Ενημερώθηκε στις 20 Μαρτίου, 2021
Μαθήματα 24/11
Οι παραθαλάσσιοι οικισμοί της Ελλάδας
Μπορώ να μελετήσω τις μεγαλύτερες πόλεις και το λιμάνι του Πειραιά στον παρακάτω σύνδεσμο:
Τα δόντια μας
Αν δεν μπόρεσα να συμπληρώσω το Τετράδιο Εργασιών στη διάρκεια του μαθήματος, συμβουλεύομαι το παρακάτω έγγραφο:
Μαθηματικά
Διορθώνω ό,τι δε διορθώσαμε με την κυρία από τις ασκήσεις στο Τετράδιο Εργασιών:
Συνεχίζω με τα προβλήματα 1, 2, 3, 5 (ΕΚΠ) της σελ.36 στο βιβλίο μαθητή.
Παρακαλώ όσες πράξεις δε λύνονται με το μυαλό να λύνονται κάθετα και όχι με κομπιουτεράκι!
Ενημερώθηκε στις 20 Μαρτίου, 2021
Μαθήματα 23/11
Γλώσσα "Φίλοι από άλλες χώρες"
Βιβλίο μαθητή
- Διαβάζω τι κάναμε στη σελ.73 και τη θεωρία στη σελ.74
- Αντιγράφω στο τετράδιο Γλώσσας αυτά που δουλέψαμε στον «πίνακα» (επισυναπτόμενο αρχείο σε mail και τοίχο eme)
- Γράφω στο τετράδιό μου 2 περιόδους με βουλητικές προτάσεις, 2 περιόδους με τελικές προτάσεις και 3 περιόδους με αποτελεσματικές-συμπερασματικές προτάσεις, σύμφωνα με τα παραδείγματά μας
- Κάνω την ασκ.4 σελ.74-75
Τετράδιο εργασιών
- Κάνω την άσκηση 8 σελ.52 και την ασκ.4 σελ.35
Φυσική "Πεπτικό σύστημα"
Βιβλίο μαθητή
Διαβάζω σελ. 32-33
Τετράδιο εργασιών
- Συμπληρώνω όπως είπαμε τις πυραμίδες στις σελ. 56-57, μόλις έχω στα χέρια μου τις εικονίτσες
- Κάνω τις εργασίες σελ.58
Αν θέλω, παίζω με τη Διατροφή στους παρακάτω συνδέσμους:
Ενημερώθηκε στις 20 Μαρτίου, 2021
Μαθήματα 20-11
Γλώσσα
Βιβλίο μαθητή
Κάνω την ασκ.1 της σελ.61
Διαβάζω σελ.62 κάνω την ασκ.2
Τετράδιο εργασιών
Κάνω την άσκηση 3 σελ.33 (γράφω από πίσω) και την ασκ.9 σελ.39
Μαθηματικά
Βιβλίο μαθητή
Διαβάζουμε ό,τι κάναμε στη σελ.33 ασκ.1 , 2. (το πρώτο πρόβλημα) και στη σελ.34 τις Βασικές μαθηματικές έννοιες…..
Τετράδιο εργασιών
Στις σελ.33-34 οι ασκήσεις 1, 2 ,3, 6 (την πρώτη και την τρίτη διαίρεση κάθετα) και 2ο πρόβλημα (χρειάζονται 4 διαιρέσεις)
Διορθώνω, μόνο αν εργάστηκα, τις προηγούμενες ασκήσεις από τις λύσεις που επισυνάπτονται στο mail και στον τοίχο της eme.
Ιστορία
Βιβλίο μαθητή
Μαθαίνω το κεφάλαιο 13 και κάνω ανάγνωση τα παραθέματά του.
Τετράδιο εργασιών
ασκ.1 και 4 σελ.16
σχεδιάγραμμα
https://anoixtosxoleio.weebly.com/uploads/8/4/5/6/8456554/history_e_-_13.pdf
ερωτήσεις
Ενημερώθηκε στις 20 Μαρτίου, 2021
Μαθήματα 19/11
Μαθηματικά
Λύνω και τις υπόλοιπες ασκήσεις απ’ το τετράδιο εργασιών σελ.32
Ελέγχω τις προηγούμενες ασκήσεις από τις λύσεις, που επισυνάπτω στο mail των γονιών (λείπει η άσκηση με τον πίνακα), μόνο εάν τις έχω κάνει ή τουλάχιστον προσπαθήσει, και τις διορθώνω.
Γλώσσα
Κάνω ανάγνωση την πρώτη παράγραφο από το κείμενο «Αγάπες…με ουρά»
Διαβάζω το ποίημα «οι δυο φίλοι» και σημειώνω τις υπόλοιπες ομοιοκαταληξίες…. (Βοηθάει το πινακάκι που ανέβασα στον τοίχο - εδώ δε γινόταν)
Μετά ακούω το τραγουδάκι που με πάει πίσω στην Α΄ τάξη!
Συμπληρώνω το πινακάκι της σελ.60 αφού συμβουλευτώ τη γραμματική στη σελ.99
Έπειτα κλίνω στο τετράδιο Γλώσσας μας το επίθετο ελαφρύς σε όλα τα γένη και τους αριθμούς. Παραθέτω τη Γραμματική και όλα τα βιβλία ψηφιακά:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v2/classcoursespdf.jsp?classcode=K05
Από τετράδιο εργασιών κάνω τις ασκήσεις 7,8,10 (σελ.37-40)
Για την άσκηση 7 χρησιμοποιώ τους αιτιολογικούς συνδέσμους γιατί, διότι, επειδή, αφού, μια και/που
Ενημερώθηκε στις 20 Μαρτίου, 2021
Μαθήματα 18/11
Κριτήρια Διαιρετότητας
Διαβάζω το σχετικό μάθημα από το βιβλίο μαθητή να θυμηθώ τη θεωρία και μετά πρακολουθώ το παρακάτω βίντεο:
Στη συνέχεια λύνω τις ασκήσεις απ’ το τετράδιο εργασιών 1,2,3,4,5,6
(προς το παρόν δε χρειάζεται να μου στείλετε φωτογραφίες από τις λύσεις, παρά μόνο συγκεκριμένες απορίες!)
Ιστορία
Κάνω επανάληψη στα κεφάλαια 5-12 για την Παρασκευή διαβάζοντας όλα τα μαθήματα μια φορά κι έπειτα μελετώ και από την ψηφιακή τάξη. Σας παραθέτω τον σύνδεσμο:
https://anoixtosxoleio.weebly.com/epsilonnu972tauetataualpha-beta900.html
Θρησκευτικά
Διαβάζω προσεχτικά την Οικουμενική Διακήρυξη Για Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Του ΟΗΕ (1948) σελ.39 του βιβλίου κι έπειτα παρακολουθώ αυτό το υπέροχο βίντεο:
Η ιστορία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Γράφω στο σπιράλ μου τις παρακάτω ερωτήσεις και τις απαντώ με ολοκληρωμένες προτάσεις:
- Ποια έθνη αγωνίστηκαν πρώτα και υποστήριξαν πως οι προσωπικές ελευθερίες και η ισότητα πρέπει να είναι δικαιώματα που αφορούν όλο τον κόσμο;
- Ποιος καταπάτησε περισσότερο απ’ όλους τα ανθρώπινα δικαιώματα στη σύγχρονη εποχή και πώς;
- Υπάρχουν το 2020 άνθρωποι που δεν απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους; Εξήγησε.
- Πώς μπορεί ο καθένας μας να προστατεύσει τα προσωπικά του δικαιώματα , αλλά και των γύρω του;(τουλάχιστον 3 τρόπους)
Ενημερώθηκε στις 20 Μαρτίου, 2021
Επέτειος του Πολυτεχνείου
Επειδή μου είπατε ότι δε θυμάστε το τραγούδι "ο δρόμος" του Μάνου Λοΐζου, σας το παραθέτω με τους στίχους του! Ελπίζω να το τραγουδήσετε με κάποιον απ' το σπίτι ή και μόνοι σας ακόμα!
Εσείς διαβάσατε στο βιβλίο της Γλώσσας μια παρόμοια ιστορία από το βιβλίο του Μάνου Κοντολέων "Ο Φωκίων ήταν ελάφι". Θυμάστε μία ακόμη με ήρωες ντενεκεδάκια; Είναι η Ντενεκεδούπολη! Όποιος έχει το βιβλίο στο σπίτι μπορεί να το ξαναδιαβάσει. Οι υπόλοιποι το ακούμε! Καλή ακρόαση!
Στη συνέχεια διαβάζουμε το ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη, όσες φορές χρειάζεται έτσι ώστε να το κατανοήσουμε, όσο γίνεται, και διαλέγουμε ένα κομμάτι του για να εξασκηθούμε στην ανάγνωση.
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
δε θα πάψεις ούτε στιγμή ν’ αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο.
Θα βγεις στους δρόμους, θα φωνάξεις, τα χείλια σου θα ματώσουν απ’ τις φωνές
το πρόσωπό σου θα ματώσει από τις σφαίρες μα ούτε βήμα πίσω.
Κάθε κραυγή σου μια πετριά στα τζάμια των πολεμοκάπηλων
κάθε χειρονομία σου σαν να γκρεμίζεις την αδικία.
Και πρόσεξε: μη ξεχαστείς ούτε στιγμή.
Έτσι λίγο να θυμηθείς τα παιδικά σου χρόνια
αφήνεις χιλιάδες παιδιά να κομματιάζονται την ώρα που παίζουν ανύποπτα στις πολιτείες
μια στιγμή αν κοιτάξεις το ηλιοβασίλεμα
αύριο οι άνθρωποι θα χάνονται στην νύχτα του πολέμου
έτσι και σταματήσεις μια στιγμή να ονειρευτείς
εκατομμύρια ανθρώπινα όνειρα θα γίνουν στάχτη κάτω απ’τις οβίδες.
Δεν έχεις καιρό
δεν έχεις καιρό για τον εαυτό σου
αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος.
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
μπορεί να χρειαστεί ν’ αφήσεις τη μάνα σου, την αγαπημένη ή το παιδί σου.
Δε θα διστάσεις.
Θ’ απαρνηθείς την λάμπα σου και το ψωμί σου
θ’ απαρνηθείς τη βραδινή ξεκούραση στο σπιτικό κατώφλι
για τον τραχύ δρόμο που πάει στο αύριο.
Μπροστά σε τίποτα δε θα δειλιάσεις και ούτε θα φοβηθείς.
Το ξέρω, είναι όμορφο ν’ ακούς μια φυσαρμόνικα το βράδυ, να κοιτάς εν’ άστρο, να ονειρεύεσαι
είναι όμορφο σκυμμένος πάνω απ’ το κόκκινο στόμα της αγάπης σου
να την ακούς να λεει τα όνειρα της για το μέλλον.
Μα εσύ πρέπει να τ’ αποχαιρετήσεις όλ’ αυτά και να ξεκινήσεις
γιατί εσύ είσαι υπεύθυνος για όλες τις φυσαρμόνικες του κόσμου, για όλα τ’ άστρα, για όλες τις λάμπες και για όλα τα όνειρα
αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος.
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
μπορεί να χρειαστεί να σε κλείσουν φυλακή για είκοσι ή και περισσότερα χρόνια
μα εσύ και μες στη φυλακή θα θυμάσαι πάντοτε την άνοιξη, τη μάνα σου και τον κόσμο.
Εσύ και μες απ’ το τετραγωνικό μέτρο του κελιού σου
θα συνεχίζεις το δρόμο σου πάνω στη γη.
Κι όταν μες στην απέραντη σιωπή, τη νύχτα
θα χτυπάς τον τοίχο του κελιού σου με το δάχτυλο
απ’ τ’ άλλο μέρος του τοίχου θα σου απαντάει η Ισπανία.
Εσύ, κι ας βλέπεις να περνάν τα χρόνια σου και ν’ ασπρίζουν τα μαλλιά σου
δε θα γερνάς.
Εσύ και μες στη φυλακή κάθε πρωί θα ξημερώνεσαι πιο νέος
αφού όλο και νέοι αγώνες θ’ αρχίζουμε στον κόσμο
αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος.
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
θα πρέπει να μπορείς να πεθάνεις ένα οποιοδήποτε πρωινό.
Αποβραδίς στην απομόνωση θα γράψεις ένα μεγάλο τρυφερό γράμμα στη μάνα σου
θα γράψεις στον τοίχο την ημερομηνία, τ’ αρχικά του ονόματός σου και μια λέξη: Ειρήνη
σα νάγραφες όλη την ιστορία της ζωής σου.
Να μπορείς να πεθάνεις ένα οποιοδήποτε πρωινό
να μπορείς να σταθείς μπροστά στα έξη ντουφέκια
σα να στεκόσουνα μπροστά σ’ ολάκερο το μέλλον.
Να μπορείς, απάνω απ’ την ομοβροντία που σε σκοτώνει
εσύ ν’ ακούς τα εκατομμύρια των απλών ανθρώπων που τραγουδώντας πολεμάνε για την ειρήνη.
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
Γράφουμε τώρα στο τετράδιό μας ποιοι στίχοι (από αυτούς που κατανοήσαμε καλύτερα) μας συγκινούν περισσότερο και γιατί. Τι μήνυμα δίνουν οι συγκεκριμένοι στίχοι στον ευαισθητοποιημένο αναγνώστη;