1ο εργαστήριο

"Γνωρίζουμε τους μετανάστες και τους πρόσφυγες"

1: Κάποιοι άνθρωποι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις εστίες τους, επειδή το φυσικό τους  περιβάλλον δεν είναι πλέον βιώσιμο. Μπορούμε να θεωρήσουμε αυτούς τους ανθρώπους ως  βίαια εκτοπισμένους.
Σε τι βαθμό θα έπρεπε το διεθνές δίκαιο και οι διεθνείς οργανισμοί να τους παρέχουν
προστασία;
Πρέπει αυτοί οι άνθρωποι να συμπεριληφθούν στην κατηγορία των προσφύγων;
2: Αν μια χώρα δυσκολεύεται να στηρίξει τους δικούς της πολίτες, θα έπρεπε να δεχτεί
πρόσφυγες;
Για ποιους λόγους μπορεί μια χώρα να υποδέχεται ή όχι τους πρόσφυγες;
3: Θα έπρεπε οι πρόσφυγες να επαναπατρίζονται όταν η χώρα τους είναι πλέον ασφαλής ή θα έπρεπε να έχουν την επιλογή να παραμείνουν στη χώρα υποδοχής τους;
Τι θα έπρεπε να ισχύει για τα παιδιά που γεννιούνται από πρόσφυγες στη συγκεκριμένη χώρα;
Ποια είναι τα οφέλη για τη χώρα υποδοχής και για τη χώρα προέλευσης του πρόσφυγα, σε
περίπτωση παραμονής ή επαναπατρισμού του;

 

1: «Οι πρόσφυγες αναζητούν προστασία, ενώ οι μετανάστες αναζητούν καλύτερη ποιότητα ζωής
ή καλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης. Άρα οι άλλες χώρες δεν θα έπρεπε να επιτρέπουν στους
μετανάστες την είσοδο».
2: «Η ιστορία του κόσμου είναι τέτοια, ώστε όλοι είμαστε μετανάστες».

 

1.Η επεξεργασία μιας αίτησης χορήγησης ασύλου μπορεί να χρειαστεί πολύ καιρό.
Ποιες προκλήσεις και καταστάσεις μπορεί να χρειαστεί να αντιμετωπίσει ένας αιτών άσυλο κατά
τη διάρκεια αυτής της περιόδου;
2. Όσο περιμένουν την επεξεργασία του αιτήματός τους, οι αιτούντες άσυλο συνήθως μένουν στη
χώρα υποδοχής τους. Ποιες ανάγκες, δικαιώματα και υποχρεώσεις προκύπτουν από αυτήν την
κατάσταση για τη ζωή των αιτούντων άσυλο;

1: «Πολλοί πρόσφυγες έρχονται από κάποιες συγκεκριμένες χώρες όπου μαίνεται πόλεμος. Οι χώρες που χρηματοδοτούν πολέμους, συμμετέχουν σε πολέμους και πουλάνε στρατιωτικό εξοπλισμό θα έπρεπε να αναλάβουν την υποχρέωση να φροντίσουν τους πρόσφυγες που
έρχονται από αυτές τις χώρες».
2 : «Αντί να ξοδεύουν χρόνο και χρήματα για να φροντίζουν τους πρόσφυγες, όλες οι χώρες θα έπρεπε να συνεργάζονται περισσότερο για να αντιμετωπίσουν τα βαθύτερα αίτια του πολέμου, ώστε να μην υπάρχουν τόσοι πολλοί πρόσφυγες στον κόσμο».

 

1: Οι περισσότεροι πρόσφυγες ζουν σε αναπτυσσόμενες χώρες κοντά στη χώρα καταγωγής τους.
Γιατί οι πιο πλούσιες χώρες του κόσμου δεν παρέχουν περισσότερη στήριξη και δεν φιλοξενούν περισσότερους πρόσφυγες;
2: Κάποιοι πρόσφυγες ζουν σε προσφυγικούς καταυλισμούς και περνούν μεγάλο μέρος της ζωής τους εκεί. Για παράδειγμα, εκεί παντρεύονται και κάνουν παιδιά. Συχνά το κάνουν αυτό επειδή δεν υπάρχει άλλο ασφαλές μέρος όπου μπορούν να πάνε.
Ποιος θα έπρεπε να είναι υπεύθυνος για να βοηθήσει τους πρόσφυγες να χτίσουν τη ζωή τους από την αρχή με σταθερότητα και προοπτική για το μέλλον;

 

........................................................................................

2ο εργαστήριο

 -Να σημειώσετε πώς υποδέχεται η γυναίκα της ταινίας τους τρεις νεαρούς που εισέρχονται στο θάλαμο του ανελκυστήρα μαζί της και να υποθέσετε τις αιτίες της διαφορετικής συμπεριφοράς της.

- Να καταγράψετε ποιες σκέψεις περνούν από το μυαλό της γυναίκας για τον άνδρα που εισήλθε τελευταίος στο θάλαμο του ανελκυστήρα. Ποια θεωρείτε τη σημαντικότερη αιτία αυτής της συμπεριφοράς;
- Να κρίνετε τη συμπεριφορά του άνδρα που εισήλθε τελευταίος στο θάλαμο του ανελκυστήρα έναντι της γυναίκας.
- Να διατυπώσετε την άποψη σας για το συνολικό τρόπο συμπεριφοράς της γυναίκας.
........................................................................................

3ο εργαστήριο

1. Από πού κατάγονται ο Youssof και ο Hassan; 2. Τι λέει ο πατέρας τους για τη χώρα καταγωγής τους και ποιες μπορεί να είναι οι αιτίες που έφυγαν ο Youssof και ο Hassan; 3. Σε ποια χώρα πήγαν αρχικά;
4. Για πόσο καιρό έμειναν σε αυτή τη χώρα; 5. Πού βρίσκονται τώρα;
1. Ποια ενδιαφέροντα στοιχεία μαθαίνουμε για τον πατέρα τους και πώς πιστεύετε ότι έχει επηρεάσει τη
ζωή τους στον τομέα του αθλητισμού και των χόμπι; 2. Υπάρχουν στη ζωή ή στην οικογένειά σας άνθρωποι που σας  ενέπνευσαν να κάνετε κάποια αθλητική ή άλλου τύπου δραστηριότητα;
1. Τι θέλουν να γίνουν ο Youssof και ο Hassan όταν μεγαλώσουν; Ξέρετε κάποιον άλλον που να ονειρεύεται να κάνει αυτές τις δουλειές;  2. Τι θα θέλατε εσείς να γίνετε όταν μεγαλώσετε;
3. Ποιες σπουδές λέει ο Hassan ότι του αρέσουν και ότι θα τον προετοιμάσουν για αυτή τη δουλειά; Ποιες σπουδές σας αρέσουν και θα μπορούσαν να σας προετοιμάσουν για τη δουλειά που
θέλετε να κάνετε;
........................................................................................
4ο εργαστήριο

- Να σημειώσετε τις αιτίες που “αναγκάζουν” τους γονείς της Άννας να αλλάξουν θέση περιμένοντας έξω από το ιατρείο, καθώς και τι φανερώνει αυτή η συμπεριφορά τους.
-Να καταγράψετε πώς πιθανόν αισθάνεται ο Τζαφάρ από τη συμπεριφορά των γονιών της Άννας έξω από το ιατρείο.
-Να αναφέρετε ποια είναι η αντίδραση της Άννας και των γονέων της στο άκουσμα της είδησης ότι δότης μυελού των οστών για την Άννα είναι ο Τζαφάρ.
-Να σχολιάσετε τα συναισθήματα των γονέων της Άννας μετά το άκουσμα της είδησης, ως προς την αρχική συμπεριφορά τους απέναντι στο Τζαφάρ.
- Να καταγράψετε τα συναισθήματα του Τζαφάρ μετά την ανακοίνωση του γιατρού σε σχέση με τη συμπεριφορά των γονέων της Άννας.
-Να απαντήσετε εάν οι γονείς της Άννας θα ήθελαν να αποκτήσουν και να διατηρήσουν μια φιλική σχέση με τον Τζαφάρ και για ποιο λόγο θα το έκαναν
........................................................................................
5ο εργαστήριο
"Η ζωή των προσφύγων"

- Να απαντήσετε πώς κατοχυρώνονται τα δικαιώματα των παιδιών και τι συμβαίνει στην περίπτωση που η εθνική νομοθεσία για τα δικαιώματα των παιδιών είναι ευνοϊκότερη - καλύτερη από αυτή που εκπορεύεται από τις διεθνείς συμβάσεις.
- Να καταγράψετε ποια είναι τα δικαιώματα των προσφύγων.
- Να αναφέρετε ποια είναι η σημασία του όρου «μη επαναπροώθηση των προσφύγων».

- Να σημειώσετε πώς αισθάνονται τα ασυνόδευτα παιδιά πρόσφυγες
-Να καταγράψετε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ασυνόδευτα παιδιά πρόσφυγες και να αναφέρετε ποιες λύσεις επιλέγουν για να επιβιώσουν. Να αιτιολογήσετε αν αυτές οι επιλογές είναι ορθές ή μη.