Posted on November 19, 2024
Το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Αθήνας (ΕΚΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), θα συνεχίσουν την υλοποίηση του Προγράμματος «Εκπαίδευση για την Ένταξη», υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται με μαθητές πρόσφυγες να εφαρμόσουν ενταξιακές και διαπολιτισμικές προσεγγίσεις, και να εξοικειωθούν με τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, την ψηφιακή εκπαίδευση, την ψυχοκοινωνική υποστήριξη, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, τη διαχείριση της τάξης και τα εργαλεία για την υποστήριξη πολύγλωσσων μαθητών σε διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα Εκπαίδευση για την Ένταξη που έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής από το 2022, έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων 6.000 εκπαιδευτικών στην επαφή τους με πολύγλωσσα, πολυπολιτισμικά και διαφορετικών ταχυτήτων περιβάλλοντα μάθησης και εντάσσεται στη λογική της δημιουργίας ενός συμπεριληπτικού σχολείου για όλους.
Τόσο τα προηγούμενα προγράμματα όσο και το προτεινόμενο αναπτύχθηκαν από ένα σχήμα συνεργασίας της UNICEF και Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων με εμπειρία σε συναφή πεδία και σε στενή συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η αποτίμηση των προηγούμενων κύκλων από εξωτερικό αξιολογητή (Πανεπιστήμιο Πατρών) ανέδειξε τα πολλαπλά οφέλη και την ανάγκη διασφάλισης της βιωσιμότητας της παρέμβασης.
Το πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη» αναδείχθηκε ως Καλή Πρακτική στο πλαίσιο της Έκθεσης Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης 2022 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το πλήρες κείμενο της οποίας μπορεί να αναζητηθεί στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://op.europa.eu/webpub/eac/education-and-training-monitor-2022/el/country- reports/greece.html
Ο νέος κύκλος του Προγράμματος απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, συμπεριλαμβανομένων αυτών των ΤΥ και των ΔΥΕΠ, όσο και σε Συμβούλους Εκπαίδευσης, Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων και Διευθυντές σχολείων και έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου 2024. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025, επιδιώκεται να υποστηριχθούν 380 εκπαιδευτικοί και στελέχη της εκπαίδευσης για την δωρεάν και εθελοντική συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη», εφαρμόζοντας ένα υβριδικό πρόγραμμα 400 ωρών βασισμένο σε μικτή μεθοδολογία (διά ζώσης, σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως) προσαρμοσμένο στις μεταβαλλόμενες καταστάσεις και ανάγκες.
Λεπτομερείς πληροφορίες για το βασικό σκοπό του προγράμματος, το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία, καθώς και η αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, μπορούν να αναζητηθούν στο : https://www.teach4integration.gr/
Recent Comments