Ελληνικά

Tα Lego Mindstorms

RCX Brick πρώτης γενιάς προγραμματιζόμενο από το χρήστη.

Τα Lego Mindstorms είναι μια γραμμή παραγωγής της Lego που συνδυάζει προγραμματιζόμενα τούβλα με ηλεκτρικές μηχανές, αισθητήρες, τούβλα Lego, και τεχνικά κομμάτια Lego (όπως εργαλεία, άξονες, ακτίνες, και υδραυλικά μέρη) κατάλληλα για να χτίσει ο χρήστης ρομπότ και άλλα αυτοματοποιημένα ή αλληλεπιδραστικά συστήματα.

 

Robotics Invention System - RCX brick

Η πρώτη γενιά LEGO Mindstorms χτίστηκε γύρω από το κομμάτι της LEGO με τη μορφή τούβλου γνωστό ως RCX. Το RCX περιέχει έναν μικροελεγκτή Renesas H8/300 ως εσωτερική ΚΜΕ του. Το τούβλο προγραμματίζεται με τη φόρτωση ενός προγράμματος (που γράφεται σε μια από τις διαθέσιμες γλώσσες προγραμματισμού) από ένα PC ή MAC στη RAM του τούβλου μέσω μιας ειδικής υπέρυθρης διεπαφής (IR).

Αφότου αρχίσει ο χρήστης ένα πρόγραμμα, μια δημιουργία των RCX Mindstorms μπορεί να λειτουργήσει από μόνη της, ενεργώντας στα εσωτερικά και εξωτερικά ερεθίσματα σύμφωνα με τις προγραμματισμένες οδηγίες. Επίσης, δύο ή περισσότερα τούβλα RCX μπορούν να επικοινωνήσουν το ένα με το άλλο μέσω της διεπαφής IR, επιτρέποντας τη συνεργασία ή τον ανταγωνισμό μεταξύ των τούβλων. Εκτός από τη θύρα IR, υπάρχουν τρεις θύρες εισαγωγής αισθητήρων και τρεις θύρες σύνδεσης μηχανών (μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τους λαμπτήρες, κ.λπ.).

 

Υποστηριζόμενες Γλώσσες προγραμματισμού

RCX Code (περιέχεται στις Mindstorm εκδόσεις λιανικής)

ROBOLAB (βασίζεται στο LabVIEW και αναπτύχθηκε στο Tufts University)

Δημοφιλείς Γλώσσες τρίτων κατασκευαστών:

C και C++ σε BrickOS (πρώην LegOS)

Java σε leJOS ή TinyVM

NQC ("Not Quite C")

pbFORTH (επεκτάσεις της γλώσσας προγραμματισμού Forth)

Visual Basic (μέσω του COM+ interface παρεχόμενο με το CD)

RobotC (νέα γλώσσα συμβατή με την έκδοση NXT)

 

Lego Mindstorms ΝΧΤ

Η ανανέωση των Ρομπότ

LEGO MINDSTORMS Education EV3 Core Set
LEGO MINDSTORMS Education EV3 Core Set

Με τη νέα γενιά ΝΧΤ, η Lego προχωρεί ένα βήμα πιο πέρα από την επανάσταση των ρομπότ «οικιακής κατασκευής» που η ίδια είχε ξεκινήσει πριν από οκτώ χρόνια με τα Lego Mindstorms. Πολύ πιο εύκολα και γρήγορα στην κατασκευή τους, τα κιτ Mindstorms ΝΧΤ δίνουν τη δυνατότητα στους ερασιτέχνες λάτρεις της ρομποτικής κάθε ηλικίας να φτιάξουν και να προγραμματίσουν το δικό τους μίνι ρομπότ μέσα σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.

Η νέα έκδοση του λογισμικού για το δημοφιλές σύστημα εφευρέσεων ρομποτικής LEGO MINDSTORMS NXT απελευθερώνεται. Η νέα έκδοση λογισμικού LEGO MINDSTORMS NXT1.1 τώρα παρέχει την υποστήριξη για Vista και Macintosh Windows. Με τη βελτιωμένη χρήση μνήμης του λογισμικού, το LEGO MINDSTORMS NXT περιλαμβάνει μικρότερα συνταγμένα προγράμματα και συμπιεσμένα αρχεία.

EV3 Motors EV3 Gyro Sensor NXT Touch Sensors EV3 Color Sensor - ppt video online download
Κινητήρες και αισθητήρες του Lego Mindstorm
Lego Mindstorms EV3 Brick 101: A Complete Overview
O "εγκέφαλος" του Lego Mindstorm

Μηχανικά μέρη του Lego Mindstorm

Θύρες μηχανών

Θύρα USB

Μεγάφωνο

Αισθητήρας αφής

Αισθητήρας ήχου

Αισθητήρας φωτός

Αισθητήρας Υπέρηχων

Αισθητήρας περιστροφής

Τεχνική Pomodoro

Μια τεχνική συγκέντρωσης και διαχείρισης χρόνου την οποία επιβάλλεται να δοκιμάσεις!

Τι είναι η τεχνική Pomodoro;

Η τεχνική Πομοντόρο (Pomodoro) είναι μια μέθοδος διαχείρισης χρόνου η οποία αναπτύχθηκε από τον Φραντσέσκο Τσιρίλο τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Σε αυτήν την μέθοδο, χωρίζουμε τον χρόνο εργασίας σε μικρότερα διαστήματα τα οποία συνήθως διαρκούν 25 λεπτά και ενδιάμεσα κάνουμε 5λεπτά διαλείμματα. Έπειτα από 4 διαστήματα, τα οποία λέγονται Pomodoro, που στα ιταλικά σημαίνει ντομάτα, κάνουμε ένα μεγαλύτερο διάλειμμα.

Γιατί να την δοκιμάσω;

Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται από παραπάνω από 2 εκατ. ανθρώπους παγκοσμίως. Είναι αποδεδειγμένο πως ενιχύει την παραγωγικότητα, την συγκέντρωση και την αποδοτικότητα. Βοηθά στην αποδοτική διαχείριση χρόνου και ενδείκνυται για πολλούς από εμάς, που τα διαλείμματά μας από πεντάλεπτα γίνονται 25λεπτα... Έχοντας δοκιμάσει την τεχνική αυτή οφείλω να ομολογίσω πως έχει κάνει την μελέτη μια πιο ευχαριστη, ισορροπημένη και λιγότερο απαιτητική διαδικασία, δινοντάς μου περισσότερο κίνητρο να παραμείνω προσηλωμένη σε αυτήν.

Αναλυτικότερες πληροφορίες στην επίσημη σελίδα του Francesco Cirillo:

https://francescocirillo.com/pages/pomodoro-technique 

 

 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Από την ωραία Ελένη έως την Coco Channel και τη Μαντώ Μαυρογένους ,η γυναίκες έχουν προοδεύσει όχι μόνο στις οικιακές εργασίες για τις οποίες υποτίθεται πως προορίζονταν αλλά και σε τομείς όπου μέχρι πριν έναν αιώνα επικρατούσε πλήρης ανδροκρατία. Ας πάρουμε μερικά από τα επικρατέστερα παραδείγματα των νεότερων χρόνων:

  • ΜΑΡΙΑ ΚΙΟΥΡΙ – ΦΥΣΙΚΟΣ (1867-1934)

Η πρώτη γυναίκα που πήγε στο πανεπιστήμιο ,ανακάλυψε το ράδιο και μελέτησε τη ραδιενέργεια. Η Πολωνή φυσικός και χημικός υπήρξε η πρώτη γυναίκα καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο της Σορβόννης καθώς και έλαβε δύο φορές το βραβείο Νόμπελ φυσικής και χημείας.

  • BARBARA BUTTRICK - ΠΥΓΜΑΧΟΣ

Πιθανότατα αυτό το όνομα να μη θυμίζει κάτι. Πράγματι δεν είναι γνωστό αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι ήταν μία από τις πρώτες γυναίκες πυγμάχους. Η 87χρονη σήμερα , έγινε ‘προσβολή για τη γυναικεία φύση’ στα πρώτα βήματα της καριέρας της. Κι όμως αν αυτά τα κακόβουλα σχόλια την ενοχλούσαν δε θα είχε την τύχη να σταθεί δίπλα σε πασίγνωστα ονόματα όπως τον Muhammad Ali και πολλούς άλλους.

  • ΚΑΛΛΙΡΟΗ ΠΑΡΡΕΝ – ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ, ΦΕΜΙΝΙΣΤΡΙΑ (1861-1940)

Αντιπροσωπεύει την Ελλάδα σε πολλά διεθνή συνέδρια , ιδρύει το ‘’Λύκειο των Ελληνίδων’’ και ζητά δικαίωμα ψήφου για τις γυναίκες το 1890,κάτι που πραγματοποιήθηκε 70 χρόνια αργότερα.

Η μωβ ομπρέλα

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

assets.gy.digital/ZUuoqlFz4ozKsfW4_eaCiQpCjKg=/...
Η μωβ ομπρέλα-Άλκη Ζέη

Η Άλκη Ζέη γεννήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 1925 στην Αθήνα. Παντρεύτηκε τον θεατρικό συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιώργο Σεβαστίκογλου. Σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο των Αθηνών . Από το 1954 έως το 1967 ήταν πολιτική πρόσφυγας στη Σοβιετική Ένωση και στο Παρίσι. Το 2010 τιμήθηκε με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για το σύνολο του έργου της. Απεβίωσε στις 27 Φεβρουαρίου 2020.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Στο Μαρούσι στην Αθήνα, λίγο πριν τον πόλεμο του 1940, ζει η Ελευθερία, ένα δεκάχρονο κορίτσι μαζί με τους γονείς της και τα δίδυμα μικρότερα αδέρφια της. Στο επάνω όροφο του σπιτιού της μένει ο κύριος Μαρσέλ , ένας Γάλλος που ζει μόνιμα στην Ελλάδα, όπου έχει υπό την κηδεμονία του τον ανιψιό του , Μπενουά . Ο Μπενουά και τα παιδιά γίνονται αχώριστοι φίλοι. Όμως υπάρχουν πολλά προβλήματα καθημερινά. Ο πατέρας της λέει πως εκείνη πρέπει να νοικοκυρευτεί , να μην ονειρεύεται σπουδές και να σταματήσει να διαβάζει βιβλία καθώς εκείνα της φουσκώνουν τα μυαλά. Επίσης όταν ο θείος της ο Μίλτος , ο αδερφός του πατέρα της, μπαίνει στην φυλακή χάνει την υποστήριξη του. Η ανεπυθήμιτη εγκυμοσύνη της μαμάς της, ο επικείμενο πόλεμο και η τεμπελιά των αδερφών της την κάνουν να βρίσκει παρηγοριά στα βιβλία της και στην φιλία της με τον Μπενουά. Οι δυο τους έχουν στενές σχέσες. Κάνουν όνειρα για το μέλλον και εκμυστηρεύονται ο ένας στον άλλο τα προβλήματά τους. Ο καθένας τους από αυτούς έχει κρυφή μια αλήθεια αλλά πίσω από μια μωβ ομπρέλα μπορεί να κρύβονται πολλές.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ

Τα σημεία τα οποία μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση και με προβλημάτισαν πολύ είναι κυρίως τα σημεία όπου ο πατέρας της Ελευθερίας μας εμφανίζει την παράξενη συμπεριφορά του. Σε αυτά τα σημεία, λέει πως τα παιδιά δεν πρέπει να έχουν γνώμη,  πως θα σπουδάσει μόνο τα δίδυμα και όχι την Ελευθερία. Επιπλέον, ένα άλλο σημείο μέσα στο μυθιστόρημα το οποίο και με προβλημάτισε, αλλά και με εξόργισε είναι η γιαγιά της φίλης της Ελευθερίας λέει πως ο πατέρας αυτής του κοριτσιού, έχει βρωμερό επάγγελμα ως ηθοποιός. Όμως υπάρχουν και σημεία τα οποία με εντυπωσίασαν ευχάριστα, όπως είναι η ωριμότητα της Ελευθερίας, παρόλο που είναι 10 χρονών. Επιπλέον με χαροποίησε πολύ ότι η Ελευθερία πραγματοποιεί ένα από τα όνειρά της, να παρακολουθήσει θέατρο.

 

Απόσπασμα από εργασία στο μάθημά της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας από τον Θοδωρή Ιωσηφίδη μαθητή του τμήματος Γ4

 

Animation

το animation ενος κύβου

Animation είναι η ταχεία προβολή μιας σειράς από εικόνες (δισδιάστατης ή τρισδιάστατης μακέτας) ή θέσεων ενός μοντέλου, έτσι ώστε να δημιουργείται η ψευδαίσθηση της κίνησης. Είναι μια οπτική οφθαλμαπάτη της κίνησης και αυτό συμβαίνει εξ αιτίας του φαινομένου διατήρησης της εικόνας στο μάτι επί 1/12 του δευτερολέπτου (μεταίσθημα ή μετείκασμα). Κίνηση μπορεί να δημιουργηθεί και να παρουσιαστεί με πολλούς τρόπους. Η πιο διαδεδομένη μέθοδος απεικόνισης της κινούμενης εικόνας αποτελείται από ένα πρόγραμμα βίντεο ή κινουμένου σχεδίου. Animation χρησιμοποιείται τόσο στον κινηματογράφο, όσο και στις ταινίες κινουμένων σχεδίων και τα βιντεοπαιχνίδια.

Ετυμολογία

Ο όρος «animation» προέρχεται από την λατινική λέξη «animationem», ουσιαστικό της λέξης του παρελθοντικού χρόνου, που προέρχεται από το ρήμα «animare» (δηλ. εμψυχώνω). Η πρωταρχική σημασία της αγγλικής λέξης είναι η «ζωντάνια» και έχει χρησιμοποιηθεί πολύ περισσότερο από την έννοια του «κινούμενου μέσου εικόνας».

Πρώιμα δείγματα

Οι πρώτες προσπάθειες σύλληψης του φαινομένου του κινουμένου σχεδίου ανήκουν στα παλαιολιθικά χρόνια. Μέσα σε σπηλιές βρέθηκαν χαραγμένα σχέδια, όπου τα ζώα απεικονίζονταν με πολλά πόδια, σε υπερτεθειμένες θέσεις, προφανώς για να δοθεί η αίσθηση της κίνησης.

Το φενακιστοσκόπιο, το πραξινοσκόπιο και το γνωστό ξεφύλλισμα ενός βιβλίου ήταν οι πιο δημοφιλείς μηχανισμοί που εφευρέθηκαν γύρω στο 1800, ενώ το 180 μ.Χ. είχε ήδη εφευρεθεί μια άλλη κινέζικη συσκευή. Αυτά τα μηχανήματα παρήγαν κίνηση από διαδοχικά σχέδια μέσω τεχνολογικών μέσων, όμως το animation δεν είχε αναπτυχθεί ουσιαστικά μέχρι την έλευση της Κινηματογραφίας, η οποία συνέβη πολύ αργότερα.

Τεχνικές

Παραδοσιακό animation

Δείγμα παραδοσιακού animation: το άλογο που τρέχει.

Στις περισσότερες ταινίες κινουμένων σχεδίων του 20ού αιώνα χρησιμοποιούνταν η παραδοσιακή τεχνική απόδοσης της κίνησης στο σχέδιο. Για να δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση της κίνησης, κάθε σχέδιο διαφέρει ελάχιστα από το προηγούμενο. Τα σχέδια των animator αποτυπώνονται σε μια διαφανή διαφάνεια εκτύπωσης, η οποία γεμίζεται με χρώματα προσδιορισμένων αποχρώσεων και τόνων από την πίσω πλευρά του σχεδίου. Οι ολοκληρωμένες διαφάνειες των χαρακτήρων φωτογραφίζονται μία-προς-μία σε φιλμ κινούμενης εικόνας με μια ραμφοειδή κάμερα, μπροστά από ένα ζωγραφισμένο -φόντο.

Σήμερα, τα σχέδια των δημιουργών και τα φόντα σαρώνονται ή ζωγραφίζονται απευθείας σε ένα υπολογιστικό σύστημα. Χρησιμοποιούνται διάφορα λογισμικά προγραμμάτων για τον χρωματισμό των σχεδίων και για την προσομοίωση των κινήσεων και των εφέ στην κάμερα. Το τελικό κομμάτι της διαδικασίας είναι η εξαγωγή σε κάποιο από τα μεταφορικά μέσα, από το παραδοσιακό φιλμ των 35 mm και μετά, μέσα όπως το ψηφιακό βίντεο. Κάποιοι παραγωγοί animation χρησιμοποιούν τον όρο "tradigital" (παραδοσιακό-ψηφιακό) για να περιγράψουν την τεχνική των διαφανειών που κάνουν εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας των Η/Υ.

Βρώμη: το τέλειο πρωινό

Βαριέσαι να φτιάξεις πρωινό; Σου έχω την λύση! Με αυτή την συνταγή δεν θα ξαναφύγεις ποτέ πεινασμέν@ για το σχολείο...

Πανεύκολη συνταγή για overnight oats

βρώμη με κακάο, αμύγδαλα, μπανάνα, μέλι και σπόρους κανναβης

Ποσότητα: 1 μερίδα

Χρόνος προετοιμασίας: 10 λεπτα

Υλικά

Η βασική συνταγή γίνεται με:

-3 κουταλιές της σούπας νιφάδες βρώμης

-Μισή κούπα γάλα αμυγδάλου

- 1 κουταλιά του γλυκού μέλι

για περισσότερη γεύση και πιο ενδιαφέρουσα υφή πρόσθεσε: κανέλλα, 1 κγ κακάο και 1 κγ σπόρους τσία

*οι ποσότητες των υλικών μπορεί να μεταβάλλονται ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός

Εκτέλεση

  1. Βάλε από το προηγούμενο βράδυ όλα τα υλικά σε ένα βαζάκι.
  2. Ανακάτεψε/ανακίνησε καλά.
  3. Αφησέ το βαζάκι όλο το βράδυ στο ψυγείο.
  4. Το επόμενο πρωί απόλαυσε την βρώμη με τα toppings της επιλογής σου. Στην φωτογραφία χρησιμοποίησα αμύγδαλα, μπανάνα, μέλι και σπόρους κάνναβης.

Καλή όρεξη!!! 🙂

8 ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΘΕ ΕΦΗΒΟΣ

«Η εφηβεία μοιάζει σαν ένα τούνελ, όπου μπαίνει ο έφηβος και ποτέ δεν ξέρεις τι θα βγει από την άλλη πλευρά [Martin Herbert]

Οι έφηβοι βιώνουν καθημερινά έντονα συναισθήματα και ψυχολογικές μεταπτώσεις. Όταν σε αυτό έρχεται να προστεθεί μία πραγματική κρίση, όπως είναι ο κορωνοϊός και ο αναγκαστικός εγκλεισμός, τα πράγματα μπορούν να γίνουν... εκρηκτικά. Άραγε πόσος φορές σκεφτήκαμε να διαβάσουμε ένα βιβλίο να μας κατευνάσει; Πόσες φορές οι περισσότεροι από μας χρησιμοποιήσαμε τη δικαιολογία ότι δεν έχουμε τι να κάνουμε και πως να περάσουμε τον χρόνο μας;

Το βιβλίο μπορεί να γίνει η παρέα σου οπουδήποτε. Όταν ξεκινήσεις ένα βιβλίο , όχι μόνο δε θα το παρατήσεις, αλλά αντιθέτως θα ταξιδέψεις μαζί του, θα αισθανθείς δημιουργικός, θα μάθεις να μπαίνεις στη θέση πολλών διαφορετικών ανθρώπων, να καταλαβαίνεις διαφορετικούς τρόπους σκέψης και να εξηγείς συμπεριφορές. Αυτό θα σε κάνει καλύτερο άνθρωπο.

Παραθέτω 8 προτάσεις βιβλίων για να διαβάσει ο κάθε έφηβος ώστε να ανακαλύψει ενδιαφέροντα που δεν είχε ιδέα ότι είχε και να επανεξετάσει όλα όσα ήξερε ή νόμιζε ότι ήξερε!!

 

Το «Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια» έχει μια θέση σε κάθε σχεδόν λίστα με «Το βιβλίο που πρέπει να έχετε διαβάσει πριν πεθάνετε». Το βιβλίο είναι ένα «κατηγορώ» στις προκαταλήψεις, τη βία και τον ρατσισμό των Αμερικάνων κι ένα γλυκό αντίδοτο στη σκληρότητα τούτου του κόσμου.

 

 

 

Το δράμα της εσωτερικής μετανάστευσης, η ανεργία και η φτώχεια μιας περιόδου που θυμίζει δραματικά τη σημερινή περιγράφονται με τον πιο μεστό και συγκινητικό τρόπο.

 

 

 

 

Πρόκειται για ένα έργο που δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί προφητικό, αφού περιγράφει ένα δυστοπικό μέλλον, όπου το ολοκληρωτικό καθεστώς του «Μεγάλου Αδερφού» παρακολουθεί τους πάντες και τα πάντα, προπαγανδίζει, φυλακίζει, τρομοκρατεί, πολεμά. Το «1984» είναι ένα απ’ αυτά τα μυθιστορήματα που δεν τέρπουν (μόνο). Βάζουν την πολιτική σου σκέψη στην πρίζα και σε συνταράζουν.

 

 

 

 

Κατάλληλο για εφήβους με φιλοσοφικές αναζητήσεις και αγάπη για τα μαθηματικά, το «Logicomix» μιλάει για τη μεγάλη περιπέτεια της αναζήτησης των Θεμελίων των Μαθηματικών και συστήνει στον αναγνώστη μεγάλους ανθρώπους και μεγάλες ιδέες που άλλαξαν τον πορεία της ανθρώπινης σκέψης και επιστήμης.

 

 

 

 

 

 

"Όταν θέλεις πάρα πολύ κάτι, όλο το σύμπαν συνωμοτεί για να τα καταφέρεις".
Η ιστορία αυτή, που εκπλήσσει με την υποβλητική της απλότητα και εμπνέει σοφία, μιλάει για τον Σαντιάγο, το νεαρό βοσκό από την Ανδαλουσία που ξεκινά για ένα ταξίδι από την πατρίδα του την Ισπανία, ως την έρημο της Αιγύπτου, αναζητώντας κάποιο θησαυρό θαμμένο στις Πυραμίδες. Κανείς δεν ξέρει τι θησαυρός είναι αυτός ή αν ο Σαντιάγο θα κατορθώσει να ξεπεράσει τα εμπόδια που θα βρει μπροστά του. Ωστόσο, αυτό που ξεκινά σαν ταξίδι για την ανακάλυψη επίγειων αγαθών μετατρέπεται σε ανακάλυψη του θησαυρού που είναι κρυμμένος μέσα μας.

 

 

Το 1942, η δεκατριάχρονη Άννα μαζί με την οικογένειά της κρύβονται στο πίσω μέρος ενός σπιτιού στο Άμστερνταμ. Για τα επόμενα δύο χρόνια, θα καταγράψει στο ημερολόγιό της την οδυνηρή εμπειρία του εγκλεισμού. Με αφοπλιστική ειλικρίνεια και χιούμορ, στις καταγραφές της έχει αποτυπωθεί ο αγώνας ενός κοριτσιού να διαφυλάξει, ακόμα και μέσα στον χειρότερο κίνδυνο, την ελευθερία της σκέψης, τη φαντασία και τη χαρά της παιδικής αθωότητας.

 

 

Ο νεαρός Μαγιούφ είναι Μπανταουί, ένας Βεδουίνος της ερήμου. Με τόλμη και θέληση, θα εναντιωθεί στη μοίρα της φυλής του, θα πάει στο σχολείο και θα διακριθεί. Μακριά από την πατρίδα του, σε μια άλλη χώρα, θα εκπληρώσει το όνειρό του για μια διαφορετική ζωή, ώσπου το ποτάμι της μνήμης θα τον γυρίσει πίσω…

 

 

 

 

Σε ένα ταραχώδες ιστορικό υπόβαθρο εκτυλίσσεται μια μεγαλειώδης ιστορία τόλμης και αυτοθυσίας. Καθώς πόλεις καταστρέφονται και μεταμορφώνονται, και οι κυνικοί μετατρέπονται σε αλτρουιστές ήρωες, η πίστη στη ζωή και σε ένα καλύτερο μέλλον καθίσταται όχι μόνο δυνατή αλλά και αναγκαία.

 

 

 

να ζεις, ν’ αγαπάς και να μαθαίνεις

Να ζεις, ν' αγαπάς και να μαθαίνεις, Leo Buscaglia - Skroutz.gr

μια βιβλιοκριτική από την Βασιλική Χρυσοχόου

Γενικές πληροφορίες

Τίτλος: Να ζεις, ν’ αγαπάς και να μαθαίνεις (Living, Loving and Learning)

Συγγραφέας: Λέο Μπουσκάλια (Leo Busckaglia)

Είδος: Ψυχολογία καθημερινής συμπεριφοράς

Εκδότης: Εκδόσεις Γλάρος (1988)

Περίληψη

Credit: Getty Images/Express
Λέο Μπουσκάλια

Το "Να ζεις, ν" αγαπάς και να μαθαίνεις", είναι μια συλλογή ομιλιών του Λέο Μπουσκάλια, που έχει ως στόχο να εμπνεύσει τον αναγνώστη να κάνει αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος, να μάθει με ενθουσιασμό και να αγαπήσει με όλη του την καρδιά γιατί μόνο έτσι μπορεί κανείς να ζήσει με όλη του την υπόσταση. Αυτό το βιβλίο-θησαυρός, προσπαθεί να μας ξυπνήσει από τον λήθαργο «απανθρωπιάς» στον οποίο πολλοί βρίσκονται, και αναδεικνύει την αμύθητη αξία της αγάπης, της εμπιστοσύνης, του ενδιαφέροντος, πράγματα τα οποία όσο πιο απλόχερα προσφέρουμε στους άλλους, τόσο περισσότερο μας γεμίζουν. Για να συμβεί όμως όλο αυτό, οφείλουμε σε εμάς να μας ανακαλύψουμε. Όταν καταφέρουμε να προσδιορίσουμε ποιοι είμαστε, θα μπορέσουμε να δούμε μέσα μας το φως και στην συνέχεια να το δούμε και μέσα στους γύρω μας. Είναι ένα ιδιαιτέρως ευχάριστο βιβλίο, το οποίο πραγματικά αγγίζει. Η γλώσσα του βιβλίου είναι πλήρως προφορική, καθώς το βιβλίο απαρτίζεται από ομιλίες. Αυτή η αλληλεπίδραση δίνει μια αίσθηση κουβέντας με έναν παλιό φίλο πάνω σ ’ένα κοινό και ποθητό θέμα.

Σχολιασμός

Το βιβλίο αυτό μου προσέφερε και με πλούτισε πνευματικά. Διαμόρφωσε σε μεγάλο βαθμό την αντίληψή μου για τα πράγματα και διαβάζοντάς το συνειδητοποίησα πως τίποτα δεν είναι δεδομένο. Με βοήθησε να γνωρίσω λίγο καλύτερα τον εαυτό μου, αλλά και να οραματιστώ αυτό που θέλω να γίνω στο μέλλον. Μου έδειξε την σημασία της εξέλιξης και της ανάπτυξης, και με έκανε να πιστέψω σε αυτήν, καθώς όπως αναφέρει ο Λ. Μπουσκάλια, όσο περισσότερα (όχι υλικά αγαθά) έχουμε τόσο περισσότερα μπορούμε να προσφέρουμε. Το βιβλίο διατίθεται από την βιβλιοθήκη του σχολείου μας και θα σύστηνα ανεπιφύλακτα να το διαβάσετε.

Σαν Σήμερα…

Γεγονότα

  • 1593

Το Βατικανό οδηγεί σε δίκη τον φιλόσοφο Τζορντάνο Μπρούνο για τις αιρετικές απόψεις του.

  • 1827

Ελληνικά επαναστατικά τμήματα υπό τους Διονύσιο Βούρβαχη, Πανούτσο Νοταρά και Βάσο Μαυροβουνιώτη δέχονται επίθεση 2.000 πεζών και 600 ιππέων υπό τον Κιουταχή, στο Καματερό Αττικής. Στη μάχη που επακολουθεί πέφτουν ηρωικά ο Βούρβαχης μαζί με 300 μαχητές.

  • 1880

Ο εφευρέτης Τόμας Έντισον πατεντάρει τον ηλεκτρικό λαμπτήρα.

  • 1903

Δημοσιεύεται σε συνέχειες στην εφημερίδα «Νέον Άστυ» το μυθιστόρημα του Μπραμ Στόκερ «Δράκουλας» σε μετάφραση Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Διαφημίζεται από τη σύνταξη της εφημερίδας ως «το περιεργότερον μυθιστόρημα όπερ εδημοσιεύθη εις ἑλληνικήν εφημερίδα».

  • 1975

Η Ελλάδα προτείνει την παραπομπή του ζητήματος της υφαλοκρηπίδας στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Η Τουρκία απορρίπτει την ελληνική πρόταση.

  • 1996

Κρίση των Ιμίων: Δύο δημοσιογράφοι της εφημερίδας «Χουριέτ» μεταβαίνουν με ελικόπτερο από τη Σμύρνη στη Μεγάλη Ίμια. Υποστέλλουν την ελληνική σημαία και υψώνουν την τουρκική. Η όλη επιχείρηση βιντεοσκοπείται και προβάλλεται από το τηλεοπτικό κανάλι της Χουριέτ.

Γεννήσεις

  • 1756

Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, αυστριακός συνθέτης. (Θαν. 5/12/1791)

  • 1832

Λιούις Κάρολ, φιλολογικό ψευδώνυμο του Τσαρλς Λούντβιτζ Ντόντγκσον, άγγλος συγγραφέας. («Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων») (Θαν. 14/1/1898)Αποφθέγματα

  • 1887

Καρλ Μπλέγκεν, αμερικανός αρχαιολόγος. Διηύθυνε τις νεώτερες ανασκαφές της Τροίας και κατόρθωσε να χρονολογήσει την Ομηρική Τροία της Ιλιάδος στο 1250 π.Χ. Ανακάλυψε το παλάτι του Νέστορα στην Πύλο. (Θαν. 24/8/1971)

Θάνατοι

  • 1980

Στρατής Τσίρκας, φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιάννη Χατζηαντρέα, έλληνας συγγραφέας. («Ακυβέρνητες Πολιτείες») (Γεν. 10/7/1911)Λογοτεχνικό Ανθολόγιο

  • 2010

Τζερόμ Σάλιντζερ, αμερικανός συγγραφέας. («Ο Φύλακας στη Σίκαλη») (Γεν. 1/1/1919)

  • 2010

Χάουαρντ Ζιν, αμερικανός ακαδημαϊκός, η εναλλακτική ιστορία του οποίου για τις ΗΠΑ διαβάστηκε από εκατομμύρια ανθρώπους. (Γεν. 24/8/1922)