου.
  • Τετράδιο Γραπτού Λόγου: ολοκληρώνουμε τις εκθέσεις που γράψαμε για το ταξίδι σε άλλον πλανήτη.

Μαθηματικά

Αν είστε άνετοι με τον υπολογισμό του Μέσου Όρου ξεκινήστε από αυτό το παιχνίδι: https://wordwall.net/resource/87349400

Ο Μέσος Όρος είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα έννοια. Μας βοηθά να συγκρίνουμε διαφορετικά δεδομένα (π.χ., την επίδοση δύο μαθητών στα μαθήματα ή την ευστοχία δύο διαφορετικών αθλητών στο μπάσκετ). Για να τον υπολογίσουμε:

α) προσθέτουμε όλους τους αριθμούς

β) τους διαιρούμε με το πλήθος τους

Παράδειγμα:

Οι βαθμοί δύο μαθητών είναι:

Περικλής Σοφία
Γλώσσα 10 10
Μαθηματικά 9 10
Φυσική 8 9
Ιστορία 9 8
Γεωγραφία 10 7
Θρησκευτικά 7 8
Κοινωνική Αγωγή 10 9
Αγγλικά 8 10
Γαλλικά 8 10
Γυμναστική 10 10

 

Ποιος από τους δύο είναι καλύτερος; 

Λύση

Για να μπορέσουμε να συγκρίνουμε την επίδοση των δύο παιδιών, θα πρέπει να βρούμε τον Μέσο Όρο της επίδοσης του κάθε παιδιού.

Περικλής: (4 x 10) + (2 x 9) + (3 x 8) + 7 = 40 + 18 + 24 + 7 = 88

Μέσος Όρος = 88 : 10 = 8,8

Σοφία: (5 x 10) + (2 x 9) + (2 x 8) + 7 = 50 + 18 + 16 + 7 = 91

Μέσος Όρος: 91 : 10 = 9,1

Άρα, η Σοφία έχει καλύτερη επίδοση από τον Περικλή, αφού ο Μέσος Όρος των βαθμών της είναι: 9,1 > 8,8

Δοκιμάστε τώρα ένα παιχνίδι υπολογισμού των Μέσων Όρων διαφορετικών αριθμών, για να γίνετε αστέρια στα Μαθηματικά: https://wordwall.net/resource/87349400

Leave a Reply