- Θεματικός κύκλος: "Φροντίζω το Περιβάλλον"
- Τομέας: "Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία"
Δραστηριότητα 1η: “Ποιο είναι το οικολογικό μου αποτύπωμα;”
«Ποιο είναι το οικολογικό μου αποτύπωμα;». Μέσα από βιωματικό παιχνίδι για γνωριμία/ενίσχυση δεσμών ομάδας, παιχνίδι-κουίζ, διαλογική συζήτηση γίνεται ευαισθητοποίηση ώστε να προβληματιστούν οι μαθητές/τριες για τις καθημερινές τους συνήθειες και την επίπτωση αυτών στο κλίμα και στο περιβάλλον, αλλά και να προχωρήσουν σε αλλαγές συμπεριφοράς/πρακτικών.
Οι μαθητές είναι σε ζευγάρια. Δουλεύουν όλες τις ερωτήσεις του κουίζ μαζί, σαν να παίρνουν «συνέντευξη». Έτσι, οι μαθητές/τριες μπορούν να συζητήσουν εκτενέστερα, να συγκρίνουν τις επιλογές τους και μέσα από αυτή τη διαδικασία να γνωριστούν λίγο παραπάνω. Το κάθε παιδί βάζει το αρχικό τού ονόματός του στην απάντηση που του ταιριάζει. Μόλις απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις, το κάθε παιδί υπολογίζει τους πόντους του. Όσους περισσότερους πόντους συγκεντρώσει κάποιος/α, τόσο λιγότερο φιλοπεριβαλλοντικές είναι οι καθημερινές του/της συνήθειες.
Συζητάμε πάνω στις ερωτήσεις και σχολιάζουμε. Κάθε ερώτηση αποτελεί μία ευκαιρία να εντοπιστούν παρανοήσεις και να κοινοποιηθούν πληροφορίες ώστε να γίνουν συνδέσεις μεταξύ της πληροφορίας και της ζωής των παιδιών. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες μιλούν για τις αλλαγές που μπορούν να κάνουν στην καθημερινότητά του.
Δραστηριότητα 2η: “Οι πάγοι λιώνουν… οι εικόνες παγώνουν!”
Μέσα από θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές (παγωμένες εικόνες), διαλογική συζήτηση, εργασία σε ομάδες και δημιουργική γραφή, οι μαθητές/τριες κινητοποιούνται να σκεφτούν κριτικά και να προβληματιστούν ως προς την πολυπλοκότητα και συνθετότητα των περιβαλλοντικών ζητημάτων που σχετίζονται με την κλιματική κρίση.
Οι μαθητές χωρίζονται σε τέσσερις (4) ομάδες. Σε κάθε ομάδα δίνεται μία εικόνα με μία περιγραφή. Δίνεται χρόνος στις ομάδες ώστε να συζητήσουν για την εικόνα τους και να προετοιμάσουν την αναπαράσταση του θέματος που τους δόθηκε (χρησιμοποιώντας το σώμα τους) σχηματίζοντας μία “παγωμένη εικόνα”.
Γράφουν από κοινού μία λεζάντα που θα συνόδευε την φωτογραφία αν εκτυπωνόταν σε εφημερίδα/περιοδικό.
Η ομάδα αναπαριστά με παγωμένη εικόνα το θέμα της. Οι υπόλοιποι μαθητές προσπαθούν να υποθέσουν τι πραγματεύεται η εικόνα.
Αν δυσκολευτούν, ζητείται από κάθε μέλος της ομάδας διαδοχικά να κάνει μία κίνηση, η/και να να πει μία λέξη ή φράση.
Αφού αποκαλυφθεί το θέμα της εικόνας και το περιεχόμενο της περιγραφής, μέσω συζήτησης προχωρούν στην επεξεργασία του θέματος. Ακολουθεί η επόμενη ομάδα και ούτω καθ’εξής.






